Gönderen Konu: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)  (Okunma sayısı 2656 defa)

looper2

  • İleti: 295
merhaba arkadaşlar. aracımı inş. turbolayacağım. sitede daha önce açılmış mecut bir çok konu var. O konulardanda baya faydalandım. Fazlalık olarak değerlendirilirse konu yetkili arkadaşlardan silinebilir.
arkadaşlar baştan belirteyim  aracımı ne satip vti ne tayyar nede başka bişey alırım :)) hondanın her türlüsü mod'a elverişli nede olsa. şimdi benim ilk akılmdan geçen motora girdemed turbuyo 0.5 barda basıp mevcut motorla gittiği yere kadar gidecektim. lakin, kol piston yatak değiştirmek yeterli oluyormuş söylenenlere göre. ebaydan baktığım zaman eagle'nin kol piston yatak, set halinde 550$. madem bu 3 parça yeterli oluyor hiç kendimi 1009-1200 tl için üzmeme gerek yok. onlarıda alır 0.8 bar basar işime bakarım diye düşünüyorum. (bilmem doğrumu düşünüyorum)
şimdi turbo işinde benim kafama yatmayan, daha doğrusu takılan diyelim, yakıt ve yazılım kısmı. peki sıkıntı ne ?
mevcut yakıt sistemiyle turbo yapıldıktan sonra rütin kullanımda olsa bili yetersizmi kalır? sonuçta ne kadar performans o kadar yakıt
rutin kullanımda fazla yakıta ihtiyaç olmayacağı için yazılım desteğinede gerek olmayacaktır. (tabi bunlar benim yorumum)
terkar motora dönecek olursak, sadece kol piston yatak yeterli olması benim kafama pek yatmadı. bunun gömleği var, krank'ı var, ıvız zıvır bir sürü şeyi var. sonuçta motor bi kol pistondan ibaret değil.
Alım aşamasına gelirsek. önce göstergelerden başlayacam. gösterge ve motor içi aksamları yurdışında getirecez. turbosu borusu intercoolü falan filan burdan kendimiz yaptıracaz en azından öyle düşünüyorum. Çünkü kime sorduysam ve nerden araştırdıysam turboyu kit halinde alınmasına karşılar.
en son aşama ne kadar nakit yatıracağımız. ilk etapta 5 bin yatırıcam. 5 bine ne kadar hangi parçaları alabilirsek alıcaz. geri kalanları toplu para bağlamadan paramız oldukça halledecez. para kısmına fazla takılmıyorum. toplamda 20 binide bulsa sıkıntı değil. 3 ayda yapacağıma 7-8 ayda ayda yaparım sağlam yaparım.
tabi bu konuda en önemlisi **usda** ankarada en iyi en temiz kime yaptırabiliriz gözümüz arkada kalmayacak.
tavsiyelerinizi, fikirlerinizi en başta tecrubenzi esirgemeyin arkadaşlar.
bu arada yazılım ve yakıt sistemi için yazdıklarım benim düşüncelerim illaski onlardada iyileştirme olacak ama bilgi edinmek adına yazdım. ve benim en çok kafama takılıan kısım yazılım özellikle bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
herkese hayırlı cumalar



kaan07

  • İleti: 127
Ynt: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2013, 11:21:52 ÖÖ »
senin acilen bursalı admin denon ustayı bulman lazım. Okuduğum kadarıyla oda vtec2 sini turbolamıştı. Dediğine göre hondanın motor modifiyesine EN İYİ cevap veren 2 aracı vtec2 ve tayyar r mış.

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2013, 12:33:32 ÖS »
hondanın her türlüsü cvp verir dostum. aradaki fark ben 10bin tl masraf yaparın vtec2 ve tayyar 5 tl masraf yapar. yani illaki cvp verecek bu ies bana kaçarı yok :)

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2013, 03:47:08 ÖS »
Sen niyeti bozmuşsun kardeşim illa ki verir cevap ;)
Ankara tayfasından sitemize de üye olan bir abi vardı şimdi nickini hatırlayamadım ama CRX Del sol'ü vardı. O da turbolamıştı arabayı baya emek ve maliyetle istersen onunla bi konuş diycem ama bilgi veremedim.
Yanılmıyorsam adı İlhan olması lazımdı.
Buldum nickini de :D @president olması lazım. Başka bi forumda var komple konusu!
Google'ye "green mamba honda" yaz görürsün.

savas

  • İleti: 318
Ynt: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2013, 03:52:20 ÖS »
Anlaşılan ies ile yaktığı canlar yetmemiş illa yürüdüğüm kişi şanzumanı söküp evine götürsün istiyor.

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İES Turbo Projesi (Yardımlarınızı Bekliyorum Arkadaşlar)
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2013, 04:09:16 ÖS »
yeşil delsolu olan ilhandan bahsediyosun heralde ? onunla irtibata geçtim. saolsun çokta yardımcı oldu. son 1 haftadır ulaşamıyorum kendisine nete girmiyor heralde :)
turbo işinde baya taşları yerine oturttum kafamda ve artık inada bindi bakalım turbo işimi inat çıkacak benmi :) kararttım gözümü işin maddi boyutuna bakmıyrum bile.
mekanik kısımı tamamda elektronik kısımı biraz sıkıntıya sokuyo beni, daha doğrusu mantığını kavramadan kafama yatmıyo :) illaki mantığını ne işe yaradığını niye gerektiğini anlamam lazım :)
burda da bu konuyu açmamdak amaç hep nasıl bir yol izlemem gerek, hem yanlışlarımı düzeltmek, hem alternatif yolları öğrenmek için açtım.
tabi usda tavsiyesinide çok çok ihtiyacım var.
tabi rabbena hep bana yok. bütün aşamaları burda paylaşacağım. belki bi nebze faydalı olur.
inş 1 aya kalmaz parçaları toparlamaya başlayacağım.