arkadslar bugun istanbulda haberlerde ızledım kadının pejo 206 yandı lpg neden yanmıstır yanma ihtimali warmıdr taktırmakla taktırmamamk arasında kaldım bırde boyle kendı kendıne yananları gorunce soguyorum
Muhtemelen araçta hatalı montaj var, zaten dikkat edilirse araçta patlama olmadı, yani depo gazı kesmiş. Motor bloğunda yanma meydana gelmiş, kadın televizyonda önce duman geldi sonrasında kenara çektim ve ardından araç alev aldı diye anlatıyordu. Muhtemelen motor bloğunda lpg bir probleme yol açtı, araç hararet yapmış olabilir, artan hararet lpg yakıt sistemi borularına ya da regülatöre vs. zarar vermiş olabilir, zaten bu gibi bir problemden sonra tank gaz akışını anında kesiyor.
Benim tahminim aracın ya da kitin bakımlarının aksatılmış olma ihtimali yüksek, ya da montaj ehil olmayan kişiler tarafından yapılmıştır. Hiç LPG'li Mercedes C180 ya da Crysler 300 C yandığını görmüyoruz.
Genelde kuş serisi karbüratörlü araçlar yanıyor, bugün haberlere çıkan Pejo karbüratörlü mü ya da enjeksiyonlu mu bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
Konuya geri dönecek olursak, çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler. Ancak aklıma takılan şu noktalar mevcut:
Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur.
Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur.
Bu konuların netliği kesin midir, aracın LPG kitini takan firma benzinliyken yaptığın periyodik bakımlara devam et dedi. Şu an benzinli araçlarda standart bir yağın ömrü ortalama 10 bin kilometredir. LPG bu ömrü 30 bin kilometreye neden çıkartsın ki, sonuçta yağın işlevi pistonlar ile motor bloğundaki yağlamayı sağlamak değil mi? LPG ne gibi bir özellikle bu ömrü 3 katına çıkartıyor?
Bir de bildiğim kadarıyla ( yanlış olabilir ), LPG'li araçlarda buji benzinli araçlara nazaran daha çabuk ömrünü yitiriyor diye biliyordum, hatta forumda iridyum bujiler hakkında bir konu mevcut. Özel lpg bujilerinin bile belirli bir ömrü var, sizin belirttiğiniz ömür uzunluğu nedir acaba? 40 bin km'de değişen bir buji 60 binde mi değişebilecek mesela, bu konuyu biraz açar mısınız?