Gönderen Konu: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları  (Okunma sayısı 13823 defa)

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
LPG/doğal gaz kullanılan yakıt sisteminin diğer petrol ürünleri kullanan yakıt
sistemlerine göre avantajları şunlardır:
􀂾 Benzinli araçlara göre daha ekonomiktir. Doğal ve LPG, benzin ve motorinden
litre fiyatı olarak oldukça ucuzdur. (1 m3 doğal gaz 1 litre LPG’den %60
ucuzdur).
􀂾 LPG/doğal gaz içerisinde kurşun, vernik ya da karbon atığı çıkarmadığı için
motor yanma odası ve karterini kirletmez.
􀂾 Otomobil üzerinde kullanılan orijinal yakıt sistemi arızalarını azaltır.
􀂾 Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur.
􀂾 Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur.
􀂾 Tamamen kapalı bir sistem olduğu için çevreyi kirletmez. Akma ve buharlaşma
yapmaz.
􀂾 Yakıt olarak kullanılmadan önce çok az rafine edilmektedir.
􀂾 Ekzoz borusu ve susturucuların ömrü uzun olmaktadır.
􀂾 Ekzoz emisyonları açısından daha çevrecidir.
􀂾 LPG renksiz, kokusuz ve toksit özelliği bulunmayan bir maddedir. Gaz
kaçaklarının tespit edilmesi için sonradan kokulandırılmaktadır. Sıvı halde suya
benzer.
􀂾 LPG basınç altında depolanabilir, kalın çelik tank ya da borularla taşınabilir.
LPG/doğal gaz kullanılan yakıt sisteminin diğer petrol ürünleri kullanan yakıt
sistemlerine göre dezavantajları şunlardır:
􀂾 Büyük hacimli yakıt tüpleri fazla yer kapladığı için bagaj hacmini küçültür.
􀂾 Uzun atmosferik süreklilik nedeni ile CH4 (doğal gaz) sera etkisi ile ısınma
etkisi bakımından CO2’ye oranla 20 kez daha etkilidir.
􀂾 NOx emisyon problemleri olabilmektedir.
􀂾 LPG/doğal gaz sistemi ekstra yapım maliyeti getirmektedir.
􀂾 Karakteristik özelliklerine bağlı olarak motor performansı bir miktar
düşmektedir.
􀂾 Depolama sırasında dökülme ve sızıntı riski bulunmaktadır. Havalandırma
gerçekleştirilmez ise tehlike yaratabilir.
􀂾 LPG/doğal gaz zehirli değildir. Ancak miktarı fazlalaştıkça boğuculuk tehlikesi
ortaya çıkar.
􀂾 Düşük sıcaklıkta buharlaşması nedeni ile sıvı gazın insan vücudu ile teması
sonucunda ciddi deri yanıkları oluşur.
􀂾 Isı arttıkça basıncı artarak kritik bir sıcaklık ve basınçta içinde bulunduğu tankın
patlamasına neden olabilir.


ALINTI DEĞİLDİR



honda121

  • İleti: 747
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2010, 02:23:03 ÖS »
teşekkürler, uğraşmışsın bayağı

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #2 : Ocak 14, 2010, 02:47:08 ÖS »
cabalayan parmaklar dert gormesin :) ellerine saglik arkadasim.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #3 : Ocak 14, 2010, 08:24:33 ÖS »
teşekkürler, uğraşmışsın bayağı

Saolasın,ders kitaplarımızdan yazıyorum yararlı olacakları.Fazla uqraştırmıyor,elim hızlı :D


cabalayan parmaklar dert gormesin :) ellerine saglik arkadasim.

Teşekkür ederim saolasın :)

mali

  • İleti: 8034
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2010, 12:36:36 ÖS »
eline emeğine sağlık kardeşim :)

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2010, 11:15:55 ÖS »
eline emeğine sağlık kardeşim :)

Teşekkür ederim :)

LION

  • İleti: 854
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #6 : Ocak 26, 2010, 03:26:54 ÖS »
sağolasın dostum gayet faydalı olucaktır =))

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #7 : Ocak 26, 2010, 05:53:50 ÖS »
sağolasın dostum gayet faydalı olucaktır =))

Teşekkürler.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #8 : Ocak 26, 2010, 06:13:20 ÖS »
eline emeğine sağlık

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #9 : Ocak 26, 2010, 07:24:48 ÖS »
Emeğine sağlık

LPG/doğal gaz kullanılan yakıt sisteminin diğer petrol ürünleri kullanan yakıt
sistemlerine göre avantajları şunlardır:
􀂾 Benzinli araçlara göre daha ekonomiktir. Doğal ve LPG, benzin ve motorinden
litre fiyatı olarak oldukça ucuzdur. (1 m3 doğal gaz 1 litre LPG’den %60
ucuzdur).
􀂾 LPG/doğal gaz içerisinde kurşun, vernik ya da karbon atığı çıkarmadığı için
motor yanma odası ve karterini kirletmez.
􀂾 Otomobil üzerinde kullanılan orijinal yakıt sistemi arızalarını azaltır.
􀂾 Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur.
􀂾 Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur.
􀂾 Tamamen kapalı bir sistem olduğu için çevreyi kirletmez. Akma ve buharlaşma
yapmaz.
􀂾 Yakıt olarak kullanılmadan önce çok az rafine edilmektedir.
􀂾 Ekzoz borusu ve susturucuların ömrü uzun olmaktadır.
􀂾 Ekzoz emisyonları açısından daha çevrecidir.
􀂾 LPG renksiz, kokusuz ve toksit özelliği bulunmayan bir maddedir. Gaz
kaçaklarının tespit edilmesi için sonradan kokulandırılmaktadır. Sıvı halde suya
benzer.
􀂾 LPG basınç altında depolanabilir, kalın çelik tank ya da borularla taşınabilir.
LPG/doğal gaz kullanılan yakıt sisteminin diğer petrol ürünleri kullanan yakıt
sistemlerine göre dezavantajları şunlardır:
􀂾 Büyük hacimli yakıt tüpleri fazla yer kapladığı için bagaj hacmini küçültür.
􀂾 Uzun atmosferik süreklilik nedeni ile CH4 (doğal gaz) sera etkisi ile ısınma
etkisi bakımından CO2’ye oranla 20 kez daha etkilidir.
􀂾 NOx emisyon problemleri olabilmektedir.
􀂾 LPG/doğal gaz sistemi ekstra yapım maliyeti getirmektedir.
􀂾 Karakteristik özelliklerine bağlı olarak motor performansı bir miktar
düşmektedir.
􀂾 Depolama sırasında dökülme ve sızıntı riski bulunmaktadır. Havalandırma
gerçekleştirilmez ise tehlike yaratabilir.
􀂾 LPG/doğal gaz zehirli değildir. Ancak miktarı fazlalaştıkça boğuculuk tehlikesi
ortaya çıkar.
􀂾 Düşük sıcaklıkta buharlaşması nedeni ile sıvı gazın insan vücudu ile teması
sonucunda ciddi deri yanıkları oluşur.
􀂾 Isı arttıkça basıncı artarak kritik bir sıcaklık ve basınçta içinde bulunduğu tankın
patlamasına neden olabilir.


ALINTI DEĞİLDİR


aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #10 : Ocak 27, 2010, 01:18:18 ÖS »
Teşekkürler saolun :)

nick falan yok

  • İleti: 202
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #11 : Kasım 07, 2010, 11:42:51 ÖS »
arkadslar bugun istanbulda haberlerde ızledım kadının pejo 206 yandı lpg neden yanmıstır yanma ihtimali warmıdr taktırmakla taktırmamamk arasında kaldım bırde boyle kendı kendıne yananları gorunce soguyorum

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #12 : Kasım 08, 2010, 08:12:17 ÖS »
arkadslar bugun istanbulda haberlerde ızledım kadının pejo 206 yandı lpg neden yanmıstır yanma ihtimali warmıdr taktırmakla taktırmamamk arasında kaldım bırde boyle kendı kendıne yananları gorunce soguyorum

LPG durduk yere yanmaz.Bişey olmuştur ki yanmıştır.Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #13 : Kasım 08, 2010, 09:33:23 ÖS »
Alıntı
arkadslar bugun istanbulda haberlerde ızledım kadının pejo 206 yandı lpg neden yanmıstır yanma ihtimali warmıdr taktırmakla taktırmamamk arasında kaldım bırde boyle kendı kendıne yananları gorunce soguyorum

Muhtemelen araçta hatalı montaj var, zaten dikkat edilirse araçta patlama olmadı, yani depo gazı kesmiş. Motor bloğunda yanma meydana gelmiş, kadın televizyonda önce duman geldi sonrasında kenara çektim ve ardından araç alev aldı diye anlatıyordu. Muhtemelen motor bloğunda lpg bir probleme yol açtı, araç hararet yapmış olabilir, artan hararet lpg yakıt sistemi borularına ya da regülatöre vs. zarar vermiş olabilir, zaten bu gibi bir problemden sonra tank gaz akışını anında kesiyor.

Benim tahminim aracın ya da kitin bakımlarının aksatılmış olma ihtimali yüksek, ya da montaj ehil olmayan kişiler tarafından yapılmıştır. Hiç LPG'li Mercedes C180 ya da Crysler 300 C yandığını görmüyoruz.

Genelde kuş serisi karbüratörlü araçlar yanıyor, bugün haberlere çıkan Pejo karbüratörlü mü ya da enjeksiyonlu mu bu konuda bilgisi olan var mı acaba?


Konuya geri dönecek olursak, çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler. Ancak aklıma takılan şu noktalar mevcut:
Alıntı
􀂾 Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur.
􀂾 Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur.
Bu konuların netliği kesin midir,  aracın LPG kitini takan firma benzinliyken yaptığın periyodik bakımlara devam et dedi. Şu an benzinli araçlarda standart bir yağın ömrü ortalama 10 bin kilometredir. LPG bu ömrü 30 bin kilometreye neden çıkartsın ki, sonuçta yağın işlevi pistonlar ile motor bloğundaki yağlamayı sağlamak değil mi? LPG ne gibi bir özellikle bu ömrü 3 katına çıkartıyor?

Bir de bildiğim kadarıyla ( yanlış olabilir ), LPG'li araçlarda buji benzinli araçlara nazaran daha çabuk ömrünü yitiriyor diye biliyordum, hatta forumda iridyum bujiler hakkında bir konu mevcut. Özel lpg bujilerinin bile belirli bir ömrü var, sizin belirttiğiniz ömür uzunluğu nedir acaba? 40 bin km'de değişen bir buji 60 binde mi değişebilecek mesela, bu konuyu biraz açar mısınız?

---caner---

  • İleti: 326
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2010, 09:37:22 ÖS »
anlaşılan araçlara zararı yok faydası çok ama genelde lpg takıpta motoru öldürme derler

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #15 : Kasım 09, 2010, 07:12:44 ÖÖ »
Bilgi için teşekkürler.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #16 : Kasım 09, 2010, 06:46:53 ÖS »
Alıntı

Konuya geri dönecek olursak, çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler. Ancak aklıma takılan şu noktalar mevcut:
Alıntı
􀂾 Ateşleme bujisinin ömrü uzun olur.
􀂾 Motorun yağlaması için kullanılan yağın ömrü yaklaşık üç kat uzun olur.
Bu konuların netliği kesin midir,  aracın LPG kitini takan firma benzinliyken yaptığın periyodik bakımlara devam et dedi. Şu an benzinli araçlarda standart bir yağın ömrü ortalama 10 bin kilometredir. LPG bu ömrü 30 bin kilometreye neden çıkartsın ki, sonuçta yağın işlevi pistonlar ile motor bloğundaki yağlamayı sağlamak değil mi? LPG ne gibi bir özellikle bu ömrü 3 katına çıkartıyor?

Bir de bildiğim kadarıyla ( yanlış olabilir ), LPG'li araçlarda buji benzinli araçlara nazaran daha çabuk ömrünü yitiriyor diye biliyordum, hatta forumda iridyum bujiler hakkında bir konu mevcut. Özel lpg bujilerinin bile belirli bir ömrü var, sizin belirttiğiniz ömür uzunluğu nedir acaba? 40 bin km'de değişen bir buji 60 binde mi değişebilecek mesela, bu konuyu biraz açar mısınız?

Yağın ömrünü uzatacağını sanmıyorum.Ama orada yanlış yazım olabilir.

Bujiye gelirsek;Onda pek bir bilgim yok açıkçası.Ömrünü uzatır mı kısaltır mı bilinmez.Kaliteli ve uyum sağlayan buji kullandıktan sonra bi problem çıkartcağını zannetmiyorum.
Bu şuna benzer;servise balatalara baktırmaya gidersin.Usta sana 5000-6000 KM daha gider der.Ama değiştirirler.Yani illa bişeyin bitmesini,dibine inmesine gerek gösterilmez.Çünkü balatayı değiştirmezsen bu sefer diske zarar verecek.Disk zarar görecek,daha çok masraf.Umarım anlatabildim..?

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: LPG / Doğal Gaz Yakıt Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları
« Yanıtla #17 : Kasım 09, 2010, 06:49:29 ÖS »
anlaşılan araçlara zararı yok faydası çok ama genelde lpg takıpta motoru öldürme derler

Ya aslında araçtan araca değişiyor.Kimi araç çok iyi uyum sağlar,kimisi sağlamaz.Bide montaj ve kaliteli bir LPG sistemi ve işçilik önemlidir.Baştan sağma yapılırsa;Çekiş düşer,yakıtı etkiler(olumsuz etkiler),motora zarar verir,ömrünü kısaltır,çevreye zarar verir...vs Yani anlayacağınız LPG var-LPG var.



Bilgi için teşekkürler.


Rica ederim.