arabanı satıcaksan typeR alacaksan hiç şimdiden uğraşma, aracını al ondan sonra performansı beğenmezsen bakarsın bence.
+1
ayrıca dediklerimi tekrar oku. egzos falan hikaye. sadece ses veriyor. ses verdiği için de insana biraz gaz geliyor. senin orjinal hava filtren zaten tampona doğru uzanıyor ve kazanın içinde. soğuk hava çekecek biçimde konumlandırılmış. bu dergilere falan bakıyordum, adam mantar filtre takmış, bakıyorsun mantar filtreye ses çıkarmıyor. e neden mantar? su çekmiyor. e üstelik kısa nasıl performans alıyorsun sıcak hava çekiyor? 1-2 hp veriyor diyorlar. alakası yok. filtreler içinde en yırtıcı sese sahip olanı aem cai. onun da sesten başka bir artısı yok. bazı kupon s2000 ler görüyordum. sahiplerinin parası gani. adam japonyadan mugen filtre kazan getirtmiş. buna bir şey demem. çünkü tehçizatın toplam ağırlığı, eskisinin 1/2 si kadar. ayrıca mugen bildiğin honda. ses veriyor mu? hayır.
gelelim kat iptaline. katalizör, motorun içerisindeki dumanı hızlı bir şekilde emip, çevirip süzdükten sonra egzosa ileten parça değil mi? iptal edersen sanırım headers takıyorsun. sen gaza sonuna kadar basmadığın müddetçe, motorun içerisindeki atık gaz basıncı düşük olacağından, duman tahliye olamaz ve motor karbon monoksit yüzünden boğulur. zaten derler, düşük devirlerde performans bekleme diye. sen bu aracı 7/24 pistte mi kullanacaksın? rallylere mi katılacaksın? eğer araçta turbo kit olursa, basınç yükseleceğinden duman motorun içinden hızlı tahliye olur. işte o zaman katalizöre gerek kalmaz. araç zaten 1.6, hava emiş gücü ortada. 5000cc olsa anlarım.
egzos; uc olayını unut. uc olarak sadece sebring öneririm. o da şu an piyasada yok. olanı da, sadece egzos ucu olarak 800 tl'ye gidiyordu en son. sebringin de sana vereceği performans 0.6 hp falandır. bu egzos olayı yine basınçla alakalı. bu işi profesyonelce yapan ve egzosu kit halinde satan markaların amacı, egzosu bir roket gibi kullanmak ve ekstra itiş gücü sağlamaktır. başta iyi görünüyor. ama sen turbo düşünmüyorum diyorsun. egzosa kaç bar basınçta hava girecek ki egzos onu itme kuvvetine dönüştürecek?
boşuna ekstra ağırlık.
yay; spor amortisör ile birlikte kullanılmazsa, şasinin üzerindeki yer çekimini arttıracağından, şasi de eğilmeler yapar.(uzun vadede) neyseki araçlarımızda mcpherson var. şasiyi götürmez ama mcphersonları götürür.
jant; aynı şekilde şasiyi yorar.(oz,enkei gibi markaların hafif alaşım jantlarını tenzih ederim)
kule gergisi; bir kaç çukura girip çıktıktan sonra, bir bakmışsın ki karoser de abuk subuk yamulmalar olmuş. bu biraz uzak ihtimal olsa da, kule gergisinin, ülkemiz yollarına uygun olmadığı bir gerçek.
hala bunca masrafın altına girmeyi istiyor musun?