Gönderen Konu: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas  (Okunma sayısı 11957 defa)

carousal

  • İleti: 1109
Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« : Aralık 02, 2011, 07:13:52 ÖS »
Petrol şirketi Shell & Turcas ile Honda otogaz alanında işbirliği sağladı. Shell'in Türkiye'de her yıl 50 yeni otogaz istasyonu açmayı hedeflediği kaydedildi

Shell Gaz Genel Müdürü Semih Genç de ''güçlü'' iki markanın yarattığı sinerjinin, hızla büyüyen otogaz pazarında örnek bir model oluşturacağına inandığını ifade ederek, otogazın, önümüzdeki dönemde en önemli yakıt seçeneklerinden biri olacağını, otogaz pazarının her yıl ortalama yüzde 7 oranında büyüdüğünü bildirdi.

Genç, ''Bugün yollarımızda 2,8 milyona yakın otogazlı araç var. Binek araçların yüzde 38'inde otogaz tercih ediliyor, kısacası her 3 araçtan birinde otogaz kullanıyor. Otogaz, ülkemizde otomotiv yakıtlarının ayrılmaz ve önemli bir parçası haline gelmiş durumda ve bugün otogaz bulunan istasyon sayısı 9.200'e ulaştı. Türkiye'de istasyonların yüzde 70'inde otogaz var ve talep arttıkça istasyon sayısı da çoğalıyor. Güney Kore'den sonra dünya otogaz tüketiminde ikinci sırada yer alıyoruz'' dedi.

Otogazlı araçlarla ilgili bazı tüketicilerin aklında güvenlikle ilgili soru işaretleri bulunduğunu ifade eden Genç, otogazın, birçok açıdan avantajlı ve tercih edilen bir yakıt olduğunu, benzinli motorlara oranla daha ekonomik, diğer yakıtlara oranla yüzde 20 daha az emisyon oluşturduğu için çevreci, yeni gelişmeler sayesinde her türlü araca, performansı olumsuz etkilemeden monte edilebildiği için güvenli bir seçeneği teşkil ettiğini söyledi.

Verilen bilgiye göre, yeni model araçlarında ''cazip'' bir otogaz dönüşüm seçeneği sunan Honda Türkiye, otogazlı araçları tercih eden müşterilerine Shell AutoGas'ı tavsiye ediyor. İşbirliği kapsamında LPG'li Honda Civic satın alan yeni müşterilere, ''Shell Hoşgeldiniz Paketi'' sunulacak.

kaynak: http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/693568-otogazda-dev-isbirligi


Honda LPG kiti anlaşmasını BRC ile, otogaz anlaşmasını da Shell ile yaparak LPG sektöründe büyük ses getirecek gibi gözüküyor.

« Son Düzenleme: Aralık 02, 2011, 07:16:44 ÖS Gönderen: carousal »



Muhsin07

  • İleti: 1388
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2011, 07:44:09 ÖS »
ben honda anlaşmadan çözmüşüm işi demekki hep shell den alıyorum otogazı :D

Loss Minute

  • İleti: 237
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #2 : Aralık 02, 2011, 09:16:29 ÖS »
Düşük hacimli dizel motor üretmemekde direnen Hondaya yakışmıyor bence böyle kampanyalar. Amerikada doğal gaz ile çalışan araç satıyorsun. Türkiyeye bu aracı getirmiyorsun ürettiğin araçtan birçok özelliği çıkarıyorsun sonra da özel anlaşmalarla lpg montajını onaylıyorsun bunu da bir halt sanıyorsun. Bir motor üretim devi olarak kendini baltalıyorsun. Normalde bırak lpg montajına izin vermeyi kendisinin üretmediği civatanın dahi motora takılmasına müsaade etmemeli...

civic46

  • İleti: 888
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #3 : Aralık 02, 2011, 09:28:33 ÖS »
+1000

iszen

  • İleti: 48
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #4 : Aralık 15, 2011, 12:21:35 ÖS »
Düşük hacimli dizel motor üretmemekde direnen Hondaya yakışmıyor bence böyle kampanyalar. Amerikada doğal gaz ile çalışan araç satıyorsun. Türkiyeye bu aracı getirmiyorsun ürettiğin araçtan birçok özelliği çıkarıyorsun sonra da özel anlaşmalarla lpg montajını onaylıyorsun bunu da bir halt sanıyorsun. Bir motor üretim devi olarak kendini baltalıyorsun. Normalde bırak lpg montajına izin vermeyi kendisinin üretmediği civatanın dahi motora takılmasına müsaade etmemeli...

Söylediklerinize bende lpg li bir honda kullanıcısı olarak yüzde yüz katılıyorum. Hondanın daha ilkeli bir şirket olmasını dilerdim. Koreli kopyacı şirketler dahi daha ilkeli. Mekatronik teknisyeni olarak son cümlenizi özellikle destekliyorum; bırakın lpg montajını başka bir civata takılmasına dahi müsade etmemeli.
Ne kadar doğru bilemiyorum ancak Civic HB de 1.6cc 120HP dizel motor kullanmaya başalayacağı haberi vardı. Doğru olmasını şiddetle arzuluyorum zira ikinci aracım ne yazıkki -Hondayı sevmeme rağmen- dizel bir araç olacak.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #5 : Aralık 15, 2011, 07:59:22 ÖS »
Ben bu dusuncenıze katılmıyorum.Dunyada bır cok arac uretıcısı ( Peugeot,Cıtroen,Chewrolet,Subaru...lıste uzatılabılır) 0 km de araclarına Lpg donusumune onay verıyor.Honda Turkıye'de bu uygulamaya baslıyorsa bunda kucumsenecek ,ılkesız ve halt etmek olarak yorumlanacak ne var!!!
Honda sattıgı her aracı lpg lı olarak pıyasaya sunmuyor kı... Tercıh senın ,benım ve baskalarının.Sen benzınlı alır pasalar gıbı benzın ıle bıner tek bır cıvata sıktırmazsın , ben lpg lı honda alırım 6 yıl motor garantısı ıle lpg lı olarak aracıma bınerım ve honda'ya halt ettın demem boyle bır secenek sundugu ıcın tesekkur ederım.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2011, 08:44:24 ÖS »
Arkadasin serzenisi fabrika disinda montaj olmasi.
Y.disinaki montaj muhtemelen kendi tesislerinde yapiliyordur.
Gebze de montajli ciksa kimse sesini cikartmaz herhalde.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2011, 09:01:49 ÖS »
Merhaba;
Hıc bır arac uretıcısı kendı fabrıkasında lpg donusumu yapmıyor.Yukardakı fırmalar ve dıger otomotıv fırmaları OEM kapsamında anlasmalı lpg donusum fırmalarında donusum yaptırıyor.Ornegın Italya Cheresco'da ayda 0 km. 3.000 arac Brc ıle lpg ye donusturuluyor ama otomotıv fırmasında degıl BRC donusum parkurunda.
Burda donusumun nerede yapılması degıl nasıl yapılması onemlı.Gereklı egıtımı verıldyse sorun yok ,Italya'da bu OEM donusumlerı bayanlar yapıyor ,burda bızım BRC servıslerı de bu ısı en az onlar kadar becerecektır :)
 
Arkadasin serzenisi fabrika disinda montaj olmasi.
Y.disinaki montaj muhtemelen kendi tesislerinde yapiliyordur.
Gebze de montajli ciksa kimse sesini cikartmaz herhalde.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2011, 09:10:18 ÖS »
Bu isin mucidi prins 1920 lerde lpg yi araclara uygulamis.
Avrupada cok yaygin.
Tr de bu isin baslangici tamamen kuralsiz basladigi icin bir on yargi var.
Ancak benim merak ettigim brc 1700tlye taktigi kit icin sifir honda icin neden cok daha yuksek rakamlar isteniyor? Buradaki mantik ne? Bir kar hirsi mi?


ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #9 : Aralık 16, 2011, 07:05:03 ÖÖ »
Merhaba ;
Burda bu ısın mucudı kım onu tartısmıyoruz , onu ayrı bır baslıkta tartısabılırız.(Bu baslıgın konusu da bu degıl ama eksık bılgı olmasın dıye yazıyorum)
1.700 TL lık cıhaz neden Honda montajlarında 2.700 TL ? Dıye sorarsanız acıklamasını soyle yapabılırım ;
1)Bu 2.700 TL tavsıye edılen anahtar teslım fıyatı ,yanı lıstesı 50.000 TL olan cıvıcı nasıl 47.500 TL ye alıyorsanız bu sıstemını de pazarlıkla 2.500 TL ye taktırabılırsınız.
2)Bu fıyatın ıcınde 250 TL olan lpg tescıl masrafı da dahıl (Muayene,sızdırmazlık ,ek-1,ruhsat yapragı)
3)BRC lı Hondanıza 6 yıl motor garantınız bıtmeden lpg ıle gonul rahatlıgıyla bıneceksınız.Her yıl ıcın ekstra 100 TL vermek sorun olmamalı.Benım suan wolksvagen aracım var , Lpg taktıgımda keske her yıl ıcın benden 100 TL alsa ve 6 yıl motor garantısı verse 4)Lpg sıstemı 2 yıl degıl 3 yıl garantılı olacak.

Sonuc olaya bıraz genıs acıyla baktıgınızda 6 yıl ıcın 2.250 TL BRC ye  vermek cok da pahalı degıl sonucta aynı paraya 2 yıl garantı veren lpg sıstemı taktıran ınsanlar var.

Bılgılerınıze...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2011, 09:12:34 ÖÖ »
Merhaba ;
Burda bu ısın mucudı kım onu tartısmıyoruz , onu ayrı bır baslıkta tartısabılırız.(Bu baslıgın konusu da bu degıl ama eksık bılgı olmasın dıye yazıyorum)
1.700 TL lık cıhaz neden Honda montajlarında 2.700 TL ? Dıye sorarsanız acıklamasını soyle yapabılırım ;
1)Bu 2.700 TL tavsıye edılen anahtar teslım fıyatı ,yanı lıstesı 50.000 TL olan cıvıcı nasıl 47.500 TL ye alıyorsanız bu sıstemını de pazarlıkla 2.500 TL ye taktırabılırsınız.
2)Bu fıyatın ıcınde 250 TL olan lpg tescıl masrafı da dahıl (Muayene,sızdırmazlık ,ek-1,ruhsat yapragı)
3)BRC lı Hondanıza 6 yıl motor garantınız bıtmeden lpg ıle gonul rahatlıgıyla bıneceksınız.Her yıl ıcın ekstra 100 TL vermek sorun olmamalı.Benım suan wolksvagen aracım var , Lpg taktıgımda keske her yıl ıcın benden 100 TL alsa ve 6 yıl motor garantısı verse 4)Lpg sıstemı 2 yıl degıl 3 yıl garantılı olacak.

Sonuc olaya bıraz genıs acıyla baktıgınızda 6 yıl ıcın 2.250 TL BRC ye  vermek cok da pahalı degıl sonucta aynı paraya 2 yıl garantı veren lpg sıstemı taktıran ınsanlar var.

Bılgılerınıze...


O zaman Civice BRC nin farkli bir kiti takilmadigi (subap yaglamasiz standart bir kit takildigi) ortaya cikiyor. Demekki servisin lpg li araci servise bile sokmamasi takilan kite guvenmedigindenmis, yani aracin lpgli olusuyla bir ilgisi yokmus.
Hatta lpg nin motora (belki cok uzun vadede motoru birazcik daha cabuk asinmasi disinda) bir zarari da yokmus. Ben bu isbirliginden bu anlamlari cikariyorum.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2011, 09:53:14 ÖÖ »
evet, hiç bir firma lpg montajını kendi fabrikasında yapmıyor. Firmaların büyük çoğunluğu Honda'nın yaptığı gibi BRC ile anlaşıyor. Zamandında Hyundai de fiat ta brc ile anlaşarak doğuştan lpg olayına girmişti... Tek fark, fiat bunu artık sadece albea modelinde hyundai de Accent modelinde uyguluyor. Çamkıran honda yetkilisi ile konuşurken BRC nin yeni çıkacak sedanlar için özel bir çalışma yaptığını takılan kitin bu araca göre ayarlandığını bu yüzden önceki model araçlara uygulamanın garantiyi bozduğunu söylemişti, bahanemidir gerçekmidir bilmem ama bu anlaşmadaki kit için böyle bir iddası var hondanın.
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2011, 09:55:25 ÖÖ Gönderen: Grafink »

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #12 : Aralık 16, 2011, 10:22:30 ÖÖ »
Teleflex'in 3 yıl garanti vermesinin ardından BRC de kolları sıvamış. Rekabet en çok tüketiciye yarıyor.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #13 : Aralık 16, 2011, 02:02:09 ÖS »
BRC HONDA Kit  Klasik BRC MY11 kitinden farklılıklara sahiptir.

1) Honda Civic için özel tasarlanmış yeni tip gaz pipoları : Gaz pipoları ile aracın emme manıfoltu delinmiyor ; lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan en doğru açı ile gönderiliyor ve klasik delme işleminde yaşanan çapak kaçma riskinin %100 önüne geçiliyor
2) Honda Civic için özel tasarlanmış elektirik tesisatı : Bu tesisat ile aracın elektirik tesisatı kesilmeden soketli aparatlar ile montaj yapılmakatdır.

Merhaba ;
Burda bu ısın mucudı kım onu tartısmıyoruz , onu ayrı bır baslıkta tartısabılırız.(Bu baslıgın konusu da bu degıl ama eksık bılgı olmasın dıye yazıyorum)
1.700 TL lık cıhaz neden Honda montajlarında 2.700 TL ? Dıye sorarsanız acıklamasını soyle yapabılırım ;
1)Bu 2.700 TL tavsıye edılen anahtar teslım fıyatı ,yanı lıstesı 50.000 TL olan cıvıcı nasıl 47.500 TL ye alıyorsanız bu sıstemını de pazarlıkla 2.500 TL ye taktırabılırsınız.
2)Bu fıyatın ıcınde 250 TL olan lpg tescıl masrafı da dahıl (Muayene,sızdırmazlık ,ek-1,ruhsat yapragı)
3)BRC lı Hondanıza 6 yıl motor garantınız bıtmeden lpg ıle gonul rahatlıgıyla bıneceksınız.Her yıl ıcın ekstra 100 TL vermek sorun olmamalı.Benım suan wolksvagen aracım var , Lpg taktıgımda keske her yıl ıcın benden 100 TL alsa ve 6 yıl motor garantısı verse 4)Lpg sıstemı 2 yıl degıl 3 yıl garantılı olacak.

Sonuc olaya bıraz genıs acıyla baktıgınızda 6 yıl ıcın 2.250 TL BRC ye  vermek cok da pahalı degıl sonucta aynı paraya 2 yıl garantı veren lpg sıstemı taktıran ınsanlar var.

Bılgılerınıze...


O zaman Civice BRC nin farkli bir kiti takilmadigi (subap yaglamasiz standart bir kit takildigi) ortaya cikiyor. Demekki servisin lpg li araci servise bile sokmamasi takilan kite guvenmedigindenmis, yani aracin lpgli olusuyla bir ilgisi yokmus.
Hatta lpg nin motora (belki cok uzun vadede motoru birazcik daha cabuk asinmasi disinda) bir zarari da yokmus. Ben bu isbirliginden bu anlamlari cikariyorum.

MUHBİR26

  • İleti: 50
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #14 : Aralık 16, 2011, 06:23:49 ÖS »
BENCE BRC NİN SIKINTISI ÇOK BAYİSİ OLMASI.YANİ İŞİN EHLİ Mİ DEĞİL Mİ BİLİNEMEMESİ.BAKIYOSUN BİRİ BRC TAKTIRMIŞ ARIZA IŞIĞI YANMIYOR.BİRİNDE YANIYOR?  BEN ARACIMA 8000 KM ÖNCE TELEFLEX TAKTIRDIM. DİYOSUNUZ YA BİR ARACA 6 KİŞİ ÇALIŞTI DİYE.BENİM ARACIMDA SADECE BİR USTA MONTAJ YAPTI 2 GÜNDE. MONİFOLD SÖKÜLÜYOR DİKKATİNİZİ ÇEKMEK İSTERİM ARKADAŞLAR MONİFOLD SÖKMEK HER YİĞİTİN HARCI DEĞİL BENCE.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #15 : Aralık 16, 2011, 08:29:51 ÖS »
Merhaba;
Bayı sayısının cok olması dezavantaj degıl yaygın servıs agı acısından onemlıdır.
Turkıye'de en zor bayılık alınan marka BRC dır.
BRC nın suan 230 cıvarında bayısı var ,bu sayı ıstenırse bır anda 500 olur ama ıste sorun ozaman olur.
Teleflex ın kac bayısı var ? Servıs agı nasıl ? Bır urunun kalıtesı sadece fıyatı ıle mı alakalıdır ? 2 gunde 1 ustanın 1 montaj yapması cok da onemlı degıl ,aksıne anlamsız.Bır servıste bır aracın elektrık tesısatını da motor bolumunu de lpg depo baglantısını da aynı kısı yapıyorsa bence bu ıste bır hata var.
Kalıtelı lpg donusum servıslerınde her usta kendı dalında uzmanlasır
Buarada Honda'nın manıfoltu yarım saat ıcınde sokulebılır,cok zor degıldır.Bılgılerınıze...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #16 : Aralık 16, 2011, 08:44:51 ÖS »
Teleflex in taahutleri var, ozellikle ariza isigi yanmicak vs vs
Bayisi istanbul da tek olsunda sadece 10binde bir yolum dussun gerisi onemli degil.

Brc de mutlaka iyidir. Ancak bakis acidi ve tercih meseledi tamamen.

MUHBİR26

  • İleti: 50
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #17 : Aralık 16, 2011, 09:19:36 ÖS »
Merhaba;
Bayı sayısının cok olması dezavantaj degıl yaygın servıs agı acısından onemlıdır.
Turkıye'de en zor bayılık alınan marka BRC dır.
BRC nın suan 230 cıvarında bayısı var ,bu sayı ıstenırse bır anda 500 olur ama ıste sorun ozaman olur.
Teleflex ın kac bayısı var ? Servıs agı nasıl ? Bır urunun kalıtesı sadece fıyatı ıle mı alakalıdır ? 2 gunde 1 ustanın 1 montaj yapması cok da onemlı degıl ,aksıne anlamsız.Bır servıste bır aracın elektrık tesısatını da motor bolumunu de lpg depo baglantısını da aynı kısı yapıyorsa bence bu ıste bır hata var.
Kalıtelı lpg donusum servıslerınde her usta kendı dalında uzmanlasır
Buarada Honda'nın manıfoltu yarım saat ıcınde sokulebılır,cok zor degıldır.Bılgılerınıze...
AÇIKÇASI TÜRKİYENİN EN ZOR BAYİLİK ALINAN FİRMASININ BRC OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM.FORUMDA OKUYORUZ KİMİNİN ARIZA LAMBASI YAKMIŞ KİMİ YAKMAMIŞ HİÇ PROBLEM YAŞAMAYAN DA VAR FARKLI PROBLEMLERİ OLANDA..BU İŞTE Bİ STANDARTIN OLMADIĞINI GÖSTERİR.BEN TELEFLEX İ SAVUNMUYORUM HERKESİN KENDİ TERCİHİ FAKAT NEDEN BRC TELEFLEX İN VERDİĞİ 3 YIL 100.000 KM GARANTİ VEREMİYOR.BELLİ TAAHHÜTLERİ VEREMİYOR YAZILI OLARAK.GARANTİ VEREMEMESİNİN NEDENİDE BELLİ BİR STANDART KALİTEYİ YAKALAYAMAMASINDAN DİYE DÜŞÜNÜYORUM...YANLIŞ ANLAŞILMASIN LÜTFEN SADECE FİKRİM BENİM BU BRC YE ÇOK İYİDİR VEYA ÇOK KÖTÜDÜR DİYEMEM.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #18 : Aralık 16, 2011, 09:25:03 ÖS »
Teleflex istanbuldaki tum bayilikleri sona erdirdi
Avrupada sadece mengerler boscha bayilik verdi
Bence teleflexten de bayilik almak cok zor diyebiliriz.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #19 : Aralık 16, 2011, 09:31:46 ÖS »
Merhaba ;
Cep telefonundan detaylı yazamıyorum ama bırazdan sana Teleflex ın verdıgı taahhutlerın aslında pek de muhım seyler olmadıgını pc den yazabılırım.
En zor bayılık alınan markanın BRC olup olmadıgını bılebılmen ıcın bu sektorun ıcınde olman lazım , bu sektorde olmadıgın ıcın sadece dusunebılırsın ama ben sana %100 olarak soyleyebılırım kı en zor bayılık alınan marka BRC dır. Detaylı yazımı bırazdan paylasacagım...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #20 : Aralık 16, 2011, 09:42:04 ÖS »
Merhaba ;
Cep telefonundan detaylı yazamıyorum ama bırazdan sana Teleflex ın verdıgı taahhutlerın aslında pek de muhım seyler olmadıgını pc den yazabılırım.
En zor bayılık alınan markanın BRC olup olmadıgını bılebılmen ıcın bu sektorun ıcınde olman lazım , bu sektorde olmadıgın ıcın sadece dusunebılırsın ama ben sana %100 olarak soyleyebılırım kı en zor bayılık alınan marka BRC dır. Detaylı yazımı bırazdan paylasacagım...

Nasil pek muhim seyler olmazki.
Herkesin en onemli istekleridir ariza isiginin yanmamasi, tuketimin belli standartta olmasi, performansin dusmemesi, kaput acildiginda enjektorlerin kablolarin gorunmemesi (bu benim icin onemli kabuledeyim :) )
Adamlar mevcut bayiliklerini iptal ediyorlar ve tek bayi ile calisiyorlar istanbul avrupada. Brc kac bayiligini iptal etmis ??
Yanlis anlama BRC ye de saygi duyuyorum. Ama teleflexin bazi ayricaliklari var. Bunu da kabul etmek lazim.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #21 : Aralık 16, 2011, 09:59:37 ÖS »
BRC ile Telflex GFİ kıyaslandığında teknik açıdan Teleflex GFİ ın her hangi bir üstün özelliği yoktur.Teleflex gfı ın 5 taahhütünü incelerseniz burda ekstra bir özellik olmadığını ,bunların zaten asli olarak bir lpg markasında olması gereken özellikler olduğunu görürsünüz.

GFI ın TAAHHÜTLERİ

1. Motor arıza lambası yanmayacak; Doğru ürün ve doğru lpg kalibrasyonu ile arıza lambası kesinlikle yanmaz.

2. Tasarruf, litre bazında garanti edilecek, (Örnek: 100 Km.de 10 Lt. benzin tüketen bir otomobil, 100 Km.de 11,5 Lt. ortalama %15 daha fazla LPG tüketir)

LPG ile benzin farklı karakteristikte yakıtlardır.
LPG' nin volumetrik verimi benzinden daha düşük olduğundan LPG' li araçlar benzine göre litre bazında daha fazla yakıt harcarlar.Örnek olarak Benzin- LPG hesaplaması şöyle yapılır:Benzin Alt kalorifik Gücü: 32.3 MJ/Dm3LPG Alt kalorifik Gücü : 25.60 MJ/Dm3Teorik yakıt eşdeğerlilik Katsayısı : 32.3/25.6= 1.26Çıkan Rakam verimlilik katsayısı ile çarpılır (1,26x0,95=1,20)Buradan 100 Km de 10 Litre benzin tüketen bir aracın LPG' de volumetrik olarak %20 daha fazla LPG tükettiği görülür.Bu hesaplamaya diğer faktörleri de eklediğinizde doğru ürün ve doğru kalibrasyonda litre bazında %15 fazla tüketim zaten lpg nin karakteristik özelliğidir

3. Aracın çekişi düşmeyecek;

Lpg dönüşümü sonrası muhakak aracın performansında teknik anlamda %3 ile %5 arası bir düşüş yaşanır (sıvı gaz enjeksıyon sıstemı hariç) fakat kullanıcı bu farklılığı hissedemez.Fakat lpg dönüşümü sonrası birebir performans aldatmacadır.

 4. Araç ayar için servise tekrar gelmeyecek;

 Hiç bir lpg sistemi motordaki sensörlerden veri alarak kendisini güncelleyemez.Bu sebeble tüm markalarda lpg kalibrasyonun belirli kmlerde kontrol edilmesi gerekir( 15.000- 20.000km ) Belki bu sürelerde değişikliğe gerek olmayabilir fakat kontrolde fayda vardır.

 5. Sabah çalışma zorluğu ve yüksek devirlerde LPG'den benzine geçme sorunu yaşanmayacak. 

Sabah geç çalışma veya çalışmama şikayetlerinin nedeni yanlış lpg kalibrasyonundan dolayı benzin ECÜ sünün LFT (Long Fuel Trim) değerinin bozulması ile ilgilidir.Doğru lpg kalibrasyonu ile bu sorunu yaşamazsınız.

Diğer bir özellik olarak belirttiğiniz CNG ise BRC MY11 ler de zaten mevcut olan bir özellik.BRC MY11 CNG ye uygundur ilerki dönemde lpg tankını ve bakır boruları değiştirip bir kaç işlemden sonra bu sistemi CNG ile de kullanabilirsiniz.

Gelelim çok üstünde durulan lpg enjektörlerinin manifolta direkt takılması ve emme manifoltunun sökülerek montaj yapılması işlemine.

Teknik resmi ( http://(edit:reklam içerikli kelime)/duyurular.php?haber_id=7 )ve HONDA nın emme manifoltunu incelerseniz lpg enjektörünün emme manıfoltuna direkt takılması için yine belli bir mesafe geriden takılması gerektiğini görürsünüz .Oysa BRC gaz Pipolu montaj ile lpg gazı yanma odasına en yakın noktadan ve en doğru açı ile gönderilmektedir.Manifoltun sökülüp takılmasına gerek olmadığı gibi emme manıfoltunuzda klasik gaz nipelinin nerdeyse 10 katı genişliğinde 4 adet delik de bulunmaz!!!

Yukarda belirttiğim gibi teknik anlamda Teleflex GFİ ın BRC den tek üstün yanı sadece fiyatıdır.Bu arada Telflex in BRC tarafından satın alındığı ve bu ürüne yatırım yapılmayacağı da açıklanmıştır.

Peki BRC nin Teleflex'ten üstün özellikleri nelerdir?

1)HI-TEC Enjektörleri : BRC nin yeni tip hi-tec enjektörleri öncekine göre daha hızlı ve çalışan parçalarının lpg ile temas etmediği için gaz kalıtesinden kesinlikle etkilenmeyen bir enjektördür

2)VSR özelliği : VSR menüsünün aktif edilmesi ile yüksek devirlerde belli oranda benzin püskürtülerek subablarda yaşanan aşırı ısıdan doğan aşınmanın önüne geçilir.

3)Enjektör Isıtma Özelliği : Sıralı gaz kullanıcılarının en ciddi şikayeti sabah soğuk motorda gaza geçme süresidir.BRC 3.02 yazılımı ile siz sabah aracınızı çalıştırıdğınızda lpg enjektörleri ısınmaya başlar ve yaklaşık 1-2 dakıka içerisinde lpg ye geçer bu sayede minumum oranda benzin tüketirsiniz.

4)Start-Stop Özelliği : Yeni nesil start-stop teknolojisi ile uyumlu olan BRC ile start-stop özelliğine sahip araçlarda ilk çalıştırma direkt lpg ile olur ve bu ekstra tasarruf anlamına gelir.

5)Yaygın servis ağı : Türkiyenin her ilinde yaklaşık 200 ün üzerinde bayinin hizmet ettiği yaygın bir servis ağına sahip bir marka.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #22 : Aralık 16, 2011, 10:02:20 ÖS »
:)) Yapmayın arkadaslar guldurmeyın , Tunalı mı ıptal ettı dıger bayılıklerı yoksa bayıler mı bırakıyor Teleflexı??? Teleflex bayılık vermek ıcın Turkıye genelındekı tum otogazcıları Antalya'da bes yıldızlı otelde mısafır etmek ıstedı ,kımı gıttı kımı gıtmedı ,gıdenlerın kımısı havuza gırdı kımısı denıze :) Lısteye baksana kac tane aktıf bayısı var ?
Sence neden genelde Plazalar bu urunu tercıh edıyor ? Acaba pek fazla yaygın olmadıgından bu urunde rekabet olmayıp yuksek fıyata sankı ayrıcalıklı montaj yapmıs gıbı tuketıcıden fazla bır para almak ıcın mı yapıyorlar ??? Lutfen genıs acıdan bakınız...

Teleflex istanbuldaki tum bayilikleri sona erdirdi
Avrupada sadece mengerler boscha bayilik verdi
Bence teleflexten de bayilik almak cok zor diyebiliriz.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #23 : Aralık 16, 2011, 10:11:26 ÖS »
@Accord55 aracina BRC taktirdi yetkili bayiden
Ariza isigini sonduremedikleri icin arkadas aracini satti.

Bendeki arizadan dolayi yetkili bayi 60km yol geldi isyerimde araci gormek ve problemi cozmek icin.

Bunlar onemli seyler. Kimse sirf pahalidir vardir bir hikmeti diye daha fazla para vermek istemez.




ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Otogazda Dev İşbirliği Honda & Shell Turcas
« Yanıtla #24 : Aralık 16, 2011, 10:17:59 ÖS »
Arkadaşım lütfen yanlış bilgi verme!!!
Accord55 ın arabasının arıza lambası lpg sisteminden değil 2. oksijen sensörünün arızalı olmasından dolayı yanıyordu.Vtec devreye girdiğinde 2.sonda yakıt verisi göndermediği için lambası yanıyordu.
Fiyatı 650 TL idi ama değiştirmeden aracını sattı.
Forumlar bilgi paylaşma platformudur ,akla gelenin yazıldığı yerler değildir.Ayrıca accord55 arıza lambasının yanmasıyla bu konunun ne alakası var ,olayı kişiselleştirmeyin lütfen!

@Accord55 aracina BRC taktirdi yetkili bayiden
Ariza isigini sonduremedikleri icin arkadas aracini satti.

Bendeki arizadan dolayi yetkili bayi 60km yol geldi isyerimde araci gormek ve problemi cozmek icin.

Bunlar onemli seyler. Kimse sirf pahalidir vardir bir hikmeti diye daha fazla para vermek istemez.