Gönderen Konu: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler  (Okunma sayısı 5773 defa)

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« : Mart 26, 2009, 04:46:01 ÖS »
ARAÇ ALÇALTMA

Alçatma

Modifikasyonun en gerekli bölümlerinden biri de arabayı alçaltmak, yere yakınlaştırmaktır... Nasıl olsa zaten bir gün arabanızın çamurluğuyla tekerlekleri arasındaki o çirkin boşluktan rahatsızlık duyucaksınız... Bundan kurtulduğunuzda da elinize fazladan bir yol tutuşu geçecek... Arabaları fabrika çıktılarından farklı yüksekliklere indirmenin bir sürü yolu vardır ama bazılarını hiç tavsiye etmem...

Yayları Kesmek

Arabanızı alçaltmanın belkide en kolay ve ucuz yolu budur.. Ama tabi arabanız için en zararlısı da... Tabi hiç tavsiye etmeyeceğim birşey... Bu şöyle uygulanır; yaylarınızdaki parçalardan arabayı alçaltmak istediğiniz kadarı kesilir ve öylece kendi hallerine bırakılır... Bunu sakın denemeyin!!! Çok ucuz bir yol olabilir ama hayatınızın en kötü yol tutuşunu yaşayacağınızdan emin olun! Eğer helezonlarınızı kesmeye kalkarsanız çok tehlikeli bir araba kullanmaya hazır olun! Güzel gözükebilir ama ne kadar uzun sürer?

Kısa Yaylar

Yayları kesmenin daha iyi bir yolu kısa yaylar taktırmaktır. Bu ürünlerin yapımcıları bu yayları arabanızı güvenli bir şekilde alçaltmanız için bir sürü araştırmalar yaparlar... Bunlardan bir çoğu TüV lisanslı olarak üretilir,  bu da yüksek kalite anlamına gelir. Eğer -30mm veya -40mm düşünüyorsanız amortisörlerinizi değiştirmeye gerek duyulmayabilir. Fakat -60mm gibi ekstra bir yay kullanacaksanız mutlaka amortisörlerinizi de değiştirmelisiniz. Aksi taktirde kısa bir zaman içinde amortisörlerinizde çökme / patlama yaşayabilirsiniz.

İyileştirilmiş Amortisörler

Bu tarz bir modifikasyonla -40mm den daha fazla alçaltmalara gidebilirsiniz ve arabanızın yol tutuşu bir rüyaya dönüşür. Eğer -40mm’ den daha derinlere inmek isterseniz bu tür modifikasyonlar için özel imal edilmiş kısa ve daha sert amörtisörler kullanmalısınız. Böylece arabayı bir sürü riske atmamış olursunuz.

Coilover' lar

Eğer sanat yapmak istiyorsanız bunlar tam size göre. Bu amortisörler yükseklik ayarlıdır ve de size büyük bir özgürlük sunarlar. Eğer arkadaşlarınıza artistlik yapmak istiosanız tekerleklerinizi kaputtan dışarı çıkarabilirsiniz. Ama sakın pazartesi günü işe giderken yükseltmeyi unutmayın! Yüksekliği kolayca ayarlayabilirsiniz... Bunlar için özel kitler satılmakta. Bunlardan etrafta hiç görmedim ama paranız varsa sakın kaçırmayın derim...

Hangisi en iyisi?

Kendi arabanız için bir alçaltma kiti bulamadıysanız sorun etmeyin. Mesela Polo ile Ibiza’ nınkiler aynı yani Polo için dizayn edilmiş bir kiti Ibiza’ da rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bunları iyi araştırmalısınız sadece...

Hangi amortisörler iyi ya da hangisi paranızın karşılığını verir? Bu soruların cevabı arabanıza göre değişir ama Koni veya Bilstein alırsanız yanılma riskiniz olmayacaktır. Bunları da Eibach veya H&R yaylarıyla kombine ederseniz süspansiyon olayını aşmış olursunuz. Seçim size kalmış biraz araştırmanız yeterli...

Sertliği Ayarlanabilirler

Eğer mümkünse kendinize bunlardan bir çift edinin derim. Kaputunuzun altından arabanın amortisör sertliğini küçük bir kol yardımıyla ayarlayabilirsiniz... Uzun bir yola mı gideceksiniz? Ayarlayın en yumuşağına babalar gibi seyehat edin, ya da virajlarla dolu bi yolda spor ve seri bir kullanım mı? Ayarlayın en sertine spin atmaktan korkmayın... Çoğu coiloverlar zaten bu özelliğe sahip. Ama emin olun ki bu fiyatı arttıracaktır...

Hidrolikliler

Bunun inceliklerine girmeyeceğim ama eminim ki çoğunu bir filmde hop hop hoplayan Amerikan arabalarını görmüşsünüzdür. Bu süspansiyonlar içerden bir tuş yardımıyla ayarlanabiliyor.  Bu sistem oldukça pahalı ve gereksiz gibi duruyor...  Biraz fantazi işi anlayacağınız... Ama gösteriş meraklısıysanız niye olmasın???

Gerçekler

Arabanızı yere yapıştırmadan önce nasıl yol şartlarında kullanıcağınızı iyi düşünün. 6-7 cm.lik bir Marlboro paketini bile devirebilecek bir 106 ile bir tümsekten geçmek hiç de iyi bi fikir değil bence... Bunlar İstanbul'un kabusları... Yani tümsek ve çukurlar. Böyle bir arabanız varsa yeni bir marşpiyel için para biriktirmeye başlasanız iyi edersiniz. Son olarak da arabanızla arch’larınız arasındaki mesafeyi mutlaka hesaba katın. Bunlar birbirine değmeye başlarsa başınız büyük belaya girer benden söylemesi... Unutmayın ki bazı firmalar arch’larda tekerlek için boşluk yaratabiliyor.. Yani bunu yapan firmalar var.





MÜZİK SİSTEMİ

Müzik Sistemi Ana Ünite Seçimi

Uygun ana ünite seçimi, yeni bir müzik sistemi yaratırken şüphesiz en önemli kısımlardan biridir. Ana ünitenin olmaması müziği çalacak birşeyiniz yok demektir.

Yeni bir ana ünite alırken karşınızda 4 seçenek vardır: Kaset, CD, MiniDisc ve son zamanlarda popüler olan MP3... Kaset ve CD çalarlar en sık rastlanılanlardır.. MiniDisc çalarlar fazla popüler değildir çünkü MiniDisc’lerin kendileri popüler değildir..

MP3 çalarlar son zamanlarda popüler olmaya başlamıştır. Örneğin Kenwood KDC-MP6090R CD player CD üzerinden MP3 çalabilmektedir. Bu da yaklaşık 10 albümünüzü tek bir CD’de toplamanız anlamına gelir.

Ana ünitede ne çalacağınıza karar kıldıktan sonra yapmanız gereken, alette ne tür özelliklere ihtiyaç duyduğunuzu belirlemektir. Tabii bu da kurmak istediğiniz sistemle doğrudan alakalıdır.

Internal Amp

Son zamanlarda çoğu ana ünite artık kendi 4x45 amfileriyle gelmektedir. Bu da şu anlama gelir: Extra bir amfiye gerek duymadan bu alete 4 ayrı kolon bağlarsınız ve bunların her birine her bir kanaldan ayrı ayrı olmak üzere 45W yollarsınız.. 4 tane ayrı ayrı 45W... Böyle güçlü bir ana ünitenin birçok avantajı vardır.. Size hem daha kuvvetli kolonlar kullanma imkanı verir, hem de ses daha yüksek seviyelerde distorsiyona uğrayacaktır. Tabi bu özellik hiç bir işe yaramayabilir de.. Eğer daha kuvvetli bir ses istiyorsanız bagajda ayrı bir external amfi kullanacaksınız demektir ve bu sefer kolonların her birini aletin içindeki kendi amfisi değil bagajdaki amfi besleyecektir. eğer bu şekilde bir sistem kuracaksanız, bu sefer de aletin üzerindeki Pre-Out’ların sayısı önem kazanacaktır.

Bu arada şunu göz önünde bulundurmakta fayda var ki, 4x45watt’lık kendi amfisine sahip bir alet 4x45watt’lık bir external amfiden kesinlikle daha zayıf olacaktır, çünkü RMS watt’ı diğerinden daha düşüktür. 4x45w bir ana ünite 12w RMS ile çalışırken 4x45w bir amfi örneğin 20w RMS ile çalışacaktır.

RCA Pre-Out

RCA Pre-Out’lar ana üniteyi (Kaset, CD çalar her neyse) amfiye bağlamakta kullanılır. Hemen hemen tüm aletler en azından 1 set (1çift) Pre-Out içerir, çoğunda da 2 set vardır. Ancak daha pahalı ve kaliteli aletlerde 3 çift de görebilirsiniz, bu da aleti 3 amfiye bağlayabileceğiniz anlamına gelir. Ana ünitenin arkasında bulunan bu Pre-Out’lar genelde kırmızı ve beyaz’dır ve görüntü olarak tv anten bağlantısına benzer. Aletle amfiyi birbirine bağlamak için de RCA kablo kullanılır.

ISO Bağlantı

ISO bağlantıda elektirik, speakerlar, topraklama bir aradadır ancak bu arabanızdaki bağlantının da aynı olduğu anlamına gelmez. Ön konsoldaki çıkışa bir adaptör takarak bu sorunu çözebilirsiniz.

Mask

Kenwood’un çıkardığını sandığım bir sistemdir ki teybin/CD çaların kafası alet kapalıyken kapkara ve sanki orada birşey yokmuş gibi gözükürkene köşeye dokununca viyyyytt.. civvvvvvvttt.. dönerek açılır karşınıza aletin ekranı çıkar. Tabi hırsızlar da aptal ya.. Anlamayacak.. Yine de güzel bir çalışma, çok havalı olduğu kesin. Bana sorarsanız ben ana üniteye yüklenip havalı ve pahalı cihazlar almak yerine sistemin diğer kısmını, yani görünmeyen kısmını sağlam tutmayı yeğlerim. Hatta mümkünse arabanın orijinal teybinin yerinde bırakıldığı tümüyle gizli sistemleri..

CD Text

Eğer CD çalar veya CD Changer destekliyorsa CD ve track bilgileri ekrana yansır.

Dot Matrix Ekranlar

Pioneer, ana ünitelerin sadece text haricinde şeyler de gösterebileceğini kanıtlayan ilk firmadır. Sonradan Kenwood’un da üretmeye başladığı bu modellerde ekranda text yanında çeşitli 3D efektler de görebilirsiniz. Örneğin şarkı ismi değişik renklerde dönerek gelir falan filan.. Tabi bu özellik için 2-3 katı para verirken, dinlemekte olduğunuz müziğin kalitesi aynıdır.





LASTİKLER

Genel Olarak Lastikler
Lastikler otomobilinizin gerek düz yolda, gerekse virajlarda yol tutuşunu etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bir otomobilin yol tutuşunda şüphesiz süspansiyon sisteminin sağlıklı işleyişi ya da otomobilinizin gücü ve sizin onu ne şekilde kullandığınız önemli olmakla birlikte, lastikler konusunda ne kadar doğru bir seçim yaptığınız da bir o kadar önem arz etmektedir.

Sadece spor kullanım amaçlı olarak üretilen ve oldukça pahalı olanlar dışında otomobiller biz tüketicilere genellikle  fabrikaya en makul fiyatı veren ve hatta performans yerine tam tersine ekonomiyi ön planda tutacak karışım ve desene sahip lastiklerle ulaşırlar. Bu özelliklere sahip bir lastikle sürüş fabrika çıkış değerlerini taşıyan bir otomobilde pek büyük sorunlar yaşatmayacaktır, ancak otomobilinizde henüz modifiyeye başlamamış olsanız dahi, buna niyetli bir sürücü olarak muhtemelen spor bir kullanımı tercih ediyorsunuzdur ve sıradan lastiklerin ne büyük risk taşıdığını anlamak inanın çok uzun sürmeyecektir.Otomobil modifikasyonunda direkt olarak performansı arttırıcı etki yapan uygulamalar yanında, performanla ilgisi olmayıp sadece otomobilin iç ve dış görünümüne katkıda bulunacak uygulamalar hepimizin alışık olduğu bir konudur. Otomobilin fabrika çıkışında monte edilen 13-14 inch janttan 15-16 inch janta, dolayısıyla daha ince profile sahip bir lastiğe geçmek şüphesiz ki otobilin dış görünümünde olum
lu değişiklikler yapacaktır. Dolayısıyla lastikten çok jant seçimine önem veren ve paranızın asıl kısmını janta yatırıp kalan kısmı ile janta ucuzundan lastik uydurma fikrine sahip biri olabilirsiniz. Aslında hiç de mantıksız gelmiyor değil mi? Çünkü jant bir kere alınır, oysa lastikleri şimdilik uydurup ileride daha iyilerine geçebiliriz, nasılsa eskimiyor mu?

TEM otoyolunun 2 şeritli Bostancı-Ankara girişinde sol şeritteki yavaş giden kamyonun sağından geçivereyim dediğinizde, sağdaki şeritte durmuş bir kamyonet görmek ve fabrika çıkışı lastiklerinizin arabanızın arkasını kesinlikle fazla olmayan bir süratte dahi nasıl savurduğunu görmek eminim hoş olmasa gerek. Lastikler sacece yanak profillerinin incelik ve kalınlığı ya da desenleriyle değil, karışımlarının kalitesiyle de diğerlerinden ayrılırlar. Performans kullanım amaçlı üretilmiş lastiklerin kaliteli karışım ve desenleriyle yol tutuşa sağladıkları katkı küçümsenemeyecek kadar önemlidir.
 
Evet, standart lastiklerden pahalıdırlar ve karışımlarından ötürü muhtemelen diğer lastiklerden daha kısa sürede biteceklerdir, ancak yüksek hızlara daha dayanıklıdırlar ve spor tarzla kullandığınız birkaç sene boyunca hayatınızı, ya da sizinle beraber arabanızın içinde olanların hayatlarını kaç kez kurtardıklarını inanın bilemezsiniz. Eğer bir lastik 190 km hızla giderken yapılan ani sağ-sol hareketlerde bile arabanızın arkasını 1 mm. dahi savurmuyor ve arabanızı yolda tutuyorsa gerçekten işe yarıyor demektir. Tabi burada akla doğal olarak ilk önce “Peki hangi marka?” sorusu geliyor.. Hangi marka olduğuna karar vermekten ziyade hangi markanın hangi modeli demek daha uygun olacaktır. Zira kimi markaların hiç performans lastiği olmadığı gibi, kimi markaların ürettiği birden fazla performans lastiği var ve bunların arasında iyi olanını seçmek gerekiyor. Tedarikteki devamlılığın önemi de göz önünde bulundurulduğunda her ebatta bulunması diğer lastiklere göre biraz zor olmakla birlikte Bridgestone Potenza S 02 ve
S03 Pole Position ilk sırada yer alabilir. Bridgestone ve Goodyear markalarının pahalı geldiği durumlarda ise gerek Traction, gerek Treadwear özellikleri oldukça iyi olan Toyo Proxes T1-S sizler için en iyi seçim olacaktır.

Performans lastikleri genellikle belirli bir jant çapı ve lastik taban genişliğinden itibaren üretilirler, dolayısıyla eğer jant çapınız küçük ve taban genişliği çok dar ise, almak istediğiniz performans lastiğinin otomobilinize uygun boyunun olmayabileceği ihtimaline karşı hazırlıklı olun. Özellikle jant ve lastiğin birlikte değiştirildiği modifikasyonlarda eğer önce jantı alıyorsanız, istediğiniz lastiğin janta uyup uymayacağı konusunda ufak bir araştırma yapmanızın sizin açınızdan faydalı olacağı kanaatindeyim.

Lastiklerin Üzerindeki Rakamların Anlamı

İsterseniz lastiklerin üzerindeki rakamların ne anlama geldiğini özetle açıklayalım. Örnek olarak P 205/50V15 ölçülerindeki lastiği alırsak:

İlk harf olan ‘P’, ‘Passanger Car’ anlamındadır. Tam olarak karşılığı ‘Yolcu Otomobili’ ama biz sadece ‘otomobil’ diyelim. Bu harf çok da önemli değil aslında, isterseniz gelin diğer harf ve rakamların anlamına bir göz atalım....

İlk rakam ‘205’, lastiğin mm. olarak genişliğidir. 205 mm. yani 20,5 cm.

İkinci rakama dikkat! Bu rakam ‘Aspect Ratio’ olarak adlandırılır ve ilkinden farklı olarak mm. veya cm. şeklinde bir uzunluk belirtmez. Lastik yanak yüksekliğinin yani profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir. 205/50 boyutunda bir lastikte profil, lastik taban genişliği olan 205mm.’nin %50’si kadar, yani 205 x %50 = 102,5mm.’ dir.

Şimdi en önemli kısma geldik: Hız Değerleri... H, V, Z gibi harflerle ifade edilen bu değer, lastiğin normal şartlar altında uygun bir basınçla ve aşırı yüklenmeden çok uzun süreli olmamak şartıyla ne kadarlık bir hıza dayanıklı olduğunu gösterir. En sık rastlanılanları şunlardır:

Q (max.160 km/s)
R (max.170 km/s)
S (max.180 km/s)
T (max.190 km/s)
U (max.200 km/s)
H (max.210 km/s)
V (max.240 km/s)
Z (240 üzeri)
W (max.270 km/s)
Y (max.300 km/s)
Genel olarak bir lastiğin hız değeri ne kadar büyük olursa, yüksek hızlarda oluşan ısınmaya karşı o kadar dayanıklı olacağını söyleyebiliriz. Özellikle modifiye edilmiş bir otomobilde stabilite, daha başarılı hızlanma, frenleme ve viraj kabiliyeti için bu tip lastik kullanımının şart olduğuna inanıyorum. Bu sebeptendir ki aile tipi normal bir sedan otomobil için ‘S’ veya ‘T’ tipi lastikler yeterli olabilirken, bir Ferrari fabrikadan ‘Z’ değerinde lastiklerle çıkmaktadır.

Son harf olan ‘R’ stands for ‘Radial’ anlamındadır.

Son rakam, lastiğin üzerine oturduğu jantın inch olarak çapını verir. Bu örnekte lastik 15inch’ lik bir janta monte edilebilir anlamındadır.

Lastik Alırken Dikkat Edilecek Hususlar - Bayat Lastik Olur Mu?

Bu, çoğu lastik satıcısının müşterilerine açıklamak istemediği bir husustur. Ben bu konuda hassas olduğum için zamanla yaptığım ısrarlar sonucu lastiğin üretim tarihini hangi yılın hangi haftasına kadar açıklayan kodun okunuşunu öğrendim ve bunu sizlerle paylaşmam gerektiğini düşünüyorum.

Bir lastiğin yol tutuşunda kauçuk karışımının kalite ve taziliği son derece önemlidir. Almak istediğiniz lastiğin hangisi olduğuna karar verdikten sonra eminim siz de benim yaptığım gibi mümkün olduğunca fazla yerden fiyat alma yoluna gidecek, ve kimi tok satıcıların nuh deyip peygamber demediğine, kimilerinin makul fiyatlar verdiğine, muhtemelen 1, en fazla 2 tanesinin de çok iyi fiyat verdiğine şahit olacaksınız. Peki iyi hoş da, diğerleri burnundan kıl aldırmazken sen neden fiyatı bu kadar indirdin? Birinci ihtimal, lastiğin orijinal fabrikası dışında ikinci bir fabrikada üretilmiş olmasıdır. Almanya yerine İspanya gibi bir Avrupa ülkesinde üretilmişse nispeten iyidir. Ancak Uzakdoğu üretimli ise normlara ne kadar uygun karışımla üretildiği ve sizi ne kadar taşıyacağı tartışılır. İkinci ihtimal ise lastiğin bayatlığıdır. Karışımın kalite ve tazeliği yol tutuşta önemli olduğuna göre, bakalım lastiğin ne zaman üretildiğini nereden anlıyoruz?

Lastiğin yanak kısmının janta yakın bölümünde muhtemelen elips içinde basılı 2399 ya da 5000 gibi görülen ufak rakamlar vardır. Format her lastikte aynı olmamakla birlikte, kaç rakamdan oluşursa oluşsun, bu rakam dizininin son dört hanesi sırasıyla lastiğin üretim hafta ve yılını belirtir. Eğer gördüğünüz rakam 2399 ise lastik 1999 yılının 23’üncü haftasında, ya da örneğin 5000 ise lastik 2000 yılının 50’inci haftasında üretilmiş demektir. Bu da nemektir efendim, bakıyoruz ajandamızdan... Evet.. Aralığın 4 ila 10’u arasında... e daha ne... :)

Ben, lastiğin yol tutuşunda  desenden ziyade karışımın kalite ve tazeliğinin rol oynadığını savunan biri olarak lastiklerinizi değiştirirken daima bu kodları kontrol etmenizi ve beklemiş lastik almamanızı öneriyorum. İyi bir yol tutuş için karışımın taze olması şarttır.

Kullanımda Yapılan Hatalar

ülkemizde lastik satıcılarından rot-balans servislerine kadar bir çok kişinin yaptığı ve çok sık rastlanılan bir yanlış da lastiklerin ön-arka yapılmasıdır. Özellikle önden çekişli otomobillerde çekişin gerçekleştiği ön akstaki lastiklerin arka akstakilerden daha kısa sürede yenmesi sonucu ön ve arka akstaki lastikler arasında oluşan yenme farklarını azaltmayı amaçlayan bu yaklaşım başta mantıklı görülebilir. Bu, bana üste para verseniz dahi benim şahsen kesinlikle yapmayacağım bir uygulamadır arkadaşlar. Neden mi? Önden çekişli bir otomobilde ön akstaki lastikler arkadakilerden daha fazla eskimiş dahi olsa bu aks direksiyon vasıtasıyla en azından sizin kontrolünüz altındadır. Normal koşullar altında verdiğimiz yönlendirme yeterli olmadığı durumlarda dahi, kontra hareket vermek gibi, bu aksı kontrola altına alabileceğimiz teknikler mevcuttur, dolayısıyla ön aks üzerindeki lastiklerin bir parça daha aşınmış olması sürüş sırasında çıkabilecek sorunlar açısından üstesinden gelemeyeceğimiz bir durum değildir. Anc
ak arka aksta kontrolümüz yoktur ve bu akstaki lastiklerdeki tutunma problemi öndekilerden çok daha kötü sonuçlar doğurabilecektir, özellikle de sert hareketlerde...

Özetle, lastiklerinizi 4’lü setler halinde almak zurında değilsiniz. Lastiklerinizi 2’li setler halinde alın ve daha yeni olanlar daima arkada olsun.

Bakım

Aslında bakım konusunda söylenecek fazla birşey yok.. ‘Sakın ola çukura düşmeyin’ demenin mantıklı olmayacağı açık, ama en azından şunu söyleyebilirim: Arabanızı, yüksekliği ne olursa olsun, kesinlikle kaldırıma, çıkartmayın. Biraz daha sürüp uygun bir yer bulun, bulamazsanız da örneğin alışverişe mi gitmiştiniz, yapmayın eve dönün daha iyi. Özellikle düşük profilli lastiklerde kaldırıma çıkış anında lastiğin ne şekle girdiğini yakından görmek için birini izleyin, bakalım bir daha park edecek misiniz?
‘Otomobilinizi uzun bir süre kullanmayacaksanız, lastikleri fazla şişirin, oynatın’ geyiğine girmek istemiyorum çünkü bu devirde (bu ekonomik koşullarda) araba alıp da kullanmayan kişi sayısı kaçtır bilmem.
Bir yanlış da tümseklerden çapraz geçiştir. Sadece otomobilin ancak sürterek geçebileceği kadar yüksekliğe sahip tümseklere çapraz girin, son derece yavaş olarak. Alçak olanlara, dolayısıyla otomobilin altının sürtmeyeceğine emin olduğunuz ve muhtemelen daha hızlı geçiş yapacaklarınıza ise lastiklerinizi kesinlikle çifter çifter sokun.
Servislerde lastiklerinizi ön-arka yaptırmayın, hele lastiklerin dönüş yönünü de değiştiren çapraz değişim tekliflerini(sağ ön lastik sol arkaya gibi) getiren yerlerden koşar adımlarla ve ardınıza bakmadan uzaklaşın.
Lastiği çok şişirmek tabanın ortasından, az şişirmek ise kenarlardan daha fazla aşınmasına sebep olur. Kafanıza estiği zamanlar lastikleri gözle kontrol edin. Hava basarken lastikler kesinlikle soğuk olmalıdır.
Belirli bir hız limitinin üzerindeki lastiklere yani performans lastiklerine herhangi bir yırtılma durumunda yama yapmak yerine, bunun doğuracağı sonuçlar da göz önünde bulundurularak lastiği değiştirmenizi tavsiye ederim. Lastik sizden değerli olamaz.
 

NOT: Alıntı DeğildiR !!!
« Son Düzenleme: Mart 26, 2009, 04:47:12 ÖS Gönderen: aRas »



by_vtec

  • İleti: 73
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2009, 07:27:42 ÖS »
bilgiler süper emeğine sağlık fk-6--4 yay düşünüyorum bende fikrim karardı sayende sağol:D

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #2 : Mart 26, 2009, 07:50:46 ÖS »
bilgiler süper emeğine sağlık fk-6--4 yay düşünüyorum bende fikrim karardı sayende sağol:D

Bişey değil.Yardım edebildiysem ne mutlu bana :)

by_vtec

  • İleti: 73
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #3 : Mart 26, 2009, 07:54:53 ÖS »
peki fk 6-4 yay ve oz hydra jantlar nasıl olur sıkıntı yaşarmıyım

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #4 : Mart 26, 2009, 08:06:54 ÖS »
Abi ben yay mevzusunu pek bilmem de jantın resmini bi koyarsan iyi olur.Bakalım nasıl bi jant.Arabanın resminide koy istersen ben sana fikrimi söylerim.

by_vtec

  • İleti: 73
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #5 : Mart 26, 2009, 08:16:34 ÖS »
oz hydra diye baka bilirsin google da var taılan bir kaç araç

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2009, 06:39:33 ÖS »
Güzel jant.Araç vtec 2 sanırım.,yakışır jant.
Ama aracın modifiyesine göre de jant ta değişir şimdi.Öyle bişey var.Ama avatarından araç sade gözüküyor.Yakışır.
Yay mevzusunu da bilen arkadaşlarımız yardım edeceklerdir.
« Son Düzenleme: Mart 27, 2009, 06:40:45 ÖS Gönderen: aRas »

by_vtec

  • İleti: 73
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #7 : Mart 28, 2009, 12:19:17 ÖS »
teşekkür ederim araç sade abartmadan alçaktan gitmek niyetim :D sağol önerilerin ve bilgilerin için

novalgine22

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #8 : Mart 28, 2009, 01:02:05 ÖS »
paylasım ısın tsklerr....guzel bılgılerrr >=ok

modified_club

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #9 : Nisan 05, 2009, 04:05:55 ÖS »
paylaşım için saol.

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #10 : Nisan 05, 2009, 04:57:26 ÖS »
vtec'nin cd çaları 4x25w arkadaşlar, ses aslında fena değil ama çok abartmadan ve arabayı delip geçmeden:), mevcut kolonları değiştirip daha iyi sesler almam mümkün mü sizce? marka ve model öneriniz var mı bana? ana üniteyi değiştirmeyi kesinlikle düşünmüyorum arkadaşlar belirteyim çünkü radyosu mükemmmel, ekstradan milyarlar vermek şu şartlarda pek mantıklı değil benim bütçeme göre:)

BLACK ORANGE

  • İleti: 3425
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #11 : Nisan 05, 2009, 05:26:24 ÖS »
paylaşım için saol ... :)

hakangunister

  • İleti: 6836
    • www.osgun.com.tr
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #12 : Nisan 13, 2009, 04:10:11 ÖS »
Paylaşım için sağol. Bu tür bilgilere ihtiyacımız var. Bunları paylaşman çok ii oldu benim açımdan... Çok teşekkürler.

özcan demirel

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #13 : Nisan 23, 2009, 06:12:55 ÖÖ »
merhaba ben 3 gün önce 2002 ls vtec otm aldım. ama ayağında kar lastiği var yol sesi yapıyor. yol sesi yaapmayan ve sorunsuz hangimarkayı önerirsiniz.

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #14 : Nisan 23, 2009, 01:58:28 ÖS »
merhaba ben 3 gün önce 2002 ls vtec otm aldım. ama ayağında kar lastiği var yol sesi yapıyor. yol sesi yaapmayan ve sorunsuz hangimarkayı önerirsiniz.

Bize hocamız demişti ki.Yazın normal lastik,kışın da kış lastikleri kullanılması gerekir dedi.Havalar ısındı malum değiştirmek lazım.
Marka konusunda size konu hakkında bilgisi olanlar paylaşacaklardır.

nazmix

  • İleti: 233
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #15 : Nisan 25, 2009, 05:48:38 ÖÖ »
Verdiğin bilgiler için teşekkürler

abelat

  • İleti: 3
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #16 : Temmuz 24, 2009, 12:51:46 ÖÖ »
güzel insan, bu bilgileri bizlerle paylaştığın için teşekkür ederiz.

cahitarsal

  • İleti: 462
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #17 : Temmuz 24, 2009, 09:44:05 ÖÖ »
Paylasım ıcın sgll greklı bılgıler

vtec'nin cd çaları 4x25w arkadaşlar, ses aslında fena değil ama çok abartmadan ve arabayı delip geçmeden:), mevcut kolonları değiştirip daha iyi sesler almam mümkün mü sizce? marka ve model öneriniz var mı bana? ana üniteyi değiştirmeyi kesinlikle düşünmüyorum arkadaşlar belirteyim çünkü radyosu mükemmmel, ekstradan milyarlar vermek şu şartlarda pek mantıklı değil benim bütçeme göre:)

bende 2005 es war bende ana unıteyı degıstırmedım anfı bas ve mıde takımı ıle guclendırdım anfı cıkısı olmadı ıcın cevırıcı kullanıyorsun fakat her ne kdr gzl desekte ytrlı derecede ıyı bır ses alamıyorsun anfı cıkısıı olmadııgnda ve cıkıslarının dusuk oldugundan

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Araç Alçaltma,Müzik Sistemi,Lastikler
« Yanıtla #18 : Temmuz 24, 2009, 04:30:08 ÖS »
paylaşım için sağol..