Gönderen Konu: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.  (Okunma sayısı 11170 defa)

wordsman

  • İleti: 820
Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« : Eylül 21, 2010, 07:57:30 ÖÖ »
Arkadaşlar herkese tekrar merhaba,
Bir süre önce LPG taktırmaktan vazgeçtim diye konu açmıştım fakat şartlarım değişti ve bende LPG taktırdım. Yılda 12-15 bin arası km yapacağım muhtemelen, tahminimce sistemin parasını 9-12 ay içinde amörti edeceğim.

Sistem, Atiker Safefast. (dediklerine göre yazılımı dahil birçok parçası italyanmış, önceki sürümdeki hatalar giderilmiş.)

İlk izlenimlerim göstergedeki ışıklar dışında arabanın gaza geçtiğini anlayamıyorum bile, yani benzin gaz arasında hiç bi fark hissetmedim. İnşallah hep böyle devam ederse gerçekten güzel bişey.

Arkadaşlar şimdi size sormak istediğim konu şu,

40 litre silindir depo bagajın iç kısmına doğru koltuğa paralel olarak yerleştirildi. Depodan motora giden hortum sağ arka tekerin arka kısmından şaseye ordan motora doğru gidiyor.  Dolum ağzınıda o noktadan arabanın sol alt tarafına doğru döşediler. Fakat dikkatimi çeken nokta, bildiğiniz üzere bizim arabalarda eksoz sağ tarafta ve motora giden boru eksozun üst kısmından geçmekte. 2 farklı noktada eksoza çok yaklaşmış durumda (3-4 cm kadar) ve bu bölgedeki borunun üstünde çelik sipiral denilen bi boru daha koydular. Bunun bi sıkıntısı olur mu?
Biraz huylandım ve montajı yaptırdığım yere tekrar gittim ve durumu anlattım, endişe ettiğim yeri gösterdim. "Abi hiç endişelenme hiç bir problem olmaz, çelik spiral koyduk oraya herşey standartlara uygun endişe etme hiçbirşey olmaz" dediler. (Bu arada montaj yaptırdığım yer yetkili servis) neyse velasıl kelam sanayiden ayrıldım, fakat hala rahatlayamadım.

Allah göstermesin bunun bi sıkıntısı olur mu?

Saygılar,







Hamdi TOPAL

  • İleti: 62
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2010, 08:22:01 ÖÖ »
çelik spirali muhtemelen sürtme vs. durumu berteraf etmek için koymuşlardır. Yetkili servis oldukları için bence sorun olmaz diye düşünüyorum. Hayırlı olsun. ücret olarak toplamda kaça çıktı sistem

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2010, 08:24:27 ÖÖ »
Öncelikle doğru yolu bulduğun için seni tebrik ederim.
Soruna gelince, LPG dönüşümünü yapan yetkili servisteki uzmanlar işini bilir ve bu işi standardına uygun şekilde yaparlar. Eksozdan da alüminyum borunun içindeki hortumu eritecek kadar ısınması mümkün değil. Bu durumda hortum da ısıyı iyi iletmediği için, içinden geçen gazın eksoz sıcaklığından haberi dahi olmayacaktır.
Endişelenilecek bir durum yok, için rahat olsun.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #3 : Eylül 21, 2010, 08:29:15 ÖÖ »
Standart 990 TL. Fakat piyasada aynı sistemi yeni sistem bazı parçaları italyan diye 1100 TL.ye takmaya çalışanlar var bilginiz olsun.

Benim konuma gelince, makina mühendisleri LPG montaj standartlarını okudum orda, LPG bakır borusunun eksozdan en aşağı 10-15 cm uzaklıkta olması gerektiğini, çok zorunlu hallerde en aşağı 5 cm olarak onuda 1 mm başka bir yalıtımlı malzeme ile yalıtmak şartıyla diye yapılabilir diye yazıyordu.
O nedenle endişelendim, benim LPG borusu 2 farklı noktada eksoz borusuna çok yakın 3-3,5 cm kadar. fakat üstünde çelik spiral dedikleri bi boru var (şu evlerimizdeki kombilerimide takılı borular varya onların ufağını düşünün öyle bişey.)
Ya hani eksoz sıcakya allah göstermesin üstünde de LPG borusu ondan korktum biraz.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #4 : Eylül 21, 2010, 08:34:06 ÖÖ »
Makine Mühendisleri Odası'na gidip bir göstersen, hem vizeden önce de sızdırmazlık raporu için gideceksin ya, ayağın alışsın :))

Hamdi TOPAL

  • İleti: 62
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2010, 08:40:23 ÖÖ »
bence de arkadaşım haklı siz en yetkili yerden bilgi alın. Aradaki mesafe değeri yeterlimidir. Bahsettiğiniz mesafede eğer sürtme gibi etkenler söz konusu olmayacaksa sorun olacağını sanmıyorum yine de içinizin rahat etmesi açısından bir gösterin derim. Tekrar hayırlı olsun.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2010, 08:47:07 ÖÖ »
Makine Mühendisleri Odası'na gidip bir göstersen, hem vizeden önce de sızdırmazlık raporu için gideceksin ya, ayağın alışsın :))

Sızdırmazlık raporu için zaten mecbur gideceğim, bi problem olursa zaten onay vermezler de, fakat önemli olan teknik olarak bi sıkıntı olmasın da (gerçi teknik olarak sıkıntı olmadımı evraksal olarak zaten sıkıntı olmaz)

Peki bu spiral boru, yağmurda, çamur derken paslanıp düşer mi? bir de bakır borunun erime derecesi nedir ki? eksoz o kadar ısı üretebilir mi? Ya da allah göstermesin bi kaçak olması durumunda o mesafeden bi risk oluşturur mu?

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2010, 09:00:33 ÖÖ »
Eksozun o kadar ısınması mümkün değil.
Bakırın bir özelliği geç ısınmasıdır.
Atmosfer aşındırmasına karşı yeterli dayanıklılığı sebebiyle kanalizasyonlarda, binalarda, damlara konulan levhalarda ve bazı yapıların dış süslemelerinde de kullanılmaktadır.
Hem zaten bunu bir yaptın mı ömürlük olmayacak. Birkaç yıl sonra yenilenmesi gerekirse bunun maliyeti de düşük olacağından kaygılanmana gerek yok.
Kaçağa gelince, iç içe iki boru içinden geçiyor bu gaz. İki yılda bir de sızdırmazlık raporu alıyorsun. Bu arada, benzin hortumları için bu kadar endişeleniyor musun? Ne kontrolü var ne böyle bir zırhı.
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2010, 09:02:49 ÖÖ Gönderen: fkarahan40 »

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2010, 09:07:43 ÖÖ »
bence de arkadaşım haklı siz en yetkili yerden bilgi alın. Aradaki mesafe değeri yeterlimidir. Bahsettiğiniz mesafede eğer sürtme gibi etkenler söz konusu olmayacaksa sorun olacağını sanmıyorum yine de içinizin rahat etmesi açısından bir gösterin derim. Tekrar hayırlı olsun.

Sürtme durumu söz konusu değil.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2010, 09:28:51 ÖÖ »
Eksozun o kadar ısınması mümkün değil.
Bakırın bir özelliği geç ısınmasıdır.
Atmosfer aşındırmasına karşı yeterli dayanıklılığı sebebiyle kanalizasyonlarda, binalarda, damlara konulan levhalarda ve bazı yapıların dış süslemelerinde de kullanılmaktadır.
Hem zaten bunu bir yaptın mı ömürlük olmayacak. Birkaç yıl sonra yenilenmesi gerekirse bunun maliyeti de düşük olacağından kaygılanmana gerek yok.
Kaçağa gelince, iç içe iki boru içinden geçiyor bu gaz. İki yılda bir de sızdırmazlık raporu alıyorsun. Bu arada, benzin hortumları için bu kadar endişeleniyor musun? Ne kontrolü var ne böyle bir zırhı.

Valla çok haklısın arkadaşım, mazur görün biraz pinpirikliyim işte, benzin hortumlarıda risk taşıyor tabi, üstelik uzun süre hiç benzinde kullanılmayan (özellikle eski tip araçlarda daha büyük tehlike teşkil ediyor. Sürekli gaz kullanıldığı için) Sıralı sistemde araç ilk çalıştırma sürekli benzinde çalıştığı için benzin hortumları uzun süre kuru kalmayacaktır. Bu bu anlamda çok sorun olmaz herhalde.

LPG konusuna gelince, genelde LPG için hep 2 nci sınıf muamelesi yapıldığı için insanlar hep önyargılı oluyor haliyle. Yıllarca LPG'li arabalar için bagajında bomba ile gezen araba muamelesi yaptılar, doğru bir şekilde yapılmış montajın güvenilir olduğunu biliyorum, bu noktada benim montajımda bahsettğim yerlerde endişelerim oldu, onu paylaştım sizlerle, ama sanırım gereksiz ehvam yapıyorum.

Zaten sizinde dediğiniz gibi montajda bi problem varsa sızdırmazlıkta onay vermezler sanırım.


a-r-m

  • İleti: 332
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2010, 09:48:23 ÖÖ »
hazır lpg konusu açılmışken bende bi soru sorym. qeçen hafta servis 4bujinin değişmesini söyledi. lpg'den kaynaklı olabilirmiş. sorun qerçekten lpg'den olabilir mi?

esrallkay

  • İleti: 387
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2010, 09:51:41 ÖÖ »
bildiğim kadarıyla lpg benzine göre daha güvenilirmiş.sebebide benzin lpgye göre daha çabuk alev alır ve patlarmış.

Hamdi TOPAL

  • İleti: 62
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #12 : Eylül 21, 2010, 09:59:41 ÖÖ »
atiker'de 3 farklı ürün var. Bu ürünlerin birbirlerinden ayrılığı nedir. Örneğin  düz sistem / yarı sıralı sistem / tam sıralı sistem gibi mi acaba diyorum.
Bakın resmi sitesindeki liste :
** Fast sistem
** Multifast sistem
** Safefast sistem


Bizim araç için ( 2000 civic 1.4 İS ) bunların hangisi olur. Araştırmayı ona göre yapayım. Benim aracımın modeli markası bu, ürünlerinizden benim aracıma uygun hangi ürününüz olur diye sitesine mail attım hiç bir cevap alamadım. Bilgisi olan var mı.? Bayiiler muhtemelen ellerinde hangisi varsa uygun olanı bu diyecektir. En azından hangisi olduğu yönünde bilgimiz olursa ona göre ayarlarız kendimizi. Bu benzin pahalılığı şartlarında kesin LPG taktıracağız.
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2010, 10:03:59 ÖÖ Gönderen: Hamdi TOPAL »

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #13 : Eylül 21, 2010, 10:23:23 ÖÖ »
ben safefast taktırdım, zaten fast sistem dedikleri ilk ürün piyasadan toplatılılmış, şu anda yetkili servisleri safefast takıyor. Multifast olandan benim gittiğim usta, memnun olmadıklarını ama bu safefast'ten memnun olduklarını söyledi.
Benim testlerim sonucu (daha çok yeniyim ama) hiç fark edilmiyor, sadece göstergedeki ışıktan anlayabiliyorsunuz, birde sanırım depodan geliyor gaza geçerken çıt diye bi ses geliyor (herhalde depo gazı salıyor, ya da ona benzer bi olay oluyor orda, birde şu var o seside şimdi dikkat kesilip ne değişiklik olacak diye bi gözüm göstergede, kulağım seste olduğu için duyuyorum, yoksa fark edilecek bişey değil.)

Sonuç olarak,
inşallah hep böyle olur temennisiyle şimdilik çok güzel.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #14 : Eylül 21, 2010, 10:23:43 ÖÖ »
Arkadaşlar, çeşitli forumlarda paylaştım, burada da anlatayım. Bomba ile küçük parçalara ayrılmış lpg'li bir aracın en büyük parçası lpg tankı idi ve sapasağlam, tek parça halinde idi. Bu şekilde sağlam kalmış, daha kötü ne gelebilir başına bilmiyorum. Darbe anında da tankın içindeki emniyet tertibatı gazı kesiyor. Benzinde ise böyle sağlam bir emniyet sistemi yok. Depo sacı da lpg tankı gibi sağlam değil.

bildiğim kadarıyla lpg benzine göre daha güvenilirmiş.sebebide benzin lpgye göre daha çabuk alev alır ve patlarmış.
Aynen öyle.

atiker'de 3 farklı ürün var. Bu ürünlerin birbirlerinden ayrılığı nedir. Örneğin  düz sistem / yarı sıralı sistem / tam sıralı sistem gibi mi acaba diyorum.
Bakın resmi sitesindeki liste :
** Fast sistem
** Multifast sistem
** Safefast sistem


Bizim araç için ( 2000 civic 1.4 İS ) bunların hangisi olur. Araştırmayı ona göre yapayım. Benim aracımın modeli markası bu, ürünlerinizden benim aracıma uygun hangi ürününüz olur diye sitesine mail attım hiç bir cevap alamadım. Bilgisi olan var mı.? Bayiiler muhtemelen ellerinde hangisi varsa uygun olanı bu diyecektir. En azından hangisi olduğu yönünde bilgimiz olursa ona göre ayarlarız kendimizi. Bu benzin pahalılığı şartlarında kesin LPG taktıracağız.
Bunlar karbüratörlü, tek nokta enjeksiyonlu ve çok nokta enjeksiyonlu için kullanılan modeller olabilir.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #15 : Eylül 21, 2010, 10:26:47 ÖÖ »
hazır lpg konusu açılmışken bende bi soru sorym. qeçen hafta servis 4bujinin değişmesini söyledi. lpg'den kaynaklı olabilirmiş. sorun qerçekten lpg'den olabilir mi?
Lpg'de bujilerinizin ömrü biraz daha kısa olabilir. Fakat bu fark çok fazla değil.
Bosch'un lpg'li araçlara özel bujileri var.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #16 : Eylül 21, 2010, 10:40:46 ÖÖ »
Safefast atikerin yeni çıkan sistemi, Fast dediğimiz de atikerin ilk sürümü,
bildiğim kadarıyla detayları yazayım.
Bu sistemde önceki sürümde (fast sistem) olan hatalar giderilmiş (önceki sürümlerde enjektörlerden çok şikayet geliyormuş, gazdan benzine geçiyormuş kendi kendine)
çoğu parçası italyanmış (enjektörleri, ECU'su, yazılımı)
Hatta bu sistemi yarı italyan yarı italyan diye piyasada 1100 TL. ye takanlar var (forumda sormuştum bunu bu neyin nesidir diye.)
benim bildikllerim bunlar

Hamdi TOPAL

  • İleti: 62
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #17 : Eylül 21, 2010, 04:27:26 ÖS »
 >=ok   teşekkürler bilgi için

wordsman

  • İleti: 820
Bahsettiğim yerlerin resmini çektim
« Yanıtla #18 : Eylül 21, 2010, 08:38:37 ÖS »
Arkadaşlar bahsettim 2 noktanın resmini çektim,
yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.



wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #19 : Eylül 21, 2010, 08:40:27 ÖS »

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #20 : Eylül 21, 2010, 08:56:12 ÖS »

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #21 : Eylül 21, 2010, 11:48:40 ÖS »
muyaneye gidince bişey demezlerse bişey olmaz

Hamdi TOPAL

  • İleti: 62
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #22 : Eylül 22, 2010, 07:34:57 ÖS »
Dış kısmında muhafaza olarak ikinci bir bölge var yani spiralli boru. O malzemenin cinsi nedir bilemem ama sorunlu olsa zaten projeye onay verilmez. Sarkma yapmazsa yerine iyi sabitlenmişse sorun olacağını sanmam.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #23 : Eylül 22, 2010, 09:43:54 ÖS »
çelik spiral diyorlar o malzemeye, bi sarkma falanda yok. hafta sonu sızdırmazlık raporu almaya gideceğim, orda da göstereceğim zaten,

washer

  • İleti: 357
Ynt: Şartlar değişti bende LPG taktırdım.
« Yanıtla #24 : Eylül 24, 2010, 11:22:41 ÖS »
bu şekilde 2008 yılında muayeneden geçememiştim,durum seninkinin benzeriydi hatta benim hat daha uzak mesafedeydi ama kabul etmediler,eğer kurallar değişmediyse bu şekilde muayeneden geçemezsin hocam  :gulegule