Benim görüşüm Km geçtiği için sizi suçlu bulup karşılamamaları normal.
Ancak aracı dışarıda yaptırıp.Şayet uğraşacak zamanınız var ise mahkemeye vermenizdir.
Bunun söylememdeki amaç ise hatanın fabrikasyon olmasından ötürüdür.
Hakkınızda hayırlısı olsun.
Birde aracı yaptırmayıp beklerseniz ve mahkemeyi kazanırsanız aracın yattığı zamandaki kayıplarınızda karşılanıyor diye biliyorum. Avukatınız daha net bilgi verir.
Tamam, km geçtiği için oluşan arızayı garanti dışı sayabilirler ancak bunu bence alıcıya beyan etmeleri gerekirdi.
Aracı servise getiren kişiye aracın motor kısmının garanti dışına kaldığına dair, aracı periyodik bakıma almadan önce bildirimde bulunmalılardı. Hatta bunun uygun şekli usule uygun bir döküman imzalatmalarıdır. Ancak bunu yaparlarsa kişinin aracı bakıma sokmayacağını düşündüklerinden -yani keselerini düşündüklerinden- bence bunu bildirmemişler. Yani kendilerince uyanıklık yapmış, benim görüşümdür.
Bu arıza daha sonraki km lerde (2 yıllık garanti süresi bitmeden) oluşsaydı, gene arızayı kabul etmeyeceklerdi. Yani aracın motoru bakım km sini geçirdiği için her halukarda garanti dışında kalmış zaten.
Servis bence bunu (araç bakım için ilk olarak servise ulaştığında) araç sahibine bildirmediği için (uygun usulde beyan etmemesi sebebiyle) haksız. Tüketici hakları Türkiye de son dönemde oldukça gelişti. Çoğu şey tüketici lehine artık.
Aksi koşullar araç alım/satım sözleşmesinde, ya da garanti sözleşmesinde yazsa bile bence pek bir şeyi değiştirmez. Yetkili servisin bence görevidir bildirimde bulunmak... Genel teamul bunu gerekli kılar diye düşünüyorum...
Kesinlikle konunun peşi bırakılmamalıdır. Belki tüketici mahkemelerinin daha önce tüketici lehine verdiği kararlarda olabilir ve bu kararlar emsal teşkil edip, hızlı sonuç almanızı sağlayabilir...