Hondacı arkadaşım merhabalar.....
Şimdi sizce bir aracı tasarlayan mühendis, üretimini yapan firma vs söz konusu araca
205/55/16 ebadındaki lastiği uygun görmüş ise bunu zorlamanın gereği ve manası nedir? (bunu anlamış değilim...)
Şöyle ki söz konusu araçlarda iki farklı jant lastik ebatı var o da 195/65/15 VE 205/55/16, bu iki lastik ve jant ebatı bu HONDA yı her şekilde taşır ve sorun yaşatmaz demektir.
Şimdi siz sırf görsellik uğruna aracın orjinal şeklini bozacaksınız, km deki yakıt sarfiyatını arttıracaksınız, rampalı yollarda aracınızın çekişini düşüreceksiniz ve bütün bunlar için başlangıçta ödediğiniz paraya ilaveten her lastik değişiminde lastik başına 50 -100 TL fazla ödeme yapacaksınzı, üstelik bütün bunları yaparken de Hondanızın lastik yanak yüksekliğini düşürdüğünüz için sürekli pürüzsüz asfalt arayışına girecek, şehir içi bakımsız yollarda mecburen extra yavaşlayacaksınız veya aracınızı daha gürültülü bir şekilde sarsıntıya maruz bırakıp gazlayacaksınız...
SEÇİM SİZİN . . .
illede değiştirecem diyorsanız, aracı orjinal jant lastiği ile alın, herhangi bir lastikçiden 4 tane yeni 17 yada 18 jant lı 4 lastik jant alın, honda plaza da taktrın... sizin yere basmamış sıfır jant ve lastiklerinize eminin daha çok para verecek 15 sac jantlı HONDA DREAM kullanıcısı bulunacaktır, hele ki İZMİR de. . .
RENK konusunu biliyorsun zaten çok kurcalamaya gelmez, zevk meselesi ama benim araç metalik laacivert ve çok sık yıkatmak gerekiyor, siyah vb koyu renklerde bu durum hep aynı... Ben alacak olsam ya Urban Titanium - Gümüş ya da Alabaster Silver - Bronz Metalik i tercih ederdim..