Gönderen Konu: BLUEPRİNT ?  (Okunma sayısı 11458 defa)

-cenk-

  • Ziyaretçi
BLUEPRİNT ?
« : Eylül 21, 2008, 10:21:00 ÖS »
Blueprinting Nedir?
Tüm hareketli parçaların balanslanması ve tüm akış yüzeylerinin pürüssüzleştirilmesi işlemi olarak tarif edilebilecek Blueprinting işlemi, dünyada performans üzerine yoğunlaşmış firmalarda bir standart haline gelmiştir. Uzun ömür ve maksimum güç hedeflendiğinde Blueprinting bir lüks değil, bir ihtiyaçtır.
Blueprinting işleminin bir başka tarifi ise fabrika boşluk toleranslarının minimuma indsirilmesidir. Bu toleransları belirlerken mutlaka ve mutlaka fabrika verilerine sadık kalınmalıdır.
Blueprint işleminden önce dikkat edilmesi gereken en önemli şey tüm parçaların %100 temiz olmalarıdır. Buna tüm cıvatalar, somunlar, tapalar, vs. dahildir.
Bazı uygulamalarda karterin içinin boyandığı görülür. Bu uygulama, karbon ve diğer kalıntılara deterjan etkisi yaratacağından tavsiye edilir. Ayrıca karter zemini için en ideal temizleme unsurudur boyama.
En önemli işlem, krankın balanslanmasıdır. çok detaylı bir şekilde kırılma ve çatlaklara karşı incelenen krank, bu testi geçebilirse, %100 düz olması için balanslanır. Yağ delikleri dikkatlice temizlenir ve kenarları yumuşatılarak genişletilir. Kurs kollarının keskinlikleri arttırılır ve kurslar parlatılır. Yataklar da aynı işleme tabi tutulur.
Biyel kolları ise hareket eden en ağır parçalar oldukları için maksimum özen gerektirirler. Tüm kollar kesinlikle ve KESİNLİKLE aynı uzunlukta ve aynı ağırlıkta olmalıdırlar. %100 düz olmaları gerektiğini söylemeye gerek dahi yok. Kol yatakları da parlatılır ve tavsiyen yeni cıvatalar kullanılır.
Pistonlar tek tek ve dikkatlice ilgili pimleri kullanacak şekilde ayrılmalı ve piston yüzeyindeki keskin yüzeyler (supap yuvaları) oluşabilecek detonasyonu engellemek için yumuşatılmalı. Piston çapı ve bor mesafesinin ayarı ise dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biridir. Küçük pistonlar segmanların görevlerini yapmalarını zorlaştırırken, büyük pistonlar gömlekleri çizerek tahrib edebilirler.
Segmanlar gömleklere boş olarak oturtuluk, piston ile tersten bastırılarak, gömlekle tam dik açıya geldiklerinde boşluklar kontrol edilmeli ve bu boşluk 0.3 mm'yi aşmamalıdır.
Önemli bir başka konu da hareket eden karşıt ağırlıkların balanslanmasıdır. Fazlalıklar delmek suretiyle eksiltilerek, eksikler ise, yine delerek, delinen yerlerin daha ağır metallerle doldurulmasıyla sağlanır. Bu uygulama aşırı hassasiyet istediği için, profesyonel ellerde yapılmalıdır. Bu uygulama Blueprint işleminin en can alıcı ve an randıman kazandıracak bölümüdür. Ayrıca bu uygulama motor ömrüne de katkı sağlar.
Silindir kapağı tamamen sökülerek kırık ve çatlaklara karşı incelenmelidir. Yüzeyden toleranslar dahilinde talaş almak, kapağın düzlüğünü garanti eder. Supap gaydları kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmelidir. Supapların eşit boylarda ve %100 düz olmaları bir başka önemli noktadır. Yeni supaplar kullanılırsa, supap yataklarının değiştirilmesi veya yeni supaplara alıştırılması gerekmektedir. Supap yuvalarının da genişlikleri tercihen aynı ölçüye getirilmelidir.

-ALINTI-
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2008, 10:06:07 ÖS Gönderen: CaSHaReMaN »



gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #1 : Eylül 26, 2008, 02:42:23 ÖÖ »
blueprint i basit bir dille anlatmak gerekirse, ve madem do it yourself bolumunde acilmis ise,  basitce sole anlatmak isterim.

bir biri ile ayni gorevi yapan parcalarin daha senkronize calismasi icin agirliklarinin esitlenmesi. blueprint in en onemli islevi budur.
peki bunu kendimiz nasil yapariz die merak ediyorsaniz.
.her hangi bir sebepten dolayi motorunuz actiginiz zaman, sanayide en yakin bakkala gidip, kasar peynir vs. tarmak icin kullandiklari tarti ile pistonlari tek tek tartiniz. kollar icin de ayni sey.
ve aralarinda kilo yu  esitleyin.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2008, 11:40:38 ÖÖ »
aman abi bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterirken bizim bakkaların tartıları kalibrasyon ağırlıklarını bile farklı farklı kafasına göre tartıp gösteriyor.

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2008, 01:44:55 ÖS »

blueprint i basit bir dille anlatmak gerekirse, ve madem do it yourself bolumunde acilmis ise,  basitce sole anlatmak isterim.

bir biri ile ayni gorevi yapan parcalarin daha senkronize calismasi icin agirliklarinin esitlenmesi. blueprint in en onemli islevi budur.
peki bunu kendimiz nasil yapariz die merak ediyorsaniz.
.her hangi bir sebepten dolayi motorunuz actiginiz zaman, sanayide en yakin bakkala gidip, kasar peynir vs. tarmak icin kullandiklari tarti ile pistonlari tek tek tartiniz. kollar icin de ayni sey.
ve aralarinda kilo yu  esitleyin.


öncelikle ağız değil göz açmak gerekir. bak bakayım do it yourself başlığının yanında teknik bilgiler varmı ?

şimdi baştan başla ve oku özellikle başlıklardan başla okumaya !

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2008, 04:36:57 ÖS »


blueprint i basit bir dille anlatmak gerekirse, ve madem do it yourself bolumunde acilmis ise,  basitce sole anlatmak isterim.

bir biri ile ayni gorevi yapan parcalarin daha senkronize calismasi icin agirliklarinin esitlenmesi. blueprint in en onemli islevi budur.
peki bunu kendimiz nasil yapariz die merak ediyorsaniz.
.her hangi bir sebepten dolayi motorunuz actiginiz zaman, sanayide en yakin bakkala gidip, kasar peynir vs. tarmak icin kullandiklari tarti ile pistonlari tek tek tartiniz. kollar icin de ayni sey.
ve aralarinda kilo yu  esitleyin.


öncelikle ağız değil göz açmak gerekir. bak bakayım do it yourself başlığının yanında teknik bilgiler varmı ?

şimdi baştan başla ve oku özellikle başlıklardan başla okumaya !


agir diil goz acmak mi gerekir ?!? nereye gozunu aciyorsun?!?  bence birak goz acmayida, kelimeleri ac sen, ne demek istiyorsan acik acik soyle. biu bir.
ikincisi do it yourself basliginin yaninda teknik bilgi varmi die sormussun, mhayir yok , e madem nie teknik bilgi yazdin ozaman, ki cogu aslinda yanlis blueprint ile alaka olayan seyleride eklemissin ama soylemek istemedim. ikincisi basligi sen oku bence, okuyamadiysan ben yazayim buraya "Motor, görsel modifiye ve kendi yaptığınız basit işlemler hakkında" bu islemi kendin yaptin  mi?!?

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2008, 04:37:55 ÖS »

aman abi bozuk saat bile günde iki kere doğruyu gösterirken bizim bakkaların tartıları kalibrasyon ağırlıklarını bile farklı farklı kafasına göre tartıp gösteriyor.

digital tarti vardir cogu bakallada onlarda tartabilirsin. kalibrasyonu bozuk bile olsa amac bir birine esitlemek yani 10 ,100 gram fazla olcmesi bisey ifade etmez. cunku bir diger pistonu yada koluda ayni sekilde olccecektir

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2008, 04:46:04 ÖS »
ayrica bu yaziyi kendin yazmamissin, sadece COPY PASTE yaptigina gore, neden alinti yazmadin altina!? nereden aldigini yazman gerekli, diger turlu baskalarinin bilgilerini kendin kullanmis gibi oluyorsun .
istersen kaynagi yaz nereden copy paste ettigini ?

yiğit_2001_civic

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2008, 05:03:03 ÖS »
yaw siz neyi tartışıyorsunuz herkes düşüncesini saygı çerçevesinde söylesin. kırmayın birbirinizi.

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2008, 08:42:33 ÖS »

ayrica bu yaziyi kendin yazmamissin, sadece COPY PASTE yaptigina gore, neden alinti yazmadin altina!? nereden aldigini yazman gerekli, diger turlu baskalarinin bilgilerini kendin kullanmis gibi oluyorsun .
istersen kaynagi yaz nereden copy paste ettigini ?


 
yazarım arkadaşım benim için problem değil. burası teknik bilgilerin paylaşıldığı bir site ha bunun farklındamısın değilmisin bilmiyorum ancak copy paste yapmaktan gocunacak değilim. bunların dışında burada bi derdin varsa kişisel olarak ver numaranı halledelim öyle forumdan sanal delikanlılık yapmaya gerek yok. ha bi derdimde yok diyosan uslubunu ve nezaketini takın ona göre adam yerine koyalım senide.

 

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2008, 08:45:27 ÖS »

yaw siz neyi tartışıyorsunuz herkes düşüncesini saygı çerçevesinde söylesin. kırmayın birbirinizi.

 
iyi diyosun yiğit ama baksana biz neyin peşindeyiz arkadaş neyin peşinde. sence buradaki yazılan bilgide bi sıkıntımı war?

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2008, 09:11:33 ÖS »
vay delikanliya bak :) ben ne diorum sen ne diosun
0535 555 93 55 , adim Burtay ara bakalim verdim telefonumu.

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #11 : Eylül 26, 2008, 09:13:10 ÖS »
ayrica eklemeyi unuttum, ben sanal delikanlilik yapmam birak bu ayaklari.
olayi baska yonlere cekip de sanal delikanlilik yapan sensin, haa istedigin oldu al telefonumu verdim neymis derdin anlayalim.

bunun haricinde, konu ile alakali verdigin cevabin ne oldugunu anlamamistim ve sormustum kelimeleri daha ac, acik acik sole die, fakat o kisma cevap vermemissin .

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #12 : Eylül 26, 2008, 09:19:10 ÖS »
Er meydanımı beyler burası yahu birçok üye okuyor görüyo yakışmıyor bize tamam diyin biriniz olay bitsin.Kimse kimseye ispatlamak zorunda değil.

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #13 : Eylül 26, 2008, 09:35:05 ÖS »
Bırak gambıno kardesım

ayrica bu yaziyi kendin yazmamissin, sadece COPY PASTE yaptigina gore, neden alinti yazmadin altina!? nereden aldigini yazman gerekli, diger turlu baskalarinin bilgilerini kendin kullanmis gibi oluyorsun .
istersen kaynagi yaz nereden copy paste ettigini ?



+ 201

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #14 : Eylül 26, 2008, 09:39:02 ÖS »

blueprint i basit bir dille anlatmak gerekirse, ve madem do it yourself bolumunde acilmis ise,  basitce sole anlatmak isterim.

bir biri ile ayni gorevi yapan parcalarin daha senkronize calismasi icin agirliklarinin esitlenmesi. blueprint in en onemli islevi budur.
peki bunu kendimiz nasil yapariz die merak ediyorsaniz.
.her hangi bir sebepten dolayi motorunuz actiginiz zaman, sanayide en yakin bakkala gidip, kasar peynir vs. tarmak icin kullandiklari tarti ile pistonlari tek tek tartiniz. kollar icin de ayni sey.
ve aralarinda kilo yu  esitleyin.


Arkadas ne guzel ıste yıllardır yaptıgı seylerı sıze basıtce aktarmaya calısmıs tesekkur edıcenıze tartısmaya gırıyosunuz... Eger anlatımını begenmeyenler varsa daha teknık olarakda anlatır gayette yardımcı olur tecrubelerıne guvenın...

CaSHaReMaN

  • İleti: 658
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #15 : Eylül 26, 2008, 09:50:21 ÖS »
Arkadaşlar daha öncede belirttiğim gibi, hiçbir üye hiçbir üyeye sen neden bu konuyu açtın veya neden buraya açtın diyemez. Bunu team honda yönetimi der, konu veya yere itirazınız varsa ya güzellikle söylersiniz arkadaşınıza ya da yönetime şikayet bildirirsiniz. Mantıklı olanda budur. Kaç yaşında adamlar blueprint diye birşey yüzünden nerdeyse buluşup kavga edeceksiniz, sanal delikanlılık falan yazmışsınız. Delikanlılık önce saygıyla olur, biz bir site içinde birbirimize saygı gösteremiyorsak düzgünce konuşup tartışamıyorsak, delikanlılık kelimesini hiç ağzımıza almayalım daha iyi kelimeyi kirletmiş oluruz. Bu konudaki tartışma uzarsa konu silinecektir bilginize.

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #16 : Eylül 26, 2008, 09:53:31 ÖS »

Arkadaşlar daha öncede belirttiğim gibi, hiçbir üye hiçbir üyeye sen neden bu konuyu açtın veya neden buraya açtın diyemez. Bunu team honda yönetimi der, konu veya yere itirazınız varsa ya güzellikle söylersiniz arkadaşınıza ya da yönetime şikayet bildirirsiniz. Mantıklı olanda budur. Kaç yaşında adamlar blueprint diye birşey yüzünden nerdeyse buluşup kavga edeceksiniz, sanal delikanlılık falan yazmışsınız. Delikanlılık önce saygıyla olur, biz bir site içinde birbirimize saygı gösteremiyorsak düzgünce konuşup tartışamıyorsak, delikanlılık kelimesini hiç ağzımıza almayalım daha iyi kelimeyi kirletmiş oluruz. Bu konudaki tartışma uzarsa konu silinecektir bilginize.


+100000

CaSHaReMaN

  • İleti: 658
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #17 : Eylül 26, 2008, 10:01:02 ÖS »
Cenk arkadaşımız yanlış yere açmış diyorsunuz ama bakıyorum bölüm teknik bilgi bölümü ve cenk teknik bilgi vermiş yeri yanlış değil demekki. Ha alıntı yapmaması doğru olmamış tabi ama düzeltilir o. Gambino sende konuyu daha iyi bildiğin hakkında ve konunun yanlış yere açıldığı hakkında şikayetin var anladığım kadarıyla, o zaman sen doğru yere senin bilgilerinle bu konuyu aç biz yanlış olan hangisiyse onu sileriz. Nolur böle şeyler için kalp kırmayalım, sert mesajlar yerine arkadaşım yanlış yere açmışsın demek bence bize daha çok yakışırdı özellikle bu mübarek kadir gecesinde gerçekten gerek yok

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #18 : Eylül 26, 2008, 10:03:31 ÖS »
ben hic bir yerde konu yalnis yere acilmis demedim. halen de konunun yalnis yere acildigini soylemiyorum.
sadece insanlarin daha iyi anlayabilmesi icin daha basit bir dille anlattim ve ornek verdim.

ayrica dedigin gibi, bir yerden copy paste yapildigi zaman kaynak belirtilmesi lazim, sanirim forum kurallarindada bu mevcut.

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #19 : Eylül 26, 2008, 10:04:41 ÖS »
ayrica ilk mesajim benim cenk e dedigim birsey yok. sadece ek bilgi ve ornek verdim fakat neden cenkin hosuna gitmemis olsa gerek ki, cok manasiz, anlamsiz ve ters bir cevap vermis , ek  bilgi icin tesekkur etmek yerine. sanki bilgi yarisina giriyormus gibi olmus.

CaSHaReMaN

  • İleti: 658
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2008, 10:07:35 ÖS »
tamam anlaştık o zaman gambino konu doğru yerde, cenk arkadaşımızda online olmadığı için ben alıntı yazdım. O da olsa eminim düzeltirdi yanlışını. Şimdi kaldığımız yerden Blueprint bilgilendirmesine devam edebiliriz. İyi akşamlar hayırlı kandiller

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #21 : Eylül 26, 2008, 10:13:52 ÖS »
Sizede hayırlı kandıller...

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #22 : Eylül 26, 2008, 11:49:45 ÖS »
öncelikle herkese hayırlı kandiller. bununla beraber kişisel anlamda kimseyle bi alıp veremediğim yok. ha aktarılan bilgiyi düzeltmeyi herkes biliyo ki nasıl düzeltileceği hepimizin bildiği birşey. şimdi burtay kardeşimiz numarasını falan vermiş demekki benle kişisel sorunları var? bununla birlikte bu forumda kimsenin amacı kimseyi kırmak yada incitmek değil. konuda alıntı yaptığım yeri yazmadığım için kusuruma bakmayın arkadaşlar bir sonraki konuda bunu telafi ederim. ama aşşağılar tavırlı cevaplarda hoş değil. hadi bunları geçtim Burtay bu lafım özellikle sana; bilgi katılımtırdığım yok belliki deneyimlerin maşallahlık tartı falan...
 neyse arkadaşlar Burtay'ın benle kişisel sorunları varmış numara falan vermiş işte biz aramızda halletmeye çalışıcaz eğer kendide isterse. blueprint mevzusuna kalınan yerden devam edilebilir bence ?

yiğit_2001_civic

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #23 : Eylül 27, 2008, 12:40:09 ÖÖ »
yaw forumun tadını çıkarın güzellikleri paylaşın ne o aramızda halletmeye çalışacağız falan yazmışsınız yakışmıyor. Yiğit adam kavgadan çok dostluğu bilendir.. Mübarek gecede lütfen karşılıklı özür dileyerek tatlıya bağlayın olayı. saygılar...

gambino

  • Ziyaretçi
Ynt: BLUEPRİNT ?
« Yanıtla #24 : Eylül 27, 2008, 12:47:02 ÖÖ »
Konu nereden nereye geldi, telefonumu isteyen sensin, bende istedigin icin yazdim kardesim.
ben seni tanmiyorum bile  kisisel ne sorunum olacak, yoksa sanal delikanlilik falan filan yazmissin, tel istemissin verdik.
ikincisi kimse ters cevap yazmadim.
dikkatlice okusan aslinda ilk mesajlarimda senin yazdiginida kotulemedik yada eksik vs. gibi birsey de demedim.
sadece insanlarin akillarinda basitlestirmek amaciyla ekleme yaptin.
fakat nedense benim ilk mesajimdan sonra senin ters cevabin oldu.

bu arada herkese hayirli kandiller.