Gönderen Konu: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)  (Okunma sayısı 23450 defa)

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
DOCH V-TEC bir motor Hondanın herangi bir modeli Bu motor da Havans kaydırma olayı var ama doğru düzgün kimse bilmiyo Bazıları Dioki V-TEC açıyo uçuyosun bunu Exantrik Havansının kaydığını herkesin biliyo olması lazım Bu olay nasıl oluyor youtube den izledim bir kaç video ama ordaki videolarda farklı V-TEC in Havans kaydırmasını göstermio Sübapların devire göre az veya çok açılıp kapandığını gösterio yakıt tasarrufu için bu sistemde SOCH İ V-TEC ama ben DOCH V-TEC  in Havans kaydırma şeklini göremedim Toyota Corolla VVT-İ Yağ basıncı ile kaydırıyo Emme sübaplarının exantrik milini ama olay nasıl tam anlamış değilim abicim açıklayabilecek biri varmııı!..... :unlem :unlem ???




ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Abicim yok be yaw bu şekil tamam da V-TEC in 2. bir prensibi var bunu bulamadım sübapları kilitleme haricinde Emme Sübaplarının Exantrik milini Galiba Geriye kaydırıyomuş, Hondanın F1 motorunda ki bu Havans kaydırma işlemi baya bi kayık oldugu için Rölanti Devri En alt 4000 -5000 RPM civarı öle die düşünüyorum bu olayı hiç göremedim hatta ve hatta Emme Sübaplarının Havansını kaydırdığı anda bir B16 motorun Aynı anda Ateşleme havansınıda geriye kaydırıyo, Distiribütör sistemi de emmenin Exantrik miliyle bağlantılı  Yüksek devirde ateşlemeyi yetiştirebilmek için...Geriye kaydırıyo Havansı ama nasıl çözemedim o Gösterdiğiniz Videoları en 100 kere izledim ama bu farklı bi uygulama  biraz daha geniş araştırması olan varsa lütfen bir cvp verebilecek varmı :unlem :unlem :unlem

ridvan73

  • Ziyaretçi
SOHC VTEC'lerde sadece emme süpaplarının çok açılması sğlanırken,
DOHC VTEC'lerde emme ve eksoz süpaplarının çok açılması sağlanıyor.
VVT-i gibi avansı değiştirme özelliği yok.

merburvehan

  • İleti: 2170
Arkadaşım egzantirik mili komple kaymıyoki uzerinde bir pim var onlar kayıyo sadece...

TC 400

  • İleti: 1110
BİRAZ UZUN OLCAK AMA  :d
ŞİMDİ DOHC MU SORUYORSUN SOHC MU?

DOHC DAN BAŞLAYALIM ;) DOHC UN NE ANLAMA GELDIGINI BILDIGINI VARSAYARAK
DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC motorunda hem gücü hem de torku optimize etmek için geliştirilmiştir. Her iki supap için, 3 kam profili bulunur. Dış taraflardaki profiller düşük devirlerde, ortadaki profil ise yüksek devirlerde kullanılır


Düşük devirlerde, supaplar düşük kam profillerinde hareket eden külbütörler tarafından açılır. Bu kam profilleri, düşük devirlerde silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap liftiyle ve kısa açılma süresiyle hareket ederler. Kısa supap lifti ve açılma süresiyle düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanır. Motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrol ünitesi kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır (5850 d/d’de). Basınçlı yağ pimleri, düşük devirde çalışması için tasarlanan takipçileri 3. takipçiye kilitleyecek bir pozisyona hareket ettirir. O ana kadar 3. takipçi herhangi bir supabı hareket ettirmemektedir. Kam mili takipçilerinin birbirine kilitlenmesiyle birlikte, düşük devirde çalışan takipçiler yüksek devirde çalışan takipçilerle aynı oranda çalışmaya zorlanırlar. Supapların hem lift miktarı artmış hem de açık kalma süreleri uzamıştır. Silindirin içine daha fazla dolgu alınmaktadır ve artan devir sayısıyla birlikte motorun gücü de artmaktadır.özellikle 5500 devirden sonrasına dikkat etmek gereklidir.Çünki dohc vtec ( namı dıyer (vtı)  ) ek bır mıl devreye gırerek subapların acma ve kapa zamanlarını degıstırerek DAHA FAZLA ,DAHA FAZLA EMME YAPARAK  + GUC ORTAYA CIKMASINI SAGLAR ;)

TC 400

  • İleti: 1110
ŞİMDİ SOHC
Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur. Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır.  kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir. Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez. Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder. DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır. Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir


Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir. Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez. Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar. Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler. Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar. Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar.Guncel ornek vermek gerekırse  yenı honda cıvıc sedan ın kullandıgı R  motor kodlu motorlar gibi ;)

TC 400

  • İleti: 1110
vtecler kısaca boyle tabı dıyer modelelrını saymıyorum,bunlar kabaca yurdumuzda satısa sunulmuş hondalarda olan motorlar,,,


TC 400

  • İleti: 1110
aa Bu arada (havans) degıl avans ;)

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #10 : Şubat 25, 2009, 07:41:10 ÖS »
ekonomı k20 lerde emme toyotalar gıbı vvtı prensıbının aynısı parcalarına kadar aynı zamanda eksantrık uzerıne vtec entegre edılmıstır ıkı sıstem bı arada calısıyor

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2009, 07:44:10 ÖS »
Aslında şöyle desek ayıp olmaz heralde    VTEC = VVT-İ :D

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2009, 07:46:34 ÖS »
Adı her neyse bu sistemi artık ezberledim abicim Herkes böle cvp yazıo,  sübapları yağ basıncı ile kilitlio biliyorum ama hiç toyotanın Avans kaydırma işlemini izledinizmii bilmiyorum ben gördüm Emme sübaplarını kontrol eden exantrik milini yağ basıncı ile kaydırıyo ona da bakın benim ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız silindir kapak üzerinde Emmenin Exantrik miline bağlı bir yağ destekli kasnak varrr onu görün sizde şaşırırsınız bu ne diee, bu şekilde 140 beygir civarı güç elde edio 1.6 motor da VVT-İ sistemii öle sübap ları kilitleme işlemi değil abicim çok farklı B16 da da böle bir sistem oldugunu sölediler bunu çözemedim yok sa bu hayal gibi bişey mi yaw ben uydurmuyom ki wikipedde görmüştüm....

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2009, 07:47:34 ÖS »

aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2009, 07:49:27 ÖS »


aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...
Hoş gordum zaten ;) göz kırptık ;););););) :D

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2009, 07:50:09 ÖS »

ekonomı k20 lerde emme toyotalar gıbı vvtı prensıbının aynısı parcalarına kadar aynı zamanda eksantrık uzerıne vtec entegre edılmıstır ıkı sıstem bı arada calısıyor
  Resimlerini araştır abicim şu an bulamadım ama VVT-İ yda ayrietten bir Yağ destekli kasnak var, emme exantrik miline bağlı  onu çözebilmiş değilim....

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2009, 07:50:19 ÖS »


aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
Burda hepimiz yanlış yazabiliyoruz bilmediğimizden değil hızlı yazarken araya bezı harfler girebiliyor bu banada olur arasıra hoş görmek lazım...

aa Bu arada (havans) degıl avans ;)
olabilir sonuçta paylaşım önemli konumuza dönsek iyi bilgiler geliodu

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #17 : Şubat 25, 2009, 07:52:35 ÖS »

Adı her neyse bu sistemi artık ezberledim abicim Herkes böle cvp yazıo,  sübapları yağ basıncı ile kilitlio biliyorum ama hiç toyotanın Avans kaydırma işlemini izledinizmii bilmiyorum ben gördüm Emme sübaplarını kontrol eden exantrik milini yağ basıncı ile kaydırıyo ona da bakın benim ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız silindir kapak üzerinde Emmenin Exantrik miline bağlı bir yağ destekli kasnak varrr onu görün sizde şaşırırsınız bu ne diee, bu şekilde 140 beygir civarı güç elde edio 1.6 motor da VVT-İ sistemii öle sübap ları kilitleme işlemi değil abicim çok farklı B16 da da böle bir sistem oldugunu sölediler bunu çözemedim yok sa bu hayal gibi bişey mi yaw ben uydurmuyom ki wikipedde görmüştüm....
şimdi b16 ile DUZ vvt-i karsılartırma.. b16 yı VVTL-İ İle karsılastır. yanı toyotanın t-sport modelleri (corolla celıca ) aynı sıstem oldugunu gorceksın..

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #18 : Şubat 25, 2009, 07:55:54 ÖS »
Toyota  ya bu Sübap kilitleme işlemini kullanmışmı onu da bilmiyorum ama O kenardaki Kasnak kafamı karıştırdı kapalı bir kasnak üzerinde yandan bir yağ hortumu giriyo du ve kenarına pc ile işaretler çizmişler geriy doğru sanki avans kaydırma işlemini gösteriyodu sizin dediğiniz gibi olsa o raya öle bi kasnak koymazlar demi yanii silindir kapak üzerinde olurdu....

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #19 : Şubat 25, 2009, 07:57:12 ÖS »
buda b16 ;)

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2009, 07:58:32 ÖS »
O dediğim motor resmini toyotanın kasnak var diom ya o resmi bulursam kesin gösterecem size hakkatende çok farklı bir sistem hiç görmemiş olabilirsiniz bu resimleri biliyorum gerçekten şaka falan değil bulursam kesin koyacam

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #21 : Şubat 25, 2009, 08:00:59 ÖS »
toyota da 2 çeşit vvt-i ve vvtL-i  motor var. normal bır VVTL-İ MOTOR STANDART ATMOSFERIK 192 HP GUC CIKARTA BILIYOR (Dıkkat edınız 1,8 den 192hp cıddı bır guc,ve standart 9000d?d cevırebılıryor) O SENIN DEDGIN YAĞLAMA SISTEMI ONDA VAR. EKSTRADAN YAĞLAMA YAPMASI İÇİN.;)

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #22 : Şubat 25, 2009, 08:01:44 ÖS »

O dediğim motor resmini toyotanın kasnak var diom ya o resmi bulursam kesin gösterecem size hakkatende çok farklı bir sistem hiç görmemiş olabilirsiniz bu resimleri biliyorum gerçekten şaka falan değil bulursam kesin koyacam
motor kodunu bılıyormusun;) bılıyorsan bı soylesene. 10 yıl toyota kullanmıs bırı olarak belkı bılırım :D:P

TC 400

  • İleti: 1110
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #23 : Şubat 25, 2009, 08:05:04 ÖS »
buyuk ıhtımal senın gordugun toyota motoru 4age veya z serısı motordur...

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: DOCH V-TEC Bazılarının Tabiriyle Nasıl açar(Nasıl Havans Kaydırır)
« Yanıtla #24 : Şubat 25, 2009, 08:08:44 ÖS »
ahada buldum haa o kasnak dikkatimi çektiii