Gönderen Konu: debrijaya basıldığında giden ses  (Okunma sayısı 22510 defa)

koray24

  • İleti: 18
debrijaya basıldığında giden ses
« : Ekim 11, 2011, 12:13:32 ÖÖ »
merhabalar öncelikle iyi akşamlar diyorum sizlere arkadaşlar..
şimdi benim araç 2004 model honda civic vtecII oluyor heralde neyse gelelim sorunuma ..
benim araç çalışırken arabadan (tıkı tıkı tıkı tıkı tıkı) diye bir ses geliyor .. Fakat debrija bastığımda ise o ses kesiliyor neden olabilir sizce bi fikrinizi aliyim dedim..
Taksici bi akrabama sorduğumda bana debriyaj demiri vuruyo demişti sizlerden cevap bekliyorum :)
     
                 şimdiden teşekkürler arkadaşlar..



koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2011, 11:23:57 ÖS »
Güncel..  yardımcı olabilecek bir arkadaşımız yok mudur ?

ahmet290

  • İleti: 246
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #2 : Ekim 11, 2011, 11:35:26 ÖS »
baskı-balatanın orda priz direk bilyesinden büyük ihtimal..
masraf etmeye degmez yolda bırakmaz deniyor baskı balata degişiminde halledilir..
eski arabamdan biliyom tofaşların çogunda var..  :D

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #3 : Ekim 11, 2011, 11:55:59 ÖS »
evet kavramayı ayırdığında oluyorsa muhtemelen motorla beraber dönen bir sürü parça var onlardan biri eğilme,balans yapmış olabilir.

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #4 : Ekim 11, 2011, 11:57:25 ÖS »
yanlız debriyaj balatasını yeni değiştik servis 500 mü 600 tl mi ne fiyat çekince tanıdık bi oto sanayii ustasında yaptırdım..
heralde görmedi usta .. :S
ne yapmak lazım yani 5.000 kilometre anca olmuştur değişeli yeniden mi değişcez napıcaz :S  . :D

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #5 : Ekim 11, 2011, 11:57:48 ÖS »
o zaman en iyisi servise götürüp baktırmak ..

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2011, 10:29:44 ÖÖ »
Aynı olay  benim 2006 vtec II (103.000km)' de de var.Ama çok az bir ses.Sadece garajda sessiz ortamda boşta rolantide çalışırken duyulabiliyor.Debriyaja basılınca da tamamen kesiliyor.Benim ki tam olarak tıkı tıkı diye bir ses değil ama,sanki bişey sürtüyormuş gibi.rahatsız etmiyen bir ses.Kimseye göstermedim daha.Baskı balata zamanı mı geldi diye korkmaya başladım.Ama arabaya bakılırsa baskı balata fena değil halen.

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #7 : Ekim 18, 2011, 10:29:49 ÖS »
baskı balatayı değiştirdiğimizde ses çok az geliyodu bizimkindede şuan biraz arttı gibi .
özellikle motor soğukken gaza hafif bastığımda çok tuhaf bi ses geliyor .. sizlerden yardım almak için bu durumu paylaşiyim dedim en yakın zamanda o zaman bi sesini çekip atim size en güzeli öyle olacak gibi :)

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2011, 09:50:24 ÖÖ »
baskı balatayı değiştirdiğimizde ses çok az geliyodu bizimkindede şuan biraz arttı gibi .
özellikle motor soğukken gaza hafif bastığımda çok tuhaf bi ses geliyor .. sizlerden yardım almak için bu durumu paylaşiyim dedim en yakın zamanda o zaman bi sesini çekip atim size en güzeli öyle olacak gibi :)
Valla benimki farklı ozaman.Benimkinde gaza basmayla falan alakası yok.Gaza basınca hiçbirşey duyulmuyor bende.Sadece çok sessiz ortamda ve araba park halinde rolantide çalışırken duyuluyor.Ses debriyaja basılınca kesilmese sesin varlığından bile haberdar olmazdım aslında.Ses rahatsız edici veya gürültülü bir ses değil.çok hafif bi sürtme gibi sanki.

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #9 : Ekim 19, 2011, 10:38:23 ÖÖ »
peki bisey sorucam vtec2lerinizin debriyajları normalden yukarda mı kavrıyor _? yoksa benim balatam bitmeye mi baslamıs ?

oguzhanbekar

  • Ziyaretçi
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #10 : Ekim 19, 2011, 10:47:15 ÖÖ »
baskı balatayı değiştirdiğimizde ses çok az geliyodu bizimkindede şuan biraz arttı gibi .
özellikle motor soğukken gaza hafif bastığımda çok tuhaf bi ses geliyor .. sizlerden yardım almak için bu durumu paylaşiyim dedim en yakın zamanda o zaman bi sesini çekip atim size en güzeli öyle olacak gibi :)

sizin sorun hırıltı şeklinde ise prizdirek bilyasıdır

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2011, 08:02:12 ÖÖ »
peki bisey sorucam vtec2lerinizin debriyajları normalden yukarda mı kavrıyor _? yoksa benim balatam bitmeye mi baslamıs ?

Benimki gayet normal!

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2011, 04:56:04 ÖS »
benim arabada gayet iyi kavrıyor ..
oğuzhan arkadaşım o dediğin prizdirek bilyası önemli mi ben hiç anlamıyorum motorlardan :)

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #13 : Ekim 29, 2011, 10:06:47 ÖS »
evet arkadaşlar video yu çekmiş bulunmaktayım sesi iyi dinlemenizi önemle rica ediyorum yorum yapan arkadaşlara teşekkürler ..

http://youtu.be/__Pa8SHmqVI

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #14 : Kasım 03, 2011, 04:49:32 ÖS »
güncell... konu hakkında yardımcı olabilecek birisi varmıdır :)

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2011, 09:39:52 ÖÖ »
Benim arabadakine benziyor ama seninkinden gelen ses hem biraz farklı hemde cok daha gürültülü.Bendeki cok yumusak bir ses.

capon

  • İleti: 53
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #16 : Kasım 23, 2011, 10:50:59 ÖS »
Dostum prizdirek bilyası bozuk. 48 lira orjinal bilya.Yaklaşık 150-200 lirada işçilik verirsin. Çünkü şanzıman iniyor. İlk olarak 1. viteste başlar bu ses daha sonra 2. viteste ses yokken birden duymaya başlarsın. Rulman yıprandıkça ses diğer viteslere ulaşır. Sinir bozucu bir durum. Yaptır derim ben. Sinek küçük ama mide bulandırıyor.

oguzhanbekar

  • Ziyaretçi
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #17 : Kasım 24, 2011, 08:44:00 ÖÖ »
Dostum prizdirek bilyası bozuk. 48 lira orjinal bilya.Yaklaşık 150-200 lirada işçilik verirsin. Çünkü şanzıman iniyor. İlk olarak 1. viteste başlar bu ses daha sonra 2. viteste ses yokken birden duymaya başlarsın. Rulman yıprandıkça ses diğer viteslere ulaşır. Sinir bozucu bir durum. Yaptır derim ben. Sinek küçük ama mide bulandırıyor.

48 lira hangi servisteki satış fiyatıdır ?  istanbuldaki servislerde 70 liradan aşağı prizdrek bilyası yok

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #18 : Kasım 24, 2011, 08:50:19 ÖÖ »
prizdirek bilyası şanzıma içindeki dişlilerin bağlı oldugu mili şanzıman kovanına sabitler ve bu bılyadan ses dururken değil hareket halındeyken gelır hırıltı şeklinde , arkadaşın sorununun bu olmadıgı kesin

arkadasın sorunu debriyaj bılyası sadece, yerıne montaj sırasında düzgün oturtulmamış o kadar, bu bılya rolantıde hışırtı şeklınde ses yapar ve debrıyaja basıldıgında keser sesi, hareket halınde ses yapmaz

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #19 : Kasım 24, 2011, 08:53:18 ÖÖ »
arkadaşım dediği gibi prizdirek bilyası.benim 5 kasa golfümde vardı onunki 60 liraydı serviste almıştım.hondalarda olurmuş genelde 1. 2 . viteste başlar sonra ses çoğalır.şu an arkadaşımda var 2006 vtec 2 onda yapıyor şu an bütün viteslerde.bugün açtıracaz yaptıracaz.hee dağalacak bir parça değil ama ses yapıyor can sıkıyor.bu parçayı değişmek için şanzuman komple açılıyor.250 tl işçilik istediler bizden.prizdirek te şanzumanın en dibindeki bilya.komple açmak lazım o bilyaya ulaşmak için.

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #20 : Kasım 24, 2011, 08:56:24 ÖÖ »
prizdirek bilyası şanzıma içindeki dişlilerin bağlı oldugu mili şanzıman kovanına sabitler ve bu bılyadan ses dururken değil hareket halındeyken gelır hırıltı şeklinde , arkadaşın sorununun bu olmadıgı kesin

arkadasın sorunu debriyaj bılyası sadece, yerıne montaj sırasında düzgün oturtulmamış o kadar, bu bılya rolantıde hışırtı şeklınde ses yapar ve debrıyaja basıldıgında keser sesi, hareket halınde ses yapmaz

5 kasa golfümde rolantide kıtır kıtır ses geliyor debriyaja basıyorum ses gidiyordu.giderken de başkası anlamaz aracın sahibi anlyabilir.sonraları ses çoğalır zaten.servise soktuk prizdirek bilyası değiştik sorun ses kalmadı.bildiğim kadarıyla debriyaj bilyası şanzuman bilyası da deniyor debriyaja basınca ses yapar hırıltı şeklinde debriyajı bırakınca ses gider.

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #21 : Kasım 24, 2011, 10:39:09 ÖÖ »
prizdirek bilyası şanzıma içindeki dişlilerin bağlı oldugu mili şanzıman kovanına sabitler ve bu bılyadan ses dururken değil hareket halındeyken gelır hırıltı şeklinde , arkadaşın sorununun bu olmadıgı kesin

arkadasın sorunu debriyaj bılyası sadece, yerıne montaj sırasında düzgün oturtulmamış o kadar, bu bılya rolantıde hışırtı şeklınde ses yapar ve debrıyaja basıldıgında keser sesi, hareket halınde ses yapmaz

5 kasa golfümde rolantide kıtır kıtır ses geliyor debriyaja basıyorum ses gidiyordu.giderken de başkası anlamaz aracın sahibi anlyabilir.sonraları ses çoğalır zaten.servise soktuk prizdirek bilyası değiştik sorun ses kalmadı.bildiğim kadarıyla debriyaj bilyası şanzuman bilyası da deniyor debriyaja basınca ses yapar hırıltı şeklinde debriyajı bırakınca ses gider.

Ortada bir yanlışlık var arkadaşlar.'Denon' un da dediği gibi bizim sorunumuz vitesde  iken değil, vites boşta araba rolantide çalışırken hareketsizken çıkan ses.Debriyaja basılınca da kesiliyor.vitese dokunmuyoruz bile.Hareket halinde ses yok.varsa bile zaten hiç duyulmuyor o kadar sessiz bir sürtme vs.

koray24

  • İleti: 18
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #22 : Kasım 24, 2011, 12:32:14 ÖS »
evet evet mesela bazen kesilebiliyor o ses hiç duymuyorum ama kırmızı ışıkta durdum geçen baya bi ses geliyo debriyaja basınca kesiliyo kendimi dizel arabada hissettim yolda giderkende ses geldiğini zannetmiyorum çünkü havaalanı yolu temiz sessiz asvalt var e 70 i geçmiyosunuz orada da :D 50 km ile falan giderken arabada hiç bi ses yok ama gel gelelim kırmızı ışıklara takıldığımızda boşa alıyorum arabayı ve ses başlıyo kötü bi durum . . zararı yok arabaya fakat işte ses ses olmiyacak arabamda ^^ :)

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #23 : Kasım 24, 2011, 10:59:15 ÖS »
prizdirek bilyası şanzıma içindeki dişlilerin bağlı oldugu mili şanzıman kovanına sabitler ve bu bılyadan ses dururken değil hareket halındeyken gelır hırıltı şeklinde , arkadaşın sorununun bu olmadıgı kesin

arkadasın sorunu debriyaj bılyası sadece, yerıne montaj sırasında düzgün oturtulmamış o kadar, bu bılya rolantıde hışırtı şeklınde ses yapar ve debrıyaja basıldıgında keser sesi, hareket halınde ses yapmaz

5 kasa golfümde rolantide kıtır kıtır ses geliyor debriyaja basıyorum ses gidiyordu.giderken de başkası anlamaz aracın sahibi anlyabilir.sonraları ses çoğalır zaten.servise soktuk prizdirek bilyası değiştik sorun ses kalmadı.bildiğim kadarıyla debriyaj bilyası şanzuman bilyası da deniyor debriyaja basınca ses yapar hırıltı şeklinde debriyajı bırakınca ses gider.

Ortada bir yanlışlık var arkadaşlar.'Denon' un da dediği gibi bizim sorunumuz vitesde  iken değil, vites boşta araba rolantide çalışırken hareketsizken çıkan ses.Debriyaja basılınca da kesiliyor.vitese dokunmuyoruz bile.Hareket halinde ses yok.varsa bile zaten hiç duyulmuyor o kadar sessiz bir sürtme vs.

tamam işte kardeşm sorun prizdirek bilyası.başka bişey olması imkansız.şanzuman açılacak en dibindedir şanzumanın.komple dağalacak bilya değiştirilip tekrar toplanacak.ortalama 200-250 tl işçiliğe isterler sanayide tam fiyat bilmiyorum ama bir iki gün içinde sipariş edecez bizde tahminim 50-60 lira da bilya tutar o kadar.tavsiyem iyi bir ustaya verin aracı.

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: debrijaya basıldığında giden ses
« Yanıtla #24 : Kasım 25, 2011, 09:10:38 ÖÖ »
prizdirek bilyası şanzıma içindeki dişlilerin bağlı oldugu mili şanzıman kovanına sabitler ve bu bılyadan ses dururken değil hareket halındeyken gelır hırıltı şeklinde , arkadaşın sorununun bu olmadıgı kesin

arkadasın sorunu debriyaj bılyası sadece, yerıne montaj sırasında düzgün oturtulmamış o kadar, bu bılya rolantıde hışırtı şeklınde ses yapar ve debrıyaja basıldıgında keser sesi, hareket halınde ses yapmaz

5 kasa golfümde rolantide kıtır kıtır ses geliyor debriyaja basıyorum ses gidiyordu.giderken de başkası anlamaz aracın sahibi anlyabilir.sonraları ses çoğalır zaten.servise soktuk prizdirek bilyası değiştik sorun ses kalmadı.bildiğim kadarıyla debriyaj bilyası şanzuman bilyası da deniyor debriyaja basınca ses yapar hırıltı şeklinde debriyajı bırakınca ses gider.

Ortada bir yanlışlık var arkadaşlar.'Denon' un da dediği gibi bizim sorunumuz vitesde  iken değil, vites boşta araba rolantide çalışırken hareketsizken çıkan ses.Debriyaja basılınca da kesiliyor.vitese dokunmuyoruz bile.Hareket halinde ses yok.varsa bile zaten hiç duyulmuyor o kadar sessiz bir sürtme vs.

tamam işte kardeşm sorun prizdirek bilyası.başka bişey olması imkansız.şanzuman açılacak en dibindedir şanzumanın.komple dağalacak bilya değiştirilip tekrar toplanacak.ortalama 200-250 tl işçiliğe isterler sanayide tam fiyat bilmiyorum ama bir iki gün içinde sipariş edecez bizde tahminim 50-60 lira da bilya tutar o kadar.tavsiyem iyi bir ustaya verin aracı.

Tamam belki problem dediğin şeydir olabilir ama dikkat edersen sen golfündeki sorunu yazarken debriyaja basınca ses yapar bırakınca gider demişssin de ondan açıklama gereği hissettim.