Gönderen Konu: hava filtresi ve klima filtresi hakkında  (Okunma sayısı 6677 defa)

dreamnej

  • İleti: 102
hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« : Temmuz 19, 2012, 12:39:09 ÖS »
ben bir filtre imalatcısıyım fakat, iamalat grubum içerisinde tenezzüh araç dediğimiz binek araçlar yoktur. yani şu an hepinizin altındaki araçlar tenezzüh grubuna girmektedir. benim imalatım kamyon ve iş makinelerinden başlayıp, havalandırmadan, ağır sanayii ye kadar gitmektedir. bu açıklamayı şu sebeple yapıyorum, "adam honda filtresi satmak istiyor" demeyin diye  :)

   şimdi başlığı açma sebebine gelelim. araçlarımızın hava ve klima filtreleri çok ama çok önemlidir. motor sağlığı için hava filtresi, insan sağlığı için klima filtresi 1.etkendir.

hava filtresi hakkında yanlış bilinenler

- hava filtresi yağ değişimine kadar giden süreç beklenmeden muhakkak değiştirilmelidir. aracınız garantili ise ve bu size pahalı bir teklif gibi geliyorsa o da önemli değil, orjinal filtrenizi bagajda saklayıp, piyasadan  aldığınız filtreleri kullanabilir ve bakıma gittiğinizde yine orjinal filtreyi takabilirsiniz.

- hava filtresi temizlenemez, hava giriş istikametini tersine hava tutarak temizlediğinizi sansanızda bu ancak filtre kağıdının liflerinin kopmasını sağlayarak aracın çok daha fazla toz emişi yapmasını sağlamaktan başka bir işe yaramaz

- hava filtresi asla yıkanmaz. zaten kağıt filtreler yıkanamaz ama bazı araçlarda keçe filtre çıkar, bunların yıkanabildiğini sananlar var.

- hava filtrenizin 2 tipi vardır. KAĞIT ve KEÇE, asla keçe olanını almayın, kesinlikle doğru çalışmazlar, ve çalışamaya başladıktan 10 gün sonra toz geçirmeye başlarlar

- hava filtresini ilk aldığınızda kağıdın kendi rengi vardır, sarı-kırmızı veya beyaz, belli süre sonra filtrenizi çıkardığınızda, bir yüzünün kirli, diğer yüzünün ise ilk aldığınız gündeki renginde olması gerekir, eğer iki tarafta aynı şekilde kirlenmiş , ya filtre kaçırıyor ( yani kalitesiz), yada kabin contanız bozulmuş demektir.

- sürekli otoyolda giden br araçla, köyde sürülen bir araç için hava filtresi değiştirme süresi aynı olamaz, yaşadığınız ortamın tozluluk derecesi sizin için filtre değişim sürecinin kıstası olmalıdır.

- hava filtreniz yakıt tüketimini sandığınız gibi %10-15 değil %50 ye yakın etkileyen bir parçadır, kaliteli bir filtre ile fabrika değerlerini yakalama şansınız yüksektir.

- hava filtreniz tıkanmışsa aracınız min 20-25 hp güç kaybeder, klima açtığınızda araçta rampada devir düşme ve yüksek egzos sesi çıkma gibi sorunlar başlar.

- hava filtreniz tıkanmış veya kötü ise yağ değişim süreciniz her zamanki aralıkta olamaz. yağın vizkositesini kontrol etmeniz, rengine dikkat etmeniz gerekmektedir. iki parmak arasında sümüksü bir şekilde sünen yağ illaki vizkositesi yüksek demek değildir, yağın rengide çok önemlidir.

klima filtresi:

- klima filtrenizin kirlenmemesi için kabin içi havalandırma şeklinde kullanmalısınız

- dışardan hava amak gerektiği durumlarda dış hava sıcaklığının 26 dereceden yukarı olmamasına özen gösterin, yüksek sıcaklıklarda klimadan verim alamadığınız gibi, hava filtresinde bakteri oluşumuna yol açarsınız

- klima filtresini asla temizlemeyin, temizlerken toz ve bakteri temiz kalması gereken taraf bulaşabilir

- klima filtresinin iç malzemesi polyester ise asla doğru görev yapmaz, polen kağıdı, keçe veya pamuk olmalıdır.

- araçta 3 yaş altı küçük çocuk varsa klima her türlü zarar verir, klima ile birlikte 1-2 parmak camı aralamanız o masum bebişleri koruyacaktır.

- otomatik klimalar için 24 derecede soğutma en sağlıklı olanıdır. sizi asla hasta etmeyeceği gibi aracınızıda boşuna yormaz.

- sıcak yaz günlerinde klima filterlerinizi 3000 km de bir değiştirmeniz sağlık açısından çok önemlidir, yine garantili araçlar için piyasadan alıp kullanmak daha sonra bakıma giderken orjinal filtreyi takmak doğru olacaktır. orjinal ve kirli filtreyi kullanmaya devam etmektense, piyasadan alacağınız 2. veya 3.kalite filtreyi kullanmak doğru olanıdır. 

bunlar 20 yıllık bilgilerimdir. kulakdan dolma laflar değildir.



dreamnej

  • İleti: 102
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2012, 12:43:38 ÖS »
bir şey daha vardı yazmayı unuttum,  asla klima filtreleriniz parfüm sıkmayın, astım, bronşit hatta koah hastalığına kadar götürebilecek zararları vardır

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2888
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2012, 12:49:56 ÖS »

Değerli bilgi ve birikimleriniz ile foruma katkı sağladığınız için teşekkürler..

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2012, 04:28:47 ÖS »
Bilgilendirme icin tesekkurler.
Benim bir sorumda; hava filtrelerinde toz tutma kapasitesi sunger malzemeli filtrelerde mi daha fazladir yoksa kagit filtrelerde mi?
Acik hava filtreleri ve normal filtreler icin soruyorum.
Baska hangi markada var bilemiyorum ama ford connect araclara iki tip filtre kullandiriyoruz, biri normal kagit digeri ise normal kagit uzerine yapistirilmis ince bir sunger tabakasi olan filtre.

Hks mantar tip acik filtrelerde yer alan tamamen sungerden olusan filtrenin toz tutma kapasitesi diger filtrelere oranla ne derece sagliklidir?

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2012, 04:36:33 ÖS »
bilgilendirme için çok teşekkürler.. ben bazen hava filtresini çıkarıp hava tutturuyordum :)

demekki boşa yapıyormuşum :))

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2012, 04:41:44 ÖS »
Polen(kabin hava filtresi) ve motor hava filtresini el ile çırparak kaba tozdan temizleme işlemi de filtreye zarar veriyor mu acaba?

Hava tutulmasının zararlı olduğunu biliyordum, ancak ustalar ısrarla hava tutup temizlediklerini iddia ediyorlar, onları bir türlü ikna edemiyorum. Doğru bilinen yanlışlar tespiti güzel olmuş.

dreamnej

  • İleti: 102
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #6 : Temmuz 19, 2012, 05:22:44 ÖS »
Bilgilendirme icin tesekkurler.
Benim bir sorumda; hava filtrelerinde toz tutma kapasitesi sunger malzemeli filtrelerde mi daha fazladir yoksa kagit filtrelerde mi?
Acik hava filtreleri ve normal filtreler icin soruyorum.
Baska hangi markada var bilemiyorum ama ford connect araclara iki tip filtre kullandiriyoruz, biri normal kagit digeri ise normal kagit uzerine yapistirilmis ince bir sunger tabakasi olan filtre.

Hks mantar tip acik filtrelerde yer alan tamamen sungerden olusan filtrenin toz tutma kapasitesi diger filtrelere oranla ne derece sagliklidir?

o sünger kötü filtrenin makyajıdır, eğer o süngeri söküp atarsanız ekzosdan duman atar ve araba abart filtre takmış gibi motor sesi çıkartır. bu süngerin iyi olduğu anlamına gelmiyor, sünger susturucu vazifesi görüyor.

hks ler önceden ipek ve sünger olarak 2 tip yapılıyordu, şimdi ipek pahalı o sebeple sadece sünger filtreler kaldı sanırım. aşağıda iki tane resim var, biri doğru filtre kağıdı diğeri ise piyasa malı dandik filtre kağıdı. bu resimler binlerce kere büyütülmüş filtre kağıdı resimleridir ve kendim bizzat tubitakda bu testleri yaptırdım


 bu kağıt en doğru kağıttır, h17 sınıfıdır, aracınızı tam korur, donaldson marka veya özel olarak bulabilirsiniz. göründüğü gibi tozu tutan gözenekler nano mikron değerlerdedir.

 

bu kağıt ise standart piyasa malı kağıttır, biraz daha iyilerini bulmak mümkündür. yine gözeneklere dikkat edeceğiniz gibi mikron değerlerindedir, yani ilk resime göre 1000 kat daha fazla toz geçirir.

bu tip filtre alıyorsanız kaliteyi artırabilirsiniz, pilise sayısı dedğimiz zik zaksayısı filtrenin çevresinin minimum 2.7 katı olmalıdır.

yani filtrenin çapı 15 cm ise pilise sayısı

15x3.14x2.7 = 127 pilise dir. 

eğer aldığınız filtre bu değerlere uygunsa kağıt kalitesiz bile olsa zararı az olur. biraz teknik bir anlatım oldu ama ilgilenenlere yarayacaktır



« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2012, 05:25:17 ÖS Gönderen: dreamnej »

dreamnej

  • İleti: 102
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #7 : Temmuz 19, 2012, 05:23:30 ÖS »
Polen(kabin hava filtresi) ve motor hava filtresini el ile çırparak kaba tozdan temizleme işlemi de filtreye zarar veriyor mu acaba?

Hava tutulmasının zararlı olduğunu biliyordum, ancak ustalar ısrarla hava tutup temizlediklerini iddia ediyorlar, onları bir türlü ikna edemiyorum. Doğru bilinen yanlışlar tespiti güzel olmuş.

filtreye hava tutmak, üst resimdeki görünen bağları kopardığı için gözenek çaplarını büyütmekten başka bir işe yaramaz, elle temizlemek ise sadece kaba tozu, sinek , kelebek gibi kalıntıları temizler, burada önemli olan gözeneklerin temiz olmasıdır, diğerleri zaten zarar vermez
« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2012, 05:26:26 ÖS Gönderen: dreamnej »

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #8 : Temmuz 19, 2012, 10:02:38 ÖS »



























bilgiler cok faydalı sagolasın ustad nerden anlıycaz filtre kalitelimi  deilmi bize orjinaline göre  ince bir filtre veriyorlar. birde yaglı filtreler varmış biraz daha pahalı bunlar hakkında ne diyebilirsiniz saygılar....






dreamnej

  • İleti: 102
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #9 : Temmuz 19, 2012, 10:38:20 ÖS »
bilgiler cok faydalı sagolasın ustad nerden anlıycaz filtre kalitelimi  deilmi bize orjinaline göre  ince bir filtre veriyorlar. birde yaglı filtreler varmış biraz daha pahalı bunlar hakkında ne diyebilirsiniz saygılar....


yağlı filtreler yani performans filtreleri, yani motor, yağ ve yakıt düşmanları, enjektörün belası. eski karbüratörlü arabalarda kullanmak çok zarar vermesede yeni sistem enjektörlü ve civic gibi değerli araçlarda asla yanına yaklaşılmaması gereken filtreler.

filtre üzerine sıkılan özel dedikleri yağ atf yağıdır, 30-40 dolara aldığınız yağ aslında bildiğiniz en dandiğinden atf yağıdır. zaten o yağ olmazsa filtre asla toz tutamaz, o yağ sayesinde orada bir sinerji oluşur ve tozu tutabilir, buna rağmen toz tutma kabiliyetleri idare ederin bile altındadır . eğer aracınızda performans filtre kullanıyorsanız arabanızı hiç sevmiyorsunuz demektir.  karbüratörlü arabalarda kullanmanızda ise enjektörlüler kadar risk içermez. karbüratörlü araçlarda sıvı yakıt kaybı zaten max.seviyede olduğundan zengin karışım diye adlandırılan ayarla ,karbüratörün boşa attığı yakıtı enerjiye çevirme imkanı bulursunuz.ama bu montajı ve montaj sonrası ayarları profesyonel biri yapmalıdır. bu filtreyi kullanıyorsanız,yağ ömrünüz %50,                                                                                            motor ömrünüz ise %30 gibi azalacaktır. yakıt sarfiyatınız en az %30 artar, motor gücünüz ise max %1-1,5 gibi yükselir. sadece çok güzel bir ses verdiği için aracın çok güçlendiğini sanırsınız o kadar.
« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2012, 10:39:23 ÖS Gönderen: dreamnej »

tembelreis

  • İleti: 10
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #10 : Temmuz 19, 2012, 11:08:21 ÖS »
bilgilendirme için çok teşekkür ederim.
 >=ok  >=ok

ateşbey

  • İleti: 120
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #11 : Temmuz 20, 2012, 02:42:32 ÖS »
bilgiler için tesekkürler >=ok

drmoz

  • İleti: 727
Ynt: hava filtresi ve klima filtresi hakkında
« Yanıtla #12 : Temmuz 20, 2012, 05:05:30 ÖS »
çok teşekkürler bilgilendirme için.