dostlar bu işi hem ses hemde motorun sağlıklı nefes alması için yapıyorsanız kit alacaksınız,çünkü orjinal hava filtrelerinde hava sendörünü denetleyen ve uygun olmadığı zaman motor arıza ışığı yakabilen kontrol noktası var,en azından ieslerde var,bunun için kıyacaksınız 250-300 liraya gidip simotanın komple kitini alacaksınız,birde en önemlisi 34 fvc 96 kardeşim çok güzel bir açıklama yapmış,güzelde bir uygulama yapmış ama bazı yerlerde yanlış yapmış,hava filtrelerinde asla 90 dereceli köşe kullanılmaz,bu havanın aşırı direnç görmesine sebep olur,heleki 2 tane arka arkaya olursa o zaman faydasından çok zararı olur,orjinal filtrelerde hava kazanları vardır,bunların amacı hem ses açısından bir susturucu görevi görmek hemde havanın yolu üzerindeki köşelerde hava yastığı oluşturup karşı basıncı düşürmektir,simotanın kitlerinde yumuşatılmış köşeli borular vardır,bu olay egsozlardada geçerlidir,asla dik köşeli egsoz olmaz,hep açılıdr yumuşak bir dönüşle 45 derecenin üzerinde olmamasına dikkat edilir,özellikle headers larda bunu net görürsünüz,artı olarak takılan borunun iç yüzeyinin kaplamalı olması lazımdır,benim aracımda simota var kit olarak ben onu bile beğenmiyorum,söktürüp krom kaplatma planım var iç yüzeyini,bahsedilen pimaş borular plastik enjeksiyon yöntemiyle üretilir ve onların iç yüzeyleri tamamen pürüzlüdür,buda he havayı engeller, hemde bu sürtünmeden dolayı hava ısınır,bu olay ses için güzel olabilir ama onun dışında kesinlikle iyi birşey değildir,aslında iç yüzeyi güzelce kaygan bir malzemeyle kaplanabilse yalıtım olarak metallerden çok daha iyidir,hava borusunu yalıtmak isterseniz en güzel yollardan birisi kompla cam yünüyle sarmaktır boruyu,cam yünü bütün sanayi fırınlarında ısı yalıtımı için fırınların dış yüzeyine kaplanılır,hatta eski lüks araçların motor kaputlarının altındada kaldırdığınızda ufak ufak görünebilir sarıya kaçan rengiyle,lpg ile ilgili olarakda lpg fazla havayı sevmez,öncelikle onu söyleyeyim,eğer lpgli aracınıza hava filtresi uygulayacaksanız boruyla falan uğraşmayın direk motorun ordan alsın havayı,denemesi bedava bir borulu olarak tamponun ordan aldırın havayı basın deneyin,birde boruyu sökün motorun ordan alsın havayı,lpg ye fazla hava verilirse silindirlere gaz halinde lpg girişine mani olursunuz,benzin gibi tepki vermez,onun için turbolu araçların lpg kitleride özel imal ediliyor,yani kısacası lpgli araca hava filtresi uygulayacaksanız kiti boşverin direk kaliteli bir hava filtresini 100 liraya falan alıp takın ,iyi akşamlar