Gönderen Konu: hava filtresi borusu  (Okunma sayısı 8291 defa)

esrallkay

  • İleti: 387
hava filtresi borusu
« : Kasım 11, 2010, 09:38:47 ÖÖ »
arkadaşlar simota hava fitresi aldım.borusunu kendım yapmak istiyorum.malzeme olarak pvc boru mu yoksa alüminyum boru mu kullansam.sizce hangi daha iyi olur.yardımlarınızı bekliyorum

ayrıcı pvc olursa eğer şöyle bir uygulama düşünüyorum.motorun ısısını iletmemesi için boru etrafını izocamla sarıp teflon bantla komple sarmayı düşünüyorum

aracım 98 1.4ie civic



esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #1 : Kasım 11, 2010, 11:28:11 ÖÖ »
+

d_senol7

  • İleti: 62
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #2 : Kasım 11, 2010, 12:39:39 ÖS »
benim aracımda 1.4 is kardeş bu işlem banada lazım yaptırırsan bi zahmet haber verde bende yaptırıcam hayırlısı olsun şimdiden.

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #3 : Kasım 11, 2010, 02:09:23 ÖS »
arkadaşlar deneyımlerını paylaşırsa hangi malzemeden yapacağıma karar kılcam ozaman burda paylaşırım sonucu

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #4 : Kasım 11, 2010, 02:17:44 ÖS »
arkadaşlar alümünyum olursa daha iyi olur diye düşünüyorum
komple kit almadıktan sonra alümünyum boruyu yaptırmak zor
bazı agsozcular yapıyormuş
pvc boru çok daha ekonomik
zaten pvc boruyu hem görüntü için hem ısıyı almaması için kaplamak lazım

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #5 : Kasım 11, 2010, 02:20:55 ÖS »
bu arada izocam çok kullanışlı olmaz
yalıtım malzemesi satılan yerlerde klima paneli diye satılan bir malzeme var o işini görür.
bi tarafı sıkıştırılmış izocam veya adını bilmediğim bir malzeme bir tarafı alümünyum (parlak) bi malzemeyle kaplı
hem ısı için faydali hemde görüntüsü güzel olur
zaten pahalı bişey değil
bende pvc boru var dışınıda kapladım güzel bir görüntü var

serkansobe

  • İleti: 1015
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #6 : Kasım 11, 2010, 02:32:34 ÖS »
arkadaşlar deneyımlerını paylaşırsa hangi malzemeden yapacağıma karar kılcam ozaman burda paylaşırım sonucu
alü boruyla yaparsan daha ii olur hem üzerini ince zımpara yaparsın parlak hoş durur

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #7 : Kasım 11, 2010, 02:43:43 ÖS »
bu arada izocam çok kullanışlı olmaz
yalıtım malzemesi satılan yerlerde klima paneli diye satılan bir malzeme var o işini görür.
bi tarafı sıkıştırılmış izocam veya adını bilmediğim bir malzeme bir tarafı alümünyum (parlak) bi malzemeyle kaplı
hem ısı için faydali hemde görüntüsü güzel olur
zaten pahalı bişey değil
bende pvc boru var dışınıda kapladım güzel bir görüntü var
başka forum sitelerinde okudum performans düşüklüğü yaratır diyorlar pvc için.böyle bir sorun yaşadınmı.ayrıca yalıtımı iyi yaptıktan sonra sorun yaratacağını zannetmıyorum

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #8 : Kasım 11, 2010, 02:45:24 ÖS »
arkadaşlar deneyımlerını paylaşırsa hangi malzemeden yapacağıma karar kılcam ozaman burda paylaşırım sonucu
alü boruyla yaparsan daha ii olur hem üzerini ince zımpara yaparsın parlak hoş durur
görünüş acısından kesınlıkle iii olur.ama performans acısından hangisi ii olur.performans vermesını beklemıyorum zaten ama performanstanda olmayalım sesı duyacağız diye :D

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #9 : Kasım 11, 2010, 02:50:56 ÖS »
ben performansta ne bir artı nede bir eksi yaşadım
sadece çok güzel bir ses aldım
benim araç lpg li
lpg li araca olmaz dediler bende deneme amaçlı pvc boruyla basit bir filtre aldım
sorun yaşamadım sadece lpg ayarlandı tekrardan.
komple kite para versem uyum sağlamasa param boşa gitmesin diye pvv kullandım
ve hala kullanıyorum
performans düşüklüğü bence ısıyı çeker diye söylemişlerdir
yalıtımı güzel yaparsan problem çıkmaz
ama yinede alümünyum daha sağlıklı olur

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #10 : Kasım 11, 2010, 02:54:35 ÖS »
ilk tercıhım alüminyumdan yapmak hatta komple kit gıbı yaptırcam boruyu kıvrımlarını felan komple tek parça olarak.alüminyumada yalıtım gerekır mı acaba.

serkansobe

  • İleti: 1015
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #11 : Kasım 11, 2010, 03:03:37 ÖS »
gerekir. alü yapı itibarı ile çabuk ısınan bir maddedir o yüzden izolasyon yapmanda fayda var

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #12 : Kasım 11, 2010, 03:07:02 ÖS »
bakalım haftasonu projeye adım atıcam inş ii sonuş alır burda da paylaşrım.yalıtım maddesi olarakta izocam armaflex levha denılen bir ürünü var ondan yapmayı düşünüyorum.ısı iletkenliği baya başarılıymış.

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2010, 04:41:32 ÖS »
hangi malzemeyi kullanırsan kullan abi ama boru nun çapının büyük olmasına özen göster büyük olursa araç dahada bi yürekten bağırır çok hoş bi ses verir

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #14 : Kasım 12, 2010, 04:07:31 ÖS »
ilkay bekle sana benim kullandığım malzemenin ismini söyliyecem. çok ucuz bir malzeme gemilerde bacaları sarıyorlar bununlada ismi aklıma gelmiyor. beyaz bir malzeme yanmaz ısı geçirmez. tarif edeyimki bilen bir arkadaş söyler belki ismini... pek el ile temas etmemesi gereken bir kumaş çok sağlıklı değil yani... askerde taktığımız palaska genişliğinde ve yüksekliğinde. ben kendime filtre yaptığımda 10 metre aldım 20 liraya benim araba ve 2 arkadaşımın daha arabasına yaptım. ama uygulayınca dışından yapışkanlı alüminyun folyo ile sıkı sıkı saracaksın. hem o dağılmasın diye hem güzel görünsün diye... aklıma geldiği an yazacam ismini mutlaka bulursun samsunda... pvc boruyu geç. alüminyum boru yap. evet pvc ucuza çıkar ama alüminyumda dağlar değil yani. filtre arabadaki en ucuz işlemdir belki ama bütün motoru etkiler. o yüzden ucuzuna kaçma alüminyum ustasına git çapını iyi öğren çapı çok önemli hava az giderse bir işe yaramaz çok gidersede yaramaz. eksoz borusuyla aynı mantık nerdeyse... orijinalden dar çapta boru döşetirsende arabanın performansı düşer... gereğinden fazla büyük çapta kullanırsanda performansın düşer...
« Son Düzenleme: Kasım 12, 2010, 04:10:39 ÖS Gönderen: 34 FVC 96 »

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #15 : Kasım 12, 2010, 04:43:57 ÖS »
boruyla nedn uzatıyosunuz ki?? direk bogazdan bağlasanız ne olur ki ??daha iyi ötmez mi??

Owner89

  • İleti: 1298
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #16 : Kasım 12, 2010, 10:06:56 ÖS »
pvc boru plastik içinden ısı aktıkca dışdan olmasada içten ısınıcak zaten bence alimunyum yaptr ekonomi yapıyım derken taklaya gelme krdşm

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2010, 08:44:39 ÖÖ »
boruyla nedn uzatıyosunuz ki?? direk bogazdan bağlasanız ne olur ki ??daha iyi ötmez mi??
öter, sadece öter ama... aracın mevcut performansı yerlere iner... çünkü motorun arka kısmı çok ısıya mağruz kalır ve orada temiz soğuk hava çekemez kesinlikle. filtredeki tek mantık araca temiz ve olabildiğince soğuk hava sokmaktır.

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #18 : Kasım 13, 2010, 01:57:29 ÖS »
bu da kışın daha iyi ses alma nedenini açıklıyo....teşekkür ederim

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2010, 08:23:33 ÖÖ »
arkadaşlar alüminyum boru bulamadım istediğim çapta.70 lik pimaş aldım.dışını güzelce alüminyum folyo ile sardım ama baya bı kalın sardım folyoyu.üstünüde alüminyum banntla iki kat sardım görüntü ve ss güzel oldu.peformans olarakta herhangi bir kayıp olmadı.böye bı süre denıcem dha sonra krom borudan yapmayı düşünüyourm ayı projeyı

mali

  • İleti: 8035
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #20 : Kasım 14, 2010, 04:48:00 ÖS »
bende deneme amaçlı yapmıştım hala kullanıyorum
sende uzun bi süre kullanırsın gibi geliyor bana ;)

arkadaşlar alüminyum boru bulamadım istediğim çapta.70 lik pimaş aldım.dışını güzelce alüminyum folyo ile sardım ama baya bı kalın sardım folyoyu.üstünüde alüminyum banntla iki kat sardım görüntü ve ss güzel oldu.peformans olarakta herhangi bir kayıp olmadı.böye bı süre denıcem dha sonra krom borudan yapmayı düşünüyourm ayı projeyı

ertunc_93modelci

  • İleti: 197
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #21 : Kasım 14, 2010, 06:29:02 ÖS »
hacı bosuna capa harcamıssın o zaman sımdı balkonlara korkuluk yapıyolar la alımınyum borudan onun bır cok ebadı var 50 lık 70lık fılan onlardan yaptır cok guzel oluyo bıde onları ıstedıgın gıbı de bukturebılırsın cok fena duru valla bıde bosulmaz ayrıca kolay kolayda ısınmaz ben aynısını yaptım tavsıye ederım

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: hava filtresi borusu
« Yanıtla #22 : Kasım 15, 2010, 09:49:25 ÖS »
70 lik bulamadım bulsam alumınyum borudan yapacaktım.50 lıkte ufak geldi.pvcde gayet guzel oldu alumınyum folyo ve alüminyum bantla sarınca.performanstata hıçbir kayıp yok.