Gönderen Konu: ek9 typer kadran çalışması  (Okunma sayısı 16138 defa)

gknvt4

  • İleti: 1063
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #25 : Aralık 04, 2009, 12:44:08 ÖS »



murat_ozbek

  • İleti: 799
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #26 : Aralık 04, 2009, 12:44:56 ÖS »
ellerine saglik iyi calisma yapmissin

bende indigolow alicam nasil takicam ibreleri yerinden cikarip bilmiyorum, sakat is..
kadranlar çıkmıyor sakın cıkarma.

geniusman34

  • İleti: 158
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #27 : Aralık 04, 2009, 11:47:31 ÖS »
kafama uyan fosforlu boya bulursam uygulamayı düşdüğüm bir konuydu.ayrıntılı anlatımda güzel olmuş sabır gerektirdiği doğru  >=ok

Jumper

  • İleti: 785
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #28 : Aralık 05, 2009, 12:20:09 ÖÖ »
Biraz dikkatle kadranlarda istediğinizi yapabilirsiniz,

ibreleri bende fosforlu kalemle boyamıştım  ama flu bakışları kullanmadığınız zaman kalemin izleri ve çizerken oluşan ton farkları belli oluyor. tasiyem eğer orjinali gibi olsun istiyorsanız ibreleri söküp beyaz çubuklar açıkta kalacak şekilde maskeleme bandı ile siyah bölgeleri kapattıktan sonra fosforlu sprey boyalarla yapabilirsiniz,

Tabi burda en önemli nokta ibreler;
Sökerken; çok dikkatli olmak gerek ibreyi tek taraftan değil karşılıklı iki taraflı alttan çok ince tornavida ile çekerek çıkartmak gerekiyor,

Burda diğer bir hassas nokta takması,

takarken tabi bütün kabloların yakılı ve arabanın çalışıyor olması gerekiyor

Devir saati için; motor ısındıktan sonra rolanti ayarını referans alıp ( mutlaka jikle kapatmış olmalı) araç çalışırken aynı değerler üzerine denk gelecek şekilde takmalısınız,

Hız göstergesi ; ibreleri sokmeden önce devir saati üzerinde bir noktayı referans alın ( örneğin 2.vites 3000 devir) km deki hızı kaydedin ve ibreyi yeniden takarken aynı yerde olmasına dikkat edin. Tabi araç giderken aynı anda takamayacağınıza göre 2 yada 3 uygulamada doğru noktayı buluyorsunuz,

Benzin ; son durduğu noktaya tekrar takabilirsiniz.

Hararet ; motor ısındıktan sonra 90 ı gösterecek şekilde takıp montajı tamamlayabilirsiniz,

Tabi bu çözümün amator yolu mutlaka daha pratik ve mantıklı yolları vardır ama uğraşmayı sevenler kendisi yapabilir

black rock

  • İleti: 205
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #29 : Aralık 05, 2009, 12:21:40 ÖÖ »
bende geçen hafta sonu uyguladım.
sadece uygulama öncesi ve sonrası resimleri var.

arkadaşlar gerçekten çok uğraştırıcı bir iş.aldığım kalemin iki ucu varmış.bir taraf 0.5 kalem ucu gibi incecik.diğer taraf kalın.ben kalemin kapağını açınca ilk ince taraf geldi kısmete.yaklaşık 1.5 saat sadece tek bir ibreyle uğraştım.daha sonra tesadüfen kalemin arka tarafındaki kapağı sinirden kemirirken açıldı ve kalın ucu fark ettim bundan sonra 45 dakka sürdü :) :) :)

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #30 : Aralık 05, 2009, 12:44:50 ÖÖ »
Biraz dikkatle kadranlarda istediğinizi yapabilirsiniz,

ibreleri bende fosforlu kalemle boyamıştım  ama flu bakışları kullanmadığınız zaman kalemin izleri ve çizerken oluşan ton farkları belli oluyor. tasiyem eğer orjinali gibi olsun istiyorsanız ibreleri söküp beyaz çubuklar açıkta kalacak şekilde maskeleme bandı ile siyah bölgeleri kapattıktan sonra fosforlu sprey boyalarla yapabilirsiniz,

Tabi burda en önemli nokta ibreler;
Sökerken; çok dikkatli olmak gerek ibreyi tek taraftan değil karşılıklı iki taraflı alttan çok ince tornavida ile çekerek çıkartmak gerekiyor,

Burda diğer bir hassas nokta takması,

takarken tabi bütün kabloların yakılı ve arabanın çalışıyor olması gerekiyor

Devir saati için; motor ısındıktan sonra rolanti ayarını referans alıp ( mutlaka jikle kapatmış olmalı) araç çalışırken aynı değerler üzerine denk gelecek şekilde takmalısınız,

Hız göstergesi ; ibreleri sokmeden önce devir saati üzerinde bir noktayı referans alın ( örneğin 2.vites 3000 devir) km deki hızı kaydedin ve ibreyi yeniden takarken aynı yerde olmasına dikkat edin. Tabi araç giderken aynı anda takamayacağınıza göre 2 yada 3 uygulamada doğru noktayı buluyorsunuz,

Benzin ; son durduğu noktaya tekrar takabilirsiniz.

Hararet ; motor ısındıktan sonra 90 ı gösterecek şekilde takıp montajı tamamlayabilirsiniz,

Tabi bu çözümün amator yolu mutlaka daha pratik ve mantıklı yolları vardır ama uğraşmayı sevenler kendisi yapabilir

ozellıkle ındıglow kadran takanlar bu sorunları yasıyor aracımdada yasadım basıt gıbı gorunen zor bır ıs ıbrelerı sokmeden boyamak daha mantıklı

gknvt4

  • İleti: 1063
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #31 : Aralık 05, 2009, 01:40:23 ÖÖ »
kadranlardakı ıberelerı sokmeyın benden sıze tavsıye elınızle ufaktan dokunarak boyayın yoksa ıbre elınızde kalabılır nekadar cok oynatrsan okadar bozulması hızlanıyor ıbrelerı sokerken onun ayarıda kaçıyor arkadakı makara atarsa bok olur ondan dolayı ustunde boyayın

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #32 : Aralık 05, 2009, 05:21:29 ÖÖ »
Biraz dikkatle kadranlarda istediğinizi yapabilirsiniz,

ibreleri bende fosforlu kalemle boyamıştım  ama flu bakışları kullanmadığınız zaman kalemin izleri ve çizerken oluşan ton farkları belli oluyor. tasiyem eğer orjinali gibi olsun istiyorsanız ibreleri söküp beyaz çubuklar açıkta kalacak şekilde maskeleme bandı ile siyah bölgeleri kapattıktan sonra fosforlu sprey boyalarla yapabilirsiniz,

Tabi burda en önemli nokta ibreler;
Sökerken; çok dikkatli olmak gerek ibreyi tek taraftan değil karşılıklı iki taraflı alttan çok ince tornavida ile çekerek çıkartmak gerekiyor,

Burda diğer bir hassas nokta takması,

takarken tabi bütün kabloların yakılı ve arabanın çalışıyor olması gerekiyor

Devir saati için; motor ısındıktan sonra rolanti ayarını referans alıp ( mutlaka jikle kapatmış olmalı) araç çalışırken aynı değerler üzerine denk gelecek şekilde takmalısınız,

Hız göstergesi ; ibreleri sokmeden önce devir saati üzerinde bir noktayı referans alın ( örneğin 2.vites 3000 devir) km deki hızı kaydedin ve ibreyi yeniden takarken aynı yerde olmasına dikkat edin. Tabi araç giderken aynı anda takamayacağınıza göre 2 yada 3 uygulamada doğru noktayı buluyorsunuz,

Benzin ; son durduğu noktaya tekrar takabilirsiniz.

Hararet ; motor ısındıktan sonra 90 ı gösterecek şekilde takıp montajı tamamlayabilirsiniz,

Tabi bu çözümün amator yolu mutlaka daha pratik ve mantıklı yolları vardır ama uğraşmayı sevenler kendisi yapabilir

ozellıkle ındıglow kadran takanlar bu sorunları yasıyor aracımdada yasadım basıt gıbı gorunen zor bır ıs ıbrelerı sokmeden boyamak daha mantıklı
araç kapalıyken baglayınca ne sorun oluyor ki hepsini en alta bi benzini eski seviyeye gore ayarlarız... araç çalısmıyorken baglanmıyor mu bu kadran...

dede9009

  • İleti: 73
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #33 : Aralık 08, 2009, 04:01:16 ÖS »
Güzel Çalışma olmu kardeş eline sağlık

eRoS

  • Ziyaretçi
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #34 : Aralık 16, 2009, 05:55:50 ÖS »
Merhabalar Aranıza Yeni katıLdım Çok güseL bi Paylaşım oLmuş eline Sağlık Fakat bende Hüsrana uğradım bütün kadran Gösterge Cubuklarını Dinamodan kadrana uzanan iğne gibi olan parçayı sökerken kırıldı ama aklım almiyo çekerken tam ortadan kırıldı biri sonra sinirlendim diğerlerinide çıkartmaya çalıştım şimdi hepsi kırıldı bana acilen 94 sedan civic otomatik vites kadranları daha doğrusu komple gösterge değişmesi lazım sanırım yardımcı olabilecek biri varsa lütfenn yada satın alabileceğim bi yer bilen varmı yardım lütfen....

Jumper

  • İleti: 785
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #35 : Aralık 17, 2009, 11:22:26 ÖÖ »
Biraz dikkatle kadranlarda istediğinizi yapabilirsiniz,

ibreleri bende fosforlu kalemle boyamıştım  ama flu bakışları kullanmadığınız zaman kalemin izleri ve çizerken oluşan ton farkları belli oluyor. tasiyem eğer orjinali gibi olsun istiyorsanız ibreleri söküp beyaz çubuklar açıkta kalacak şekilde maskeleme bandı ile siyah bölgeleri kapattıktan sonra fosforlu sprey boyalarla yapabilirsiniz,

Tabi burda en önemli nokta ibreler;
Sökerken; çok dikkatli olmak gerek ibreyi tek taraftan değil karşılıklı iki taraflı alttan çok ince tornavida ile çekerek çıkartmak gerekiyor,

Burda diğer bir hassas nokta takması,

takarken tabi bütün kabloların yakılı ve arabanın çalışıyor olması gerekiyor

Devir saati için; motor ısındıktan sonra rolanti ayarını referans alıp ( mutlaka jikle kapatmış olmalı) araç çalışırken aynı değerler üzerine denk gelecek şekilde takmalısınız,

Hız göstergesi ; ibreleri sokmeden önce devir saati üzerinde bir noktayı referans alın ( örneğin 2.vites 3000 devir) km deki hızı kaydedin ve ibreyi yeniden takarken aynı yerde olmasına dikkat edin. Tabi araç giderken aynı anda takamayacağınıza göre 2 yada 3 uygulamada doğru noktayı buluyorsunuz,

Benzin ; son durduğu noktaya tekrar takabilirsiniz.

Hararet ; motor ısındıktan sonra 90 ı gösterecek şekilde takıp montajı tamamlayabilirsiniz,

Tabi bu çözümün amator yolu mutlaka daha pratik ve mantıklı yolları vardır ama uğraşmayı sevenler kendisi yapabilir

ozellıkle ındıglow kadran takanlar bu sorunları yasıyor aracımdada yasadım basıt gıbı gorunen zor bır ıs ıbrelerı sokmeden boyamak daha mantıklı
araç kapalıyken baglayınca ne sorun oluyor ki hepsini en alta bi benzini eski seviyeye gore ayarlarız... araç çalısmıyorken baglanmıyor mu bu kadran...


ibreleri çıkardığınız yada stoper tırnağından kurtardığınız anda ibre geriye doğru döner !!!

örneğin devir saatini çıkardınız, işiniz bittikten sonra tam sıfırın üzerine gelecek şekilde taktınız ve aracı çalıştırdınız, bi baktınız rolantide araç 3000 devir gösteriyor, !!

tayfuncantürk

  • İleti: 191
Ynt: ek9 typer kadran çalışması
« Yanıtla #36 : Kasım 25, 2010, 11:59:12 ÖÖ »
bana orjinal yada kırmızı gösterge çubukları (ibreleri ) lazım
yardımcı olurmusunuz