Gönderen Konu: hava fıltresi  (Okunma sayısı 2670 defa)

osmandemir2010

  • İleti: 27
hava fıltresi
« : Eylül 04, 2010, 03:08:47 ÖS »
s.a arkadaşlar hava fıltresı benzıne etkı edıyomu edıyosa ne kadar etkı edıo bılen varmı



aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #1 : Eylül 05, 2010, 11:48:56 ÖÖ »
Filtre borusunun orayı bantlıyorlar eski araçlarda.katılımı bantlı oluyor.Benzin az yaksın diye mi.İyi yanma olsun diye miydi neydi.Tam bilmiyorum.Bilen varsa yardımcı olurlar.

osmandemir2010

  • İleti: 27
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2010, 09:34:14 ÖÖ »
beklıom ama bılen yok heralde kımse denememıs

Salih6993

  • İleti: 478
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #3 : Eylül 06, 2010, 09:36:10 ÖÖ »
ben edio die biliyorum

CMYK

  • İleti: 794
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #4 : Eylül 06, 2010, 10:04:57 ÖÖ »
Yanlis bilmiyor isem soyle bi açiklamasi vardi..

Araçın yakıtı verimli yakabilemesi icin temiz ve yeterli düzeyde havaya ihtiyaci vardir. HAva filtresi kirli ve tikali oldugunda yeterli hava gelmediginden dolayi araç senin istedigini performansi verebilmek icin çok daha fazla yakıt yakacaktır.

Umarim doğru bilgi vermisimdir.

metoza

  • İleti: 43
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #5 : Eylül 06, 2010, 10:12:39 ÖÖ »
Yakıtın daha iyi yanması daha az yakıt tüketme anlamına da geliyor. Katalitik konvektör iptal edilmesinde ya da egsoz susturucusunun çıkarılması motor daha iyi yakıt yakmasını sağlar. bu da motorun daha rahat çalışmasını sağlarken daha az yakıtla daha yüksek performans elde edilmesine yardımcı olur.
Kendi ağzınıza bi bezi koyup nefes alıp koşmaya çalışın bir de bi file alıp bunu tekrar deneyin hangisinde daha az yorulursunuz? Açık filtre de file gibi düşünün size aynı anda daha fazla hava sağlayacaktır bu da sizin performansınızı artıracak...

osmandemir2010

  • İleti: 27
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2010, 11:43:39 ÖÖ »
metoza acıkcası dedıklerını anlayamadım bıraz daha genıs detaylı yazarmısın rıca edsem

serdar_ay

  • İleti: 545
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #7 : Eylül 06, 2010, 12:04:36 ÖS »
arkadaşlar hava filitresi araçta benzin artışına neden oluyor neden olduğu ise
filitre sesi çok ciddi vede güzel bir ses verir bizlerde bu filitre sesini duymak için aracı yüksek devirlere çıkarırız o yüzden yüksek devirde araç kullanmakta araçta fazla yakıt anlamına gelmektedir :)
mesele bu işte

gazapd216

  • İleti: 432
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #8 : Eylül 06, 2010, 12:24:40 ÖS »
arkadaşım yanlış bilgi vermek istmem ama hava filtresi motor sıcağını çekmeyecek şekilde uygun bir yere konulup düzgün bir şekilde soğuk hava alması sağlanırsa normal kullanımda yakıt pek fark etmez.hava filtresi sesini duymak için yüksek devirlerde bastığın sürece yakıt sarfiyatın artacaktır.kısacası hava filtresinin yakıtı etkilemesi sağ ayağının altından geçer. >=ok yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir.
saygılar. 

metoza

  • İleti: 43
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #9 : Eylül 06, 2010, 01:27:50 ÖS »
tabiki çıkardığı ses ve peformans artışı sizi daha agresif süremyye iten etkenlerden. Bu durumda daha fazla benzin tüketimi kaçınılmaz oluyor. Açık filtreye sahip bir aracı sakin kullanımda deneyin orjinal fltreye sahip araca göre daha az yakıt tüketecektir. Benim araıcım benzinli olsaydı kesinlikle açık filtre alırdırm dizelleri yüksek devirde kullanmak arabaya düşmanlık olduğundan bunu yapmıyorum....

osmandemir2010

  • İleti: 27
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #10 : Eylül 06, 2010, 03:41:21 ÖS »
annadıgım kadrıyla acık hava fıltresı normalde benzıne pek etkı etmıyo tabi sesi cıkarmak ıcın mecbur yuklenmek gerekıo o zaman benzını fazla tuketıyo bılgılerınız ıcın saolun arkadslar.

No17

  • İleti: 61
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #11 : Eylül 06, 2010, 05:51:02 ÖS »
2 hafta oldu açık hava filtresine geçeli,, ilk günler hevesimi aldıktan sonra bir de çok basmadan yakıtı ne kadar etkilediğini görmek istedim.. yapılan testler sonucunda 20 liralık benzinde 15 km civarı daha fazladan gidilebildiğini gördüm şehir içi tabi.. :) ama o sese dayanamayıp insan ister istemez dokunuyor arada o ayrı..

osmandemir2010

  • İleti: 27
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #12 : Eylül 07, 2010, 11:06:11 ÖÖ »
heralde nrmal kullansan acık hava fıltresının bı zararı yok hem motora hem yakıta

metoza

  • İleti: 43
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #13 : Eylül 07, 2010, 11:03:42 ÖS »
Çok fazla tozlu dumanlı yollarda kullanmassan pek bi zararı olmaz. Gidip çöl rallysi yaparsanız gaz kelebeğini bozarsınız motor boğulur falan ... bence...

osmandemir2010

  • İleti: 27
Ynt: hava fıltresi
« Yanıtla #14 : Eylül 08, 2010, 10:24:34 ÖÖ »
oyle bıryerde turkıyede olmadıgı ıcın sorun yok :döv