Gönderen Konu: BLUEPRİNT ?  (Okunma sayısı 11457 defa)

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #25 : Ekim 06, 2008, 03:19:40 ÖS »


aman abi bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterirken bizim bakkaların tartıları kalibrasyon ağırlıklarını bile farklı farklı kafasına göre tartıp gösteriyor.

digital tarti vardir cogu bakallada onlarda tartabilirsin. kalibrasyonu bozuk bile olsa amac bir birine esitlemek yani 10 ,100 gram fazla olcmesi bisey ifade etmez. cunku bir diger pistonu yada koluda ayni sekilde olccecektir


o yazıyı sadece espiri olarak söyledim arkadaşım.Yoksa neyin ne olduğunu nerede nasıl yapılacağını çoğu insandan daha iyi biliyorum. CNC tezgah kullanarak egzantrikte derece değişimine kadar bilgim var.
Ayrıca yazdıklarımı iyi oku kalibrasyon ağırlığı sürekli olarak sabittir ancak tartı  sabit ağırlığı sürekli değişik olarak gösteriyorsa o zaman eşitleme yapamazsın yani bir biyel kolunu X+10 gr gösteriyorsa diğer bir kolu Y+ 8 gr olarak gösteriyorsa nasıl eşitleme yapacaksın. Sadece türkiyede bu işler bakkal terazisinde yapılır. Yurt dışında tamamen hassas terazilerde çok çok az toleranslarla bu işler yapılıyor. Stock motor üzerinde olan gramaj farklılıkları toleranslar içerisinde olduğu için motorun zarar görmez ancak eğer blueprint işlemi yapıyorsan motorunu ciddi olarak yükleyeceksin anlamına gelir ve bu nedenle motor üzerindeki toleranslar daha da düşecektir. O nedenle yanlış yapacağın blueprint işlemi başına ciddi problemler çıkarabilir ve kırılmalar oluşabilir. Çünkü blueprint işlemi dikkatlice yapılması gereken bir işlemdir. Elinize eğeyi alıp kafanıza göre ağırlık eşitlerseniz bu seferde parçanın salınım balansını bozabilirsiniz.

Yukarıda yazılanlar alıntı değildir tamamen mühendislik bilgileri ve tecrübeleridir.



gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #26 : Ekim 06, 2008, 03:29:03 ÖS »
digital tarti dioyurz sen bakkal terazisinden bahsediyorsun!! manavlarin terazileri daha ii olur bence!!

DIGITAL TARTI, bakkal kullaniyor die bozuk mu olmasi gerek  ?!  bakkala guvenmiyorsan, gidin kuyumcuda tartin die ekledigimide hatirlatayim.

blueprint motor zarar gormesin diye yapilmaz!! ve ayrica tolerans falan yazmissin, tolerans hic mi hic alakasi yoktur.
hangi parcanin salinim balansi bozulur?! yarisini kesmiyorsun herhalde, pistonun ne balansindan bahsediyorsun allah askinda?!

ARKADASLAR  lutfen insanlari yalnis bilgilendirmeyin. hele ki  cok iyi biliyorum demeyin ustune..

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #27 : Ekim 07, 2008, 07:40:14 ÖÖ »
piston yazmadım biyel kolu yazdım. Pistonda salınım olmaz ancak biyel kolu salınımla çalışır. Bende biyel kolu diye yazdım zaten. Arkadaşım bir daha uyarıyorum yazılanları iyi oku. Benim yazımda piston kelimesi geçiyor mu geçmiyor mu, Blue print motorun zarar görmemesi için yapılır diye bir ibare var mı yok diye iyice oku. Toleransın hiç bir önemi yoktur diye yazmışsın ancak üretim teknolojilerinde tolerans hesaplamalarının önemi senin tahmin ettiğinden çok çok daha yüksektir. Bir parçanın katılımı kesip kesmemen önemli değil sen arabanın lastik ve jant balansını yaparken ortadan keserek mi balansını eşitliyorsun yoksa balansı eşitlemek için 5-10 gramlık kurşunlar mı taktırıyorsun. En az 6000 rpm hızla çalışan bir parçanın balansı senin tahmininden çok daha önemlidir.

Bakkalda manavda kullanılan tartıların digital olması önemli değil. Önemli olan kalibrasyonudur.Mekanik tartılar bu nedenle her zaman daha güvenilirdir. Elektronik tartılarda kalibrasyon oturmama problemi her zaman olabilir. Bunları nereden mi biliyorum. İlk işim tekstil laboratuar makinalarının kalbirasyon ve bakım mühendisiydim. İkinci işim ISO 9000 denetçiliğiydi.

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #28 : Ekim 07, 2008, 05:54:03 ÖS »
yaptigin islerde basarilar dilerim ve tebrik ederim, fakat otomobil isi malesef iso 9000 denetciligine yada labotuar makinelerine benzemiyor.

kollar salinma balansi blueprint de yapilmaz!! kollar yapilis ve sekil itibariyle gerek duyulmaz, yani uretilirken yapilmistir. ayrica hatirlatirim kolun piston pimine baglanti noktasi epey bir bosluk vardir, yani 100 de 100 blanslik durumu yoktur.

madem blueprint zarar gorulmemesi icin demedim diosun ?
ozaman su altta yazdigin cumleyi aciklarsan sevnirim
"Stock motor üzerinde olan gramaj farklılıkları toleranslar içerisinde olduğu için motorun zarar görmez ancak eğer blueprint işlemi yapıyorsan motorunu ciddi olarak yükleyeceksin anlamına gelir ve bu nedenle motor üzerindeki toleranslar daha da düşecektir"

ayrica sonra olarak, kalibrasyon ne demektir hatirlatmak isterim, kalibrasyonu bozuk bir alet her seferinde farkli olcmez!! bir cisimi 10 gram olcuyorsa, bi dahaki sefer yine 10 gram olcer, fakat cisimin gercek agirligi 15 gram ise, 5 gram az olcuyordu buda kalibrasyon hatasidir.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #29 : Ekim 08, 2008, 07:04:24 ÖS »
ayrıca denetçilik dışında kendi arabalarımın modifikasyonu ile ben uğraşıyorum.

Stock araçlara blue print işlemi yapmak sana sadece çok az seviyede fark kazandırırken yüklenmiş bir motorda daha fazla güç alırsın demek istemiştim ama sen yanlış anlamışsın.

Biyel kolu ile piston başı bağlantısındaki pim aralığına bir daha dikkat etmeni öneririm. Hangi yönde bir boşluk var acaba.

Benim blueprint işlemi sırasında balans yapılır dediğimi nereden yazdın anlamadım. Sadece yazdığım şey eğer ağırlık eşitleme işlemi yapıyorsan eline eğe alıp kafana göre yontarak bu işlemin yapılmaması idi.

Tartılarda ölçümü loadcell denen bir sensör yapar ve loadcell arızalı ise kalbirasyon tutturamazsın ve elektrik akımlarındaki farklılıklardan da etkilenerek sürekli olarak farklı ölçümler yapabilir. Bunu çok yaşadım ve halen sattığım makinaların bazılarında aynı problemi arıza olarak yaşıyorum.

CaSHaReMaN

  • İleti: 658
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #30 : Ekim 08, 2008, 07:24:40 ÖS »
Bir kere uyarı yapılmasına rağmen hâlâ aşağılayıcı şekilde tartışma devam ettiği için konu kilitlenmiştir...