Gönderen Konu: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?  (Okunma sayısı 12030 defa)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Merhaba Arkadaşlad uzun zaman oldu foruma giremedim fakat geridöndüm :) arkadaşlar ben canadadayim ve Turkiyeye temelli dönüş yapıcam.  Ve burada 2002 model civic d17a2 motorlu bir aracim var. Bunu burada twinturbo, crank, cam shafts, p29turbo piston vs.... Yükleyip turkiyeye 6ayligina sokup akşamları ordaki 2002 bir civic'e gecirmek istiyorum. Sebebi yapicagim projeye baya bir masraf edicem  ve  bu parçaları normalde turkiyeye tek tek getirme sansim yok o yuzden bu yolu secicem.  Ayrıca 2005 model acura EL ön görünümü,bagaj kapagi ve body kitler yuklicem ve yani sıra buradaki 2001-2005 civicler ve 2001-2005 acura EL ler aynı kasa fakat on ve bagaj görünümü çok farklı ama interchangable yani sıra icide çok farklı bir çok parçayı transfer edicem, deri koltuk, koltuk ısıtma kapı pandizotlari deri ve maun  ayrıca supsansiyonlarimi ve jantlarimida transfer edicem... Sonrada aracı türkiye gümrük birliğine terk edip milli servete bagislicam. Fakat motoru yuklemeden önce emin olmak istiyorum turkiyedeki civiclerde d17a1-2 mu?



34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #1 : Ağustos 18, 2013, 10:15:15 ÖS »
Yokmudur konu hakkında bilgisi olanlar ??? Lütfen yardim

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #2 : Ağustos 18, 2013, 10:35:28 ÖS »
Turkiyedeki 2001-2005 civicler d16v1 yada d16w7 ,  d17a1 yada a2 motor yok burda

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #3 : Ağustos 18, 2013, 11:02:31 ÖS »
Şaka yapıyorsun ya! Çok kötü oldu bak bu şimdi... 3 gecedir amerika forumlarini deldim... Tek tek buildleri araştırdım d17a2 için... Hepsi çöp oldu... Hayatımda okadar kitap okumadım ben... :(

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #4 : Ağustos 19, 2013, 07:36:49 ÖÖ »
Şaka yapıyorsun ya! Çok kötü oldu bak bu şimdi... 3 gecedir amerika forumlarini deldim... Tek tek buildleri araştırdım d17a2 için... Hepsi çöp oldu... Hayatımda okadar kitap okumadım ben... :(
ama iyi haber şu dün telefondan yazdıgım için detaylı yazamadım , d16v1 ile d17a2 nın blokları silindir kapakları şanzımanı herşeyi aynı sadece farklı olan parçaları krank ve pistonlar , piston kolları bıle aynı 137mm , d17a2 nın krankını ve pistonlarını d16v1 e geçirdiğin taktirde motor d17a2 olur

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #5 : Ağustos 19, 2013, 07:46:49 ÖÖ »
Şaka yapıyorsun ya! Çok kötü oldu bak bu şimdi... 3 gecedir amerika forumlarini deldim... Tek tek buildleri araştırdım d17a2 için... Hepsi çöp oldu... Hayatımda okadar kitap okumadım ben... :(
ama iyi haber şu dün telefondan yazdıgım için detaylı yazamadım , d16v1 ile d17a2 nın blokları silindir kapakları şanzımanı herşeyi aynı sadece farklı olan parçaları krank ve pistonlar , piston kolları bıle aynı 137mm , d17a2 nın krankını ve pistonlarını d16v1 e geçirdiğin taktirde motor d17a2 olur
Zaten benim icin onemli olan Ayni Block'a sahip olmasi... Geriye kalan hersey ama hersey tarafimdan degistirilinebilinir... Normalde Turkiyede izin verseler direk K20 yada b16 yada b20 VTEC kicked motor atardim ama Tabiki Sacma duzenimiz kisitladigi icin bizde imkansizi hercek yapmak zorundayiz... Suanda ikinci terchim ep2 yada ep3 civic onlar sanirim d17a2 geliyor dimi?

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #6 : Ağustos 19, 2013, 07:55:30 ÖÖ »
yok ep2 ler de d16v1 motorlu, türkiyede 1700cc civic yok hiç gelmedi

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #7 : Ağustos 19, 2013, 08:09:11 ÖÖ »
yok ep2 ler de d16v1 motorlu, türkiyede 1700cc civic yok hiç gelmedi
haydeee... sanirim D17a2 crank shaft kullanicaz ustunede Crower Maxi-Light Steel Billet Connecting Rods aticaz bide CP 75.5mm pistons 8,8:1 CR ustunede GTK-350 Turbonetics Turbo aticazki anca 350-450 arasi bir guc alicaz...

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #8 : Ağustos 19, 2013, 08:10:01 ÖÖ »
bakalim butcemi cok zorliyacakmi? hesap yapmam gerek... bir suru liste var... eger eminsek ayni blok kullanildigindan teyit edelim gene...

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #9 : Ağustos 19, 2013, 08:21:57 ÖÖ »
d17 ıle d16 arasında sadece ıkı fark var krank ve piston

d17a2 strok 94.4mm

d16v1 strok 90mm

d17a2 9.5.1 cr

d16v1 10.4.1 cr

d17a2 kol 137mm

d16v1 kol 137 mm


yanı kesınlıkle emınız kı d17 ıle d16 blok tartışmasız aynı

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #10 : Ağustos 19, 2013, 08:30:16 ÖÖ »
yok ep2 ler de d16v1 motorlu, türkiyede 1700cc civic yok hiç gelmedi
haydeee... sanirim D17a2 crank shaft kullanicaz ustunede Crower Maxi-Light Steel Billet Connecting Rods aticaz bide CP 75.5mm pistons 8,8:1 CR ustunede GTK-350 Turbonetics Turbo aticazki anca 350-450 arasi bir guc alicaz...
o setup için darton gömlek kullanmazsan eger pistonlar blogun dışında gezer , ha darton kullanırsan piston çapını 78mm kullanabılırsın bu da D17 KRANK ILE 1800CC HACME CIKARTIR MOTORU ,  75.5 mm piston ıle 450hp alabılmen cok ama cok zor orjınal gömlekler dayanmaz o güçlere , block guard bıle kullansan dayanmaz

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #11 : Ağustos 19, 2013, 08:34:07 ÖÖ »
yok ep2 ler de d16v1 motorlu, türkiyede 1700cc civic yok hiç gelmedi
haydeee... sanirim D17a2 crank shaft kullanicaz ustunede Crower Maxi-Light Steel Billet Connecting Rods aticaz bide CP 75.5mm pistons 8,8:1 CR ustunede GTK-350 Turbonetics Turbo aticazki anca 350-450 arasi bir guc alicaz...
o setup için darton gömlek kullanmazsan eger pistonlar blogun dışında gezer , ha darton kullanırsan piston çapını 78mm kullanabılırsın bu da D17 KRANK ILE 1800CC HACME CIKARTIR MOTORU ,  75.5 mm piston ıle 450hp alabılmen cok ama cok zor orjınal gömlekler dayanmaz o güçlere , block guard bıle kullansan dayanmaz
ya oraya oyle ozet gectim zaten listemde darton var... Darton cakicam, cakicamda... burada bir eleman gunluk kullanimda 350WHP bir EK kurdu o kullanmadi ama turboda 15-17 psi in ustune cikmiyor... birde stage 2 camshafts lar var... bakalim. artik once hesap kitap... neyi kendim yaparim neyi yapamam hesaplamam gerek. sonucta her takima sahip degilm... inanirmisin? motoru evin icine sokup evde toplicam :D

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #12 : Ağustos 19, 2013, 09:29:32 ÖÖ »
yok ep2 ler de d16v1 motorlu, türkiyede 1700cc civic yok hiç gelmedi
haydeee... sanirim D17a2 crank shaft kullanicaz ustunede Crower Maxi-Light Steel Billet Connecting Rods aticaz bide CP 75.5mm pistons 8,8:1 CR ustunede GTK-350 Turbonetics Turbo aticazki anca 350-450 arasi bir guc alicaz...
o setup için darton gömlek kullanmazsan eger pistonlar blogun dışında gezer , ha darton kullanırsan piston çapını 78mm kullanabılırsın bu da D17 KRANK ILE 1800CC HACME CIKARTIR MOTORU ,  75.5 mm piston ıle 450hp alabılmen cok ama cok zor orjınal gömlekler dayanmaz o güçlere , block guard bıle kullansan dayanmaz
ya oraya oyle ozet gectim zaten listemde darton var... Darton cakicam, cakicamda... burada bir eleman gunluk kullanimda 350WHP bir EK kurdu o kullanmadi ama turboda 15-17 psi in ustune cikmiyor... birde stage 2 camshafts lar var... bakalim. artik once hesap kitap... neyi kendim yaparim neyi yapamam hesaplamam gerek. sonucta her takima sahip degilm... inanirmisin? motoru evin icine sokup evde toplicam :D
camshaft sadece crower da var d17a2 motor için atmosferık ve turbo olarak , ama benım tavsıyem d17a2 sılındır kapagını değilde d16y4 sılındır kapagı kullanıp non vtec yapmandır turboda daha verımlı olur ,mappıng kısmında ıse aem 30-1030 yada hks f-con pro kullanman gerekecek pıggy pack ile olmaz mutlaka standalone bır ecu kullanmalısın

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #13 : Ağustos 19, 2013, 10:07:55 ÖÖ »
Şimdi crower da herhangi bir üretilen crankshaft yok... Custome made Bisey yapiyolar senin vericegin verilere göre... Ve işin kötü tarafı ikibin altiyuz dolar ödeyip bloga sokomayan adam çok... Orjinal 1994_2000 arası d16b bloklar için konuşmuyorum ama kimse yeni nesil d16-17lerin bloguna dokunmuyor çünkü çok riskli... Mevcut crank 600hp + kaldırıyor... Bende aslında slindir head için y8 yada z6 kafa düşünüyorum ama ikisininde contasini aldım bil bakalım ne oldu? Y8 ve z6 nerdeyse bire bir aynı... Fakat d17a bloğ contasi ve y8blog contasi nerdeyse aynı ama on manifolt tarafındaki kafa yağ drenaji kafa kafaya gelmiyor... Yani orda biraz salak bir durum var... Bir eleman var youtube da d17ye y8kafa takmış ama frankenstein olmuş ya... Sanırım d17kafa getircem oraya... Aslında a9 dohc kafa contasi bulamadım... Bir bakmak istiyorum dohc kafayı sigdirabilirsem onu denemek istiyorum.

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #14 : Ağustos 19, 2013, 10:10:10 ÖÖ »
Yada hiç ugrasmicsm bi ep3 k20 alicam yüklücem sonra turkiyeye geçici bir plaka ile girip komple aracın ustundekileri aktaricam orada alicagim bir ep3'e... Sonrada öbürünü götürüp devlete teslim edip heba edicem...

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #15 : Ağustos 19, 2013, 10:10:53 ÖÖ »
Biliyorm motor değiştirme yasal degil ama bulmak lazım bir yolunu... Arabayı oraya bir getirsem gerisi kolay.

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #16 : Ağustos 19, 2013, 10:23:23 ÖÖ »
Şimdi crower da herhangi bir üretilen crankshaft yok... Custome made Bisey yapiyolar senin vericegin verilere göre... Ve işin kötü tarafı ikibin altiyuz dolar ödeyip bloga sokomayan adam çok... Orjinal 1994_2000 arası d16b bloklar için konuşmuyorum ama kimse yeni nesil d16-17lerin bloguna dokunmuyor çünkü çok riskli... Mevcut crank 600hp + kaldırıyor... Bende aslında slindir head için y8 yada z6 kafa düşünüyorum ama ikisininde contasini aldım bil bakalım ne oldu? Y8 ve z6 nerdeyse bire bir aynı... Fakat d17a bloğ contasi ve y8blog contasi nerdeyse aynı ama on manifolt tarafındaki kafa yağ drenaji kafa kafaya gelmiyor... Yani orda biraz salak bir durum var... Bir eleman var youtube da d17ye y8kafa takmış ama frankenstein olmuş ya... Sanırım d17kafa getircem oraya... Aslında a9 dohc kafa contasi bulamadım... Bir bakmak istiyorum dohc kafayı sigdirabilirsem onu denemek istiyorum.
yanlış bılıyosun crower da d17a2 için 4-5 çeşit camshaft var
aşağıdakilinkten inceleyebılırsın
http://www.crower.com/index.php/catalogsearch/result/?q=d17a2

ikinci mesele sılındır kapagı , y8 kafanın üzerındekı 2 yag deliğini tıkayıp 2 yenı yag delıgı açtıgında d17 bloga d16y8 kafa takabılırsın

a9 sılındır kapagını d17 bloga takamazsın

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #17 : Ağustos 19, 2013, 05:16:30 ÖS »
Pardon ya camshaft i bir an crankshaftla karıştırdım... Bizim burada sabah saat 4te :) sabah sabah Rita gordum sanirim :) peki Benim anlamadigim Olay su! Bu y8 kafadaki deliği nasıl kapicam? Tornoyami goturucez? Bide bu a9 kafayı incelemek istiyorm... Y8 d17ye olmaz dediler kaç yıl sonra elemanın biri çıktı yaptı herkez sustu :)

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2013, 05:28:26 ÖS »
Bir Turbo Vtec2 Dahamı geLiyor Yani Şimdi :)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #19 : Ağustos 19, 2013, 05:35:20 ÖS »
Aynen oyle Kardesim... Temelli Turkiyeye donucem gelmeden bir filim cevircem. hem ucuza getiricem hemde makinayi yuklicem :D bakallim allah onumuze engel koymasin insallah...

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #20 : Ağustos 19, 2013, 05:51:09 ÖS »
burada güzel şeyler konuşuluyor,takip :)

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #21 : Ağustos 19, 2013, 06:14:24 ÖS »
O İşleri Burda Yapmaya Kalkarsan Fena Parçalanırsın Ve Yusuf Abi Söylemiş Aem 30-1030 Beyin Al Gelirken Sonradan Çok Ararsın Benden Söylemesi İlk Önceliğin O Olsun Gerisini Bir Şekilde Halledersin..
Bende Şimdi D17 Darton Gömlek Ve Cp Piston Sipariş Ediceğim Gelsin Toplıcam Makinayı geLde Bir Yürürüz :)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #22 : Ağustos 19, 2013, 07:54:07 ÖS »
Ey vallah kardeşim her türlü yururuz :) ep2 yada 3 konusunda karar kıldım... 1.6 sport vtec alicam turkiyede... Şimdi burada k20 ep3 buldum $8000'a onu alicam... Bu aracı bir şekilde getiricem turkiyeye motoru bir şekilde turkiyedeki aracibüstüne atmam lazım ... Motor değiştirme işini bakalım nasıl yapicaz? Türkiyede bu modifiye işlerine girmeyi düşünüyorum beyler inanılmaz bağlantılarim var burada... Herşeyi getirebilirim turkiyeye... Montaj konusundada iyiyim. Hondata falanda programliya biliyorum...

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #23 : Ağustos 19, 2013, 08:03:56 ÖS »
O Motoru İşletemezsin Ama Onu Söyleyim Ancak Eski Araçtaki Motor Noyu Çaktırman Falan Lazım Oda Sahtekarlığa Girer Tavsiye Etmem Başın Çok Ağrır Benden Sana Söylemesi :)

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: 2001-2005 Model arasi Turkiyedeki Honda civic motor Bilgileri nedir?
« Yanıtla #24 : Ağustos 19, 2013, 08:23:12 ÖS »
Pardon ya camshaft i bir an crankshaftla karıştırdım... Bizim burada sabah saat 4te :) sabah sabah Rita gordum sanirim :) peki Benim anlamadigim Olay su! Bu y8 kafadaki deliği nasıl kapicam? Tornoyami goturucez? Bide bu a9 kafayı incelemek istiyorm... Y8 d17ye olmaz dediler kaç yıl sonra elemanın biri çıktı yaptı herkez sustu :)
b18a2 bloga b16a2 kapak nasil uyduruluyorsa  y8 de d17 ye pekala takilir ama burda tersine bir islem ugulanacak vtec i non vtec hale cevireceksi . Atesleme sistemin degisecegi icin motor tesisatinda obd1 e donecek buda demektir ki standalon ecu  olarak  p28-p29 yada p72 kullanip neptune veya s300 module kullanabilirsin