Gönderen Konu: zegin mi fakirmi  (Okunma sayısı 15081 defa)

ehonda

  • İleti: 7
zegin mi fakirmi
« : Mart 29, 2010, 11:15:32 ÖS »
arkadaşlar bende 2003 civic var ustam fakir karışım kullanıtosun dedi bizim araçlarda zenginmi iyi fakirmi artı ve eksileri neler cvplar sanız sevinirim



yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #1 : Mart 29, 2010, 11:16:52 ÖS »
ben bişey alamadım....

lefe

  • İleti: 98
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #2 : Mart 29, 2010, 11:17:59 ÖS »
ben de anlamadım .....?

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #3 : Mart 30, 2010, 10:49:47 ÖÖ »
Yakıt karışımının ideali sft değerinin +-5 aralığında tutulmasıdır ;yani ne zengin ne fakir olmalı.Orta direk en iyisi :)

arkadaşlar bende 2003 civic var ustam fakir karışım kullanıtosun dedi bizim araçlarda zenginmi iyi fakirmi artı ve eksileri neler cvplar sanız sevinirim

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #4 : Mart 30, 2010, 10:56:16 ÖÖ »
ustan sallamış, madem fakir karışımla çalışıyor ayar yapsın ;)

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #5 : Mart 30, 2010, 11:20:11 ÖÖ »
Zengin karışımda aracına pek zarar vermessin zararı sana olur yakıtı fazla tüketir kesene zarar verir :)
Fakir karışımda ise pistonlara gelen az yakıt zamanla yüksek ısı ve devirlerde pistonların tepelerinde aşınmaya ve hatta erimeye sebep olur bu süreçte zamanlada enjektörler ve subaplar zarar görmeye başlar..LPG beyninden bunu ayarlatırsanız sorun düzelir..Aracınız bu aralar madem ki fakire kalıyor Aracınızı sıkıştırmamaya yani uzun süreli 4000dd üstü fazla kullanmamaya özen gösterin..

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #6 : Mart 30, 2010, 01:34:56 ÖS »
+1

Zengin karışımda aracına pek zarar vermessin zararı sana olur yakıtı fazla tüketir kesene zarar verir :)
Fakir karışımda ise pistonlara gelen az yakıt zamanla yüksek ısı ve devirlerde pistonların tepelerinde aşınmaya ve hatta erimeye sebep olur bu süreçte zamanlada enjektörler ve subaplar zarar görmeye başlar..LPG beyninden bunu ayarlatırsanız sorun düzelir..Aracınız bu aralar madem ki fakire kalıyor Aracınızı sıkıştırmamaya yani uzun süreli 4000dd üstü fazla kullanmamaya özen gösterin..

ehonda

  • İleti: 7
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #7 : Mart 30, 2010, 02:06:36 ÖS »
arkadaşlar teşekkür ederim ben hemen ustaya gidip ayar yaptırayım

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #8 : Mart 30, 2010, 10:34:59 ÖS »
Zengin karışımda aracına pek zarar vermessin zararı sana olur yakıtı fazla tüketir kesene zarar verir :)
Fakir karışımda ise pistonlara gelen az yakıt zamanla yüksek ısı ve devirlerde pistonların tepelerinde aşınmaya ve hatta erimeye sebep olur bu süreçte zamanlada enjektörler ve subaplar zarar görmeye başlar..LPG beyninden bunu ayarlatırsanız sorun düzelir..Aracınız bu aralar madem ki fakire kalıyor Aracınızı sıkıştırmamaya yani uzun süreli 4000dd üstü fazla kullanmamaya özen gösterin..

servisteki ustanın açıklaması bunun tam tersi.her ikiside istenmez.ancak zengin karışık araba için çok zararlı bilmem ne parçası dedi şuan aklıma gelmiyor ismi onu bozarsın direkt sana maliyeti 3,5 bin tl dedi.2008 civic için konuşuyorum.fakir karışımın zengin karışım kadar zararı olmaz demişti

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #9 : Mart 31, 2010, 09:26:34 ÖS »
Ustanız yanlış biliyor.LPG’ nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşüktür. Benzinli bir araçta motora emilen hava miktarı değiştirilemediğinden bu hava miktarına göre tam yanma için verilebilecek  LPG miktarı bellidir. Bu nedenle LPG de araçlar benzine göre fakir çalışır. Fakir bölgede çalışmanın mahzurlarını gidermek için LPG ayarlarımızı %5 civarında zengin yaparız. Bu bize ekstra bir güç artışı sağlamaz sadece yanmanın biraz zengin olmasını sağlar. (Böylece arıza lambası yanmaz .Fakat bu noktada gözden kaçırılmaması gereken bir nokta vardır ,karışım ne kadar zenginse güçte o oranda artmayacaktır.Normalde bu iş o kadar basit değil ,işin içinde sıkıştırma oranı motorun turbo-atmosferik yapısı ,mekanik farklılıkları,teknolojisi gibi bir çok değer var ve dediğim gibi motordan motora farklılıklar gösterir. Mesela turbo motorlar atmosferik motorlara oranla ,daha zenginde çalışırlar.

Çok fazla kafanızı karıştırmadan sadede gelecek olursak;FAKİR KARIŞIM ,yavas yanmaya neden olacak bu ise;kötü verim ,kirlenme ve motorun aşırı ısınmasına haliyle araca daha fazla zarar vermektir.ZENGİN KARIŞIM ise kötü verim ,Çewrenin kirlenmesi fazla bir tüketime neden olacaktır fakat araca çok fazla zarar vermeyecektir.İDEAL olanı çabuk ve tam yanmadır.Yani daha önceki mesajımda basitçe ifade ettiğim ne ZENGİN ne Fakir orta direkt :)

Zengin karışımda aracına pek zarar vermessin zararı sana olur yakıtı fazla tüketir kesene zarar verir :)
Fakir karışımda ise pistonlara gelen az yakıt zamanla yüksek ısı ve devirlerde pistonların tepelerinde aşınmaya ve hatta erimeye sebep olur bu süreçte zamanlada enjektörler ve subaplar zarar görmeye başlar..LPG beyninden bunu ayarlatırsanız sorun düzelir..Aracınız bu aralar madem ki fakire kalıyor Aracınızı sıkıştırmamaya yani uzun süreli 4000dd üstü fazla kullanmamaya özen gösterin..

servisteki ustanın açıklaması bunun tam tersi.her ikiside istenmez.ancak zengin karışık araba için çok zararlı bilmem ne parçası dedi şuan aklıma gelmiyor ismi onu bozarsın direkt sana maliyeti 3,5 bin tl dedi.2008 civic için konuşuyorum.fakir karışımın zengin karışım kadar zararı olmaz demişti

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #10 : Nisan 01, 2010, 12:25:57 ÖÖ »
Ustanız yanlış biliyor.LPG’ nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşüktür. Benzinli bir araçta motora emilen hava miktarı değiştirilemediğinden bu hava miktarına göre tam yanma için verilebilecek  LPG miktarı bellidir. Bu nedenle LPG de araçlar benzine göre fakir çalışır. Fakir bölgede çalışmanın mahzurlarını gidermek için LPG ayarlarımızı %5 civarında zengin yaparız. Bu bize ekstra bir güç artışı sağlamaz sadece yanmanın biraz zengin olmasını sağlar. (Böylece arıza lambası yanmaz .Fakat bu noktada gözden kaçırılmaması gereken bir nokta vardır ,karışım ne kadar zenginse güçte o oranda artmayacaktır.Normalde bu iş o kadar basit değil ,işin içinde sıkıştırma oranı motorun turbo-atmosferik yapısı ,mekanik farklılıkları,teknolojisi gibi bir çok değer var ve dediğim gibi motordan motora farklılıklar gösterir. Mesela turbo motorlar atmosferik motorlara oranla ,daha zenginde çalışırlar.

Çok fazla kafanızı karıştırmadan sadede gelecek olursak;FAKİR KARIŞIM ,yavas yanmaya neden olacak bu ise;kötü verim ,kirlenme ve motorun aşırı ısınmasına haliyle araca daha fazla zarar vermektir.ZENGİN KARIŞIM ise kötü verim ,Çewrenin kirlenmesi fazla bir tüketime neden olacaktır fakat araca çok fazla zarar vermeyecektir.İDEAL olanı çabuk ve tam yanmadır.Yani daha önceki mesajımda basitçe ifade ettiğim ne ZENGİN ne Fakir orta direkt :)

Zengin karışımda aracına pek zarar vermessin zararı sana olur yakıtı fazla tüketir kesene zarar verir :)
Fakir karışımda ise pistonlara gelen az yakıt zamanla yüksek ısı ve devirlerde pistonların tepelerinde aşınmaya ve hatta erimeye sebep olur bu süreçte zamanlada enjektörler ve subaplar zarar görmeye başlar..LPG beyninden bunu ayarlatırsanız sorun düzelir..Aracınız bu aralar madem ki fakire kalıyor Aracınızı sıkıştırmamaya yani uzun süreli 4000dd üstü fazla kullanmamaya özen gösterin..

servisteki ustanın açıklaması bunun tam tersi.her ikiside istenmez.ancak zengin karışık araba için çok zararlı bilmem ne parçası dedi şuan aklıma gelmiyor ismi onu bozarsın direkt sana maliyeti 3,5 bin tl dedi.2008 civic için konuşuyorum.fakir karışımın zengin karışım kadar zararı olmaz demişti

eger arıza lambası hem zengin hemde fakr karışımda yanıyorsa her ikiside araba için iyi olmadıgı anlamına geliyor.yoksa arıza olarak algılanmaz herhalde.bu arada ustanın dedigi parçanın ismi katalitik konvektördü herhalde

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2010, 08:49:21 ÖÖ »
Katalitik konvertör denilen parça hız tutkunlarının iptal ettikleri Katalysatör dediğimiz parça egzoz emsiyon değerlerini yakalamak adına ve çevre kirliliğini engellemek adına otomobil üreticileri tarafından otomobillerde kullanılan bir çeşit filtre gibi bir parçadır.Egzoz manifoldu ile orta susturucu arasında olur genelde.Ordaki Lambda sensörü arıza vermeye sebep oluyor.
Evet Asvtec arkadaşında dediği gibi en ideali Orta direk AFR kullanımı.Ne zengin Ne Fakir Atmosferik araçlarda 14.5 ile 15,5 oranı ideal diyebiliriz.Benim araçta rolantide AFR oranı 13,50 -14.00 benim için ideal şu an  :con

odemirel

  • İleti: 74
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #12 : Nisan 09, 2010, 10:18:22 ÖS »
bir şey daha öğrendik :)

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #13 : Nisan 09, 2010, 10:32:28 ÖS »
katalitik konvertore 3.500 diyen ustayla tanışmak isterim doğrusu
:D

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #14 : Nisan 10, 2010, 12:01:54 ÖS »
katalitik konvertore 3.500 diyen ustayla tanışmak isterim doğrusu
:D

ismi yanlış hatırlamıyorsam yetkili servise gidip parça fiyatını sormak lazım.gerçek katalitik konvektörse dedigi parçanın ismi bana dedikleri fiyat 3500 tl idi.bende merak ettim açıkcası

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: zegin mi fakirmi
« Yanıtla #15 : Nisan 10, 2010, 12:22:52 ÖS »
enjeksiyon felan demiştir belki neyse artık