emrex ;
Verdiğiniz bilgiler kesinlikle yanlış.Lpg dönüşümü sonrası araçlar genelde 2 tür arıza sebebiyle motor ikaz lambasının yanmasına neden olur.Bunlardan birincisi SİLİNDİR TEKLEME ARIZASIDIR.Bunun sebebi lpg enjektörlerinin gerekli hızda açıp kapayamamasından dolayı silindire yakıt gitmeme ya da geç gitme sorunudur,bunun sebebi kalitesiz selenoıd valfli enjektör kullanılmasıdır.Verilen arıza kodu P0301-2-3-4 tür.Kaliteli lpg markalarında bu tarz sorun yaşamazsınız.Gelelim esas soruna yani YAKIT KARIŞIM ORANI ARIZASI .
Bu arızanın sebebi tamamen yanlış lpg kalibrasyonu ile ilgilidir.Benzinli motorlarda aracın yakıtını düzenlemek için görev yapan oksijen sensörü ,lpg montajı sonrası da yanlış yanma oranlarını aracın orjınal ecüsüne gönderir,aracın ecüsü ise düzeltmeler yaparak bu aralığı sürekli sabit tutar ,fakat lpg dönüşümü sonrası şayet ayar yanlış ise ecü bu yanlışlığı düzeltemez ve P0171 FAKİR YAKIT KARIŞIMI ,yada P0172 ZENGİN YAKIT KARIŞIM ARIZASI verir.Şayet bu arızaya sadece lambanın söndürülmesi yoluyla çözümlenmek istenirse bu arıza LFT değerinin değişmesine sebeb olur ki bu da araçta daha büyük sorunlara neden olur.
Özetle doğru ürün doğru montaj doğru kalibrasyon ile kesinlikle lpg dönüşümünde sorun yaşanmaz.Bilgilerinize...