Gönderen Konu: 215 40 17 ve 185 70 14  (Okunma sayısı 2333 defa)

racing3000

  • İleti: 129
215 40 17 ve 185 70 14
« : Haziran 08, 2009, 01:35:28 ÖS »
arkadaşlar 215 40 17 ve 185 70 14 ebatlarındaki iki aynı marka model lastik arasındaki ağırlık farkı ne kadardır sizce? jant ağırlığı gibi bu da etkilimidir performansta. mantıken aynı etkiyi yaratması lazım ama ne kadar fark vardır kestiremiyorum ve tartma şansım da yok.



Volkan-S

  • İleti: 17
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #1 : Haziran 08, 2009, 02:14:25 ÖS »
Ağırlık olarak aracın üzerinde bir etkisi olmaz lastiğin. Jantın ağırlığı etkili olur. Ayrıca lastiğin ağırlığı değil sınıfı, hamuru, çizgileri, yanağı, tabanı ve diğer teknik özellikleri önemlidir.

Elbette 215/40/17 ile 185/70/14 lastiklerin arasında ağırlık farkı olacaktır ancak hissedilmeyecek bir ağırlık olur araç için. Bu önemli değildir. Önemli olan lastiğin teknik özellikleri ve ölçüleridir.

Performans a etkili olan  lastiklerindir. yukarıda saydığım lastiğin teknik özellikleri ile aracının standart lastik ölçüleri göz önünde bulundurarak aracı ne kadar yoracağı yada ne kadar rahatlatacağı üzerine yorum yapılabilir ancak. 

Açık bir soru sorabilirsen yardımcı olmaya çalışalım.

racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #2 : Haziran 08, 2009, 02:45:19 ÖS »
arkadaşım sanırım sen soruyu yanlış anlamışsın. dikkat edersen "aynı marka model" lastikler arası karşılaştırma yapıyorum ve araca yaptığı ağırlık değil, ya da senin tabirinle araç için hissedilmeyecek ağrılıktan bahsetmiyorum. ivme x atalet momentinden meydana gelen momentten bahsediyorum. yani dönel cismin araca uyguladığı tepkiden, buradan jant da lastik de hesabını tam olarak yaptığında şaşıracağın kadar etkili sonuçlar doğurur. kaldı ki bunların fiziksel boyutu bilinmesine rağmen tecrübe edenlerle de paylaşılmış konulardır. burada ki soru bu iki lastiği teraziye koyan var mı şeklinde olsa daha iyi anlardın heralde. jant ağırlığı kadar etkilimidir diye sormam da biliyosun 14" ve 17" aynı maddeden yapılmış aynı dizayn jantlar arasında yüzde 30-40 lara varan ağırlık farkları vardır, lastikte de böyle midir demek istedim,tamam. eğer böyle ise ya da değilse performansa nasıl yansıyacağını hepimiz biliyoruz zaten.

Volkan-S

  • İleti: 17
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #3 : Haziran 08, 2009, 05:04:12 ÖS »
jant ve lastik üzerine yapılacak hesaplar elbetteki çok farklı sonuçlar doğurur. Ancak yukarıda ki soruyu soran kişi sensin. Okuyanlar bizleriz, açık ve net bir şekilde soruyu yöneltmezsen elbetteki aklının içindekilerini anlayamamızdan daha doğal başka birşey olamaz.

"performansa nasıl yansıyacağını hepimiz biliyoruz" demişsin ancak yukarıdaki soruda yine "performansa etki eder mi?" diye bir soru yöneltmişsin.

Söylediğim gibi okuyucu gözünden de sorduğun sorunun anlaşılır olması çok önemli. 10 gün önce jant lastik değiştirdim izlenimim olarak söyleyeyim. 175/65/14 ile 195/50/15 arasında lastik olarak ağıtlık farkı var. Ele alınca anlaşılıyor.  Ben bu ağırlık farkının araca pek bir etkisinin olmadığını belirtmek istedim yukarıda bu kadar sadece.

Etki eden özelliklerinin ağırlık dışındaki doneler olduğunu söylemek istemiştim.

Umarım sorularına cevap bulabilirsin.

İyi akşamlar.

racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #4 : Haziran 08, 2009, 05:21:12 ÖS »
öncelikle sağol verdiğin bilgi için. şunu tekrar söylim sorduğum sorudaki performansa etki eden şeyle, ikinci mesajımda bahsettiğim etki farklı şeyler. ben senin yazımından tamamen olayı yanlış anladığını düşündüm. ben burda 1 yazıyorsam aynı sizler gibi 1000 kere de okuyorum, neyse yanlış anlaşılmadan başka bişey değil o halde. sana iyi akşamlar.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #5 : Haziran 08, 2009, 07:59:37 ÖS »
lastiklerdeki ağırlık farkı oranı, jantlardaki ağırlık farkı oranı kadar büyük değildir. çünkü lastikleri bi dairenin çevresi şeklinde düşünürsek, cantlar bu dairenin içidir, yani alanıdır.

çevre = 2πr
alan= πr²

cantin ve lastigin büyüklüğünü göz önüne aldığımızda değişken etken r oluyor, yani yariçap. Çevre yani lastik yariçapin büyüdüğü oraninda, cant kisminda ise yaricapin karesi oraninda etkiliyor.

ivme,atalet ve momentten bahsettigin icin bu basit formülle aciklamak istedim.

sonuc: jant icin bahsettigin %30-%40 lik ağirlik farklari, lastik icin cok daha düşük oranlardadir.

iyi günler.

racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #6 : Haziran 08, 2009, 10:38:34 ÖS »
hocam sağolasın , sanırım aradığım cevap buydu, çok teşekkür ederim  >=ok

hunace

  • İleti: 583
Ynt: 215 40 17 ve 185 70 14
« Yanıtla #7 : Haziran 09, 2009, 07:09:24 ÖÖ »
hocam sağolasın , sanırım aradığım cevap buydu, çok teşekkür ederim  >=ok
rica ederim, keyifli sürüşler.