Gönderen Konu: # 21's Civic Project !!!  (Okunma sayısı 7110 defa)

# 21

  • Ziyaretçi
# 21's Civic Project !!!
« : Eylül 12, 2009, 01:37:07 ÖÖ »
 


Bu da benim Hondam arkadaşlar. Uzun yıllar bir Civic sahibi olmayı istedim , çok şükür bir 5 ay kadar önce nasip oldu. Araç 2002 model , 1.6 ES . 68.000'deyken aldım , şu an 77.300'de. Ufak tefek boya dışında hiç bir şeyi yok çok şükür. Canavar gibi de gidiyor maaşallah. Belki de en ekonomik kasa bu , afedersiniz it gibi gittiğinde bile 220.000 235.000 Lira civarı yakıyor. Gayet memnunum , harbici hayat onda vesselam.


Şimdi gel gelelim neler yaptığımıza ve yapacaklarımıza. Bu hırçın çocuğu farklılaştırma adına güzel düşüncelerim var ancak yeni bir Hondacı olarak buradaki THT ekibinin tavsiyelerine ihtiyacım var.

- Görüldüğü üzere camları siyah Amerikan filmle kaplattık.

- Plakamız APP cinsinden puntolu.

- Bu kasaya en çok yakıştırdığım türde çita spoiler'ımız var.

- Üst kasaya ( makyajlı kasa , ES oluyor sanırım ) ait 15 inç çelik jantlarımızı orjinal 14'lük plastik kapaklılarla değiştirdik.

- 8000K uzunlu kısalı xenon farlar takıldı , parkları ve yan sinyalleri de normal fara bağlayarak hoş görünümü de sağladık.

- İyi kötü bir egzost kafamız var , uygun bir anda komple egzost setiyle değiştirmeyi düşünüyoruz.

- Bir takım Kenwood midbass takımı , bir adet Alpine SBE-1243 model lacivert neonlu subwoofer ve Pioneer 6300F Amfiyle şimdilik hoş bir tesisat kurmuş bulunduk.

- Ayrıca araç arkadan bir bakla yere basılmış durumda.



Şimdi gel gelelim yapmayı planladığımız , ve fikirlerinize ihtiyaç duyduğumuz projelere :

- Her şeyden önce aracın arka stoplarını üst kasanın ( LS ) o biraz daha yuvarlak hatlara sahip stoplarıyla değiştirmeyi planlıyorum. Burada esas olan şey o yuvarlak görünüm , bildiğiniz üzere muhteşem duruyor.

Bu konuda şöyle bir muallağa düşmüş durumdayım. Araçta modifiyeyi ve farklılığı sevsem de orjinalliğe de önem veririm. Normalde piyasadaki bilimum marka siyah zeminli angel stoplardan alıp taksam , eminim istediğim görüntüyü sağlayacaktır. Keza gayet şık duruyor onlar. Lakin benim kafamı kurcalayan şey '' Üst kasanınkini al , zemini siyah olmasa bile orjinal olsun '' mantığı. Jantlarda olduğu gibi. Bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum. Üst kasanın stopları zannediyorum buna uyar. Siz olsaydınız zemini siyah olsun daha şık görünsün , imitasyon olsa da olur mu derdiniz yoksa orjinal olsun benim olsun , zemini siyah olmasa da olur mu derdiniz?


- Zannediyorum bu tampon tipine uygun tek sis farı seçeneği var , o da hafif yuvarlak ve oval olanlardan. Muhtemelen onların xenonlusundan bugün yarın alıp taktıracağım. Gene de fikirleriniz önemli.

- Aracın torkundan gayet memnunum ancak nanocharger denen şeye de kafam takılmıyor değil. Aracın torkuna tork katsa gerek. Bir arkadaşım 2001 model Volvo S40'ta uyguladı ve gayet başarılı oldu. Fazlasıyla memnun. Araca düşük viteste ve düşük devirde daha sıkı bir çekiş gücü sağlıyor. Hoş bu aracın öyle bir ihtiyacı yok ama gene de güce güç katmak fena olmasa gerek. Tam bilgi sahibi olmadığım bu nanocharger konusunda fikirlerinizi sunarsanız sevinirim.

- Bahsi geçen müzik tesisatına henüz daha adam gibi bir teyp alabilmiş değilim. Daha doğrusu bir tane çıkış gücü yüksek pioneer'ım var ancak onda USB , MP3 gibi seçenkler olmadığı için kullanmıyorum. Navitech'im var şimdilik , USB'li olanlardan. Gayet iyi ses alıyorum aslında , ancak bazen yüksek kaliteli parçaların bazı bölümlerinde öndeki mid takımları kesme yapıyor kısa bir süreliğine. Bunun dışında gümbür gümbür yüksek kalitede dinliyorum. Bu problem de teyple mi ilgili , yoksa midbasslarla mı bilemiyorum. USB destekli bir pioneer alma planlarım var.


- Aracın arkası aracın duruş pozisyonuna ve durduğu zemine göre zaman zaman çok biçimsiz gözükebiliyor. Bunu düzeltmek için ön tarafı da bir yarım bakla basmayı düşünüyorum.. Amörtisör sertleştirme gibi yollara başvurmadım , keza o gibi durumlar aracın ilgili problemini çözse de başka yerlerden gideri oluyor.

Aracın arkasındaki bu düşüklükten müsebbep zaman zaman arka taraf gereğinden fazla sekiyor. Size ön tarafı da bastırsam bu problem çözülür mü ?


- Ön kaputumda kuş pisliklerinden kaynaklı vernik lekeleri var. Dikkatli bakılmadıkça gözükmüyor. Komple pasta cila yaptıracağım , o sırada gider herhalde ancak bazen içimden bir ses yeni ve farklı bir kaput almayı da fısıldamıyor değil. Hafif havalandırmalı , vinyl'li falan ... :)

- Grafiksel anlamda kafamda çok şey var ancak imkanlar nelerle sınırlı bilemiyorum. En azından bir şerit çektirmek falan güzel olabilir ama hala göze hoş gelebilecek bir şeyler üretebilmiş değilim. Hafif mor katılmış orijinal bir rengim var. Ne önerirsiniz ?

- Jant hususunda çok hevesliyim ancak büyük jantlar aracın gidişine ve yakıtına negatif yönde etki edebiliyor. Ayda 2000 km. civarı yapan biri olarak buna dikkat etmek durumundayım.

- İç aksesuarlar konusunda herhangi bir şey düşünmedim ama göstergeler başta olmak üzere her fikre açığım.

- Vites kutusu ve egzost performansıyla ilgili de kafamı kurcalayan hevesler var :) Herşeyden önce araçtan iyi bir ses almak istiyorum. Fazla da abartmadan , rahatsız etmeyecek düzeyde tatlı bir ses için ne yapabilirim ? Vitesle ilgili short shifter kullansam bunun bana herhangi bir gideri olur mu ? Makul ölçüdeki tok bir egzost sesi ve vites değiştirdiğinizde çıkan o '' fijsst '' sesine hayır diyemem açıkçası :)



Tavsiyeleriniz benim için çok değerli.

Şimdiden çok teşekkür ederim.

Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler.
« Son Düzenleme: Eylül 12, 2009, 01:53:59 ÖÖ Gönderen: Mahir TÜRKMEN »



Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #1 : Eylül 12, 2009, 01:50:43 ÖÖ »
-Stop konusunda sizin orginal stop değilde siyah zeminli stop bence hos duracaktır.

-Jant konusunda tabiki fikir sizin ve cok yol yapıyorsunuz ama benzine öle farkedilir bir artıs yapacagını sanmıyorum.

-Yaylarınız konusunda bence aracınıza cok asırıya kacmadan bir yay takımıyla basarsanız hem tatlı bir gorunum kazanır hemde sorun yasamazsınız.Önerim FK 3,5 - 4 yaydır.

-Kaput olarak eğer alabiliyorsanız bir cıkma kaput alın karbon kaplama yaptırın veya carbon kaput bulabilirsen cok daha iyi olur ve düz bir kaput kullanmak yerine modlanmış bir kaput hos olacaktır.Aklıma ilk gelen EVO lardaki cift taraftan hava kanalları olan kaputu yapabilirsiniz veya ortadan birşeyler yapılabilir.

-İç aksesuar konusunda ve teyp konusunda ALPINE double oneririm sizin kasalarda göğüste hazır yeri mevcut ve cok hoş duruyor.yeterli bence ic aksesur icin asırı apachiye kacmaya gerek yok

-Vites kutusu ve egzos konusunda alabiliyorsanız aracınıza headers duz boru egzost yapın guzel bir egzostcu istediginiz sesi araya koyacagı tüplerle halledecektir.Son susturucu olarakta DC önerebilirim biraz pahalı sanırım . veya ottoda olabilir ama onda bir hırıltı sesi problemi yasanıyor sanırım rolantide .Ama headers+düz boru + egzost size güzel bir performans ve ses saglayacaktır.

-Short shifter konusunda size bir kayıp tabiki yasatmaz onunla vites değiştirmek bir başka :) üstüne birde skunk2 vites topuzu alırsanız birazda alçalmış olacagı icin vites kolu cok tatlı oalcaktır.

-"fijsst" sesi sanırım blow off sesinden bahsediosun elektronik olanlarından takılabiliyor diye biliyorum tamamne sadece ses bir yararı yok diye biliyorum ama hoş olmuyor değil ..

-Sisler konusunda eğer uğraşabilirim diyorsan makyajlı kasa tamponu yaptırabilirsin sizin kasanın cıkma bir tamponunu alıp alt kısmı makyajlı kasaya cevriliyor diye biliyorum onların sis yuvaları hoş duruyor
Aracınızı inş. istediğiniz hale getirir güle güle binersiniz.
« Son Düzenleme: Eylül 12, 2009, 01:55:43 ÖÖ Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

# 21

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #2 : Eylül 12, 2009, 01:54:31 ÖÖ »
Evet Mahir kardeş Blow off'tan bahsediyorum adı gelmedi o an aklıma :)

Çok sağol teşekkür ederim tavsiyeleriniz için.

Önerdiğiniz şeylerin fiyat aralıklarını da yazarsanız çok sevinirim

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #3 : Eylül 12, 2009, 01:58:55 ÖÖ »
-Stop konusunda sizin orginal stop değilde siyah zeminli stop bence hos duracaktır. 400

-Jant konusunda tabiki fikir sizin ve cok yol yapıyorsunuz ama benzine öle farkedilir bir artıs yapacagını sanmıyorum.1000- 1500

-Yaylarınız konusunda bence aracınıza cok asırıya kacmadan bir yay takımıyla basarsanız hem tatlı bir gorunum kazanır hemde sorun yasamazsınız.Önerim FK 3,5 - 4 yaydır. 250

-Kaput olarak eğer alabiliyorsanız bir cıkma kaput alın karbon kaplama yaptırın veya carbon kaput bulabilirsen cok daha iyi olur ve düz bir kaput kullanmak yerine modlanmış bir kaput hos olacaktır.Aklıma ilk gelen EVO lardaki cift taraftan hava kanalları olan kaputu yapabilirsiniz veya ortadan birşeyler yapılabilir. fikrim yok

-İç aksesuar konusunda ve teyp konusunda ALPINE double oneririm sizin kasalarda göğüste hazır yeri mevcut ve cok hoş duruyor.yeterli bence ic aksesur icin asırı apachiye kacmaya gerek yok bahsettiğim double 1500 2000 arası

-Vites kutusu ve egzos konusunda alabiliyorsanız aracınıza headers duz boru egzost yapın guzel bir egzostcu istediginiz sesi araya koyacagı tüplerle halledecektir.Son susturucu olarakta DC önerebilirim biraz pahalı sanırım . veya ottoda olabilir ama onda bir hırıltı sesi problemi yasanıyor sanırım rolantide .Ama headers+düz boru + egzost size güzel bir performans ve ses saglayacaktır. headers dahil 1000 civarında olacaktır

-Short shifter konusunda size bir kayıp tabiki yasatmaz onunla vites değiştirmek bir başka :) üstüne birde skunk2 vites topuzu alırsanız birazda alçalmış olacagı icin vites kolu cok tatlı oalcaktır. fiyatlarına bakmadım hic internetten bakılabilir

-"fijsst" sesi sanırım blow off sesinden bahsediosun elektronik olanlarından takılabiliyor diye biliyorum tamamne sadece ses bir yararı yok diye biliyorum ama hoş olmuyor değil .. elektronik olanlar 400 diye duymustum

-Sisler konusunda eğer uğraşabilirim diyorsan makyajlı kasa tamponu yaptırabilirsin sizin kasanın cıkma bir tamponunu alıp alt kısmı makyajlı kasaya cevriliyor diye biliyorum onların sis yuvaları hoş duruyor

Aracınızı inş. istediğiniz hale getirir güle güle binersiniz.

bildiklerimi yazmaya calıstım

TLM

  • İleti: 62
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #4 : Eylül 12, 2009, 03:23:33 ÖÖ »
Ben ne yapman gerektigi hakkinda degil ama ne yapmaman gerektigi konusunda bir iki kelime edebilirim. Oncelikle yayini kesmissin, hayatini tehlikeye atiyorsun aklinda bulunsun. Acilen gidip bir yay alirsan kendine ve diger trafiktekilere iyilik etmis olursun.

Short shifter gibi bir uygulama, vites gecislerini daha problemli yapacaktir. Aracindaki o rahatlik, o insani yormayan tat azalacaktir. Normal bir kullanici olarak trafikte kullandigin icin, zamanla ara ara vitesi cirtlatacaksin ve yavas yavas senkromeclerine zarar vereceksin. Bunlar senin iyi yada kotu arac kullanmanla ilgili degil, tamamen aracin short shifterdan sonraki kullaniminin rahatsizligi ile ilgili. Trafikte sehir icinde kullanilan butun short shifterli araclarda, butun kullanicilar dalginlikla ara ara cirtlatir. Sebebi insan olmamiz, sikisik veya yogun trafikte dikkati dagitan cok sey var, onuda gectim sevgilini alirsin yanina onunla ilgilenirken gene anlik dikkatin azalir gene cirtlar o vites. Kisacasi vites yolunu kisaltip elde edilecek olan kazanc, aracin bakalitlerini sokup araci hafifletmekten yapilan kazanc gibi birsey. Pist icin uygun, gunluk kullanim icin gereksiz ve rahatsiz edici ustelik goturusu getirisine kiyasla cok daha buyuk. Ben surekli pistte gibi giderim, pur dikkat kullanirim hic cirtlatmam desen bile kaybettigin konforun ve rahatligin olacak. Bu bile yeterli zaten short shifterdan uzak durmak icin.

Bov sesi konusunda soyleyecek pek birsey yok aslinda. Aracin atmosferik, asiri beslemeli araclarin bov'undan cikan sesi birak o araclar cikartsin. Bu tipki m3 izgarasi alip 320ye takmak, civic type r kanadi ya da kirmizi honda logolarini alip vtec'e takmak gibi bir sey. Tamam guzel gozukuyor olabilir, ama o ozellikler o araclarin kendine has ozellikleri. Birak onlar o araclarda kalsin, sen kendi aracina ozgu birseyler yap. Bana her daim bu tarz modifiyeler anlamsiz ve komik gelmistir. Onu buna benzetmek, sunu oteki gibi yapmak, dogan gorunumlu sahin, ferrari gorunumlu 406 vs. Hepsi ayni vizyonun devami aslinda. Bu konuda bayagi bir yol kat etmemiz gerekiyor modifiye severler olarak. Bu laflari eminim okuyanlarin cogu begenmeyecek, ama ne yalan soyliyeyim, belirli olgunluga gelindikten sonra ne demek istedigim daha iyi anlasilacaktir.

Bastada dedigim gibi ben sana ne yapacagini degil ama ne yapmaman gerektigini soyleyebilirim diye. Gerisi sana kalmis, kolay gelsin.

# 21

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #5 : Eylül 12, 2009, 01:13:25 ÖS »
@ TLM

Çok yararlı bir mesaj olmuş dostum. Çok sağol çok teşekkür ederim. Bilmemek değil , öğrenmemek ayıp. Aslına bakarsan ben şu an temiz ve çıplak bir Civic'e binmenin hazzıyla yelpazeyi geniş tutuyorum. Sanılmasın ki bu listenin tümünü yapacağım. Ki zaten çok masraflı olur her biri. Burada fikir müzakereleri yapıp nihai bir çevçeve çıkarmak ve nihayetinde arabamı tıpkı senin de dediğin gibi sade , kendine yakışır şekilde donatılmış bir modifiyeye ulaştırmak istiyorum.

Tekrar teşekkürler.

# 21

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #6 : Eylül 12, 2009, 01:16:10 ÖS »
İşte böyle bilinçli kimselerden akıl alıp modifiye yapıldığı sürece , hem orjinalliği muhafaza edebilir hem de çok hoş bir modifikasyon yapabilirsiniz. Şahsi düşüncem.

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2009, 02:20:34 ÖÖ »
Short shifter fikirlerinize katılmıyorum bircok short shift li arac kullandım ve hic sorun yasamadım şıkır şıkır geciyor.Short shift in konfor kaybıyla alakası yoktur zevktir ve en fazla bir gununu alır alışmak sonucta farklı bir araca bindiginizde yasadıgınız yabancılıkla aynıdır ;) Vitesi cırtlatan dalgınlık her viteste gecerlidir ..Yanlış anlama fikirlerin guzel.Yay kesmek evet gereksiz eger istiyorsan basmak alıcaksın yay ı takıcaksın bakıcaksın keyfine rahat rahat direk hakimiyetinde hissedilir derecede azalır ve bu kesinlikle yararlı birşeydir.Makul bir yay herzaman yararlıdır.

Ferrari parcasını baska araca takılmasına ok fakat her aracın modifiye parcası mevcuttur genel anlamda civic icin konusmak ggerekirse on panjuru body kit i tamamen o arac icin uretilmiştir ve goze hos gelmesi tamamen kişisel zevke baglıdır.Konfor kaybı istenmıyorsa sıfır olarak ona gore yay ona gore 15 jant kullanılır ama genede modlama yapılabilir ve goze hos bir goruntu yaratılabilir tamamen zevkler ve renkler .. Orginal seven bir kullanıcıya modifiyeli bir aracı modifiyeliyi sevene orginali sevene begendirmeye calısmak mantıksızdır.Ve tabiki gülü seven dikenine katlanır ve soyle birşeyki son uretilen aracların hepsinde kule gergisi vardır ama kule gergisi bir mod parcasıdır.

fikirleriniz icin teşekkürler
Kolay gelsin.
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2009, 07:02:26 ÖS Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

TLM

  • İleti: 62
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #8 : Eylül 15, 2009, 04:46:14 ÖÖ »
Konfor kavrami burda anlatilandan biraz daha derince bir kavramdir. Konfor sadece aracin yumusak suspansyonu yada sizi saran bir koltuk veya aksesuar degildir, konfor bir butundur ve toparlamak gerekirse konfor, gideceginiz yere vardiginizda daha yola yeni cikmis ve bir o kadar daha hatta daha fazla gidebilecek durumda olmanizi saglamaktir. Bunun icine kabin isiklandirmasi ve aracin dosemesinin rengi dahi girmektedir.

Short shifter'in konforu azaltmasida yine bu yukaridaki konfor kavrami sayesinde daha rahat anlasilir. Kisalan vites yollari yuzunden, her vites araligi icin hesaplanmis olan vites araliklari azalir, vites atislarda daha yuksek dikkat ve el becerisi gerektirir hale gelir. Daha fazla verilen dikkat, daha cok yorgunluguda yaninda getirir. Bu yuzdendir ki konfor odakli araclarda vites araliklari, spor araclara oranla daha uzun tutulur. Olusuturulan H grid denilen vites yolu, ciddi hesaplamalardan sonra elde edilir. Ayrica short shifter'in mantigi, momentten kaybedip, vites yolunu kisaltmak oldugundan, bu uygulama yapilmis araclarda vites degistirmek icin gereken kuvvet, standart araclardaki gerekli kuvvetten daha fazladir. Burda da yine enerji bakimindan bir artis soz konusudur, her ne kadar minimal bir fark olsada uzun bir yolculukta bu fark daha belirgin hale gelecektir. Bu ve benzer sebeplerden oturu normal bir vitesi cirtlatan dalginliktan cok daha hafif bir dikkat kaybiyla bile short shifterli aracin vitesini cirtlatmak mumkundur.

Bunun yaninda short shifter'in getirisi, sehir ici kullanim icin sifira yakindir. Amac daha hizli vites degistirmek ve dolayisi ile daha hizli gitmek olduguna gore, short shifter gibi bir uygulama yerine en basitinden bir vafc almak, hiz olarak short shiftera oranla kat ve kat fizibilitesi daha yuksek bir harcama olacaktir. Biz milletce en son yapilacak seyleri ilk yapmayi sevdigimizden oturu su an burda bu konuyu konusuyoruz. Kazanc bakimindan short shifter, esasinda zurnanin son deligi olmaya aday bir uygulamadir, ancak seviyoruz boyle seyleri, ilk mesajimda da yazdigim gibi piyasanin olgunluga ihtiyaci var. Modifikasyon, ulkemizde daha cok yeni bir sektor ve zamanla oturacagina inaniyorum. Bu da yine ancak bilinclenen kullanici sayesinde olacaktir, aksi halde ulkenin sartlari goz onune alindiginda, satici tarafindan son kullaniciyi bilinclendirmeye yonelik bir hareket beklemek, bos bir umut olur. Istisnalar tabiki kaideyi bozmaz bunuda bu noktada soylemem gerekir.

Dis modifikasyon hakkinda, bir aracin bir parcasini alip, bunu baska bir araca uyarlarsak, ne kadar guzel gozukurse gozuksun, bu kalitesiz bir uygulamadir. Hele ki kimi araclarin belirleyici ana ozelliklerini alip farkli araclara uygularsak bu kalitesiz ve yaraticiligi olmayan bir uygulamayi gecip, komik bir uygulama halini alir, ben yukaridaki yazimda bundan bahsettim. Bir ornekle pekistirmek gerekirse, yurt disindaki ciddi olgunluktaki modifiye firmalari, ciddi emek ve maddi kaynaklar harcayip, modlanacak arac icin ozel olarak parcalar tasarlarlar ve bunlari uretirler. Sonucta elde edilen arac, kendi cizigisini koruyan, fakat ayni zamanda daha sofistike gorunen bir arac haline gelir. Iste kaliteli is budur. Iscilik kalitesi, urunun kalitesi, guzel gozukmesi hele dikkat cekmesi odakli ozellikler o isin kaliteli sifatini almasina yetmemektedir. Tum bunlarin yaninda, yapilan uygulamanin ozgun olmasi cok onemli diger bir noktadir ki bu noktayi henuz ulkemizde gozetip is yapan hemen hicbir firma bilmiyorum. Bunun sebebide, piyasanin olgunlasmamasindan oturu, istek portfoyunun ve vizyonun dar olmasindan kaynaklidir. Bunun sebebi ise halkimizin bilinclenme konusunda olan isteksizligi ve maddi yondeki sikintilaridir. Muhim olanin para kazanmak sanildigi bir ortamda, ureticilerin uzerilerine dusen gorevlerden en buyugu olan bilinclendirme calismalarini yapmamalarinida bu sebeplerden oturu dogal karsiliyorum. Bu yuzden gorev bu noktada piyasanin kendine dusuyor. Onemli olanin ozgunluk oldugu, bu cercevede harcanan emegin emek oldugu, farkli parcalari farkli araclara takarken sarf edilen eforun hammaliyette harcanan efordan farkli olmadigi gibi gercekler vardir. Bir parcayi baska bir araca uydurmak icin yapilan calisma, basit ve yaraticiligi olmayan bir emektir, bunun yerine yeni ve ozgun birseyler tasarlamak icin harcanan efor, saygiyi hak eden bir emektir. Arada nuans vardir.

Basit bir modifiye sorusundan yola ciktik, ancak gordugunuz uzere konunun esasi cok derinlere dayanmakta. Guzel bir konu oldu, burda yazan ve emegi gecen herkese bu duzeyli tartisma platformunu olusturduklari icin kendi adima tesekkur ederim.

# 21

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #9 : Eylül 15, 2009, 01:55:07 ÖS »
Emeğin ve tavsiyelerin için ben de teşekkür ederim dostum.

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #10 : Eylül 15, 2009, 03:16:46 ÖS »
Konfor kavrami burda anlatilandan biraz daha derince bir kavramdir. Konfor sadece aracin yumusak suspansyonu yada sizi saran bir koltuk veya aksesuar degildir, konfor bir butundur ve toparlamak gerekirse konfor, gideceginiz yere vardiginizda daha yola yeni cikmis ve bir o kadar daha hatta daha fazla gidebilecek durumda olmanizi saglamaktir. Bunun icine kabin isiklandirmasi ve aracin dosemesinin rengi dahi girmektedir.

Short shifter'in konforu azaltmasida yine bu yukaridaki konfor kavrami sayesinde daha rahat anlasilir. Kisalan vites yollari yuzunden, her vites araligi icin hesaplanmis olan vites araliklari azalir, vites atislarda daha yuksek dikkat ve el becerisi gerektirir hale gelir. Daha fazla verilen dikkat, daha cok yorgunluguda yaninda getirir. Bu yuzdendir ki konfor odakli araclarda vites araliklari, spor araclara oranla daha uzun tutulur. Olusuturulan H grid denilen vites yolu, ciddi hesaplamalardan sonra elde edilir. Ayrica short shifter'in mantigi, momentten kaybedip, vites yolunu kisaltmak oldugundan, bu uygulama yapilmis araclarda vites degistirmek icin gereken kuvvet, standart araclardaki gerekli kuvvetten daha fazladir. Burda da yine enerji bakimindan bir artis soz konusudur, her ne kadar minimal bir fark olsada uzun bir yolculukta bu fark daha belirgin hale gelecektir. Bu ve benzer sebeplerden oturu normal bir vitesi cirtlatan dalginliktan cok daha hafif bir dikkat kaybiyla bile short shifterli aracin vitesini cirtlatmak mumkundur.

Bunun yaninda short shifter'in getirisi, sehir ici kullanim icin sifira yakindir. Amac daha hizli vites degistirmek ve dolayisi ile daha hizli gitmek olduguna gore, short shifter gibi bir uygulama yerine en basitinden bir vafc almak, hiz olarak short shiftera oranla kat ve kat fizibilitesi daha yuksek bir harcama olacaktir. Biz milletce en son yapilacak seyleri ilk yapmayi sevdigimizden oturu su an burda bu konuyu konusuyoruz. Kazanc bakimindan short shifter, esasinda zurnanin son deligi olmaya aday bir uygulamadir, ancak seviyoruz boyle seyleri, ilk mesajimda da yazdigim gibi piyasanin olgunluga ihtiyaci var. Modifikasyon, ulkemizde daha cok yeni bir sektor ve zamanla oturacagina inaniyorum. Bu da yine ancak bilinclenen kullanici sayesinde olacaktir, aksi halde ulkenin sartlari goz onune alindiginda, satici tarafindan son kullaniciyi bilinclendirmeye yonelik bir hareket beklemek, bos bir umut olur. Istisnalar tabiki kaideyi bozmaz bunuda bu noktada soylemem gerekir.

Konfor mantığınıza sonuna kadar katılıyorum fakat bunu neye göre degerlendireceğiz kendi aracımdan ornek veriyim iç aydınlatma ısıkları mevcuttu ve uzun yol defalarca yaptım ve cok yararını gordum bunun yanında gosterge mi değiştirecektim aşırı ısık oldugu için kendi adıma değiştirmedim basşa bir kullanıcı icin bu iyi olabilir ve kullanabilir.Sadece koltukların sarması değildir tabiki ama sizi saran bir koltukta direksiyon hakimiyeti o rahatlık normal sizin sadece öle oturdugunuz baska bir fonksiyonu olmayan bir koltuga gore bir hayli fazladır.Bilimsel olarak bunu zaten anlatmışsınız kendinizde .Anlattıklarınızdan da bu noktaya varabiliriz.

Short shifter hakkında yanlış anlaşılma olmasın short shifter sadece daha sonradan soylediginiz gibi elimizle vites kolunu değiştirmemiz yolunu değiştirir.(bu kısa dediğimiz parça değildir.)Sadece vitesi eskiden 5 cm yer değiştiriyor isek artık 2 cm e düşmüştür bu .Değiştirme konusundaki sertliğe gelince short shift kullandım ve katılmıyorum neden? Çünkü vites geçişi sertleşir fakat geçişi zorlaşmaz ki yaşadığım ve bildiğim short shiftten sonra vitesi bir yere kadar goturdukten sonra vites kendisi yerini alıyor.Denemek isteyen arkadaslar short shift li bir aracta aracı devrine getirin 2 de ve sonr sadece avuc icinizde vitesi ileri doru itleyip bırakın vites 3 ü bulacaktır.Bunun yanında short shift devir kaybını azaltan en güzel en iyi parcalardan biridir. Ayrıca vafc vtec araclar için diye biliyorum ve devir ayarı yapabiliyorsunuz siteden yapan abimizde var bunun yerinede safc varki bu benim bildigim hava benzin karısımını ayarlayan bir parça evet güzel bir mantık fakat 1- Aracımıza direk safc takar benzin tasarruf desek arac gitmeyecektir artırsak benzini icecek ama gidecektir yani zaten bir normali var standart bir aracta ayar olarak .2 - safc den tam anlamıyla yararlanabilmek icin once motorun diger parcalarıyla birkac uygulama yapmak daha fazla verim alımını saglıyor diye biliyorum. Yani modifiyede baş son illaki vardır ama kati kurallar değildir. Tıp ki cogumuzun baştan düz boru sistemi sonradan headeers taktıgımız ve belkide o boru sisteminin headers a gore tekrar değiştiği gibi.Yani modifiye hem performans hem zevk e hitap eder eger ki short shift kullanırken daha rahat vites değişiyorsanız short shift sizin icin birebirdir ki yeni üretilen sıfır aracların vitesleri kesinlikle eskilere benzemez dikkat ederseniz tamamen kısa geçişler mevcuttur eski viteslere göre bunada teknolojinin gelişimi diyoruz.Piyasa konusunda malesef TR deki ticaret mantıgımı dersiniz ticaret ahlakımı dersiniz bu farklı ve tabiki birde olanaklarımız biz yurtdısındakilere gore bence cok iyiz neden mi ? Çünkü onlar egzantrik almaya gidince bile bizim gibi arkadasları arayıp bulup bişekilde sipariş edip en az 1 hafta beklemiyor tuning shop agidip istediği parca reyonuna girip sanki çikolata secer gibi egzantrik filtre dişli v.b. seçip aracına takmak üzere yola koyuluyor sanki normal bir market alışverişi gibi.


Dis modifikasyon hakkinda, bir aracin bir parcasini alip, bunu baska bir araca uyarlarsak, ne kadar guzel gozukurse gozuksun, bu kalitesiz bir uygulamadir. Hele ki kimi araclarin belirleyici ana ozelliklerini alip farkli araclara uygularsak bu kalitesiz ve yaraticiligi olmayan bir uygulamayi gecip, komik bir uygulama halini alir, ben yukaridaki yazimda bundan bahsettim. Bir ornekle pekistirmek gerekirse, yurt disindaki ciddi olgunluktaki modifiye firmalari, ciddi emek ve maddi kaynaklar harcayip, modlanacak arac icin ozel olarak parcalar tasarlarlar ve bunlari uretirler. Sonucta elde edilen arac, kendi cizigisini koruyan, fakat ayni zamanda daha sofistike gorunen bir arac haline gelir. Iste kaliteli is budur. Iscilik kalitesi, urunun kalitesi, guzel gozukmesi hele dikkat cekmesi odakli ozellikler o isin kaliteli sifatini almasina yetmemektedir. Tum bunlarin yaninda, yapilan uygulamanin ozgun olmasi cok onemli diger bir noktadir ki bu noktayi henuz ulkemizde gozetip is yapan hemen hicbir firma bilmiyorum. Bunun sebebide, piyasanin olgunlasmamasindan oturu, istek portfoyunun ve vizyonun dar olmasindan kaynaklidir. Bunun sebebi ise halkimizin bilinclenme konusunda olan isteksizligi ve maddi yondeki sikintilaridir. Muhim olanin para kazanmak sanildigi bir ortamda, ureticilerin uzerilerine dusen gorevlerden en buyugu olan bilinclendirme calismalarini yapmamalarinida bu sebeplerden oturu dogal karsiliyorum. Bu yuzden gorev bu noktada piyasanin kendine dusuyor. Onemli olanin ozgunluk oldugu, bu cercevede harcanan emegin emek oldugu, farkli parcalari farkli araclara takarken sarf edilen eforun hammaliyette harcanan efordan farkli olmadigi gibi gercekler vardir. Bir parcayi baska bir araca uydurmak icin yapilan calisma, basit ve yaraticiligi olmayan bir emektir, bunun yerine yeni ve ozgun birseyler tasarlamak icin harcanan efor, saygiyi hak eden bir emektir. Arada nuans vardir.

Basit bir modifiye sorusundan yola ciktik, ancak gordugunuz uzere konunun esasi cok derinlere dayanmakta. Guzel bir konu oldu, burda yazan ve emegi gecen herkese bu duzeyli tartisma platformunu olusturduklari icin kendi adima tesekkur ederim.
Dış görünüm konusunda evet şahin görünümlü doğan mantığınıza katılıyorum kimse alınmasın ama ben kendi aracın ies oldugu icin logoları kırmızı yapmamıştım fakat gözüne hoş gelen arkadasları da anlayışla karşılamak lazım bencede güzel duruyor benım yapmama sebeplerim farklıydı.Bunun haricinde şuan civicler için kullanılan body kit ler bütün heryerde kullanılan standart body kittir. örnek olarak MUGEN BODY KIT ( birde bunun yan snayileri mevcut bu engellenemez diye düşünüyorum :) )
Fakat malesef ülkemizde kendine özgü modifiye firması evet yok sadece arada gordugumuz farklı tasarımları olan tamponlar v.s. kalıplardan yapılıp araclara takılmakta tabi  o kalıpta ya kasada saklanmakta yada hemen yok edilmekte tek olmak :) Bunun yanında hepimiz izliyoruzdur  Orange county American chopper , overhaulin - chip foose  v.b.  programları .. Bu insanlar her seferinde yaptıklarını kendileri tasarlıyorlar ve hatta bazı parçalar kendi elleriyle üretiliyor.Malesef biz gördüğümüzü onlar düşündüklerini yapıyorlar aramızdaki fark bu sanırım.

Düşünlerinizi okumak zevkti emeğinize sağlık ve ayrıca güzel bilgiler var icinde basit ama herkesin bilmediği bilgiler ..
Düşünce paylaşımınız ve bu saygılı tartışmaya katıldıgınız için teşekkürler
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2009, 07:05:12 ÖS Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

TLM

  • İleti: 62
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #11 : Eylül 15, 2009, 07:40:04 ÖS »
Son yazindaki short shifter ile ilgili yazdiklarini objektif bulmuyorum. Burda yazdiklariniz sizin, short shifter uzerine olan kisisel gorusleriniz. Benim anlatmak istedigim, kisisel olmayan, ortalama bir kullaniciya gore getirileri ve goturuleridir. Ancak anladigim kadari ile short shifterin mekanik konusundaki yaratabilecegi problemlerden de bahis etmem gerekiyor, bu konuda burada ne yazarsam yazayim insanlari ikna etme katsayimin dusuk olmasindan oturu ufak bir arastirma ile bu konuyu detaylica aciklayan, short shifterin ne gibi problemler yaratabilecegini, insani odak noktasi almayan aksine mekanige fokuslanarak yazilmis kisa bir aciklamayi linklemeyi uygun goruyorum. Wikipedia referansi Degindigim noktalar ve daha fazlasi burada acikca belirtilmistir. Sanirim bu konuda daha fazla tartismayada gerek kalmayacaktir.

Bunun yaninda yazinizin vafc ve safc kismindaki tavir bana biraz "o araca vafc olmaz safc olur acik yakaladim" seklinde dusunulerek yazilmis gibi geldi, ancak vafc'nin orda sadece bir ornek oldugunu gozden kacirmissiniz. Kaldi ki vafc ile safc'nin farki , vafc'nin AFR manipulasyonunun disinda vtec sisteminide manipule edebilmesidir. Aralarindaki temel fark budur. Ikisininde ana amaci AFR'yi kullanicinin duzenlemesine olanak saglamaktir.

Bunun disinda, AFR konusundaki yazdiginiz " Aracımıza direk safc takar benzin tasarruf desek arac gitmeyecektir artırsak benzini icecek ama gidecektir " argumani hakkinda, acik bir sekilde yanlistir diyebilirim. Aciklayayim. Gunumuzdeki modern, ECU'ya sahip araclar, fabrikada uretilirken belirli toleranslar dahilinde uretilirler. Bu toleranslarin birkaci da, knock dedigimiz vuruntu, cht dedigimiz yanma odasi sicakligi ve egt dedigimiz egzozdan atilan gazin sicakligi hakkindadir. Vuruntu miktarini, bunun yaninda CHT ve EGT sicakliklarini dusurmek, motorunuzun daha verimli ve guvenli calismasini saglamak icindir. Bunu elde etmek icin ECU, ilk is olarak, Turkiyede genellikle avans adi verilen ama dogru adinin atesleme (ignition) oldugu haritadaki verileri asagi cekmek suretiyle rotar'a almaktir, bunun yaninda benzin haritasindaki veriler ise arttirilarak, yukselen sicakliklarin asagi cekilmesi saglanir. Sistem kabaca bu sekilde isler. Neden tek bir ayari yoktur sorusu ise, cunku aracin farkli oktanlardaki benzinlerle, farkli hava sartlarinda, farkli basinclarda sorunsuz ve guvenli bir sekilde calisabilmesi hedeflenmektedir.

Kisaca:
Daha fazla benzin gonderimi sayesinde cht ve egt sicakliklari dusurulur, yanma verimsizlestirilir.

Bu bilgilerin yaninda, benzinden nasil enerji aciga cikartiriz konusu incelendiginde, bu yakit turunun en verimli yanmayi sagladigi degerin 12.5AFR civarlarinda oldugunu goruruz. Detayli bilgi isteyen arkadaslarin, google'dan bununla ilgili olusturulmus grafiklerin incelemerini tavsiye ederim.

Otomobil ureticileri, araci uretirken bir takim kisitlamalara ve sinirlamalarada tabi tutulurlar. Bunun en bilinenlerinden biride egzoz emisyonudur. Benzin yanmasindan oturu aciga cikan co2 ve bir takim baska zehirli gazlar, kanunlar tarafindan sinirlandirilmislardir. Bu yuzden yine benzinin yapisal ozelligine gore, yanmadan sonra atilan gazlarin minimuma indirilmesi icin yapilan arastirmalar, benzin icin 14.7AFR degerinin, en az zehirli gaz ureten oran oldugunu gostermistir ve bu degere stoikiyometrik (stoichiometric) adi verilmistir. Konu ile ilgili detayli bilgiyi yine Wikipedia'dan alabilirsiniz.

Bu kadar bilgiyi analiz ve sentezledikten sonra elde ettigimiz sonuc, cok basitce anlatmak gerekirse, ureticiler, motor adina dana guvenli ve uzun omurlu olmasi, bunun yaninda da dogaya salinan zararli gazlarin minimuma indirilmesini saglamaya calismaktadirlar ancak kullanicilar, daha performansli calisan bir motor istedikleri icin modifiye yaparlar. Yukarida bahsi gecen 12.5AFR degeri ne kadar en verimli yanmayi yapip, maximum gucu ortaya cikartsada, boyle bir deger motor yapisina gore tehlikeli miktarda EGT sicakligini arttirabilir. Ozellikle asiri beslemeli araclarda, yuk alinda 10'lu rakamlara kadar benzini zenginlestirmek, egt'yi kontrol altina almak icin yapilan bir ayardir. Ancak ne olursa olsun, standart bir arac icin, hemen her zaman, fabrikanin ayarlarina goreceli olarak daha fakir bir ayar, motorunuzun daha yuksek gucler uretmesini saglayacaktir.

Yani, motorun urettigi gucu arttirmak, benzin arttirmak degil, aksine birim hava kutlesine dusen benzin miktari azaltilmakta ve bu sayede 12.5 olan en verimli yanma bolgesine yaklasmak suretiyle gerceklestirilir.

Iste bu sebeplerden oturudur ki "Aracımıza direk safc takar benzin tasarruf desek arac gitmeyecektir artırsak benzini icecek ama gidecektir " argumaniniz hatalidir. Modifiyede kurallar kati degildir demissiniz, ancak araciniza yaptiginiz butun uygulamalar fizik kurallarina bagimli oldugu surece, modifiyede de performans adina yapilan tum uygulamalar maalesef kati kurallara bagli olacaktir. Ne zaman Newton'un fizigine yanlis deriz, iste o zaman hakli olabilirsiniz.

Dis gorunus konusuna tekrar geri donersek, ben arac icin modifiye firmalarinin urettigi parcalari konu almadim. Mugen, Nismo, Ralliart gibi ureticilerin parcalari her zaman kullanilabilir ki zaten bu amacla uretilmislerdir. Benim dedigim, fabrikanin M3 olarak urettigi bir aracin camurlugunun tutulup 320'ye yada herhangi bir baska modele takilmasidir. Aradaki ciddi farka dikkatinizi cekmek isterim. Onceki cumledeki orneklerde gecen markalar zaten ozgun uretim yapmaktadirlar. Ozgun uretimden kasit ev ya da el yapimi parcalar degildir. Umarim degindim nokta daha da aydinlanmistir cunku yazinizdan benim soylemek istediklerimin yanlis anlasildigi izlenimine kapildim.

Iyi calismalar dilerim...

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #12 : Eylül 15, 2009, 08:08:51 ÖS »
Öncelikle yazınızı satırı satırına okudum verilen bilgiler için teşekkürler fakat verilen bilgilerin konumuzla ne alakası var onu anlamadım .. Short shift konusunda araca zarar vermesine hala katılmıyorum wikipedia dan verdiğiniz yazıyıda okudum orada bahsedilende cok cok uzaklarda kabul edilecek bir zarar bence deveye hendek atlatmak gibi birşey olur ki ayrıca konu bu pazarlama piyasa pazar payı olayın getirilmiştir.Short shiftin aracını doğru düzgün kullanabilecek bir sürücüye hic bir zararı olmayacaktır olsaydı zaten bu satanlar tarafından değil modifiye ile ugrasan kişiler tarafından acıklanırdı.Ama siz short shifter kullanırken vites kacırır buna benzer hatalar yaparsanız bu S2k ya binip aracın seriligine alışamayıp gidip güzelim aracı pert etmeye benzer .

wafc safc konusunda bence siz beni yanlış anlamışssınız aynı şeylerden bahsediyoruz evet birisi vtec araclara uyumlu bir parcadır demiştim hala daha soyluyorum.Sonuc olarak soyledigimde sizin baslangıc ta yapılacak ve sonuncu yapılacagı ilk yaparız sozune karsılık vafc safc de bir baslangıc değildir bunu anlatmak istemiştim .ECU konusunda ECU de standart bir araba parcası değildir her aracta bulunmamaktadır .ECU ve diger parca bilgilerini zaten yazmıssınız bilgiler icin teşekkür.Ama burda pek gereği yoktu.Kendi düşüncelerimizi savunurken sanırım yapmamamız gereken tek şey elmayı tartışırken birden bire armut anlatmaya baslamamaktır.Bilgileriniz icin tekrar teşekkürler lütfen bilgilerinizi teknik bilgiler kısmında paylaşınız sakın yanlıs anlamayın bilgileriniz sitede bircok üye için zevkle okunacak yazılar olacaktır.

Sonuc olarak short shifter in bir araca zararlı oldugunu soylemek bence yanlış bir acıklamadır tersini iddaa edenlere saygı duyarım short shiftten zarar goren kullanıcı gormedim sadece şanzımanı kucagına alan duydum ya vites cırtlatmak dediğimiz olayla dişli sıyıran yada 5-6 yerine 5-4 yapmak şeklinde şanzıman kucaklayan kullanıcılardır.Bunu parçalara yükleyemeyiz :)

Dış görünüm konusunda dış body kitten bahsetmiştiniz bende size bunu acıklamıştım ve orneklerim cok dogru tekrar soyluyorum suan yapılan dıs modlamalar bundan ibaret eger  başka marka parcasını takan modifiyecileri konusursak kişisel kullanıma girmiş oluruz bu genel bir degerlendirme olmaz.Ayrıca örnekte vermiştim basit bir ornekti."Logomu kırmızı yapmadım aracım vtec olmadıgı ıcın " Yanındada fikirlerim hala gecerli eve dış body kit veya motor modifiyesi konusunda yurtdısındaki hicbir olanaga sahip değiliz malesef ve bu olanaklarla TR deki araclar yeterince basarılıdır.Bu modifiyeleri doğan görünümlü şahinlere bakarak laf soyletmem emek karsılıgında birşeyler yapılıyor.BMW görünümlü şahin e bakmak yerine gider mugen typer a bakarım keyfim yerine gelir . mugen civic e bakarım keyfim yerine gelir :)

Tekrar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler paylaşımlarınızın devamını dilerim ;)

Sevgiler saygılar  güneş abi :)
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2009, 08:16:05 ÖS Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #13 : Eylül 15, 2009, 08:17:21 ÖS »
güneş relax kardeşim gelme bizim gençleriin üstüne bu kadar :):)

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #14 : Eylül 15, 2009, 08:23:16 ÖS »
Güneş abi Volkan abi birinizle burda birinizle msnde ugrasıyorum daha yasım 22 :)

Kullanıcı cartlatıyorsa short shift in sucu ne ikinizden biri bana bunu acıklasın :)

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #15 : Eylül 15, 2009, 08:26:36 ÖS »
 short shift zararlı vites kaçırman dahada kolaylaşıo gitti şekromeçler dewirli araçlarda oldukça rastlanılan bişeydir onu yapan mühendis bilmioda senmi biliosun mahircim

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #16 : Eylül 15, 2009, 08:31:45 ÖS »
Şimdi oldu short shift i ben konu boyunca VTEC II olarak dusunuoduk :) volkan abiyle simdi msnde konusuyoruz TURBO lu artı yuksek dvir ceviren araclardan bahsediyor zaten normalde bile yuksek devir ceviren araclarda zor yetişiliyor vitese birde short shift le dusunemiyorum.Lütfen dusunduklerinizi buraya da yazın VTECII birden bire oldu 300 350 hp lik bir arac :)

Size saygısızlıgımız olmaz abiler :)

ama bu VTEC II ye takılır short shift bişicikte olmaz :)
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2009, 08:32:47 ÖS Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

DohcVtec

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #17 : Eylül 15, 2009, 08:43:38 ÖS »
içinizde   vtecII  Short shifter  Nasıl  bişey  oldugunu  bilen var mı:)  varsa  bende bir  resim alabilirmiyim    hani  böle uzun bir  cubuk var  kafasından  yuvarlak  bişey  var  diger  tarafınadan vitec  topuzu  takılıyor  o mu

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #18 : Eylül 15, 2009, 08:55:17 ÖS »
Haydi bir kişi yuklenio hadi bakalım niye vtec II lere short shift takılmıyormu :)

DohcVtec

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #19 : Eylül 15, 2009, 08:56:29 ÖS »
ben bilmedigimden soruyom  arkadaşım

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #20 : Eylül 15, 2009, 08:57:55 ÖS »
Tamam yok benmi yanlış biliyorum dedim :) benım bildigim takılıyor :)

Güneş abi cevap ver :)

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #21 : Eylül 15, 2009, 10:44:39 ÖS »
ben bilmedigimden soruyom  arkadaşım
bilmemek ayıp deil ögrenmemek ayıp takılır

# 21

  • Ziyaretçi
Ynt: # 21's Civic Project !!!
« Yanıtla #22 : Eylül 18, 2009, 12:39:12 ÖS »
Oh oh baya verimli ve ateşli bi muhabbet olmuş yahu :)

Bilgiler için teşekkürler ağalar.

Ben xenonlu sis farlarımı takarak işe başladım ;)