Gönderen Konu: DERECELİ EGZANTRİK  (Okunma sayısı 2601 defa)

esay

  • İleti: 46
DERECELİ EGZANTRİK
« : Temmuz 05, 2010, 04:50:28 ÖS »
si aracıma dereceli egzantrik modifiyesi uygulamak istiyorum kaç hp alırım ve ne kadara mal olur ayrıca egzantrik millerini değiştirirsek motor aksamında herhangi bişey değiştirmek zorundamıyız ?
bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim  herkese kazasız belasız sürüşler dilerim



HondaFit

  • İleti: 35
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #1 : Temmuz 05, 2010, 07:39:04 ÖS »
dereceli egzantrik yanlış bir kavram yüksek dereceli egzantrik diye adlandırsak daha doğru olur.. kaç hp alacağın bütçene bağlı cadde tipi yapmak istiyorsan alacağın performans %20 %25 olur fakat dökücem parayı diyosan biraz daha katılım tipine kaçıcan ayarlı kasnak şapkalar vs. bu arada cadde tipi yani maks 260 270 derece arasında oynatıcaksan motorda herhangi birşey değiştirmen gerekmiyor. daha yüksek verim istiyorum diyorsan tabiikide motorunla oynaman gerekiyor subaplar egzantrik kasnakları ve subap yaylarından başlaman gerekir. şimdiden hayırlısı olsun en güzeli olsun..

esay

  • İleti: 46
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #2 : Temmuz 05, 2010, 08:00:07 ÖS »
sadece egzantrikle 50 hp almak istersem bu bana ne kadara mal olur bilginiz  varmı ?

HondaFit

  • İleti: 35
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #3 : Temmuz 05, 2010, 08:30:23 ÖS »
maalesef maliyeti hakkında kesin bir rakam veremiycem umarım başka birisi yardımcı olur bu konuda :)

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2010, 07:30:01 ÖÖ »
sadece egzantrikle 50 hp almak istersem bu bana ne kadara mal olur bilginiz  varmı ?
bu iş sadece egzantirikle bitmez arkadaşın dedği gibi yay şapka ayarlı kasnak egzantirik ve egzantiriği destekliyecek senin aracın da bir saf-c birde egzantirğin kendisini göstermesi içinde kısa şanzuman yani senin aracın da crx 3-4  4.928 final drive  bu iki parçayı değiştiğin zaman bak bakalım aracın da ki farklılıklara

despe

  • İleti: 148
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2010, 08:21:56 ÖÖ »
sadece egzantrikle 50 hp almak istersem bu bana ne kadara mal olur bilginiz  varmı ?

sadece egzantrikle 50 hp alamazsın bu motordan. hatta bunu destekleyip headers piston ecu falan yapsan yine alamazsın 50 hp yi.

stock aracına sadece egzantrikle alacağın hp 10 u geçmez.
yay şapka da hp vermez.
orj supap yaylarının ve şapkaların belirli dayanımları vardır. bu çevirdiğin devir ve egzantriğin liftiyle alakalıdır.

eğer stage1 egzantrik alacaksan eğer yay şapka gerektirmeyebilir. fakan stage2 yada stage3 takmak istersen eğer yay şapka sağlam olması açısından gereklidir.

egzantrik aldıktan sonra kasnak bana göre olmazsa olmazdır heleki dohc motorda. kasnakla timing yapıp emme ve egzoz supaplarının açma zamanlamasını değiştirebilirsin, bu sana hp ve tork olarak geri döner.

bu setup ı yüksek sıkıştımalı piston ile desteklersen daha güzel güçler alırsın. tabi headers düz boru filtre falan dahil bu setup ın içine. yani sadece egzantrik takıp güç alamazsın.

en son olarak bütün bu parçaları kullandıktan sonra, bu parçalardan gereken verimi alabilmen için ecu remap yapman şarttır. yani beyin ayarlaman gerekir.

umarım açıklayıcı olmuştur.
« Son Düzenleme: Temmuz 06, 2010, 08:22:56 ÖÖ Gönderen: despe »

HondaFit

  • İleti: 35
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2010, 09:14:20 ÖÖ »
sadece egzantrikle 50 hp almak istersem bu bana ne kadara mal olur bilginiz  varmı ?

sadece egzantrikle 50 hp alamazsın bu motordan. hatta bunu destekleyip headers piston ecu falan yapsan yine alamazsın 50 hp yi.

stock aracına sadece egzantrikle alacağın hp 10 u geçmez.
yay şapka da hp vermez.
orj supap yaylarının ve şapkaların belirli dayanımları vardır. bu çevirdiğin devir ve egzantriğin liftiyle alakalıdır.

eğer stage1 egzantrik alacaksan eğer yay şapka gerektirmeyebilir. fakan stage2 yada stage3 takmak istersen eğer yay şapka sağlam olması açısından gereklidir.

egzantrik aldıktan sonra kasnak bana göre olmazsa olmazdır heleki dohc motorda. kasnakla timing yapıp emme ve egzoz supaplarının açma zamanlamasını değiştirebilirsin, bu sana hp ve tork olarak geri döner.

bu setup ı yüksek sıkıştımalı piston ile desteklersen daha güzel güçler alırsın. tabi headers düz boru filtre falan dahil bu setup ın içine. yani sadece egzantrik takıp güç alamazsın.

en son olarak bütün bu parçaları kullandıktan sonra, bu parçalardan gereken verimi alabilmen için ecu remap yapman şarttır. yani beyin ayarlaman gerekir.

umarım açıklayıcı olmuştur.


Benim yazdığımdan daha iyi ve açıklayıcı bir yazı olmuş zaten gecenin o saatinde o kafayla o kadar yazabilmiştim :)
Sormak istediğim birşey var size eski nesil jazzda kullanılan i-dsi motorda yüksek dereceli egzantrik ile beraber ne gibi değişikliklere gidilmeli ?

despe

  • İleti: 148
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2010, 09:20:46 ÖÖ »
valla jaz hakkında bi bilgim yok mod parçaları var mı bilmiyorum. dediğim gibi egzantrik olacaksa eğer. egzantrikten tam verim almak için headers filtre egzoz yüksek sıkıştırma pison ve ecu gerekir. sadece egzantrik tatmin etmez.

esay

  • İleti: 46
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #8 : Temmuz 06, 2010, 07:05:02 ÖS »
valla saol en azından bilgim oldu bu biraz maliyetli bi iş sanki :)) çok motorla oynamadan bi kaç değişklikle bişeyler yapabilrimiyim diye düşünmüştüm başta orjinal egzantrik millerini değiştirisem diye düşünmüştüm sağda solda 50 hp diyolar şaşlırdım turbomu sanki bi diye düşüncede en iyisinin burda sormak olacağını düşündüm yine teşekkürler zaman ayırıp bilgisini paylaşanlardan

HondaFit

  • İleti: 35
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #9 : Temmuz 06, 2010, 07:18:27 ÖS »
100 hp den çokta alabilirsinde cadde tipini aşar ve büyük masraflara girmek zorunda kalırsın 40 hp alırsın 50 hp alırsın muhabbetleri yalan ağzı olan konuşuyor..

esay

  • İleti: 46
Ynt: DERECELİ EGZANTRİK
« Yanıtla #10 : Temmuz 11, 2010, 04:15:04 ÖS »
:)))))))