Gönderen Konu: --1.4 is sohc vtec--  (Okunma sayısı 10953 defa)

ENGean

  • İleti: 26
--1.4 is sohc vtec--
« : Aralık 19, 2010, 04:42:10 ÖS »
arkdslar 1.4is aracımı sohc vtec yapmak ıstıyorum.
bı kac sorum olacak.
*ilk oncelıkle bu işlem ıcın hangı parcalar gereklı,bu konularla ılgılı pek bılgım yok.
*ortalama ne kadar güç elde ederım?
*ortalama malıyet ne kadara cıkar?
*sohc vtec yapmak malıyet acısından mantıklımı ?



deniz

  • Co-Admin
  • İleti: 4891
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2010, 04:44:54 ÖS »
mehmet(tarantino) arabasını soch vtec yaptı ona sorarsan sana ayrıntılı bilgi verir...

yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2010, 04:45:44 ÖS »
canım kardeşim bu konuyu daha detaylı araştırmanı tavsiye ederim SOCH vtec ne demek hangi Hondalarda olur mesala...
maliyet açısından sorusuna gelince sat arabanı git 2001 - 2002 model bir civic al çok daha ucuza çıkar ve ağız tadıyla binilir...

abga

  • İleti: 5573
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2010, 04:48:12 ÖS »
üst kapak ,elektrik tesisatı ,beyin ve bir sürü ıvır zıvır uzun zaman güzel iş bilen usta tam malıyet hesabı bılemıycem ama uygun fiyata bulur alırsan parçaları uygn olur alıcagın güç tek egzantirikli vtec ten 120 hp olur ,bence turbola daha uygun ve daha artı güç ve çuf çufff keyif :)
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2010, 04:49:15 ÖS Gönderen: abga »

ENGean

  • İleti: 26
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2010, 04:57:41 ÖS »
bide soyle bı ekleme yapiim 5000tl ye ne yapılabılır ?
aracı satıp 5bin koyup 19-20 ye 200bin km de vti almak ıstemıyorum :)
elımdekı aracı bıraz kurcalamak ıstıyorum.

yorumlar ıcın tşkler ayrıca

yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2010, 05:03:19 ÖS »
bide soyle bı ekleme yapiim 5000tl ye ne yapılabılır ?
aracı satıp 5bin koyup 19-20 ye 200bin km de vti almak ıstemıyorum :)
elımdekı aracı bıraz kurcalamak ıstıyorum.

yorumlar ıcın tşkler ayrıca


arkadaşım vti dedğin araba shoc vtec değil dir doch vtec tir benim bahsettiğim araba bildiğin 2002 - 2003 vtec kasalar varya onlardan diyorum...o arabalar shoc vtec çünkü... ne vti ne si nede typar soch vitek değil...soch üsten tek ekzantirik li olan arabaya denir...doch ise üsten çivt ekzantirikli ve soch motorlara göre daha hızlı motora verilen isimdir...

abga

  • İleti: 5573
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2010, 05:10:14 ÖS »
bide soyle bı ekleme yapiim 5000tl ye ne yapılabılır ?
aracı satıp 5bin koyup 19-20 ye 200bin km de vti almak ıstemıyorum :)
elımdekı aracı bıraz kurcalamak ıstıyorum.

yorumlar ıcın tşkler ayrıca
tarantino co-adminimizden soch vtec hakkında istedigin bilgiyi alabılırsın malıyet hesabınıda sana anlatır, işin içinde oldugu halde buraya yazmıyım 186 hp den fazla güç veren aracına bır kaç tane 5000 lık harcadı :) 5000 ytl gıbı bır rakama orjınal motorunu turbolaya bılır misin turbolarsında zamn geçtıkce yeter sız kalır güç daha fazasını istersin aracından :) ama sen bır turbolamaya başla standart motoru sonrasında kople doldurursun bır 5000 lık daha harcıyarak 200 hp lerı bulursun doch vtec ,soch vtec lerıde gecersın :)

ENGean

  • İleti: 26
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #7 : Aralık 19, 2010, 05:24:05 ÖS »
bide soyle bı ekleme yapiim 5000tl ye ne yapılabılır ?
aracı satıp 5bin koyup 19-20 ye 200bin km de vti almak ıstemıyorum :)
elımdekı aracı bıraz kurcalamak ıstıyorum.

yorumlar ıcın tşkler ayrıca


arkadaşım vti dedğin araba shoc vtec değil dir doch vtec tir benim bahsettiğim araba bildiğin 2002 - 2003 vtec kasalar varya onlardan diyorum...o arabalar shoc vtec çünkü... ne vti ne si nede typar soch vitek değil...soch üsten tek ekzantirik li olan arabaya denir...doch ise üsten çivt ekzantirikli ve soch motorlara göre daha hızlı motora verilen isimdir...

vti ıcın sohc demedım zaten arkdsm yanlıs anladın sanırım, demek ıstedıgım bn aracımı 14-15e satıp ustune 5bin koyup 20ye de vti alabılırım, 2001-2003 civicler hosuma gıtmıyo(makyajsız kasalar) önerın ıcın yınede tşkler.

abga ; 5bine turbolama işinin altından kalkabılınırmı gercekten?

abga

  • İleti: 5573
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2010, 05:29:20 ÖS »
bide soyle bı ekleme yapiim 5000tl ye ne yapılabılır ?
aracı satıp 5bin koyup 19-20 ye 200bin km de vti almak ıstemıyorum :)
elımdekı aracı bıraz kurcalamak ıstıyorum.

yorumlar ıcın tşkler ayrıca


arkadaşım vti dedğin araba shoc vtec değil dir doch vtec tir benim bahsettiğim araba bildiğin 2002 - 2003 vtec kasalar varya onlardan diyorum...o arabalar shoc vtec çünkü... ne vti ne si nede typar soch vitek değil...soch üsten tek ekzantirik li olan arabaya denir...doch ise üsten çivt ekzantirikli ve soch motorlara göre daha hızlı motora verilen isimdir...

vti ıcın sohc demedım zaten arkdsm yanlıs anladın sanırım, demek ıstedıgım bn aracımı 14-15e satıp ustune 5bin koyup 20ye de vti alabılırım, 2001-2003 civicler hosuma gıtmıyo(makyajsız kasalar) önerın ıcın yınede tşkler.

abga ; 5bine turbolama işinin altından kalkabılınırmı gercekten?
ben si aracım için düşünüyorum orjinal motoru turbolomaya yeter en fazla 6000 dedi ustam ,düşük bar basıcan 0.3    ,0.5 bar gibi en fazla ,oda 30 hp cıvarında belkı daha fazla güç alırsın torkta cellallenir blowof un çuflamasıda sana keyiften öte bir duyg verir :) hafta sonu turboladıgı bir kuş serisi araca bindirdi beni usta yerinde dönuyordu çufluyordu makine hasta oldum tavsiyede ederim :D
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2010, 05:30:18 ÖS Gönderen: abga »

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2010, 03:43:39 ÖS »
Bu işlerden anlıyormusunuz?Durumunuz vs iyiyse eğer Turbolayın derim.Ama herkesinde iyi yapacağını zannetmiyorum.Sorun çıkartır azda olsa.Ama bu işlerden anlıyorsanız pek bi problem yaratacağını zannetmiyorum.

Macera arıyorsanız sohc'layın derim. :) Bişeyler yapmak karıştırmak vs zevklidir.Ama hep maliyet ister.

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #10 : Aralık 22, 2010, 01:54:10 ÖS »
sohc vtec güzeldir araca para harcamak gerektirir paraya ve parçaya acımazsan çok güzel sonuçlar alırsın
normalde bir maliyeti yok kaba taslak söylim

750 tl kapak vtec selenoidi
1000 tl komple ms beyin+ayar+işçilik
105tl orjinal üst kapak contası
200 tl japon sibop lastikleri ve siboplar
350 tl de işçilik(rektifiye dahil)
not: eğer yağ pompan orjinal değilse orjinal yamada yağ pompası temiz çıkma orjinalde olabilir

bu yazdığım işlemlerden max alacağın 1.4 blokta 125 bg dir

yok bu bana yetmez daha da üstüne çıkmak istiyorum dersen iş derinleşir ve maliyet artar

pm7 sıkıştırma piston  150 tl
d15 krang 600 tl
4 adet piston kolu 300 tl
acl race ana kol yatak 220tl
arp kapak saplamaları 180 tl
arp kol saplamaları 80 tl
alacağın kapağa göre egzantirik 650 tl
yay şapka 350 tl
ayarlı kasnak 220tl
310 cc enjektör 300 tl
emme manifoldu 500tl
gaz kelebeği 200tl
benzin pompası 200tl
alacağın sohc vtec kapakta port polsh 350 tl
debriyaj stage 2 200tl
hafif volant 300tl
headers 260tl (eğer daha iyisi olsun istersen 850 tl bisimoto headers)
s 2000 veya typer ekzost 200tl
vtec veya accord su radyatörü 180tl
yağ soğutucu 100tl
yağ basınç saati 100tl
hondata emme manifold contası 80tl
motor kulak dolguları 40tl tek kulak fiyatı
rektifiye 400tl
ve işçilik 500-750tl

bu yukarıda yazdıklarım motorla alakalı şimdi aşağıda yazacaklarım aktarma yani şanzumanla alakalı olan specler

4.928 bladerk final drive 700-800tl
komle si şanzumanı 500tl
crx 3-4 dişli 300tl
obx kilit defransiyel 850 tl
şanzuman yağı+kilityağı+katkı 150tl
şanzuman işçiliği 150tl
şu an aklıma gelen ve yaptıklarım bunlar tabi daha fazlası vardır ama ana damar bu parçalar
işte çok fazla tutan kısım bu kısım bu şekildeki bir araç tekerde 150-160 bg güç  normalde 175-185 arası güç çıkartıyor artık maliyetleri hesaplarsınız

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #11 : Aralık 22, 2010, 03:57:54 ÖS »
Helal olsun valla Mehmet Abi döktün listeyi.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #12 : Aralık 22, 2010, 06:42:50 ÖS »
Helal olsun valla Mehmet Abi döktün listeyi.

+1 da abi son resimLeri koymadı yaa . ?

ENGean

  • İleti: 26
Ynt: --1.4 is sohc vtec--
« Yanıtla #13 : Aralık 22, 2010, 07:10:50 ÖS »
sohc vtec güzeldir araca para harcamak gerektirir paraya ve parçaya acımazsan çok güzel sonuçlar alırsın
normalde bir maliyeti yok kaba taslak söylim

750 tl kapak vtec selenoidi
1000 tl komple ms beyin+ayar+işçilik
105tl orjinal üst kapak contası
200 tl japon sibop lastikleri ve siboplar
350 tl de işçilik(rektifiye dahil)
not: eğer yağ pompan orjinal değilse orjinal yamada yağ pompası temiz çıkma orjinalde olabilir

bu yazdığım işlemlerden max alacağın 1.4 blokta 125 bg dir

yok bu bana yetmez daha da üstüne çıkmak istiyorum dersen iş derinleşir ve maliyet artar

pm7 sıkıştırma piston  150 tl
d15 krang 600 tl
4 adet piston kolu 300 tl
acl race ana kol yatak 220tl
arp kapak saplamaları 180 tl
arp kol saplamaları 80 tl
alacağın kapağa göre egzantirik 650 tl
yay şapka 350 tl
ayarlı kasnak 220tl
310 cc enjektör 300 tl
emme manifoldu 500tl
gaz kelebeği 200tl
benzin pompası 200tl
alacağın sohc vtec kapakta port polsh 350 tl
debriyaj stage 2 200tl
hafif volant 300tl
headers 260tl (eğer daha iyisi olsun istersen 850 tl bisimoto headers)
s 2000 veya typer ekzost 200tl
vtec veya accord su radyatörü 180tl
yağ soğutucu 100tl
yağ basınç saati 100tl
hondata emme manifold contası 80tl
motor kulak dolguları 40tl tek kulak fiyatı
rektifiye 400tl
ve işçilik 500-750tl

bu yukarıda yazdıklarım motorla alakalı şimdi aşağıda yazacaklarım aktarma yani şanzumanla alakalı olan specler

4.928 bladerk final drive 700-800tl
komle si şanzumanı 500tl
crx 3-4 dişli 300tl
obx kilit defransiyel 850 tl
şanzuman yağı+kilityağı+katkı 150tl
şanzuman işçiliği 150tl
şu an aklıma gelen ve yaptıklarım bunlar tabi daha fazlası vardır ama ana damar bu parçalar
işte çok fazla tutan kısım bu kısım bu şekildeki bir araç tekerde 150-160 bg güç  normalde 175-185 arası güç çıkartıyor artık maliyetleri hesaplarsınız

cok cok tesekkurler, cok guzel acklasmssın. buraya gore bı ddegerlendırme yapıcam, tkrr tesekkurler.