Gönderen Konu: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??  (Okunma sayısı 16989 defa)

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« : Ağustos 08, 2009, 05:04:55 ÖS »
Arkadaşlar. 98-01 arası 120 hp lik 1.6 ieslere Kısa Şanzıman uygulaması Yapılsa Nasıl bir Sonuc alınır. 5 vites Eko Olduğu için. hızlanmalarda 3-4 arabayı oldukca kasıyor.Yani 5 vites Dişlisi dahil 3-4-5 veya 4-5 dişlilerinde bir kısaltma yapılarak İyi bir Verim alınabilirmi. 3. vites 1 nevze olsada özellikle 4. vites çok uzun.
Civic Si lerin CRX 3.4 Vites Dişlisini Takması Gibi Bir Şanzımanda Kısaltma Yapılabilirmi. Bazı Forumlarda 1.6 İes Sedana 1.4 İS Şanzımanı +4.90 lık Son Dişli İle Çok iyi Performans Alındığını Söylüyorlar. Bu Konuda Bilgisi Yada Tecrübesi Olan arkadaşlar varmı. 1.4 İS in Vites Oranları 1.6 İes gibi görülebilir Ama 1.6 İes Ten daha kısa Vİtes aralıkları var. Sizce Böyle Bir Uygulama Yapılabilirmi. Yapılabilirse, Yüklü Bir İes Kısa Şanzımanla Nasıl bir Performans Alabilir.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2009, 05:06:34 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »



Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2009, 08:22:17 ÖS »
Arkadaşlar Buda Son Dişliye Göre Grafik Ve Top Speed Oranları. Mavi Olanı Stock Şanzıman ve Stock Son Dişli, Gideri Olduğu Zaman 270 e kadar gideri Olan çok uzun bir dişli. Kırmızı Olanı 4.70 lik Son Dişli, Grafiğe Göre Max Speed 232 Civarında birşey oluyor. Vede Yeşil Çizgide 4.90 lık son dişli Max speed 223 civarında birşeye tekabül ediyor. Yanlış Olmasın Ama zannedersem Kırmızı ve Yeşil Çizgilerde kullanılan Araçlarda 1.4 is Şanzımanı uygulaması yapılmış olması gerekiyor. Özellikle Yeşil Çizgideki Grafiğe Bakacak olursak böyle bir kısa şanzıman uygulaması 1.6 İes i Çılgın bir araç yapıyor. Radar Honda Şeref Usta Daha Önce Bir İes E bu 4.90 Son Dişli Uygulamasını yapmış diye duydum.Vede 1.6 İes lere 1.4 İs Şanzımanı Olayının Fikrini İlk Ortayan Atan kişi Olduğu söyleniyor.  Arkadaşlar Eğer Gerçekten Böyle Bir Uygulama Yapılıyorsa. 1.6 ies ler İçin Devrimdir. Lütfen bu Konuda bilgili arkadaşları Yardımcı Olmaya Davet Ediyorum..

*Not:Grafik 1.6 İes E Göredir..



« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2009, 08:24:55 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »

PANÇO

  • İleti: 267
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #2 : Ağustos 10, 2009, 01:29:11 ÖÖ »
Bende kulak dan duyma bu 4.70 son dişli yi İzmir de uygulayanı duydum uyabilecek en güzel dişli dediler hatta video su internet de var ama bulamadım dyno da 245 km ye dayıyordu ama nasıl dayama görmeniz gerek diğer dişlilerle de oynamışmı onuda bilmiyorum ama en az 100 kişi dyno da araç denenir ken bağrışma alkış hep bir ağız dan kopuyordu görenler çok çok başarılı dediler video yu bulursam paylaşırım.

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #3 : Ağustos 10, 2009, 06:50:44 ÖÖ »
Benim Bildiğim 4.65-4.70 VTI Lara takılıyor genelde. Zannetmiyorum İes in 4.70 lik son dişli ile 245 i görebileceğini. Soch Vtec Olduğu için Üst devirlerde daha zor hızlanıyor. Birde VTI lar 4.65 lik dişli ile 5. vitesi bitirdiklerinde 230-235 civarı bir max hıza ulasıyorlar. Yani burdaki Maksat İes e VTI kadar Max Hız yapmak değil. Burdaki Asıl Maksat Tam Olmasada Vtec2 lerdeki Şanzıman Olayının benzerini İes lere uygulamak. Cünkü Vtec2 nin en belirgin özelliği İes e göre torku biraz daha yüksektir ve Vites araları Oldukca iyidir. Vtec2 tarzı Kısa aralıklı Seri bir şanzımanla Hafif kasası fazla beygiri ile İes Çok harika bir araba olabilir. Dyno Verileri Tam gerçeği yansıtmıyor olabilir. Yukardaki Grafikte Standart Lastikle ve Orjinal 5. vites dişlisiyle 1.6 ies 5. viteste 270 i çevirmiş. Dynoda Çevirir Ama normalde imkansız gibi bişey. Bu Radar Honda daki Şeref Usta 1 kişinin arabasına 4.90 dişli uygulaması yapmış. Ve Arabasını kullanan kişinin söylediğine göre Arabasının Çok değiştiğini söylüyor. Ve Şimdi de Grafikteki tarz da 1-2-3-4 Dişlilerinde bir kısaltma düşündüğünü söylüyor.
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2009, 06:53:26 ÖÖ Gönderen: Dursun Özçelik »

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #4 : Ağustos 10, 2009, 07:22:36 ÖÖ »
kardeşim aynı konuyu bende araştırmıştım
biz ex şanzımanı takarak denedik
komple şanzımanı ies e oturtturduk ve gerçekten güzel sonuc aldık
biz üst devirlerdede güc istediğimiz için geri söktük
ex şanzımanı 220-225 arası kesiciye girio ve bitio

eger düşünürsen şanzımanı satıyoruz görüşebiliriz

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #5 : Ağustos 10, 2009, 10:19:28 ÖS »
kardeşim aynı konuyu bende araştırmıştım
biz ex şanzımanı takarak denedik
komple şanzımanı ies e oturtturduk ve gerçekten güzel sonuc aldık
biz üst devirlerdede güc istediğimiz için geri söktük
ex şanzımanı 220-225 arası kesiciye girio ve bitio

eger düşünürsen şanzımanı satıyoruz görüşebiliriz

Aslında 1.5 Ex Şanzımanını Takma Olayıda Hiç Fena Fikir deil. Senin daha önce bir kaç videonu izlemiştim. Gerçekten araban çok başarılı. Öncelikle bir kaç soru sormak istiyorum senin arabanla ilgili. Arabanın Videolarındaki Halinde 1.5 Ex Şanzımanlımı yoksa Orjinal Şanzımanlımı.

Şu videoyu Senin Profilinde Gördüm 106 GTI ile yürüyen İes. Sanırım Bu İes te İnce Conta ve Kapak taşlama Dahil Bayağı Bir yükleme yapılmış Belki Daha fazla.

http://videos.streetfire.net/video/civic-16-ies-vs-106-gti_696068.htm

Profilinde bayağı bir video var ama. Ex Şanzımanı İle çekmiş Olduğun videon Varsa Burda yayınlarmısın. Birde Şanzıman Teklifin İçin Saol. Ama şuan arabam yok. Satalı Bir kaç ay oldu. Vede Bu konuyu Çok merak ettiğim için burda paylaşıyorum. Bence arabayı araba yapan en önemli öğelerden biride şanzımandır. 120 beygirlik 106 gtı veya saxo Vts yi bu kadar popüler eden bence şanzımanlarındaki başarıdır. 1.6 ies te 5. vites i yok sayarsak. 5. vitesin sağlayacağı devir olayının yüküde 4. vites e binmiş oluyor. Zaten Soch Engine ye sahip olduğu için Bu kadar uzun ve yüksek devirde Daha zor devirleniyor. 1.4 is Şanzıman ve devirlenme olaylarına baktımda. az bucuk kısa olmasına rağmen aynı sayılır. Merak ettiğim Ex Şanzımanının Nasıl Olduğu. Bir Çok forumda 1.6 İes yerden yere vuruluyor. Aslında Çıktığı Zamanki Konseptine göre en iyilerden birisi. Sadece 5. vitesinde devirlenme olmadığı için yükün büyük kısmı 4. vites ve 3. vites te. Civic Sİ lerdeki Gibi Bir Kısaltma İle İes Muhteşem Bir Hale gelebilir..
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2009, 10:20:53 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2009, 02:39:16 ÖS »
ben bu şanzıman olayını çok araştırdım
4.90 lık son dişlisinden tutta 1.4 is şanzıman ex şanzıman vites oranlarına kadar araştırdım
denemedim ama en verimli sonuc 4.90 ile alınıomuş die biliyorum ama biz bunu ex şanzımanı ile denedik
ve çok başarlı sonuc aldık. seninde söledigin gibi 106 ve vts olayı
aslında 2 araçta aynı güce sahip ama 106 yı çabuklaştıran 2 etken var
1 ncisi hafif olması 2 ncisi kısa şanzımanlı olmasıdır.
yani agırlıkları eşit kısaltılmış şanzımanlı bi ies ile bi 106 yürüyebilir hatta güzelde bi deneme olur
benim profilimdeki 106 vs ies denemesinde 106 zır stock , ies  biraz modded yapılmış bi ies
yani şanzıman olayı çok önemli bi etken
ies ler family car oldugu için 5 ekonomi düşünülerek uzun yapılmış
araba 5 de devir çeviremiyor


Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2009, 07:41:53 ÖS »
ben bu şanzıman olayını çok araştırdım
4.90 lık son dişlisinden tutta 1.4 is şanzıman ex şanzıman vites oranlarına kadar araştırdım
denemedim ama en verimli sonuc 4.90 ile alınıomuş die biliyorum ama biz bunu ex şanzımanı ile denedik
ve çok başarlı sonuc aldık. seninde söledigin gibi 106 ve vts olayı
aslında 2 araçta aynı güce sahip ama 106 yı çabuklaştıran 2 etken var
1 ncisi hafif olması 2 ncisi kısa şanzımanlı olmasıdır.
yani agırlıkları eşit kısaltılmış şanzımanlı bi ies ile bi 106 yürüyebilir hatta güzelde bi deneme olur
benim profilimdeki 106 vs ies denemesinde 106 zır stock , ies  biraz modded yapılmış bi ies
yani şanzıman olayı çok önemli bi etken
ies ler family car oldugu için 5 ekonomi düşünülerek uzun yapılmış
araba 5 de devir çeviremiyor



1.6 İeslerin 5. Vites Lerinin Eko olduğu Biliyorum. Bende Onu anlatmaya çalışıyorum ilk yorumdan beri. Örneğin Vtec 2 ler 5. vites 220 görürken. 1.6 İesler 4. Viteste 210-215 e kadar çıkıyor. Yani 5 eko olduğu için yok sayalım. 5. Vitesin katması Gereken Devirlenmeyi de 4. vites yapıyor. Bu yüzden 4. vitesi biraz daha kısaltıp, 4. ü destekleyici bir 5. vites dişlisi konulursa. Harika Sonuç alınabilir. Mesela Pug 206 Gtı'a, Pug206 1.4 Şanzımanı Takarak GTI ın şanzımanında kısaltma yapıyorlar. Bir arabaya kendi serisinin en düşük modelinin şanzımanını takarak kısaltma yapılıyor genelde. Mesela 1.6 İes ede Vtec 2 gibi. 3 ü 142-145 te kesecek, 4 ü 185-190 da kesecek. 5 tede 225-230 a kadar yol verecek bir şanzıman uygulanabilirse. Harika Hatta Muhteşem Olur. Bu Konu Üzerinde araştırma yapıcam.. Bu arada 1.4 is lere baktımda. Nerdeyse Vitesleri 1.6 ieslerle aynı. Ama Videodan izlediğim 1.4 İs ler ne kadar gerçeği yansıtır bilemiyorum. 25 Sn. de 0 da 180 e çıkıp 185 te 4. vites kesiciye giren de gördüm videoda. Veya 4 te 220 ye dayayan 1.4 İs de gördüm. Bazen çok araştırma yapmak Çok kafa karıştırıcı olabiliyor..

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2009, 08:17:58 ÖS »
bende bi ies kullanıcısı olarak bu konunun sonucunu merak ediyorum... benim soracagım sanzımanın deişimi sonunda araca vrecegi eksiler ne olur?

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #9 : Ağustos 11, 2009, 10:07:15 ÖS »
bende bi ies kullanıcısı olarak bu konunun sonucunu merak ediyorum... benim soracagım sanzımanın deişimi sonunda araca vrecegi eksiler ne olur?

Dostum Eksi değil, artı peşindeyiz. Bu işlem Sonucu Tahminim hiçbir eksisi olmaz. İşlem Tutarsa büyük bir artısı olur. Şimdi şöyle anlatayım. SOHC motorların özelliği düşük devirlerde daha başarılı olmalarıdır. Yüksek devirlerde kötüdür demiyorum ama DOHC Motorlar kadar da başarılı  değillerdir. Kaba taslak bir hesap yaparsak. 3. vites ortalama 150 kmh  de kesiciye giriyor ve 4. vites e atıyorsunuz. 150 kmh den 220 ye kadar yolu olan bir vites yani 70 kmh lik uzunlukta bir dişli. Üretiminde böyle yapılmış ama bence hiç mantıklı değil. Mesela Toyotanın 1.6 Xei Modelinide bir mercek altına aldım Efsane Kasa Denilen Corolla. Neden dicek olursanız. 114 Bg Motor 150 Nm Tork ve 240 Max Hıza Ulaşabilen Bir Çok insan var. Bizim Vtec 2 ler bile Beygir olarak belki 4 hp eksiği ayrıca az da olsa tork fazlası  ve vites oranlarıda harika olmasına rağmen  bu değerlere ulaşamıyorlar. Bence bu aracında Vites oranlarına bir inceleme yapabilirsem. 1.6 ies te buna göre bir iyileştirme yapılabilir. Gerçekten bu konu hakkında büyük araştırmalar yapmaktayım. İnşallah güzel sonuçlar elde edeğiz..

birisimi

  • İleti: 497
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2009, 10:45:39 ÖS »
kardesim insallah ii sonuçlar elde ederiz benim demek istedigim eksi yonu benzin sarfiyatı da olabilir sonuçta bizim araçlar sadece 5. viteste az yakan araclar biz bes ve 4. vitesin dislisini deiştirdigimiz zaman yakıt tasarufu ortadan kalkar mı??? kalktıgı zaman da uzun yola cıkılmaz bizim araclar la

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #11 : Ağustos 12, 2009, 06:50:26 ÖS »
kardesim insallah ii sonuçlar elde ederiz benim demek istedigim eksi yonu benzin sarfiyatı da olabilir sonuçta bizim araçlar sadece 5. viteste az yakan araclar biz bes ve 4. vitesin dislisini deiştirdigimiz zaman yakıt tasarufu ortadan kalkar mı??? kalktıgı zaman da uzun yola cıkılmaz bizim araclar la

Çok Çok Olacağı, Uzun yolda Normal Araçlar Gibi yakar. Mesela 4.90 lık dişli ile 3000 Devirde saatte Ortalama 95-100 km ile gidiliyor. Ama şu varki 4.90 lık son dişli ile max 220-222 yapabiliyorsun. Benim Hesabımda Madem komple şanzımanı kısaltıyoruz. Bu yüzden max Speed i en az 230-235  civarında ayarlamak var. Bu yüzden 4.75-4.80 lik bir son dişli ye göre ayar çekebiliriz.  Bakalım hayırlısı. Bu konuda Pek yardımcı olan çıkmadı. Kendi başıma araştırmalar yaparak yol kat etmeye çalışıyorum. Zamanla göreceğiz. İnanırmısın Bu Kısa şanzıman Olayıyla ilgili sabah akşam düşünüyorum. Hesap yapıyorum, fikir üretiyorum. Zamanla göreceğiz.Arkadaşlar Bu konu İle ilgili daha fazla katılımınızı bekliyorum. El elden Üstündür, 1 elin nesi var 2 elin sesi var misali :D
« Son Düzenleme: Ağustos 12, 2009, 06:53:32 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #12 : Ağustos 13, 2009, 07:00:37 ÖÖ »
dursun kardeşim
araştırma yapman güzel bi olay tebrik ederim. senin yaptıgın araştırmaları bende yaptım
daha öncede söledigim gibide uyguladık. sana benim bi önerim olur eger uygulama şansını bulursan
biz birbirine olacagını düşünüyoruz. crx 3-4 dişlisi ile ex in 5 nci vites dişlisini birbirine uydurabilrsen
tam senin istedigin gibi bi durum olacaktır.

sydney

  • İleti: 193
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #13 : Ağustos 13, 2009, 10:09:43 ÖÖ »
selam katkı yapan herkese tesekkurler,
benım de 2000 ies im war ellerinizden oper:) 87 bınde, stock,
ben de bunları buldum...
http://www.paganx.org/tork-beygir-gucu-hizlanma-ve-disli-oranlari.html





by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #14 : Ağustos 13, 2009, 11:12:29 ÖÖ »
güzel faydalı bilgiler

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2009, 07:47:09 ÖS »
Bugun Yine işten gelir gelmez araştırmaya kaldığım yerden devam etmeye başladım. İnternette Bayağı bir aramama rağmen Ex in Son dişlisinin çapını bulamadım. Genelde Teknik veri olarak Otomatiğinin teknik verilerine ulaşabildim. Otomatik olanıda 4 vites olduğu için işime yaramıyor.  Bu arada Ufak caplıda olsa bir İes, Crx, Si, 3-4 kıyaslaması yapıcaktım. Baktımki 91 CRX ve 92-94 Civic Sİ nin vites dişlileri fabrika verilerine göre tamamen aynı. Daha sonra forumlarda araştırma yaptım ve öğrendimki. Çap olarak aynı görülebilirler ama Crx İn 2-3-4-5 dişlileri Civic Si nin 2-3-4-5 in den tamamen farklıymış. Milimetrik farklar varmış. Gerçi 2. vitesdeki fark çok, çok az mış ama onuda belirteyim istedim. Herneyse Gel gelelim, 1.6 İes lere CRX 3-4 Dişlisi Olayı benimde aklımdan geçmedi değil. Yanlız Şu var, Şimdi Crx 3-4 dişlisi Takılmış bir Si, 4. Viteste Yanlış hatırlamıyorsam 190 kmh de kesiciye giriyor. Civic Si Yine yanlış hatırlamıyorsam 8.000 Devir çeviren bir araç. 1.6 İes ler ise 7200 devir çeviren araçlar. Aynı Dişli İle 1.6 İes 4. vites sonunda 190 a çıkabileceğini zannetmiyorum. Bu arada Civic Ex in Son Dişlisinin Çapı nedir. Ama Kısmen İstediğim Olay Si deki Gibi Bişey olması. 4. Vites 190-195 de bitmesi ve 5 viteste 230-235 e kadar yolunun olması. Adamlar Yurt Dışında İes e Soch Vtec Kapak yapıyor. Biz Bir Şanzımanın İçinden Çıkamadık :D Bu arada Forumları Gezerken Sohc Vtech kapak Uygulaması Konulu bir Forumda gördüm seni. Sende arabana Yapmak istediklerin Arsında Sohc Vtec kapak olayını belirtmişsin. Peki Bu olayında Maliyetini Öğrendinmi Acaba. Bende Merak ediyorum Doğrusu..
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2009, 07:52:11 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #16 : Ağustos 14, 2009, 12:44:28 ÖÖ »
evet benim projemdede var shoc vtec kapak olayı
maliyet olarak işçilik kapak beyin harnes hepsi yaklaşık 2000 tl tutuo
buda biraz maliyetli bi iş bakalım araştırmalara devam ediyoruz karşılıklı konuşalım
sen bana msn adresini pm lede ekleyim ;)

1.6ies_full

  • Ziyaretçi
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #17 : Ağustos 14, 2009, 03:06:39 ÖS »
Bigiler için sağolun

BU konuyu Takip ediorum Birşeyler bulunca buraya yazın..
Teker Teker bütün yorumları bütün paylaşımları okudum.
 

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #18 : Ağustos 15, 2009, 08:02:05 ÖS »
Hazır Sohc Vtec Demişken. Geçen İmhotep in 1.5 Ex e uyguladığı Sohc vtec kapak ve sonrası videolarını felan izledim. 1.5 Ex olan aracı 130 bg e çıkmış. Ex Şanzımanına Crx 3-4 dişlisi Atmış. VTI HB yi Yeniyordu. Bu olaydan Aklıma 2 fikir geldi. 1. si ex şanzımanı atıp, CRX 3-4 dişlisi atmak. En azından 1.5 EX in Volantı Ve Ayna Mahrutisi Daha uygun olur gibime geliyor bu işe. Olmadı, 1.6 İes Şanzımanına CRX 3-4 dişlisini uydurmayı deneyip. 4.75-4.80 lik bir son dişli olayı düşünülebilir. Bu arada Burak arkadaşım Msn adresimi Özel den gönderdim. Ve Bu Sohc vtec kapak olayı tahmin ettiğimden daha düşük geldi bana. Diğer forumlarda Millet Sohc vtec yapcağına, Ya VTI al Yada Turbo Tak diyorlar. Neyse Msn mi Eklersen Özelden Konuşuruz. Bu konu ile ilgili araştırmalarım devam ediyor arkadaşlar. İnce Eleyip Sık dokuyorum. İnşallah güzel sonuçlar elde edicez.. 
« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2009, 08:03:37 ÖS Gönderen: Dursun Özçelik »

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #19 : Ağustos 16, 2009, 01:24:50 ÖS »
ben haram beygire karşıyım :D

Dursun Özçelik

  • İleti: 54
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #20 : Ağustos 17, 2009, 05:51:42 ÖS »
Sanırım En mantıklısı 1.5 Ex Manuel Şanzımanı Takıp. CRX 3-4 Dişlisi atmak. 4.60-4.80 arası uygun bir son dişli ayarlamak olucak. İnternette araştırdım da, Adamlar 130 hp lik Sohc Vtec (D16Y8) arabalarında Hep Bu Ex Şanzımanı ve CRX 3-4 Dişlisini Kullanmışlar ve B16 ları tokatlıyorlar. Son Dişli İle ilgili bir bilgi bulamadım. Yabancı forumlarda ama. Ama Ex Son Dişli işimizi görür gibi geliyor.. Galiba En mantıklısı bu şekilde Olucak.. Şimdi Tek eksik kalan şey, Teoride olan bu Projeyi Somut Olarak gerçek bir hale dönüştürmek.. Zamanla Fırsat Bulursam Deneyeceğim..

by_BuRoCk

  • İleti: 541
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #21 : Ağustos 17, 2009, 11:05:43 ÖS »
biz 3-4 ex 5 ies dişlisiini denedik olmadı dişlinin üzerindeki diş sayısı tutmadı
3-4 kısa 5 i uzun tutalım istedik gerçekleşmedi
ama senin dedigin olabilir 3-4 crx ve 5 ex denemek lazım

smlklnyprk

  • İleti: 2
Ynt: 98-01 1.6 İes Kısa Şanzıman ??
« Yanıtla #22 : Ekim 17, 2014, 06:46:51 ÖS »
merhaba arkadaşlar ben ismail bende de 1,6 ies sedan var bende sansuman üzerinde uygulama yapmak istiyorum bu yukarıda yazdıklarınızın hepsini okudum peki bu anlatılanları araç üzerinde gercekleştiren var mı varsa ne gibi bir değişiklik oldu. İyi akşamlar