Gönderen Konu: açık hava filtresi  (Okunma sayısı 10485 defa)

bbaris

  • İleti: 148
açık hava filtresi
« : Mart 27, 2010, 02:19:42 ÖS »
arkadaşlar açık hava filtresi takmak istiyorum.simota olabilir.uzun yolda açık hava filtresi sorun çıkarırmı.bide alabileceğim ve taktırabileceğim güvenilir bi yer varmı bildiğiniz.



34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2010, 02:23:20 ÖS »
arkadaşlar açık hava filtresi takmak istiyorum.simota olabilir.uzun yolda açık hava filtresi sorun çıkarırmı.bide alabileceğim ve taktırabileceğim güvenilir bi yer varmı bildiğiniz.
açık hava filtresi hiç birşekilde sorun çıkartmaz... uzun yolu doğru uygulama ile(sıcak hava çekmeyeceği bir montajda) ses olarak ve azda olsa aracın rahatlar memnun kalırsın.

bbaris

  • İleti: 148
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2010, 02:41:51 ÖS »
sğl arkadaşım taktırabiliceğim bi yer varmı bildiğin

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2010, 10:43:14 ÖS »
sğl arkadaşım taktırabiliceğim bi yer varmı bildiğin
sen nerede oturuyorsun ki...

bbaris

  • İleti: 148
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #4 : Mart 28, 2010, 07:43:40 ÖÖ »
ben alibeyköydeyim ama karşıdada olabilir.temiz ve işinde iyi biyer olsun yeter.

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #5 : Mart 28, 2010, 01:12:28 ÖS »
ben alibeyköydeyim ama karşıdada olabilir.temiz ve işinde iyi biyer olsun yeter.
ne kadara kadar bir bütçe ayırdın buna... 50 lirayada çözersin 250 lirayada önemli olan para... ne kadar ekmek o kadar köfte :)

a-r-m

  • İleti: 332
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #6 : Mart 28, 2010, 01:36:04 ÖS »
ben alibeyköydeyim ama karşıdada olabilir.temiz ve işinde iyi biyer olsun yeter.
ne kadara kadar bir bütçe ayırdın buna... 50 lirayada çözersin 250 lirayada önemli olan para... ne kadar ekmek o kadar köfte :)
bende taktırcam 100-150 tl qibide bi bütçe ayırdım. ne önerirsin!..

bbaris

  • İleti: 148
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #7 : Mart 28, 2010, 02:40:30 ÖS »
tabiki ii bişey olacak filtrenin fiyatı zaten 200 civarı

inventor

  • Co-Admin
  • İleti: 7545
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #8 : Mart 28, 2010, 08:17:51 ÖS »
35 tl den başlar 200 tl ye kadar çıkar.takması çok kolay kendiniz takarsınız.boşuna ustalara para vermeyin.bir tane yıldız tornavida ile orjınal filtre kitini sökün aldığın filtreyi orjınal borusuna takın.belki rediksiyon gerektire bilir onuda filitreyi aldığınız yerden alabilirsiniz.

oguzz

  • İleti: 93
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #9 : Mart 29, 2010, 12:43:06 ÖÖ »
Merhaba, yaptığınız montaj tarifi Simota Areo Form için midir? ayrıca rediksiyon ne anlama gelmekte bizi aydınlatırsanız çok memnun oluruz, şimdidien teşekkürler...

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #10 : Mart 29, 2010, 09:42:52 ÖÖ »
Merhaba, yaptığınız montaj tarifi Simota Areo Form için midir? ayrıca rediksiyon ne anlama gelmekte bizi aydınlatırsanız çok memnun oluruz, şimdidien teşekkürler...
redüksiyonu yanlış anlamadımsa filtrenizi motorunuza bağlamanıza yardımcı olacak dirsek veya boruyu kast ederek söylemiş arkadaş... orijinal filtreyi söktüğünüz anda direk sıfır noktasına filtreyi takmanız tavsiye edilmez.
Sıcak bir ortamda bulunacaktır aracınıza yarardan çok zarar verecektir hem performans olarak hemde  yakıt sarfiyatı olarak... Açık hava filtresinin mantığı kaput altındaki olabildiğince sıcak havadan uzak bir noktaya kadar uzatarak montaj edilmesidir... Bu sayede motor temiz,soğuk hava çekecek ve yakıt karışımını daha verimli şekilde yapacaktır... Bazı arkadaşlar pimaş borular denemekteler sadece ses bakımından birşeyler yapmak istiyorsanız evet 5 liraya pimaş boruylada çok iyi ses alabilirsiniz... ama bu şu gibi birşey ifade ediyor bana...  küçükken bisikletimizin arka tekerine pet şişe koyardık onun gibi basit bir uygulamadır... yararı yoktur zararı vardır... bence aracımıza birşeyler yapıyorsak biraz daha uğraşarak hakkını vermeliyiz... (ben bu şekilde düşünüyorum) Genelde filtre kullanan arkadaşların yorumu daha çok benzin yakardır... hayır doğru uygulama yaparsanız daha az benzin yakar... doğru uygulamada fazla yakar diyenlerde filtre sportif bir ses çıkarır genelde 10 kişiden 9da bu ses için filtre uygular ve bu filtre sesi 4000 devirden sonra çıkmaya başlar aracınızın kesicisine kadar artarak ilerle bu sesi alabilmek içinde hep yüksek devirler çevirilir bu sebepten dolayıda daha çok gaza basılıp küçük vitesler yüksek devirli kullanılınca fazla yaktığı görülür...
En verimlisi şöyle söyliyim, ben motor ustası değilim çok araştırmışlığım vardır ve kendi arabalarımda denemişliğim... paylaşayım diğer arkadaşların olumlu ve olumsuz yorumlarını almak isterim...
90° kauçuk dirsek aldım 60cm uzunluğunda 2mm et kalınlığı olan alüminyum düz boru aldım... (neden alüminyum: uzay teknolijisinde bile hafifliğinden dolayı kullanılan kolay soğuma özelliğinden dolayı bilgisayarlarda ve mutfak gereçlerinde kullanılır...)
3 tanede metal kelepçe
sağ ön farın arkasına kadar filtreyi uzattım... isteğe göre oradan aşağı tampon içinede uzatılabilir bir 90° dirsek daha kullanılarak ama çok toz ve su alıyor ben o şekilde kullanmadım...
alüminyum boru bu şekildede motor bloğuna ve radyatör hortumlarının üzerinden geçmekte yani sizin filtreniz soğuk bir alan temiz hava çeksede içinden geçeceği boru başka noktalardan ısınıyor ise havayıda ısıtarak boğaz kelebeğine iletecektir... ben bunu önlemek için kazan dairelerinde kullanılan ısı battaniyesinden aldım... alümünyum boruya sıkıca sardım dağılmaması için alüminyum folyo bantla sarım en dağılmamasını sağladı hemde sportif bir görüntü sağladı... şimdi alev tutsanız boruya ısı ulaşmıyor... ve gerçekten yakıtta azalma, çekiş gücünde de hissedilir bir artış oluyor...
« Son Düzenleme: Mart 29, 2010, 09:46:51 ÖÖ Gönderen: 34 FVC 96 »

serindurus

  • İleti: 353
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #11 : Mart 29, 2010, 11:36:08 ÖÖ »
Merhaba, yaptığınız montaj tarifi Simota Areo Form için midir? ayrıca rediksiyon ne anlama gelmekte bizi aydınlatırsanız çok memnun oluruz, şimdidien teşekkürler...
redüksiyonu yanlış anlamadımsa filtrenizi motorunuza bağlamanıza yardımcı olacak dirsek veya boruyu kast ederek söylemiş arkadaş... orijinal filtreyi söktüğünüz anda direk sıfır noktasına filtreyi takmanız tavsiye edilmez.
Sıcak bir ortamda bulunacaktır aracınıza yarardan çok zarar verecektir hem performans olarak hemde  yakıt sarfiyatı olarak... Açık hava filtresinin mantığı kaput altındaki olabildiğince sıcak havadan uzak bir noktaya kadar uzatarak montaj edilmesidir... Bu sayede motor temiz,soğuk hava çekecek ve yakıt karışımını daha verimli şekilde yapacaktır... Bazı arkadaşlar pimaş borular denemekteler sadece ses bakımından birşeyler yapmak istiyorsanız evet 5 liraya pimaş boruylada çok iyi ses alabilirsiniz... ama bu şu gibi birşey ifade ediyor bana...  küçükken bisikletimizin arka tekerine pet şişe koyardık onun gibi basit bir uygulamadır... yararı yoktur zararı vardır... bence aracımıza birşeyler yapıyorsak biraz daha uğraşarak hakkını vermeliyiz... (ben bu şekilde düşünüyorum) Genelde filtre kullanan arkadaşların yorumu daha çok benzin yakardır... hayır doğru uygulama yaparsanız daha az benzin yakar... doğru uygulamada fazla yakar diyenlerde filtre sportif bir ses çıkarır genelde 10 kişiden 9da bu ses için filtre uygular ve bu filtre sesi 4000 devirden sonra çıkmaya başlar aracınızın kesicisine kadar artarak ilerle bu sesi alabilmek içinde hep yüksek devirler çevirilir bu sebepten dolayıda daha çok gaza basılıp küçük vitesler yüksek devirli kullanılınca fazla yaktığı görülür...
En verimlisi şöyle söyliyim, ben motor ustası değilim çok araştırmışlığım vardır ve kendi arabalarımda denemişliğim... paylaşayım diğer arkadaşların olumlu ve olumsuz yorumlarını almak isterim...
90° kauçuk dirsek aldım 60cm uzunluğunda 2mm et kalınlığı olan alüminyum düz boru aldım... (neden alüminyum: uzay teknolijisinde bile hafifliğinden dolayı kullanılan kolay soğuma özelliğinden dolayı bilgisayarlarda ve mutfak gereçlerinde kullanılır...)
3 tanede metal kelepçe
sağ ön farın arkasına kadar filtreyi uzattım... isteğe göre oradan aşağı tampon içinede uzatılabilir bir 90° dirsek daha kullanılarak ama çok toz ve su alıyor ben o şekilde kullanmadım...
alüminyum boru bu şekildede motor bloğuna ve radyatör hortumlarının üzerinden geçmekte yani sizin filtreniz soğuk bir alan temiz hava çeksede içinden geçeceği boru başka noktalardan ısınıyor ise havayıda ısıtarak boğaz kelebeğine iletecektir... ben bunu önlemek için kazan dairelerinde kullanılan ısı battaniyesinden aldım... alümünyum boruya sıkıca sardım dağılmaması için alüminyum folyo bantla sarım en dağılmamasını sağladı hemde sportif bir görüntü sağladı... şimdi alev tutsanız boruya ısı ulaşmıyor... ve gerçekten yakıtta azalma, çekiş gücünde de hissedilir bir artış oluyor...

pekı sıralı sıstem lpg için aynı uygulama yapılırsa cekış gucu ve yakıt tuketımınde aynı sonuc alınabılırmı ..? tesekkurler..

34 FVC 96

  • İleti: 761
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #12 : Mart 29, 2010, 12:50:12 ÖS »
lpg ile bir bilgim yok o yüzden yorum yapmıyım...
hava+benzin karışımında temiz hava ve soğuk olması çok önemli,  gaz karşımında da mutlaka etkilidir ama benzin kadar olumlumu olur onu  bilemiyorum.
Lpg ile ilgili bilgisi olan başka arkadaşların yorumlarını bekleyin bence...

mali

  • İleti: 8034
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2010, 05:45:56 ÖS »
lpg de filtreyi taktırdıktan sonra ayar yapmak gerekiyor
en azından benimki öyle oldu :)
lpg filtresini değiştircektim tabiki ayarda yapıyacaktı
tanıdık ustam var ona sordum olurmu diye
pvc boruyla taktık deneme amaçlı :)
sonuç hoşuma gitti
performans ta artış yok diyebiliirim ama ses süper
birde boru taktımmı eksigim kalmıyor

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2010, 06:04:55 ÖS »
LPG'li araclarda filtre takıldıktan sonra ayar yaptırmak gerekiyor. Hava ve yakıt karısımının dengesi bozuldugu icin lpgde rolanti ve stop problemleri oluşabiliyor.

Ayrıca filtrenizi sıcak havadan korumak icin cok basit bir yöntem olan "aluminyum soba panosu" kullanabilirsiniz. Sıcagı kesinlikle gecirmiyor,istediginiz boyutta kesip filtrenizin yanına monte ettikten sonra oldukca güzel bir yöntem oldugunu göreceksiniz.
« Son Düzenleme: Mart 29, 2010, 06:06:29 ÖS Gönderen: H22A4 »

muratmgl

  • İleti: 2
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #15 : Mayıs 20, 2010, 04:12:26 ÖS »
SİMOTA FILITRE TAKABILIRSIN SORUNSUZ SESIDE GÜZEL.....

nv142

  • İleti: 1858
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #16 : Mayıs 20, 2010, 04:19:12 ÖS »
filtre takıyorsan kit sart ben mesela kit almadım direk bagladım istedigim sesi alamadım bide en onemlisi arkadasın dedigi gibi sıcak hava almıyacak bi yere takıcaksın arkadas cok guzel bi acıklama yapmıs bu konuda aydınlattıgın icin tesekkurler...

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #17 : Mayıs 21, 2010, 04:35:37 ÖS »
dostlar bu işi hem ses hemde motorun sağlıklı nefes alması için yapıyorsanız kit alacaksınız,çünkü orjinal hava filtrelerinde hava sendörünü denetleyen ve uygun olmadığı zaman motor arıza ışığı yakabilen kontrol noktası var,en azından ieslerde var,bunun için kıyacaksınız 250-300 liraya gidip simotanın komple kitini alacaksınız,birde en önemlisi 34 fvc 96 kardeşim çok güzel bir açıklama yapmış,güzelde bir uygulama yapmış ama bazı yerlerde yanlış yapmış,hava filtrelerinde asla 90 dereceli köşe kullanılmaz,bu havanın aşırı direnç görmesine sebep olur,heleki 2 tane arka arkaya olursa o zaman faydasından çok zararı olur,orjinal filtrelerde hava kazanları vardır,bunların amacı hem ses açısından bir susturucu görevi görmek hemde havanın yolu üzerindeki köşelerde hava yastığı oluşturup karşı basıncı düşürmektir,simotanın kitlerinde yumuşatılmış köşeli borular vardır,bu olay egsozlardada geçerlidir,asla dik köşeli egsoz olmaz,hep açılıdr yumuşak bir dönüşle 45 derecenin üzerinde olmamasına dikkat edilir,özellikle headers larda bunu net görürsünüz,artı olarak takılan borunun iç yüzeyinin kaplamalı olması lazımdır,benim aracımda simota var kit olarak ben onu bile beğenmiyorum,söktürüp krom kaplatma planım var iç yüzeyini,bahsedilen pimaş borular plastik enjeksiyon yöntemiyle üretilir ve onların iç yüzeyleri tamamen pürüzlüdür,buda he havayı engeller, hemde bu sürtünmeden dolayı hava ısınır,bu olay ses için güzel olabilir ama onun dışında kesinlikle iyi birşey değildir,aslında iç yüzeyi güzelce kaygan bir malzemeyle kaplanabilse yalıtım olarak metallerden çok daha iyidir,hava borusunu yalıtmak isterseniz en güzel yollardan birisi kompla cam yünüyle sarmaktır boruyu,cam yünü bütün sanayi fırınlarında ısı yalıtımı için fırınların dış yüzeyine kaplanılır,hatta eski lüks araçların motor kaputlarının altındada kaldırdığınızda ufak ufak görünebilir sarıya kaçan rengiyle,lpg ile ilgili olarakda lpg fazla havayı sevmez,öncelikle onu söyleyeyim,eğer lpgli aracınıza hava filtresi uygulayacaksanız boruyla falan uğraşmayın direk motorun ordan alsın havayı,denemesi bedava bir borulu olarak tamponun ordan aldırın havayı basın deneyin,birde boruyu sökün motorun ordan alsın havayı,lpg ye fazla hava verilirse silindirlere gaz halinde lpg girişine mani olursunuz,benzin gibi tepki vermez,onun için turbolu araçların lpg kitleride özel imal ediliyor,yani kısacası lpgli araca hava filtresi uygulayacaksanız kiti boşverin direk kaliteli bir hava filtresini 100 liraya falan alıp takın ,iyi akşamlar

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #18 : Mayıs 24, 2010, 10:56:58 ÖÖ »
Benim 2006 vtec 2 LS  lpg li aracımda borusuz direk bağlanmış vaziyette performans hava filtresi var.Çok sağlıklı bir şekilde çalışıyor.Ses ve performans fena değil.Hiç sorun çıkarmadı daha.Yakıta gelince de.Tamamen şehir içi olmak kaydıyla; orjinal jant ve lastiklerle 320 km, 205/45/17 lastik ve çelik jant ile 300 km, 30 litre lpg ile.

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #19 : Mayıs 27, 2010, 02:07:55 ÖS »
Ankara'da nerde taktırılabilir?Birde 2005 civic'lerde hava filtresi nasıl ötüyor taktıran var mı? teşekkürler..

inventor

  • Co-Admin
  • İleti: 7545
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #20 : Mayıs 28, 2010, 01:45:47 ÖÖ »
arkadaşlar ben size birşey soracağım bu krom boruları ısınır diye sarıyorsunuz.krom borunun ısındığını ölçüpmü söylüyorsunuz yoksa birileri ısınıyor diyor diyemi sarıyorsunuz?ben motor kaputunu açtığım zaman hava filtre borunsunun ısındığını elimde baktığımda hiç hissetmedim.şimdi 45 dereceli bükülmüş krom boru takacağım ve dışını sarmayıda hiç düşünmüyorum.ama illa ısınıyor diyorsanız boruyu delip dijital termometre takıp soğuk motorla yola çıkıp giderken kaç derecelere çıktığına bakacağım.ben borunun ısındığına pek inanmıyorum.he dersenizki motor ısındığında kaputun içindeki ısıyı hava filitresi çekip motorun performansını etkiler buna katılırım.ama durum bundan ibaretse boruyu sarmnın mantığı ne?bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #21 : Mayıs 28, 2010, 06:04:28 ÖS »
şimdi dsot borunun ısındığı bir gerçektir,bunu kimse engelleyemez,ama bu ısıyı hissetmemen çok normal,çünkü borunun içinden soğuk hava geçiyor,kısacası bu ısıyı soğuk hava absorbe edip alıp götürüyor,dijital termometre ile ölçüm mantıklı bir düşünce,ama bunu 2 ayrı noktadan yapman lazım,ilk olarak girişe bir adet takacaksın ,2. olarak borunun motora yakın noktasına takacaksın,bu aradaki sıcaklık farkını o zaman anlarsın,sadece bir yerden ölçüm bişe ifade etmez,bu ölçümleri yapmak için kullanacağın termometrelerin adı thermocouple dir,hava ölçer olanlarından alacaksın yada bulacaksın,alman pek mantıklı olmaz :) zaten ölçmene gerekte yok,çünkü bu olay fizik kanunudur,ne ben engelleyebilirim nede sen,sıcak ortamdan soğuk ortama ısı akışı olur,ama çok ama az,bunun hesaplarıda var,olabildiğince yalıtım iyidir,diyeceksinki ne kadar sararsan sar yine o ısı akışı olur , doğru olur,ama birim zamanda ,birim hacimdeki havaya akan fazla ısıyı azaltmış olursun,örnek verecek olursam 1 saniyede , 1 metreküp havaya 100calori ısı akışı oluyorsa, güzel bir izolasyonla bu 70 caloriye iner,ama sen yinede ölçeceksen ölç merakını gidermek için,ölçmek bilmenin katılımıdır

inventor

  • Co-Admin
  • İleti: 7545
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #22 : Mayıs 29, 2010, 12:40:24 ÖÖ »
ben ölçümü boğaz kelebeğinin girişinden yapmayı düşünüyorum,sonuçta yanma odasına havanın  girecek en son nokta orası.sabah aracı ilk çalıştırdığım andan aracın ısısının en üst noktalara geldiği anlara kadar ölçmeyi düşünüyorum.

esrefyuruklu

  • İleti: 73
Ynt: açık hava filtresi
« Yanıtla #23 : Aralık 31, 2010, 05:55:32 ÖÖ »
dostlar bişey soracam. 98 model 1,4 is aracaın kelebek boğazı genişliği kaç mm.dir.