Optimus kardeşim... "herkesin düşüncesine üstten bakarak yorum yapmak" şeklinde bir deyim kullanmışsın... bu yüzden cevap verme ihtiyacı zuhur ediyor.... aslında prensip olarak karşılıklı yazışmayı sevmem... ama kusura bakma 2009 model ve 20.000 km civarında ki bir araç sahibine antifiriz konuusunda pompacıdan yardım al şeklinde ki düşünce yi tüm forumun yorumuna bırakalım. oldu mu ?
gelelim mevzuya.... GARANTİ Kelimesinin anlamı biraz derin ben bu derinliği bildiğim için arkadaşa ve hatta tüm dostlara SERVİS i önerdim...
Bilmediğini tahmin ettiğim için özellikle senin için ve tüm bilmeyenler için konuyu bir örnekle anlatacağım...
mesela ki bu 2006 yılı ve sonrası üretilmiş hala garanti kapsamındaki fd6 GÖMLEK DELMİŞ olsun... ("gömlek delmek" kavramını bilmeyenler devamını okumasın ve pompacıda antifiriz doldurtsun) çare ne ki . . . aracı doğruca servise götüreceksiniz... Servisin ilk bakacağı şey, bu araç en son ne zaman bakım görmüş... ..... tarihinde... ok sıkıntı yok. yağı vs yerinde... sonra motor soğutma suyundan numune alırlar. bir de bakarlar ki Honda nın fabrikasyon sıvısı değil ve servis de değişim kaydı yok...
Hemen bir rapor... üzgünüz beyefendi, aracınızın motor soğutma suyunu yetkisiz bir yerde, Honda Motor CO nun onaylamadığı bir başka sıvı ile yenilemişsiniz ve bu da korozyona yol açmış.... vs. vs. vs. Bu yüzden aracınızı dilerseniz sizin cebinizden tamir edeceğiz, dilemezseniz alın arabanızı gidin başımızdan işimiz gücümüz var diyeceklerdir.
Veya... en basitinden araç radyatör peteklerinin veya kalorifer peteklerinin yapıldığı malzemeler zaman içinde, bakır, aliminyum, plastik vs değişiklik göstermekte ve hangi malzemenin hangi anfiriz ile kullanılacağı da tespit edilmiş durumda....
1998 ies kullanıcısı imişsin, ne güzel servise gitmem diyorsun... tamam sıkıntı yok ama senin aracının garantisi biteli 10 yıl olmuş be gözüm....
yanlış anlama benim ki de 99 ies... ama içinde en son 150.000 bakımında serviste konulan kırmızı antifiriz var... 28 derece