Gönderen Konu: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???  (Okunma sayısı 22941 defa)

romantikaone

  • İleti: 46
Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« : Mart 01, 2012, 10:50:10 ÖÖ »
Arkadaşlar aracım 2000 model Civic 1.6 ies benzinli ve uzun zamandır araştırıyorum aracıma hangisini yaptıracağıma karar veremedim,Apexi Safc 2 almak istedim ancak hem nerede bulacağımı hemde bununla ilgili ayarları en azından başından gösterecek birilerini bulamadım ,üstelik işe yaramadığını söyleyenlerde oldu.Ben AFR yi ayarlayıp genele olarak istediğim eco bir araç istediğimde performans araç olsun istiyorum...Hangisi hangisine üstün karar veremedim.Arkadaşlar konu hakkında chip tuning ,piggyback yada box kullananlar varsa lütfen bilgi verirseniz sevinirim.Yardımlarınızı bekliyorum...



16ec813

  • İleti: 873
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #1 : Mart 01, 2012, 10:57:34 ÖÖ »
0543-4060485

okan yılmaz

ara sana hertürlü yardımcı olur arkadaşım

pro stock garagenin sahibir

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #2 : Mart 01, 2012, 02:56:41 ÖS »
Arkadaşlar aracım 2000 model Civic 1.6 ies benzinli ve uzun zamandır araştırıyorum aracıma hangisini yaptıracağıma karar veremedim,Apexi Safc 2 almak istedim ancak hem nerede bulacağımı hemde bununla ilgili ayarları en azından başından gösterecek birilerini bulamadım ,üstelik işe yaramadığını söyleyenlerde oldu.Ben AFR yi ayarlayıp genele olarak istediğim eco bir araç istediğimde performans araç olsun istiyorum...Hangisi hangisine üstün karar veremedim.Arkadaşlar konu hakkında chip tuning ,piggyback yada box kullananlar varsa lütfen bilgi verirseniz sevinirim.Yardımlarınızı bekliyorum...
senin aracına standart ta dip gazda 10.1 afr lere geliyor

yani safc-2 bağladığın da sadece ekonomi sağlarsın bu şekilkde kullananlar var

performans istiyorsan safc-2 bağladığın da benzin hattını ve ateşleme hattın da değişiklikler yapman lasım

romantikaone

  • İleti: 46
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2012, 02:56:29 ÖS »
Arkadaşlar aracım 2000 model Civic 1.6 ies benzinli ve uzun zamandır araştırıyorum aracıma hangisini yaptıracağıma karar veremedim,Apexi Safc 2 almak istedim ancak hem nerede bulacağımı hemde bununla ilgili ayarları en azından başından gösterecek birilerini bulamadım ,üstelik işe yaramadığını söyleyenlerde oldu.Ben AFR yi ayarlayıp genele olarak istediğim eco bir araç istediğimde performans araç olsun istiyorum...Hangisi hangisine üstün karar veremedim.Arkadaşlar konu hakkında chip tuning ,piggyback yada box kullananlar varsa lütfen bilgi verirseniz sevinirim.Yardımlarınızı bekliyorum...
senin aracına standart ta dip gazda 10.1 afr lere geliyor

yani safc-2 bağladığın da sadece ekonomi sağlarsın bu şekilkde kullananlar var

performans istiyorsan safc-2 bağladığın da benzin hattını ve ateşleme hattın da değişiklikler yapman lasım

Mesela neler yapmam gerek birde safc 2 yi nasıl kullnırım bu konudada bilgi almak isterim..Gerçi müsait olunca okanı da arıycam ama...

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2012, 05:11:51 ÖS »
bu araçlara uygun forged piston yok, bu sebepten turbo olayı uzun ömürlü değilmiş, forumda kullanıp deneyenlerin yorumu böyle ..
dereceli egzantrik mili yok, chip yok, bu sebepten atmosferik olarak da geleceği yok
komple egzoz, hava filitresi kiti, safc ile kayda değer dyno da birşey çıkacağını da sanmıyorum, dyno kağıdı gösterin canımı alın :)
açıkçası benim için honda civic fd6 hüsran oldu, modlanmayan bir araç durumunda şu an ...

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #5 : Mart 05, 2012, 03:32:27 ÖS »
bu araçlara uygun forged piston yok, bu sebepten turbo olayı uzun ömürlü değilmiş, forumda kullanıp deneyenlerin yorumu böyle ..
dereceli egzantrik mili yok, chip yok, bu sebepten atmosferik olarak da geleceği yok
komple egzoz, hava filitresi kiti, safc ile kayda değer dyno da birşey çıkacağını da sanmıyorum, dyno kağıdı gösterin canımı alın :)
açıkçası benim için honda civic fd6 hüsran oldu, modlanmayan bir araç durumunda şu an ...
tartışmak gibi olmasın :) ama kendi aracında yaşadığın hüsranı diğer araçlara yansıtma yani88-01 model arası araçlardan bahsediyorum model aralıklı honda motorları ciddi anlamda şaka makinesi yani elektroniğin fazla değmemiş zamanları ;)

romantikaone

  • İleti: 46
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2012, 02:40:05 ÖS »
O zaman sadece ekonomi anlamında safc 2 kullananlar varsa onlardan nasıl ne kadar tasarruf sağladığı konusunda bilgi almak isterim ,yani kullanan arkadaşlar vardır nasıl bir tasarruf elde ediyorlar acaba?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2012, 03:20:25 ÖS »
O zaman sadece ekonomi anlamında safc 2 kullananlar varsa onlardan nasıl ne kadar tasarruf sağladığı konusunda bilgi almak isterim ,yani kullanan arkadaşlar vardır nasıl bir tasarruf elde ediyorlar acaba?
kım demiş safc ler ekonomı amaçlı kullanılır dıye
hondanın karakteristiği gereği üst devirler her zaman zengındır ve araba ust devırlere cıktıkca araba hızlanmamaya başlar ve safc burda devreye gırer 12 nokta afr ayarı sayesınde zengın kalınan devırler ıdeal afr oranına getırılır ve 3000-4000 devırde arac nasıl ısteklı hızlanıyorsa 6000-7000 bandında da öyle hızlanır , bu ne demektır fazla yakarak zengınde kalıp gıtmeyen arac yakıt kısılarak hızlanmada isteklı hale gelırken aynı zamanda az yakacak demek

unutmayalım kı benzın ısteyen arac hızlanmış demektır , motor vuruntusu kontrol edılerek yapılan bır afr ayarı aracın kaderını değiştirir

romantikaone

  • İleti: 46
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2012, 10:03:28 ÖÖ »
Peki bu afr ayarlarını ideal devir devir ve de safc 2 ile nasıl lullanılır tarif edecek yada safc2 kullanan yokmu arkadaşlar aranızda..Anlaşılan çok kullananda olmamış ??

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2012, 05:59:11 ÖS »
bu araçlara uygun forged piston yok, bu sebepten turbo olayı uzun ömürlü değilmiş, forumda kullanıp deneyenlerin yorumu böyle ..
dereceli egzantrik mili yok, chip yok, bu sebepten atmosferik olarak da geleceği yok
komple egzoz, hava filitresi kiti, safc ile kayda değer dyno da birşey çıkacağını da sanmıyorum, dyno kağıdı gösterin canımı alın :)
açıkçası benim için honda civic fd6 hüsran oldu, modlanmayan bir araç durumunda şu an ...
tartışmak gibi olmasın :) ama kendi aracında yaşadığın hüsranı diğer araçlara yansıtma yani88-01 model arası araçlardan bahsediyorum model aralıklı honda motorları ciddi anlamda şaka makinesi yani elektroniğin fazla değmemiş zamanları ;)

bilgi paylaşımının olduğu yerde tartışmayı ben kendime yakıştıramam, dediklerim beni bağlar, tecrübelerim sonucu bir şeyler yazdım, benim honda 2011 model, zaten fd6 denince anlaşılması gerekirdi, eski hondalara sözüm yok, tecrübem yok ama dyno kağıdı olmayan hiçbir modifiye olayına kimsenin girmesini tavsiye etmiyorum, eski aracım polo atmosferik olarak gırtlağa kadar doluydu, tecrübesiz biri değilim, dereceli-onno chip-emme-header-komple egzoz-simota cai kit-apexi neo-aem wideband-splitfire buji ve kabloları-sarı ayarlı koni kit vs vardı, 75hp 135 nm 1.6 polo 8v 100 hp 145 nm ancak dynoda olmuştu, 0-100 gtech de 8.93sn idi, araç 925 kg olduğu için keyif veriyordu ... benim bildiğim apexi neo safc modifiye sonrası bozulan afr ayarını wideband a göre ayarlamaya yarıyor, stock araçta bu sebepten fazla beklenti olmamalı diye düşünüyorum, ayrıca safc alınca iila ki araca wideband ile ayar da yapılması şart, kafadan rakamlar girmek sağlıklı olmaz, wideband da bir safc parası kadar ...

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2012, 06:05:20 ÖS »
Peki bu afr ayarlarını ideal devir devir ve de safc 2 ile nasıl lullanılır tarif edecek yada safc2 kullanan yokmu arkadaşlar aranızda..Anlaşılan çok kullananda olmamış ??

kardeş bu dediğin iş yolda işi bilen birileri tarafından yapılıyor, illa ki yola çıkılacak, oturduğun yerde ısmarlama olmuyor ve dijital wideband göstergesine bakılıp devir devir artı veya eksi şeklinde değerler girilecek, afr 14.7 ideal yanma değeridir, altında zengin karışım üstünde fakir karışım olur, araç çok fakirde kalırsa motor kırar, piston kol çıkarır, o yüzden işi bilmeyenlere neo veya safc2 ile ayar yaptırma, tam gazda genelde zengin karışım istenir, benim bildiğim tam gazda 11-12 nin altına çok inilmiyor, eğer ideal karışıma araç modifiyeler sonrası ayarlanırsa motorunda hiçbir sorun çıkmaz, ayarlanan afr değerlerine göre az fakirde riskli olarak ekonomi de yaparsın ...
« Son Düzenleme: Mart 07, 2012, 06:06:17 ÖS Gönderen: selim1974 »

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #11 : Mart 07, 2012, 06:10:27 ÖS »
ben modifiyeyi bir bütün olarak düşünüyorum, yapınca tam yapılması lazım, atmosferik olarak dereceli egzantrik mili ve chip ile başlamalıdır ki orjinale göre dağlar kadar fark olsun diyorum, sonra aracı alçaltma sert süspansiyon vs ile olay tamamlanmalı...turbo araçların modifiyesi bilirsiniz ayrı bir dünya, orada sadece bir chip bile aracı çıldırtabiliyor ...

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2012, 06:13:35 ÖS »
FD6 ya amerikalılar deli gibi mod yapıyor.

Bence sizde ciddi anlamda bilgi eksikliği var.

bi defa stock internal ile 0.6 bar basınca rahat dayanıyor ki 180 200 hp güce ulaşıyor.

Onu geçtim forged malzemeler illa ki bulunur.

Emme manifoldu kat iptali vs dünya malzemesi var.

Honda motorlar her zaman modifiyeye yatkındır. sadece ECU yazılımsal olarak müdahale edilemiyor.

Burda da HONDATA var.

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #13 : Mart 07, 2012, 06:25:23 ÖS »
FD6 ya amerikalılar deli gibi mod yapıyor.

Bence sizde ciddi anlamda bilgi eksikliği var.

bi defa stock internal ile 0.6 bar basınca rahat dayanıyor ki 180 200 hp güce ulaşıyor.

Onu geçtim forged malzemeler illa ki bulunur.

Emme manifoldu kat iptali vs dünya malzemesi var.

Honda motorlar her zaman modifiyeye yatkındır. sadece ECU yazılımsal olarak müdahale edilemiyor.

Burda da HONDATA var.

size aşağıdaki konuyu dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum
http://www.teamhondaturkey.com/forum/satilanlar/zage_turbo_kit_2006_civic-t38422.20.html

o konudan birkaç alıntı yapayım :)
-zage turbo kit almayın benim diyeceğim  çünkü bu araçlara göre piston kol yok turbolanmaz beyinde yok aem le olmuyo bu arabalarla ilgili turbo olayını bende fazla bilen varmıdır bilmiyorum son noktayı koyuyorum
-otomatik araca takılırmı peki turbo şanzımanda sıkıntı çıkarırmı sonradan
-çıkarır çoğu araçta denendi olmadi malisef

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #14 : Mart 07, 2012, 06:28:59 ÖS »
yanlış anlamayın ben kimseyle laf katılımında değilim, memnun bir sürü kullanıcı olsa hayhay bende düşünücem ama yaptık olmadı olmuyor diyenlerde olunca sıfır aracımla bir maceraya giremiyorum ... taktıktan sonra şöyle 50000 km 100000 km yapanlar olacak ki "oldu" lafı olsun, öyle dün taktırdım bugün de oh ne güzelmiş olayı sağlıklı değil, uzun vadede ne oluyor ona bakmak lazım, benim araç deneme tahtası değil ki 2 gün sonra olmadı diyip söktüreyim ...
« Son Düzenleme: Mart 07, 2012, 06:30:50 ÖS Gönderen: selim1974 »

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #15 : Mart 07, 2012, 06:34:29 ÖS »
pardon da aftermarket turbo ile hangi araba 100.000 km yapmış. varmı vw veya bmw de giden. adamlar fabrika çıkışı 100.000 yapamıyor.

R18 motorlar için beyin var. aem ems ile de yapıldı haltech ile de yapıldı. hatta megasquirt bile kullananlar oldu. turbo ile yürüyen bir sürü fd6 var. hatta otomatik de var. istanbulda.

http://www.ebay.com/itm/CP-Forged-Pistons-Brian-Crower-H-Beam-Rods-Honda-Civic-R18A1-1-8L-9-0-1-81mm-/290638979375?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43ab6ee12f&vxp=mtr

Yok diye bişey yok siz paradan haber  verin. FD6 ile herşey mümkün.

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #16 : Mart 07, 2012, 06:40:02 ÖS »
o zaman turbo modlu bir araç için min ve max olarak motor ömrü biçmeniz mümkün mü? forged ve forged pistonsuz olarak ayrı ayrı verirseniz memnun olurum, bir de r18 ile r16 pistonları kolları aynımıdır, tr-usa farkı varmıdır, tr de forgedlı fd6 varmıdır? ben forumlarda göremiyorum, o yüzden bilemiyorum, fd6 için dereceli var mı? ...
« Son Düzenleme: Mart 07, 2012, 06:40:28 ÖS Gönderen: selim1974 »

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #17 : Mart 07, 2012, 06:48:18 ÖS »
walla ömür biçmeyi bir allahın kulu yapamaz. 30 bin gider dersin ertesi gün kaputta bi delik piston dışarda :D

Genelde 40 bin km derler ama bilemiyorum.

R18 ile R16 kollar farklı hatta krankta farklı bildiğim kadarı ile. çap aynı olması lazım.

R16 lar R18 hatta R20 ye çevriliyor.

R18 olarak avrupa ve amerika farklı vtec zamanlamaları farklı olması lazım. ama uyarlamalar yapılıyor.

Forgetli R16 olması lazım emin değilim. tektörki sitesinde bi kaç tane turbo FD6 vardı youtube da videoları var.

Şahsi fikrimi söyliym R16 ya mod yapmazdım. R18 motorlu bi sedan alırdım kafadan zaten 20 nm tork avantan oluyor. turbo taktığında R18 ler 30 hp daha fazla veriyor.

Veya direk üzerine K20 swaplardım. misler gibi yürürdüm.

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #18 : Mart 07, 2012, 06:53:37 ÖS »
bizde aldık işte honda efsanesine güvenerek (eski hondaların performansları ortada) bir 1.6 fd6, takoz durumunda şimdilik, bana dereceli lazım, öyle 40000 km ömür bana uymaz ...bilgilendirme için teşekkürler, dediğiniz gibi turbo-swap birçok şey mümkün, yine dediğiniz gibi uyumsuzluklar da var, o işleri yapacak adamı bulmak da kolay değil, bulduk diyelim isteyeceği rakamlar da az olmuyor, aracın garajda yatması gerekebilir, bana hergün lazım, zamanında colombo 280 lik dereceli den ben çok memnun kalmıştım, rölanti sabitti, custom chiple gayet güzeldi ...

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #19 : Mart 07, 2012, 07:06:44 ÖS »
bi defa öyle bi modlama ile günlük kullanmak zor. Full Race in bi kiti var ama günlük sürülürmü bilmem.

Ben olsam kesinlikle K20 swaplardım. veya R18 motorlar 6 vites ise o bile yeter.

Ben R18 ile memnunum şahsen :D piste çıkıp time trial yapmıyorum neticede.

garage olarak da peak garage veya servis paşaoğlu gibi yerler iyi işler yapıyor.

romantikaone

  • İleti: 46
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2012, 03:53:17 ÖS »
Konu biraz benim sorduğumdan uzaklaşmış ama olsun paylaşım güzeldir öğrenelim :)

selim1974

  • İleti: 138
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #21 : Mart 09, 2012, 07:17:39 ÖS »
Peki bu afr ayarlarını ideal devir devir ve de safc 2 ile nasıl lullanılır tarif edecek yada safc2 kullanan yokmu arkadaşlar aranızda..Anlaşılan çok kullananda olmamış ??

kardeş bu dediğin iş yolda işi bilen birileri tarafından yapılıyor, illa ki yola çıkılacak, oturduğun yerde ısmarlama olmuyor ve dijital wideband göstergesine bakılıp devir devir artı veya eksi şeklinde değerler girilecek, afr 14.7 ideal yanma değeridir, altında zengin karışım üstünde fakir karışım olur, araç çok fakirde kalırsa motor kırar, piston kol çıkarır, o yüzden işi bilmeyenlere neo veya safc2 ile ayar yaptırma, tam gazda genelde zengin karışım istenir, benim bildiğim tam gazda 11-12 nin altına çok inilmiyor, eğer ideal karışıma araç modifiyeler sonrası ayarlanırsa motorunda hiçbir sorun çıkmaz, ayarlanan afr değerlerine göre az fakirde riskli olarak ekonomi de yaparsın ...

size yukarıdaki gibi cevap vermiştim, herkes sanırım yazdıklarımda hem fikir ...

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #22 : Mart 11, 2012, 09:04:23 ÖÖ »
O zaman sadece ekonomi anlamında safc 2 kullananlar varsa onlardan nasıl ne kadar tasarruf sağladığı konusunda bilgi almak isterim ,yani kullanan arkadaşlar vardır nasıl bir tasarruf elde ediyorlar acaba?
kım demiş safc ler ekonomı amaçlı kullanılır dıye
hondanın karakteristiği gereği üst devirler her zaman zengındır ve araba ust devırlere cıktıkca araba hızlanmamaya başlar ve safc burda devreye gırer 12 nokta afr ayarı sayesınde zengın kalınan devırler ıdeal afr oranına getırılır ve 3000-4000 devırde arac nasıl ısteklı hızlanıyorsa 6000-7000 bandında da öyle hızlanır , bu ne demektır fazla yakarak zengınde kalıp gıtmeyen arac yakıt kısılarak hızlanmada isteklı hale gelırken aynı zamanda az yakacak demek

unutmayalım kı benzın ısteyen arac hızlanmış demektır , motor vuruntusu kontrol edılerek yapılan bır afr ayarı aracın kaderını değiştirir
ben kullanıyordum yusuf...
standart araçta safc2 ve wideband takıp uzun yılda normal devir 15.5 afrye sabitleyip 75 tl ye ankara ya gittğim zamanları biliyorum ama o standart zamanlarda iken yani hem gazla hem tasarruf yap yok ;)

romantikaone

  • İleti: 46
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #23 : Mart 12, 2012, 07:33:49 ÖÖ »
O zaman sadece ekonomi anlamında safc 2 kullananlar varsa onlardan nasıl ne kadar tasarruf sağladığı konusunda bilgi almak isterim ,yani kullanan arkadaşlar vardır nasıl bir tasarruf elde ediyorlar acaba?
kım demiş safc ler ekonomı amaçlı kullanılır dıye
hondanın karakteristiği gereği üst devirler her zaman zengındır ve araba ust devırlere cıktıkca araba hızlanmamaya başlar ve safc burda devreye gırer 12 nokta afr ayarı sayesınde zengın kalınan devırler ıdeal afr oranına getırılır ve 3000-4000 devırde arac nasıl ısteklı hızlanıyorsa 6000-7000 bandında da öyle hızlanır , bu ne demektır fazla yakarak zengınde kalıp gıtmeyen arac yakıt kısılarak hızlanmada isteklı hale gelırken aynı zamanda az yakacak demek

unutmayalım kı benzın ısteyen arac hızlanmış demektır , motor vuruntusu kontrol edılerek yapılan bır afr ayarı aracın kaderını değiştirir
ben kullanıyordum yusuf...
standart araçta safc2 ve wideband takıp uzun yılda normal devir 15.5 afrye sabitleyip 75 tl ye ankara ya gittğim zamanları biliyorum ama o standart zamanlarda iken yani hem gazla hem tasarruf yap yok ;)
Onun dışında şehir içinde nasıl ayarlıyordunuz afr yi :) sizi bulmuşken sorayım...Ve şimdi neden kullanmıyorsunuz..

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: Chip Tuning - Piggy Back Sistemler - Chip Box lar ???
« Yanıtla #24 : Mart 12, 2012, 07:56:16 ÖÖ »
O zaman sadece ekonomi anlamında safc 2 kullananlar varsa onlardan nasıl ne kadar tasarruf sağladığı konusunda bilgi almak isterim ,yani kullanan arkadaşlar vardır nasıl bir tasarruf elde ediyorlar acaba?
kım demiş safc ler ekonomı amaçlı kullanılır dıye
hondanın karakteristiği gereği üst devirler her zaman zengındır ve araba ust devırlere cıktıkca araba hızlanmamaya başlar ve safc burda devreye gırer 12 nokta afr ayarı sayesınde zengın kalınan devırler ıdeal afr oranına getırılır ve 3000-4000 devırde arac nasıl ısteklı hızlanıyorsa 6000-7000 bandında da öyle hızlanır , bu ne demektır fazla yakarak zengınde kalıp gıtmeyen arac yakıt kısılarak hızlanmada isteklı hale gelırken aynı zamanda az yakacak demek

unutmayalım kı benzın ısteyen arac hızlanmış demektır , motor vuruntusu kontrol edılerek yapılan bır afr ayarı aracın kaderını değiştirir
ben kullanıyordum yusuf...
standart araçta safc2 ve wideband takıp uzun yılda normal devir 15.5 afrye sabitleyip 75 tl ye ankara ya gittğim zamanları biliyorum ama o standart zamanlarda iken yani hem gazla hem tasarruf yap yok ;)
Onun dışında şehir içinde nasıl ayarlıyordunuz afr yi :) sizi bulmuşken sorayım...Ve şimdi neden kullanmıyorsunuz..
safc yı bız aracı modlarken hava yakıt karışım oranını ıdeal seviyeye getırmek amaçlı kullanırız , mesela araca fıltre kıtı taktıgında yada headers taktıgında lazım olmaz bu alet , aracının ne bılıyım emme manıfoldunu değiştirirsin işte turbo falan yaparsın o zaman motorun ihtiyacı olan yakıtı motora vermen gerekır bu sebeple kullanıllır bu alet , ekonomı için kullanan arkadaşlar varsa stock motorda yakıtı %17 den daha fazla kısmasınlar uzun yolda bujileri bozulur benden söylemesi