Gönderen Konu: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)  (Okunma sayısı 13691 defa)

halishan

  • İleti: 238
d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« : Şubat 10, 2009, 12:01:53 ÖS »
B.A.: Savaş abi merhaba, kolay gelsin. 1993 model honda integra'm var. Türkiye'de sınırlı sayıda 1.8VTEC var. Benimkisinde maalesef VTEC yok.Bu motoru VTEC'e çevirmek için neler yapılabilir.Yada böyle bir şey mümkün mü? Olursa maliyeti tahmini olarak ne kadar olacaktır?

Savaş Paşaoğlu:Bu motor VTEC'e çevrilebilir.Bunun için bir B16 yani civic VTI üst kapağı bulmanız gerekiyor.Bu kapağın direk montajında yağlama kanal sorunlarıyla karşılasacaksınz.Bunu hallettikten sonra bu işe uygun bi silindir kapak contasıyla beraber aracınız mekanik olarak VTEC yapmıs olacaksınız. Fakat ayrıca beyninizi,distribütörünüzü ve bir kısım elektrik ve elektronik tesisatınızında değiştirilmesi ve modifiye edilmesi gerekiyorçBu işlemler sonunda nispeten düşük kompresyonlu bi 1.8VTEC motora sahip olabilirsiniz.Bunun maliyeti daha cok parça maliyetiyle doğru orantılıdır. Eğer çıkma uygun fiyata kapak,distribütör,beyinve tesisatınızı bulabilirseni uygun fiyatlara cıkabilirsiniz.Fakat her birini sıfır alacaksanız bence aracınızı satıp bir VTI almanız daha akıllıca olacakdır.

evet arkdslar bn böyle bi uygulama yapıldığını bilmiyodum burda da bilmeye varsa dye paylasmak istedim...
bi de bilen arkdslar ; maliyet hakkında bi rakam söylenmemiş bunun ne kadar tutacağını aşagı yukarı bilen varsa yazarsa sewinirim :)




MeRtCan

  • İleti: 142
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #2 : Şubat 11, 2009, 09:00:50 ÖÖ »
ıntegraların motorları d16 degıldır b18 dir bilginize
d serisi blok a b serisi kapak takamazsınız
d serisi vtec olan kapak soch vtec kapak
yanı d15 lerden cıkan ust kapagı takarın vtec(soch) e cevırebılrısınız

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #3 : Şubat 11, 2009, 09:11:43 ÖÖ »
sitemizde söledin gibi araçlar mevcut yalnız motoru halleetikten sonra şanzımanada bi el at b18in şanzımanın vites oranları vtiye göre oldukça uzundur vti şanzımanı lazım ki bi werim alabilesin

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #4 : Şubat 11, 2009, 12:22:44 ÖS »
ıntegraların motorları d16 degıldır b18 dir bilginize
d serisi blok a b serisi kapak takamazsınız
d serisi vtec olan kapak soch vtec kapak
yanı d15 lerden cıkan ust kapagı takarın vtec(soch) e cevırebılrısınız
tr deki integralarda b18 blok olduğuna emin misn??? bi de si larda normalde doch olan motoru nasıl sohc vtec yapıyotuz onu anlamadm???
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2009, 12:25:49 ÖS Gönderen: halishan »

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #5 : Şubat 11, 2009, 12:27:53 ÖS »

sitemizde söledin gibi araçlar mevcut yalnız motoru halleetikten sonra şanzımanada bi el at b18in şanzımanın vites oranları vtiye göre oldukça uzundur vti şanzımanı lazım ki bi werim alabilesin
buna benzer bi işlemi d16a9 üzerinde yapsak bi b16doch vtec olmaz mı?

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #6 : Şubat 11, 2009, 12:29:31 ÖS »
d16a9 a vti kapagı olmaz nasıl yapçaksın ki

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #7 : Şubat 11, 2009, 12:36:51 ÖS »
d16a9 a vti kapagı olmaz nasıl yapçaksın ki
integra da b18 blok olduğunu bilmiyodum... integrada da d serisi var sanıyodm ondn sordm =)

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #8 : Şubat 11, 2009, 12:40:20 ÖS »
yok integrada b series war sitedeki integra teyrede f motor war fln die duymuştum

8.000rpm

  • İleti: 192
    • Kişisel blog
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #9 : Şubat 11, 2009, 12:43:36 ÖS »
d serisi bloğa b kapak olmaz , d serisinin sohc vtec olan kapaklarından olur...
integra ise zaten b serisi bir blok olduğu için b16 vtec kapağı takılabiliyor...
ama hangisi olursa olsun sohc veya dohc farketmez , her iki uygulama da oldukça zor ve üst düzey uzmanlık isteyen uygulamalardır..
örneğin pek çok motor ustası turbo uygulaması yapabilir ama bu dediğimiz değişiklikler her babayiğidin harcı değildir...
yani cümlede geçtiği şekliyle "kapak takmak" o kadar da basit değil...

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #10 : Şubat 11, 2009, 12:47:32 ÖS »
 sitedki integralardan da haberm yoktu onlara bakim merak ettim... integrada f motor nası oluyor?? dik yerlestirilp arkdan itişli mi oluyor integra ??? :S

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #11 : Şubat 11, 2009, 12:47:58 ÖS »

d serisi bloğa b kapak olmaz , d serisinin sohc vtec olan kapaklarından olur...
integra ise zaten b serisi bir blok olduğu için b16 vtec kapağı takılabiliyor...
ama hangisi olursa olsun sohc veya dohc farketmez , her iki uygulama da oldukça zor ve üst düzey uzmanlık isteyen uygulamalardır..
örneğin pek çok motor ustası turbo uygulaması yapabilir ama bu dediğimiz değişiklikler her babayiğidin harcı değildir...
yani cümlede geçtiği şekliyle "kapak takmak" o kadar da basit değil...
anladm bilgi için tesekkrler :)

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #12 : Şubat 11, 2009, 12:53:01 ÖS »
eger bi si yapçaksan d16a9ile bence hiç ugraşma vti motorunu beyni tesisatı şanzımanı al tak az bi mod ile 180 hp olur yeterde artar bile spoon işi zor iş swap daha kolay

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #13 : Şubat 11, 2009, 12:57:17 ÖS »
eger bi si yapçaksan d16a9ile bence hiç ugraşma vti motorunu beyni tesisatı şanzımanı al tak az bi mod ile 180 hp olur yeterde artar bile spoon işi zor iş swap daha kolay
tskkrler :) d16 ya  d serisi sohc vtec kapağını eğer gümrük girişli deiğilse yapmıslar sanırım...   

http://videos.streetfire.net/video/imhoteps-sohc-vtec-in_178888.htm

8.000rpm

  • İleti: 192
    • Kişisel blog
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #14 : Şubat 11, 2009, 01:18:17 ÖS »
tr'de bi tane sohc vtec'imiz var... orjinaldir kendileri...
:)

MeRtCan

  • İleti: 142
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #15 : Şubat 11, 2009, 01:20:11 ÖS »


ıntegraların motorları d16 degıldır b18 dir bilginize
d serisi blok a b serisi kapak takamazsınız
d serisi vtec olan kapak soch vtec kapak
yanı d15 lerden cıkan ust kapagı takarın vtec(soch) e cevırebılrısınız
tr deki integralarda b18 blok olduğuna emin misn??? bi de si larda normalde doch olan motoru nasıl sohc vtec yapıyotuz onu anlamadm???


ne demek emınmıyım yaa emın olmasam buraya yazmam zaten
ne sacmalıyorsun anlamadım
tr dekı ıntegraların b18 oldugun bılmeyen yoktur varsada bır seyden anlamıyordur bence..

Sİ yah

  • İleti: 290
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #16 : Şubat 11, 2009, 01:20:24 ÖS »
bildiğim kadarıyla d serisi sohc vtecler 125 hp d16a9 zaten stock 130hp varsın sade dohc olsun onun üstünde oynıyacaksan oyna vtec yapmaya uğraşma dohc motor sohc vtec ten daha güçlü daha başarılı

MeRtCan

  • İleti: 142
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #17 : Şubat 11, 2009, 01:21:45 ÖS »

eger bi si yapçaksan d16a9ile bence hiç ugraşma vti motorunu beyni tesisatı şanzımanı al tak az bi mod ile 180 hp olur yeterde artar bile spoon işi zor iş swap daha kolay


180 hp mı?????

vay bee bız bosuna ugrasmısız b16 ıle ozamn atmosferık :)
bence bıraz az sallayın hp lerı
b16 dan max alacagınız guc bellıdır zaten fazla ucmayın :)

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #18 : Şubat 11, 2009, 01:28:35 ÖS »
gel biraz bişey ögretiyim ben sana b16 yı 160tan 180e nasıl çıkıomuş ögren boşuna ugraştın kesin usta parçayı al dio para wer dio weriosun sonrada yürüyen makinem war asıl siz bırakın bu işleri alet yapar el övünür

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #19 : Şubat 11, 2009, 01:34:34 ÖS »



ıntegraların motorları d16 degıldır b18 dir bilginize
d serisi blok a b serisi kapak takamazsınız
d serisi vtec olan kapak soch vtec kapak
yanı d15 lerden cıkan ust kapagı takarın vtec(soch) e cevırebılrısınız
tr deki integralarda b18 blok olduğuna emin misn??? bi de si larda normalde doch olan motoru nasıl sohc vtec yapıyotuz onu anlamadm???


ne demek emınmıyım yaa emın olmasam buraya yazmam zaten
ne sacmalıyorsun anlamadım
tr dekı ıntegraların b18 oldugun bılmeyen yoktur varsada bır seyden anlamıyordur bence..
arkadasım doğru düzgün sordum doğru düzgün cevap wer!!! anlamıyosakda anlamak için soruyor öğrenmeye calısıyorum... sen ananın karnında mı öğrendin bunları...??? :S

8.000rpm

  • İleti: 192
    • Kişisel blog
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #20 : Şubat 11, 2009, 01:42:18 ÖS »


eger bi si yapçaksan d16a9ile bence hiç ugraşma vti motorunu beyni tesisatı şanzımanı al tak az bi mod ile 180 hp olur yeterde artar bile spoon işi zor iş swap daha kolay



180 hp mı?????

vay bee bız bosuna ugrasmısız b16 ıle ozamn atmosferık :)
bence bıraz az sallayın hp lerı
b16 dan max alacagınız guc bellıdır zaten fazla ucmayın :)


mertcan,
naaptın abi çıktı mı senin araba? kaput altı avatara girmiş :):):)
gençleri mazur gör :) az bi modla 180 oluyormuş işte...
:):):)
bu arada t.t. patladı mı ne oldu yaa? :(
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2009, 01:43:29 ÖS Gönderen: 8.000rpm »

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #21 : Şubat 11, 2009, 02:01:33 ÖS »

reklamları geçelim
genç dedin için sagol 32 yaşındayım 10 senedir tuning yadek paraça we otomotiv işi yapıorum bikaç drag şampiyonlugu hala konuşulan bi vti bikaç  yürüyen si gc8 fln yaptım siz o zaman kısa sortlamı dolaşıodunuz bisikletlemi
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2009, 02:03:12 ÖS Gönderen: poşetçay »

ibommmm79

  • İleti: 246
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #22 : Şubat 11, 2009, 02:08:47 ÖS »


reklamları geçelim
genç dedin için sagol 32 yaşındayım 10 senedir tuning yadek paraça we otomotiv işi yapıorum bikaç drag şampiyonlugu hala konuşulan bi vti bikaç  yürüyen si gc8 fln yaptım siz o zaman kısa sortlamı dolaşıodunuz bisikletlemi


 >%6rol     >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok >=ok

halishan

  • İleti: 238
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #23 : Şubat 11, 2009, 02:10:14 ÖS »
eger bi si yapçaksan d16a9ile bence hiç ugraşma vti motorunu beyni tesisatı şanzımanı al tak az bi mod ile 180 hp olur yeterde artar bile spoon işi zor iş swap daha kolay


180 hp mı?????

vay bee bız bosuna ugrasmısız b16 ıle ozamn atmosferık :)
bence bıraz az sallayın hp lerı
b16 dan max alacagınız guc bellıdır zaten fazla ucmayın :)

mertcan,
naaptın abi çıktı mı senin araba? kaput altı avatara girmiş :):):)
gençleri mazur gör :) az bi modla 180 oluyormuş işte...
:):):)
bu arada t.t. patladı mı ne oldu yaa? :(
o awatardaki aracı biliyorum bn cok önceden yapıldı gümrük girişli bi eg coupe ye  paşaoğlunda swaplandı,.... hatta aracın sahibi de tolga dündar... plakasıda 35an 3050 atıp tutmanın anlamı yok 8000rpm!!!
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2009, 02:11:33 ÖS Gönderen: halishan »

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: d16a9 si a sonradan vtec eklenebiliyrmus....:)
« Yanıtla #24 : Şubat 11, 2009, 02:12:05 ÖS »


reklamları geçelim
genç dedin için sagol 32 yaşındayım 10 senedir tuning yadek paraça we otomotiv işi yapıorum bikaç drag şampiyonlugu hala konuşulan bi vti bikaç  yürüyen si gc8 fln yaptım siz o zaman kısa sortlamı dolaşıodunuz bisikletlemi

yakındır +1 geliyoRR