Gönderen Konu: d16z6 mı yoksa d16a9 mu  (Okunma sayısı 5368 defa)

bedd_v07

  • İleti: 13
d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« : Mayıs 04, 2010, 10:02:51 ÖS »
eg kasa civic Sİ lerde  d16z6 mı yoksa d16a9 mu hangisi daha iyidir



deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #1 : Mayıs 04, 2010, 10:13:22 ÖS »
Ülkemizdeki EG kasalarda D16A9 kodlu motor var, D16Z6 kodlu motor sohc vtec olarak gecer yani tek egzantrik ve vteclidir bunun yanı sıra D16A9 kodlu motor ise cift egzantriklidir fakat vtec yoktur.

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2010, 09:57:42 ÖÖ »
Ülkemizdeki EG kasalarda D16A9 kodlu motor var, D16Z6 kodlu motor sohc vtec olarak gecer yani tek egzantrik ve vteclidir bunun yanı sıra D16A9 kodlu motor ise cift egzantriklidir fakat vtec yoktur.
+1 d16z9lar ülkemizde pek yok genelde d16a9 SI var. ayrıca d16z9lar 125 hp a9lar 130 hp

bedd_v07

  • İleti: 13
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2010, 12:43:35 ÖS »
paylaştınız için sağolun bunları biliyordum ama demek istediğim 130 hp d16a9 vtec siz olanmı yoksa d16z6 125 hp vtecli olanımı daha iyidir....

bedd_v07

  • İleti: 13
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2010, 01:12:16 ÖS »
ayrıca şu d16a9 lu  si yi almak istiyorum bu aracın geçmişini bile varsa yardımcı olurlarsa sevinirim
http://www.sahibinden.com/93_civic_si-41WQQaXQQ24118812WQQpXQQdisplayitem

omer

  • İleti: 73
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2010, 08:45:04 ÖS »
D16A9
(Same as D16A8 but without a catalytic converter)

Found in:
1988-1991 Concerto (UK/Europe)
1988-1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)
1989-1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1992-1995 Civic Si (Japanese and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1 (p29 pistons)
Power : 137 hp (96.9 kW, 132 ps) @ 6.800 rpm
Torque : 108 ft·lbf (14.9 kg/m, 146 Nm) @ 5900 rpm
Valvetrain : DOHC 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7500 rpm
Limit: 7800 rpm
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)

omer

  • İleti: 73
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #6 : Mayıs 06, 2010, 08:46:13 ÖS »
D16Z6
VTEC

Found in
1992-1995 Honda Civic EX (Japan Market)
1992-1995 Honda Civic EX, EX-V(US)
1992-1995 Honda Civic Hatchback Si,(US)
1992-1995 Honda Civic ESi (European Market)
1993-1995 Honda Del Sol Si (US)
1992-1995 Honda CRX del Sol ESi (European)
Displacement : 1,590 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Rod Length : 137MM
Rod/Stroke : 1.52
Compression : 9.2:1
Power : 125 hp (93.2 kW, 127 ps) @ 6600 rpm
Torque : 106 ft·lb (14.7 kg/m, 144 Nm) @ 5200 rpm
Piston Code : P28
Volumetric Efficiency : 87.68%
Redline : 7200 rpm
Fuel Cut : 7411 rpm
VTEC engagement : 4800 rpm[2]
Fuel Control : OBD-1 MPFI
Head Code : P08
ECU Code : P28

omer

  • İleti: 73
Ynt: d16z6 mı yoksa d16a9 mu
« Yanıtla #7 : Mayıs 06, 2010, 08:50:12 ÖS »
Performans olarak D16A9 ekonomi olarak D16Z6 daha iyi. Diğer taraftan ikiside çok başarılı honda motorları.