merhabalar. teknik bir konuda fikirlerinizi bekliyorum.
ABS, sert frenlemelerde, lastiklerden birinin kızaklama eğilimine girmesi üzerine devreye giren ve lastiklerin fren esnasındaki dönme hızlarını eşitlemeye çalışan bir emniyet sistemidir. Bunu, dört tekerlekte bulunan sensörlerle yapar. Tekerlekten gelen hız verilerini değerlendiren kontrol ünitesi, hangi tekerin kızaklama eğiliminde olduğunu anlar. O tekerin fren hattında bulunan ABS modülatör valfine müdahale ederek fren hava basıncını düzenler ve kızaklayacak olan tekerin kilitlenmesini önleyerek, diğer tekerlerin hızına yakın bir hızla dönmesini sağlar.
asr ise bu işlemin tam tersini yapar. aracımız patinaja düştüğünde ,kaygan zemindeki teker saydırmaya başlar. asr o tekerleğe fren uyguladığı için aktarma diğer tekere geçer.bu sürekli değişir sağ ve sol teker olarak. elektriksel olarak fren pedalındaki siviçten abs beynine ve fren lambalarına + gidiyor ,eğer şartlar oluştuysa abs çalışıyor.
şimdi benim düşüncem fren yapmadan ,fren siviçine basarak (tabi araba patinajdayken) abs yi çalıştırmak.sizce araç patinajdan kurtulup çıkabilirmi?