Gönderen Konu: CIVIC 4dr Rear Disc Brake Swap (Arka kampana freni disk frene çevirme )  (Okunma sayısı 20039 defa)

muratcvc

• İleti: 160
Arkadaşlar merhaba,
Malum bizim hondaların frenlerinden hepimiz şikayetçiyiz çok fazla tatmin edici değiller yabancı sitelerdede bu şikeyetlerle karşılaştım fren iyileştirmek için bakın neler yapanlar var :)
ingilizceyi çok iyi bilemediğim için  yabancı sitenin cevirisini google translate ile yaptığım için  mazur görün biraz tarzanca oldu
Bu işlemi bende düşündüm benim araca uygulamayı benim araç 98 civic sedan  hepimiz biliyoruzki bizim kasalarda arkalar kampana fren  sadece vti olanlarda arkalar disk firenler şimdi birkaç sorum olacak

1) Fren iyileştirme için vti kasanın arka disk ana kollarını alsak bizim araçlara cuk diye otururmu
2) Bu işlem ne kadara mal olur nelerin değişmesi gerekir  nette arka kol disk vs.. fiyatlarını bulamadım
3) Bu işlem teknik değişikliğe girermi yani muayenede dikkat çekermi motor swaplayıp muayeneye giden var sanuçta  dimi  :kiskis

Şimdi size yabancı hondacıların nasıl işlem yaptığını paylaşayım :)  kaynak : http://honda-tech.com/showthread.php?t=1334534

So you got a set of Disc Brakes that you want to throw on to your ride. Easy task right? NOT! Well at least not for us first timers. I’m going try and take out all of the guess work with this write up. This project is for a 1991 Civic 4dr EX. So you may or may not have the same stock set up as I do. The EX’s I believe have the bigger front brake set up than the DX and LX’s. Plus I don’t know if after 1991 if the brake sizes have changed. This should help you to figure out what you basically need to get started and to get it bolted onto your car. And for you guys out there who don’t like to read, I’ve got lots o pictures for you to look at.
Stock 1991 CIVIC RTA’s (Rear Trailing Arm) will be replaced with 1990 DA RTA’s. There’s another option if you want, and that is to remove only the disc brake unit and e-brake from the DA RTA and bolt them onto the CIVIC RTA, let me know if your able to get the older Torx screws (T45) off either of the RTA’s without stripping them (mine aren’t but after trying to give them a few tries it felt as though the metal was about to give, so I stopped and just went with this option) If you have the power tools or hookups to get to a shop then take all your stuff there and get it done and in half the time, too. Otherwise, for us who cannot afford power tools, here’s what you’ll need.

Oh yeah before I forget…Bushings. I’ve heard many stories with the Energy Suspension (ES) bushings that they pop out well, I will be a test guinea pig and will figure this out for myself. I have read many posts to say that they’ve never had a problem with their ES bushings, this after having them in for at least a year or more…so that’s good so far. Another thing I’d recommend you do before the installation, I didn’t do it but will later is to install a Zerk fitting. Polyurethane is a great material, but when it rains they begin to squeak and it’ll sound like your driving an old beat up truck. Whereas rubber fittings are maintenance free. You decide.

Lets begin. You’ll need the following items to start the installation of your project. ES says to get 3 ½” washers from your favorite hardware store...I went to Home Depot, Loewe’s and ACE hardware, could not find that size. So I improvised, don’t ask how I came up with this idea but it worked very well. Go to the electrical aisle and pick out 4, 3 ½” round electrical housing plates, it will have a partially punched center. While at Ace I picked up 5” X5/8ths” bolt and nut, along with 2 fender washers as they are called for extra support. Using these will come in after you remove the older bushings. Please note that you can use any lubricant available. You’ll need plenty of it. Also 2 open ended adjustable crescent wrenches and 2 std. “-“ screwdrivers. Costs for supplies if you have tools = <$5.00

TR

Disk Frenler yolculuğu atmak istediğiniz bir dizi var. Kolay bir görev değil mi? HAYIR! Eh, en azından bize ilk sayaçları için. Ben denemek ve bu kadar yazma tahmin çalışması almaya gidiyorum. Bu proje 1991 Civic 4dr EX. Yani olabilir veya benim yaptığım gibi aynı stok kurmak olabilir. EX DX ve LX daha büyük ön fren kurmak olduğuna inanıyorum. 1991'den sonra fren boyutlarını değiştirdiyseniz eğer artı bilmiyorum. Bu temelde başlamak için ihtiyacınız anlamaya ve aracınızın üzerine sabitledim almak için yardımcı olmalıdır. Ve orada okumak için sevmiyorum siz, ben sizin için bakmak çok o resimleri var.
Stok 1991 CIVIC RTA (Arka Kol Firar) 1990 DA YED ile değiştirilecektir. Orada isterseniz başka bir seçenek bulunuyor, ve O DA RTA sadece disk fren ünitesi ve e-fren kaldırmak ve CIVIC RTA üzerine onları cıvata için, beni tanımıyorsun izin eğer sizin kapalıyken büyük Torx vidalar (T45) elde etmek mümkün RTA onları yok etmeden (benim değil ama bunları vermek için bir kaç denemeden sonra metal hakkında bilgi vermek oldu sanki hissettim çalışır, bu yüzden durdu ve sadece bu seçenek ile gitti) güç aletleri veya önekler için varsa sonra orada bir mağaza olsun, tüm eşyalarını almak ve almak o bitmiş ve yarım zamanlı olarak, çok. Aksi takdirde, elektrikli el aletleri göze alamaz bizim için ne gerekir, burada bulunuyor.

Önce Oh evet unutuyorum ... Burçlar. Ben onlar da dışarı pop Enerji Süspansiyon (ES) burçlar birçok hikayeler duydum, ben bir test kobay olacak ve kendim için bu anlamaya. Ben en az bir yıl veya daha fazla bunları yaptıktan sonra kendi ES burçlar ile bu bir sorun olmadı olduğunuz söylemek için birçok mesaj okudum ... Bu yüzden şimdiye kadar iyidir. Kurulumdan önce sana tavsiye ederim başka bir şey, ben bunu vermedi ama daha sonra bir Zerk uydurma yüklemek için. Poliüretan harika bir malzeme, ama onlar gıcırtı başlar ve yağmur yağdığında kamyon kadar eski bir beat sürüş gibi ses edeceğiz. Oysa kauçuk parçaları, bakım gerektirmeyen. Siz karar verin.

Başlayalım. Siz proje kurulumu başlatmak için aşağıdaki öğeleri gerekir. ES almak için 3 ½ "favori nalburdan pullar diyor ... Ben, Home Depot, Loewe ve ACE donanım gitti o boyutu bulamadı. Ben doğaçlama Yani, ben bu fikir geldi ama çok iyi çalıştı nasıl yapılacağını sormayın. Elektrik koridorda gidin ve 4, 3 ½ "yuvarlak elektrik konut plakalar ortaya çıkarmak, bir merkezi kısmen delikli olacaktır. As I ekstra destek olarak adlandırılır 2 çamurluk pullar ile birlikte, 5 "X5/8ths" cıvata ve somun alıp iken. Bu size büyük burçlar kaldırdıktan sonra gelecektir. Lütfen herhangi bir kayganlaştırıcı kullanabilirsiniz unutmayın. Bol gerekir. Ayrıca 2 açık uçlu ayarlanabilen hilal anahtarı ve 2 std. "-" Temini için tornavida Maliyetleri araçları varsa = <$ 5,00

1BushingTools.jpg:

To remove the old bushings you will need the following items. A really good drill, a minimum of 3” cup steel bristle brush bit, and a propane torch…FIRE!! FIRE!!
Costs = &lt;5.00 for the bit. Home Depot torch = $10-12.00. Drill = your choice.
TR
Eski burçlar kaldırmak için aşağıdaki öğeleri gerekecektir. Gerçekten iyi bir matkap, en az 3 "fincan çelik fırça bit ve propan meşale ... YANGIN kıl! YANGIN!!
Maliyetleri = <5,00 bit için. Home Depot meşale = $ 10-12,00. Seçtiğiniz = delin.

STEP 1.
This is what the RTA will look like when you’ve burned the hell out of the bushings. Be careful of the rust proof coating on the arm, because of the heat this stuff will get very soft and will wipe away, don’t remove any of it. This whole process takes about 1 hr on each side. Costs for DA RTA, got mine for $120.00.
TR
1. ADIM.
Bu, RTA burçlar cehennemde yanmış zaman nasıl görüneceğini. Bu malzeme çok yumuşak ve ısı nedeniyle silip, pas geçirmez kaplama kol üzerinde dikkatli olun. Herhangi kaldırmak Bütün bu süreç her iki tarafında yaklaşık 1 saat sürer. DA RTA için maliyetleri, $ 120.00 mayın var.

STEP 2
Once you’ve smoothed out all of the rubber from the pin and bushing cylinder you’ll end up with a smooth as a babies butt surface. So now let’s get those bushings on. OK so now you’ll need to grab the bolt, nut and all the tools as I indicated on the first pic. To load the bushing you’ll need to prep the RTA first with ES lube, use the whole tube. Next place the bushing on the outside of the RTA (rotor side), place 2 of the “aftermarket” washers on top then the fender washer and finally the screw. Slide the other 4 items from the bottom and start cranking until you see the bushing begin to slide itself in. It will go in at an angle. Now slow down the cranking once you get about ¾ of it into the cylinder. Here’s the critical part and I’ll explain more on this on the next photo. Pretend you are installing a tire onto your bicycle rim; only things are opposite each other. The rim is the bushing and tire is the Cylinder. Take the 2 screwdrivers and with the flat-side place them in between the cylinder and bushing, space them equally apart. Next flip the screwdrivers up at the same time, also while hold the bushing (otherwise get a friend to help) you’ll notice that the remainder of the bushing will begin to tuck into the cylinder. Once you get everything in simply apply some pressure with your hand on top of the bushing, remove the screw drivers and it should slide all the way through the other end. That’s it. This is was made easy for you as it cost me a bushing by trial and error…being a noob at this the first try didn’t go so well, while I was tourqing on the bushing I figured that all of the lube that was used would allow it to go in easily, well with all of the pressure that’s put on, the cylinder with its thin wall acted like a cutter and split off the piece of bushing that wouldn’t go in, see pic of bushing below. Cost for bushings = $40.00 (80.00 for me) – eBay. Estimated time for this step is approx 10 min. each side.

TR
ADIM 2
Bir kez tüm bebeklerin popo yüzeyi pürüzsüz bir bitireceğiz pim ve burç silindir kauçuk dışarı düzeltti. Yani şimdi bu burçlar üzerinde olsun izin verin. Ben ilk pic belirtildiği gibi Tamam şimdi cıvata, somun ve tüm araçları kapmak gerekir. Hazırlık için, ES madeni RTA ilk gerekir burç yüklemek için, tüm tüp kullanın. Sonraki yerde RTA (rotor tarafı), sonra üstüne "sonrası" pullar çamurluk yıkama ve nihayet vida yerine 2 dış burç. Alttan diğer 4 öğeleri kaydırın ve burç belli bir açıyla gidecek in kendisi kaydırın başlar görene kadar cranking başlayın. Şimdi silindirin içine yaklaşık ¾ bunu bir kez olsun marş yavaşlatır. Burada kritik bir parçasıdır ve bir sonraki fotoğrafı bu konuda daha fazla anlatacağım. Birbirine zıt tek şey; bisiklet jant üzerine lastik yüklemeden Olacağım. Burç jant ve lastik Silindir. 2 tornavida alın ve silindir ve burç arasındaki düz tarafı eşit ayrı alan onları. Sonraki burç kalanı silindirin içine sokmak için başlayacak fark edeceksiniz burç (aksi takdirde yardımcı olacak bir arkadaş olsun) tutarken, aynı zamanda tornavida kadar çevirin. Sonra her şeyi elde sadece elinizi burç üstünde biraz baskı uygulamak, vida sürücüleri kaldırmak ve diğer sonuna kadar tüm yol girmelidir. Hepsi bu kadar. Bana deneme yanılma yoluyla bir kovan ... bir çaylak olmanın maliyet gibi bu kolay sizin için yapıldı bu burç tourqing iken ilk denemede çok iyi değildi madeni kullanılmış olduğunu düşündüm koymak basınç ile iyi, kolay gitmek için izin verecek, ince duvarlı silindir bir kesici gibi davrandılar ve gitmek aşağıda burç pic görmeyeceksin burç adet kapalı bölme. Maliyet burçlar = $ 40.00 (benim için 80.00) - eBay Bu adım için tahmini süresi yaklaşık 10 dk. her iki tarafta.

Step 3-Optional
OK, the bushings are in. Now let’s look at the brake assy, if you have the money and unless the brake rotors aren’t warped and pads aren’t worn too thin, take the advantage of buying these items before you install the brake assy. I don’t have the cash so I’ll just put some estimated cost on here from eBay. (Hawk rear brake pads w/free shipping - $35.00) (rear rotors – after market blanks = w/shipping $49.00 or cross drilled Brembo’s w/shipping $90.00). I may buy the pads because the ones I have are getting there (found some from ebay made by Verto – They are either European or S.A. but anyway they worked out very well. Semi Metallic and only spent $11.00 complete.

Step 4 – Optional
Painting your Brake assy. I bought 1 can of Hi temp. brake paint. I’m going with Cast Aluminum for that stock look. I took that same cup brush and drill and cleaned off all of the brake dust and grime from the assy. I’m also going to apply the paint to the outside of the rotors to prevent rust, will also do the same for the front rotors, too. This is all very easy and since I removed the brake assy. from the RTA’s first this will look first class.
Cost for paint = $7.99 per can. Total time about 2 hrs. for all 4 rotors.

TR
Adım 3-İsteğe
Fren yüklemeden önce Tamam, burçlar, para varsa ve fren rotor çarpık değildir ve pedleri çok ince giymediği sürece inç Şimdi, az fren Takma bakalım, bu öğeleri satın alma yararlanmak Takma. Ben sadece burada eBay bazı tahmini maliyeti koyacağım bu yüzden nakit yok. (Hawk arka fren balataları w / ücretsiz nakliye - $ 35.00) (arka rotor pazar boşlukları sonra = w / nakliye $ 49,00 veya çapraz Brembo w / nakliye $ 90.00 delinmiş). Orada alıyorsanız olanlar (ebay Verto tarafından yapılan bazı bulundu çünkü yastıkları satın alabilir ya da Avrupa veya SA ama zaten Yarı Metalik çok iyi çalıştım ve sadece tam $ 11,00 geçirdi.

Adım 4 - İsteğe bağlı
Boya Fren assyı. 1 Hi temp aldım. fren boya. Ben bu stok görünüm için aliminyum ile gidiyorum. Ben aynı fincan fırça ve matkap aldı ve tüm, Takma fren toz ve kiri temizlenmelidir. Ben de çok, paslanmayı önlemek için rotor dış boya uygulamak da ön rotorlar için aynısını yapacağız gidiyorum. Ben fren Takma kaldırıldı bu yana çok kolay ve. , RTA ilk bu birinci sınıf bakacağız.
Boya yapabilirsiniz başına = $ 7,99 Yükle. Hakkında toplam süre 2 saat. Tüm 4 rotorlar için.

Step 5 – Optional but recommended – Replacing the Brake Lines.

<FONT COLOR="red">This part is important please read.</FONT>
Now of course I know you will be doing this and most of you will buy the steel braided lines. However, since I don’t do a lot of road racing or Auto-X, stock will do just fine. A friend of mine whom I bought these lines from (see pic below) told me that CIVIC SI brake lines would be a direct bolt on, and even the junk yard I went to said that the Brake line that I have is the right length. However, after looking at the brake lines on the DA and comparing them with the CIVIC SI, these are two totally different designs. The DA brake line has 2 mounting points, where as the CIVIC SI has only 1.
So at this point I can only say that the 4dr’s will require the DA brake line. The Hatch backs I don’t know, you will have to check that out for yourself.
TR

Adım 5 - İsteğe bağlı ancak önerilir - Fren Hatları değiştirilmesi.

<font Color="red"> Bu bölümde önemli lütfen okuyun. </ FONT>
Bu ve en yapacağız Şimdi elbette biliyorum çelik örgülü hatları satın alacak. Ancak, ben bir sürü yol katılım ya da Auto-X yapmıyoruz beri, hisse senedi sadece iyi yapacağız. (Bakınız aşağıdaki fotoğraflar) bu satırları satın Bir arkadaşım CIVIC SI fren hatları üzerinde doğrudan bir cıvata olacağını bana söyledi ve ben gittim bile hurdalık var Fren hattı sağ uzunluğu olduğunu söyledi. Ancak, DA fren hatlarına bakarak ve CIVIC SI ile karşılaştırarak sonra, bu iki tamamen farklı tasarımlar DA fren hattı, 2 montaj noktaları, CIVIC SI sadece 1 sahiptir.
Yani bu noktada ben sadece 4dr DA fren hattı gerektiren söyleyebiliriz. Hatch bilmiyorum yedekler, kendinizi kontrol etmek olacaktır.

Step 6 – Installation of the Rear Trailing Arms

Take the time to make sure you have the following items before you begin. I thought a lot about safety and so should you…ya I know blah blah blah.

You will need these tools and equipment to get the job done quickly and easily.
equipment

1. 2+ ton floor jack
2. 4 very durable jack stands
3. Safety glasses….I’m telling you, get them, even though they may look stupid.
4. Portable shop light.
5. If you have a creeper or stool those will help.
6. Hand held brake bleeding vacuum pump. (Sears has them for $40.00) it’s a great investment and you can do it with one person, actually they lie because you need someone to watch the reservoir from emptying. You should replace the fluid once every few years I believe anyway. BUY IT!!
7. Brake fluid catch can. ($4.00, I got mine from Sears).
8. Work gloves, you know the ones NASCAR teams use.

Tools

For the tools I used ½ “ drive, 6 point sockets (if you use the 12 point your mostly going to strip bolts that have never been removed) and ratchet wrench.
1. 10mm open end socket wrench. This is a must to undo the brake line.
2. 10,12,14,17 and 18mm sockets.
3. Breaker bar very handy when removing bolts and just for leverage.
4. Needle nose pliers
5. 1 standard “-“and 1 Phillips “+” screwdriver.
6. Wire snips.

E-BRAKE REMOVAL – In Car
OK, now before you lift the car, go into your back seat area and remove the e-brake and shifter housing. Release the parking brake and unbolt the two bolts that are holding the e-brake lines. Then remove the two lines from the e-brake cradle. Now here is something that you may have to do, I didn’t as I think I got lucky. There are 3 plastic plugs that are at either end and at the center edge of the bench seat. Take your wire snips and without cutting the head off but simply use them for leverage to lift them out from the floor. Doing this will allow you to fold over the carpet enough to get your hands through to route the cables.

TR
Adım 6 - Arka Firar Arms Kurulum

Başlamadan önce aşağıdaki öğelerin bulunduğundan emin olmak için zaman ayırın. Ben güvenliği hakkında çok düşündüm ve bu yüzden olmalı ... Ya ben falan filan biliyorum.

Hızlı ve kolay bir iş halletmek için bu alet ve ekipman gerekecektir.
ekipman

1. 2 + ton zemin jakı
2. 4 çok dayanıklı jak ayakları
3. Koruyucu gözlük sana söylüyorum ...., onlar aptal görünebilir olsa bile, onları almak.
4. Taşınabilir dükkanı ışık.
5. Bir sarmaşık veya dışkı varsa o yardımcı olacaktır.
6. El fren kanama vakum pompası düzenledi. (Sears $ 40.00 onlara sahiptir) Eğer boşalma rezervuar izlemek için birine ihtiyacım var çünkü bu büyük bir yatırım ve bir kişi ile yapabilirsiniz, aslında onlar yalan söyler. Ben yine de inanıyorum her birkaç yılda bir sıvı değiştirmeniz gerekir. BUY IT!
7. Fren hidroliği binebilirsiniz. ($ 4.00, Sears gelen mayın var).
8. İş eldivenleri, olanları NASCAR ekipleri kullandığını bilmek.

Araçlar

Araçlar için ½ "sürücü, 6 nokta prizler (12 punto kullanırsanız sizin çoğunlukla kaldırıldı hiç cıvata şerit) ve kilit anahtarı.
1. 10mm açık ucuna lokma anahtarı. Bu fren hattı geri almak için bir zorunluluktur.
2. 10,12,14,17 ve 18mm soketleri.
3. Kesici çubuğu çok kullanışlı sökün ve sadece kaldıraç için.
4. İğne burun pense
5. 1 standart "-" ve 1 Phillips "+" tornavida.
6. Tel snips.

E-FREN SÖKME - Araba
El kaldırmadan önce Tamam, şimdi, arka koltukta bir alana gidin ve e-fren ve değiştiren konut çıkarın. Park freni bırakın ve e-fren hatları tutan iki cıvata sürgüsünü açmak. Sonra e-fren beşiği iki satır kaldırın. Ben şanslıyım düşünüyorum Şimdi burada yapmanız gereken bir şey, değil mi. Her iki ucunda ve koltuk merkezi kenarında 3 plastik fiş vardır. , Tel snips alın ve kafasını kesmeden ama sadece yerden onları çıkarın Kaldıraç için bunları kullanmak. Bu işlemi yapmak, Kabloları ellerini almak için yeterli halı üzerinden katlamak sağlayacaktır.

E-BRAKE REMOVAL – out of car
This is probably the hardest part of the whole changeover, because you have to get underneath the car. Start by removing the 3 bolts hold the cable in place. There is one on the RTA and two on the underbody. Next you will need to remove the Heat Shield, there are 4 bolts to this, Yank out the heat shield and put all of your bolts onto the shield for safe keeping. Next there are 3 bolts holding the rubber boot and metal housing to hold the two cables in place once you’ve unbolted the metal housing give a good yank at the cable and out they come. You can now remove the cable from one side and then the other from the rubber housing.

Begin with unbolting the hard brake line and lift it out from the flex line, immediately plug in your brake fluid catch can to the hard line. Remove the clip that is holding the flex brake line to the mounting bracket, and then pull it down and out.
TR
E-FREN SÖKME - araba dışında
Araba altına almak zorunda çünkü bu, muhtemelen bütün değişim en zor kısmıdır. 3 cıvata kaldırarak başlayın kablo yerde tutun. Bir ve iki, underbody RTA vardır. Isı Kalkanı kaldırmanız gerekir Sonra, bu 4 cıvata vardır, ısı kalkanı Yank ve güvenli saklamak için kalkan üzerine tüm cıvata koymak. Sonraki 3 cıvata lastik çizme ve metal gövde tutan metal gövde kablo iyi bir yank vermek ve dışarı geldikleri unbolted kapattıktan sonra bir yerde tutmak için iki kablo vardır. Şimdi bir taraftan kablo kaldırmak ve sonra diğer kauçuk gövde.

Sert fren hattı unbolting ile başlar ve sabit hat için fren hidroliği yakalamak hemen fişi, esnek hattı için dışarı çıkarın. Klibi esnek fren hattı montaj aparatı tutan çıkarın ve sonra aşağı çekme ve dışarı.

REMOVAL OF THE RTA
Begin by removing only the following bolts on the diagram below. If you remove the Compensator bolt that is attached to the frame of the car you’re in for a lot of trouble. For some reason I believe there may be floating items that allow for Toe adjustment and if it’s removed, serious work will have to be done to correct it. So this means if you haven’t taken the compensator arm off from your donor parts then do so. Also, don't use the DA compensator arm as it is about a ½” longer from the Civic C-arm. If you use the DA C-arm you will create huge Toe out at the wheels.
TR
RTA VE GİDERİLMESİ
Aşağıdaki şemada sadece aşağıdaki cıvata çıkararak başlayın. , Sen bir sürü sorun için araba çerçeve eklenir Kompensatör cıvata kaldırın. Inanıyorum nedense için Toe ayarı ve eğer kaldırılır, bunu düzeltmek için ciddi bir çalışma yapılması gerekecektir izin Yüzer unsurlar olabilir. Donörden alınan parçalarla kompansatör kol kapalı alınmayan Bu demektir ki, yaklaşık bir ½ "C-kol Civic daha uzun olduğu gibi sonra bunu. Ayrıca, DA kompansatör kol kullanmak yok. DA C-kol kullanırsanız, jantlar büyük Toe yaratacaktır.

COMPARISON OF CIVIC & DA LCA (Lower Control Arm)

Use the Civic LCA, not the DA. Using the DA will cause way too much camber and put undo stress on the suspension. The Civic LCA is on the left.
TR
CIVIC & DA LCA KARŞILAŞTIRILMASI (Alt Salıncak)

Civic LCA, DA kullanın. DA kullanarak yolu çok kamber neden ve süspansiyon stres geri koyacağız. Civic LCA sol.

COMPARISON OF THE CIVIC & DA RTA.
As you can see both arms are similar but not exactly the same.
TR
CIVIC & DA RTA KARŞILAŞTIRILMASI.
Gördüğünüz gibi her iki kolda benzer ancak aynı değildir

Step 7 Bolting the RTA’s back onto the car.
You can choose how you want to rebolt everything back. I did it in this pattern as it seemed to be easier. Begin with the Compensator bolt, secondly the UCA, Next the LCA, then the 2 RTA bolts then finally the strut.

Step 8 – Replacing the E-brake cables – See Removal of E-Brake lines and perform everything in reverse order.

Step 9 - Replace the Caliper hardware then connect the brake lines and connect the e-brake line as well. Use the needle nose pliers for connecting the clip with the pin to hold the e brake in place.

Step 10 – You’re ready to bleed the system. You will need to use a small maybe 6” adjustable crescent wrench for this. I have learned to always bleed the system farthest from the Master Cylinder, so I begin with the Rear passenger side, then Driver Rear side, then go to the front and begin with the Passenger side and finally the Driver side. If you use the hand vacuum pump, simply connect the tubing to the bleed nipple once you’ve loosened it. Begin pumping until you see fluid flow through, there will be an appearance of bubbles and this is normal. So long as you have constant pressure on the gauge, there is no air in the system. The pressure gauge will normally read around 20-30 lbs of pressure make sure you maintain this for a good 10 seconds or so to get as much air out and more brake fluid in. Once you get enough fluid through tighten the nipple back up tight. Get a buddy to assist with monitoring the brake fluid reservoir.

Since I have an EX model the MC is a 15/16ths and is the same as the DA. I believe other 4dr models may be different, what does this mean? I don’t have any need for the 40/40 proportioning valve but for other models this may be required as the brake systems are different.

You’re done, lower the car and admire your work. Don’t get too wild you will need to adjust the e-brake line. Take a 12mm open ended wrench and go on a slow drive with the car to adjust the tension. If you adjust it too much the brakes will bind and you will cause the motor to labor with the added pressure. If so undo the tension and test it again.

Also make sure that when you make a test run of the brakes themselves to monitor the tension. For some replacements of these there have been times with the brake booster loading extreme pressure causing the rear brakes to lock up. There are write ups on Honda-Tech which will show you how to do this.

TR
Adım 7 araba üzerine RTA arka Cıvatalama.
Siz siz herşeyi tekrar rebolt için nasıl seçebilirsiniz. Kolay göründü ben bu desende yaptım. Sonraki LCA nihayet sonra ikincisi TDM, sonra 2 RTA cıvata dikmesi, Kompensatör cıvata ile başlayın.

Adım 8 - E-fren kabloları Değiştirilmesi - E-Fren hatlarının kaldırılması tersten bakın ve her şeyi gerçekleştirebilirsiniz.

Adım 9 - sonra kaliper donanım değiştirin fren hatları bağlamak ve aynı zamanda e-fren hattı bağlamak. Yerine e fren tutmak için pin klip bağlamak için iğne burun pense kullanın.

Adım 10 - sistemi kanaması için hazırsınız. Bunun için bir küçük belki 6 "ayarlanabilir hilal anahtarı kullanmanız gerekecektir. Master Silindir uzak sistem hep kanayacak öğrendim, o yüzden sonra Arka yolcu tarafında, Sürücü Arka taraf ile başlar, daha sonra cepheye gitmek ve Yolcu tarafı ve nihayet Sürücü tarafı ile başlar. El vakum pompası kullanmak Eğer gevşetti ettik kez, sadece nipeline boru bağlamak. Akışkan akışı görene kadar pompalama başlayın, kabarcıkları bir görünüm olabilir ve bu normaldir. Madem sabit basınç göstergesi olduğu gibi, sistem herhangi bir hava var. Basınç göstergesi, normal basınç 20-30 kg civarında okuyacak iyi bir 10 saniye boyunca bu korumak ya kadar hava dışarı almak için ve daha fazla fren hidroliği içeri bir kez yedeklemek sıkı meme sıkın ile yeterli sıvı almak emin olun. Fren hidroliği haznesi izlenmesi konusunda yardımcı olacak bir arkadaş alın.

EX bir modele sahip olduğundan, MC 15/16ths olduğu ve, DA olarak aynıdır. Diğer 4dr modelleri farklı olabilir inanıyorum, bu ne anlama geliyor? 40/40 oranlama vanası için herhangi bir ihtiyaç yok ama fren sistemleri farklı olduğu diğer modeller için bu gerekli olabilir.

Bitirdiniz, araba düşürmek ve çalışmalarına hayran. E-fren hattı ayarlamak gerekecektir çok vahşi alamadım. 12mm açık uçlu İngiliz anahtarı alın ve gerginliği ayarlamak için araba ile yavaş bir sürücü. Eğer onu ayarlamak frenler çok bağlayacak ve motor eklendi basınç ile iş neden olur. Bu nedenle gerginlik geri ve tekrar test ederseniz.

Ayrıca fren test çalışması yaparken kendilerini gerilim izlemek için emin olun. Bunlardan bazılarını değiştirmeleri için aşırı basınç yüklenmesi fren güçlendirici, arka frenlerin kilitlemek neden zamanlar olmuştur. Bunun nasıl yapılacağını göstereceğim Honda-Tech yazma iniş vardır.

poseidon999

• İleti: 2855
Ynt: CIVIC 4dr Rear Disc Brake Swap (Arka kampana freni disk frene çevirme )
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2012, 11:46:23 ÖS »
Kardeşim sen uğrarmıydın buralara??
Bilgiler için saol.
Soruların için bilare telden ya da yüz yüze konuşalım.
Kritiğini yapıp buraya yazarız.

Bu arada 19 Şubatta buluşma var hatırlatayım.
Serdara da söyle ister makinayla gelsin ister benimle gelin.

muratcvc

« Yanıtla #2 : Şubat 15, 2012, 03:08:18 ÖS »
burdayım kanka raat ol mekam bizim :))
evet arkadaşlar bu konu pek ilgi çekmedi sanırım :) yapılabilirmi mantıklımı sizce

Carismatiq

• Mustafa
  • İleti: 2887
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2012, 03:20:30 ÖS »

Emeğinize sağlık.. Araştırıp uğraşmışsın , paylaşmışsınız... araçlarımızdada  yapabilsek bu tür çalışma gayet iyi olurdu lakin maliyeti bizi aşar sanırım.

poseidon999

« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2012, 03:23:23 ÖS »
Şimdi diyorsun ki kampanaları sökelim yerine disk takalım tüm sistemi de ona göre değiştirelim.

Ok yapalım olmaz değil ama hidrolik basınçlarını nasıl ayarlayacaksın?
Yani Ecu ya diyeceksin ki ecu kardeş bak araca sende tanımlı olmayan bir sistem monte ettik.
sen bu sistemi tanıyacaksın bundan sonra diye.

muratcvc

« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2012, 03:29:29 ÖS »
Şimdi diyorsun ki kampanaları sökelim yerine disk takalım tüm sistemi de ona göre değiştirelim.

Ok yapalım olmaz değil ama hidrolik basınçlarını nasıl ayarlayacaksın?
Yani Ecu ya diyeceksin ki ecu kardeş bak araca sende tanımlı olmayan bir sistem monte ettik.
sen bu sistemi tanıyacaksın bundan sonra diye.

kanka ecu ile ne alakası var ?  normal hidrolik basıncı kapmananın pompası yerine  diskin pompasına gidecek değilmi  aynı işlem normalde vti lardada aynı  fren  merkezi ve ekipmanları kullanılmıyormu birebir aynı farklılık göremedim ben frenin ecuyle bir alakası yok sonuçta abs li polya bilyası takılacak abs ecu yine aynı değerleri  okuyacak ama basınçtada bir değişiklik olmayacak çünkü burda büyütme veya küçültme işlemi yapmıyoruzki

poseidon999

« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2012, 03:38:15 ÖS »
Ben tereddütlüyüm.
abs olan araçlarda fren sistemini karıştırabilir.
Senin yaylardan hatırlıyorsun aracı fazladan basınca ya da normalin üstünde ebatta lastik koyunca
bile abs sapıtabiliyor. Bizzat biz yaşadık bunu.
Burada bütün sistemi değiştiriyorsun.
Fren bu sakat iş. Benim fikrime göre.
Ama düşünce güzel.
Teknik olarak incelenip artıları eksiler karşılaştırılıp uygulanabilir.

muratcvc

« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2012, 03:47:21 ÖS »
evet kanka arabada oynadığımız her şeyde bir risk var biliyorsun spor yay değişikliğinde bile
aslında teknik açıdan bilen arkadaşlar da yardımcı olursa dağa çok aydınlanırız
kanka aslında benim çekindiğim noktalar
Bu işlem ne kadara mal olur
teknik değişikliğe girermi yani muayenede sorun yaratacakmı
« Son Düzenleme: Şubat 15, 2012, 03:48:48 ÖS Gönderen: muratcvc »

poseidon999

« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2012, 04:04:53 ÖS »
evet kanka arabada oynadığımız her şeyde bir risk var biliyorsun spor yay değişikliğinde bile
aslında teknik açıdan bilen arkadaşlar da yardımcı olursa dağa çok aydınlanırız
kanka aslında benim çekindiğim noktalar
Bu işlem ne kadara mal olur
teknik değişikliğe girermi yani muayenede sorun yaratacakmı

Muayenede sorun çıkacağını sanmam sonuçta frenlerin tutunma oranlarını kontrol ediyorlar.
Eğer bu oranlar yakalanırsa sorun olmaz.
Tabi aracın üzerindeki fren sisteminin onaysız ve orjianal fren sistemi olduğunu bilmemeleri lazım.

BraTo

• İleti: 1311
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2012, 08:18:22 ÖS »
Sakat iş bence de. Kampanadan ne şikayetin var da değiştireceksin ki?