Gönderen Konu: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...  (Okunma sayısı 4478 defa)

kartal54

  • İleti: 434
2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« : Ekim 02, 2011, 09:12:43 ÖÖ »
Selam arkadaşlar...
Teknik ve ayrıntılı bir bilgisi olan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim...
Sitede araştırdım ama hep typeR veya farklı araçlar için konuşuluyor ve mantığı anlatılıyor sadece...
Benim istediğim 2010 Otm Civic'e supercharger takılırsa hangi parçalar değişmeli, intercooler takılmalı mı, kaç hp güç artışı sağlanır, motor ömrünü ve sorunsuzluğu nasıl etkiler ve tabiki kaç TL'ye mal olur???

Not: Turbo aracım için fazla... Benim istediğim diğer civiclerden bir parça farklı olmak... Otomatik civicle de performans sağlamak... Tabi bunları yaparken normal kullanımda ekonomim değişmesin ama istediğimde de performansı arttırayım...



kartal54

  • İleti: 434
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2011, 09:25:21 ÖÖ »
Böyle bir konuya rastlamadım forumda yeni civiclerle ilgili...
Acaba uygulayan var mıdır FD6ya???

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2011, 09:40:04 ÖÖ »
Sanirim bizim motor icin uretilem supercharger yok. Ben amerikan sitesine sormustum yok demislerdi
« Son Düzenleme: Ekim 02, 2011, 09:41:41 ÖÖ Gönderen: BGR19 »

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2011, 10:30:08 ÖÖ »
sizin bir defa çıkış noktanız yanlış.
Hem otomatik vites araca yapmak istiyorsunuz hem ekonomiyi etkilemeyecek hem sorunsuz olacak. öyle bir dünya öyle bir sistem yok. sizin yaptığınız en ufak değişiklik bile sorunsuzluğu etkiler. tüketimi etkiler. en basitinden panjuru değişmenin bile uzun vadede etkisi olur.

Eğer ciddi düşünüyorsanız bütçenizi belirleyip bu işlerin uzmanı olan garajlara gidin. servis paşaoğlu nu tavsiye ederim.

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2011, 10:47:26 ÖÖ »
Aslinda ben hic onermem sonradan yapilan turbo, sc falan motorun omrunu azaltir ayrica cok basiniz agrir sanayide gezersiniz


kartal54

  • İleti: 434
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #6 : Ekim 02, 2011, 11:56:42 ÖÖ »
sizin bir defa çıkış noktanız yanlış.
Hem otomatik vites araca yapmak istiyorsunuz hem ekonomiyi etkilemeyecek hem sorunsuz olacak. öyle bir dünya öyle bir sistem yok. sizin yaptığınız en ufak değişiklik bile sorunsuzluğu etkiler. tüketimi etkiler. en basitinden panjuru değişmenin bile uzun vadede etkisi olur.

Eğer ciddi düşünüyorsanız bütçenizi belirleyip bu işlerin uzmanı olan garajlara gidin. servis paşaoğlu nu tavsiye ederim.
SC ile ilgili arama yaptığımda normal kullanımda SC nin aktif olmadığı yazıyordu... Evet haklısınız yapılan her değişiklik aracı etkiler ama ben yazanların yalancısıyım...

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #7 : Ekim 02, 2011, 02:32:00 ÖS »
normal kullanımda devre dışı diye bir olay yok. süpercharger sürekli çalışır. sadece belli bir devre gelince basınç üretir. yaklaşık 2000 rpm civarıdır.

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #8 : Ekim 02, 2011, 03:35:07 ÖS »
Supercharger hep calismiyormu yani belli bi devri yok diye biloyrum cunku krank miline bagli degil mi bi kayis ile. Sonucta motor dondugu surece calismiyor mu?

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #9 : Ekim 02, 2011, 03:38:11 ÖS »
Mercedes gibi bazı araçlarda kavrama gibi bişey yapmışlar elektronik olarak belli devirde başlatılabiliyor.
Genelde direk kayış ile hareket alıyor. Motor döndükçe basınç üretiyor.

Eğer ilerde biraz daha güç isterim derseniz s/c çok mantıklı değil.

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #10 : Ekim 02, 2011, 05:31:33 ÖS »
Mercedes gibi bazı araçlarda kavrama gibi bişey yapmışlar elektronik olarak belli devirde başlatılabiliyor.
Genelde direk kayış ile hareket alıyor. Motor döndükçe basınç üretiyor.

Eğer ilerde biraz daha güç isterim derseniz s/c çok mantıklı değil.
Anladim ama niye kapatilir ki sc acaba kucuk devirlerde urettiginden cok mu guc harcio acaba?

kartal54

  • İleti: 434
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #11 : Ekim 02, 2011, 06:55:24 ÖS »
Mercedes gibi bazı araçlarda kavrama gibi bişey yapmışlar elektronik olarak belli devirde başlatılabiliyor.
Genelde direk kayış ile hareket alıyor. Motor döndükçe basınç üretiyor.

Eğer ilerde biraz daha güç isterim derseniz s/c çok mantıklı değil.
Anladim ama niye kapatilir ki sc acaba kucuk devirlerde urettiginden cok mu guc harcio acaba?
Muhtemelen düşük devirlerde sürücünün güç istememesinden kaynaklanan yakıt tasarrufu modu gibi birşeydir bizim vtec lerdeki gibi...
O zaman normal bir SC de sürekli çalışsa da düşük devirlerde çok fazla basınç oluşturmadığı için ne tam bir yakıt tasarrufu ne de sarfiyatı yapıyor benim anladığım...

goldbergbrk

  • İleti: 756
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #12 : Ekim 05, 2011, 01:41:19 ÖÖ »
otomatik aile arabasıyla güç beklemek zaten ters mantık ama birazda olsun araç güçlensin derseniz en basitinden filtre komple egsoz yapın  dereceli egzantrik felan bulunabilir ebaydan onları halledin

kartal54

  • İleti: 434
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #13 : Ekim 05, 2011, 11:49:50 ÖÖ »
Peki bunlardan sonra ne kadar güç artışı sağlayabilirim ve tahmini olarak ne kadara mal olur???

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #14 : Ekim 05, 2011, 10:43:34 ÖS »
Egzoz + filtre max 5-8hp, dereceli egz. Kac olur bilmem ne kadar saglikli olur onu da bilmem

kartal54

  • İleti: 434
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #15 : Ekim 05, 2011, 11:43:57 ÖS »
Bana en sağlıklısı, kolayı ve ucuzu (tabi performans arttırarak) süpercharger gelmişti...
Ama bakıyorum uygulayan yok çeşitli fikirler olsa da tatmin edici bir bilgi alamadım...
En güzeli görsel modifiyeye devam...

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #16 : Ekim 07, 2011, 09:35:40 ÖÖ »
yanlısım varsa düzeltin de sadece eksoz filtre ikilisinden 7 8 hp falan almak oyunlarda oluyordu.. supercharger pek uygulanan bisey olmadıgı icin gercekten cok ugrasmanız gerekir fd6da. ancak icten yanmalı motorun temel prensibidir yani ne kadar soguk ve zengin havayı cekebildiğiniz , verimli sekilde yakabilmeniz ve rahat sekilde gazını atabilmeniz gerekir.. bu döngüde yakıt artmadan performans artmaz sonucu rahatlıkla elde edilir :)

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #17 : Ekim 07, 2011, 10:14:55 ÖÖ »
eksoz filtre ile  7 8 alınmaz ama cai + headers + kat iptali + son susturucu ile daha fazlası alınıyor. tabii R serisi motorlara headers olmuyor diye biliyorum :S

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: 2010 Otm. Civic ve SUPERCHARGER...
« Yanıtla #18 : Ekim 07, 2011, 10:31:27 ÖÖ »
performans bekleyerek fd6 alana tavsiyem 1.8 olanlardan almasıdır..