Gönderen Konu: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı  (Okunma sayısı 18146 defa)

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Bana sıkça gelen "Neden herkes dizele geçerken sen benzinliye geçtin?" sorusuna cevap olarak:

Ortalama karma sarfiyatla km yakıt maliyeti:
 (Dizel ve benzinli alternatifi olan, Japon dost ve sınıf rakibimiz Toyota Corolla verileri ile, Otomatik aktarımlı ve üst donanımlı modellerde)

 Toyota Corolla Elegant 1.4 D-4D otm: 62.300 TL
 Dizel: 4.8 L x 3.89 krş = 18,67 krş/km

 Toyota Corolla Elegant 1.6 Dual VVTi otm: 55.800 TL
 Benzin: 7.1 L x 4.37 krş = 31,03 krş/km
 Toyota dizel ile km başına sarfiyat maliyeti farkı: 12,36 krş/km
 Dizele göre sadece yakıtla maliyeti amorti menzili: (Fiyat farkı/Yakıt farkı)=6.500TL/12,36krş=52.589 km

 Honda Civic Elegance 1.6 otm: 49.385 TL
 Benzin: 6.8 L x 4.37 krş = 29,72 krş/km
 Toyota dizel ile km başına sarfiyat maliyeti farkı: 11,05 krş/km
 Dizele göre sadece yakıtla maliyeti amorti menzili: (Fiyat farkı/Yakıt farkı)=12.915TL/11,05krş=116.878 km

 Hesaba göre Honda ciddi bir süre hesaplı kalacak. Bu süre içinde ancak ikinci el satışı yapılırsa dizel almak mantıklı. Yıllar boyunca kullanılacak bir araç için bu hesaplar abes. İşin içine LPG katılırsa... Kafa yormaya bile gerek yok.

 İşte ben de bu yüzden yılların dizelcisi olduğum halde benzinli Honda'ya geçtim.

Eğer EuroDiesel olursa (3,89 yerine 3,96 TL) mesafeler daha da uzayacaktır.

 Hadi işin içine LPG de katalım:

 6 yıl garantili Honda (BRC) LPG için,
 LPG dönüşümü: 2750 TL
 LPG sarfiyatı: 7,5 L (%10 sarfiyat artışı kabulü ile)
 LPG: 7,5 L x 2.54 TL = 19,05 krş/km
 LPG avantajı: 10,67 krş/km
 Amorti menzili: 2750TL/10,67krş =25.773 km

 Kabaca bir yıllık kullanım sonucu LPG dönüşümü kendisini kurtaracak görünüyor.
 Üstteki hesaba LPG de ilave etmek istersek aracın aracın dizele göre kendini amorti etme menzili 91.104 km'ye düşer.



MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2012, 12:28:53 ÖÖ »
valla süper anlatmışsınız herkes tutuluyor dizel dizel dizel dizel :) kardeşim günde 100 km yapmıyorumki ben araçla :)

brkn

  • İleti: 11
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2012, 12:44:59 ÖÖ »
ben de benzinli aldım. hesabıma göre 8 bin km yılda zor görüyorum. bu hesap dizel mi benzin mi soran arkadaşlara iyi olmuş işlerine yarar. bide buna dizel aracın bakım maliyetinin yüksek olmasını da ekleyelim bence !

alfaus007

  • İleti: 1127
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2012, 06:23:20 ÖÖ »
çok güzel bir tespit eline sağlık :)

metin.yildiz

  • İleti: 403
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2012, 07:41:03 ÖÖ »
güzel hesap, tebrik ederim. herkese anlatmaya çalıştığım olay!

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2012, 07:44:37 ÖÖ »
Arkadaşlar kusura bakmayın, en sonda hata yapmışım.

Üstteki mesaja araba alındığında LPG de ilave etmek istersek aracın aracın dizele göre kendini amorti etme menzili 2.675.000 km'ye gelir.

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2012, 08:26:58 ÖÖ »
Kardeş ben 30 Kasım 2011'de aldım arabayı, bugün itibariyle aracım 1.030 km de. Bana da arkadaşlar hep: sıfır araba alıyorsun neden dizel almıyorsun dediklerinde çıkarmıştım aynı hesabı ama anlamayan yine anlamıyor.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2012, 08:53:02 ÖÖ »
Bana sıkça gelen "Neden herkes dizele geçerken sen benzinliye geçtin?" sorusuna cevap olarak:

Ortalama karma sarfiyatla km yakıt maliyeti:
 (Dizel ve benzinli alternatifi olan, Japon dost ve sınıf rakibimiz Toyota Corolla verileri ile, Otomatik aktarımlı ve üst donanımlı modellerde)

 Toyota Corolla Elegant 1.4 D-4D otm: 62.300 TL
 Dizel: 4.8 L x 3.89 krş = 18,67 krş/km

 Toyota Corolla Elegant 1.6 Dual VVTi otm: 55.800 TL
 Benzin: 7.1 L x 4.37 krş = 31,03 krş/km
 Toyota dizel ile km başına sarfiyat maliyeti farkı: 12,36 krş/km
 Dizele göre sadece yakıtla maliyeti amorti menzili: (Fiyat farkı/Yakıt farkı)=6.500TL/12,36krş=52.589 km

 Honda Civic Elegance 1.6 otm: 49.385 TL
 Benzin: 6.8 L x 4.37 krş = 29,72 krş/km
 Toyota dizel ile km başına sarfiyat maliyeti farkı: 11,05 krş/km
 Dizele göre sadece yakıtla maliyeti amorti menzili: (Fiyat farkı/Yakıt farkı)=12.915TL/11,05krş=116.878 km

 Hesaba göre Honda ciddi bir süre hesaplı kalacak. Bu süre içinde ancak ikinci el satışı yapılırsa dizel almak mantıklı. Yıllar boyunca kullanılacak bir araç için bu hesaplar abes. İşin içine LPG katılırsa... Kafa yormaya bile gerek yok.

 İşte ben de bu yüzden yılların dizelcisi olduğum halde benzinli Honda'ya geçtim.

Eğer EuroDiesel olursa (3,89 yerine 3,96 TL) mesafeler daha da uzayacaktır.

 Hadi işin içine LPG de katalım:

 6 yıl garantili Honda (BRC) LPG için,
 LPG dönüşümü: 2750 TL
 LPG sarfiyatı: 7,5 L (%10 sarfiyat artışı kabulü ile)
 LPG: 7,5 L x 2.54 TL = 19,05 krş/km
 LPG avantajı: 10,67 krş/km
 Amorti menzili: 2750TL/10,67krş =25.773 km

 Kabaca bir yıllık kullanım sonucu LPG dönüşümü kendisini kurtaracak görünüyor.
 Üstteki hesaba LPG de ilave etmek istersek aracın aracın dizele göre kendini amorti etme menzili 91.104 km'ye düşer.



Bu değerlere göre mantıksız görünmüyor ama evdeki hesap da çarşıya uymuyor maalesef.

1) Eğer aracınıza en az 100,000 km ya da ortalama 8 sene binecekseniz,
2) Bu 8 senede hiç trafiğe girmeden hep bileşik tüketim ile 7.1 Litre yakacağınıza inanıyorsanız,
3) Yine bu 8 senede hep 90 km ile gideceğinize inanıyorsanız,
4) Aracınızdan 8 sene boyunca sıkılmayacağınıza ya da satmak zorunda kalmayacağınıza inanıyorsanız
5) ve son olarak benzin dizel fiyat farkının hep aynı kalacağına inanıyorsanız

söyledikleriniz mantıklı.

Ayrıca yukarıdaki benzinli Honca Civic yakıt değerleri İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli gibi şehirlerde hayaldir
fakat siz Zongultaktasınız böyle bir avantajınız var.
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 08:54:59 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2012, 09:37:14 ÖÖ »
Tam değil. Aynı şehir içi şartlarda benzinlinin değerleri katalog değerlerinden yükselirken dizellerinki  de aynı kalmıyor maalesef. Benim eski aracımın şehiriçi tüketimi 6-7 yazıyorken ben geçen yıl 8, kışın 9 ortalamayla gittiğimi biliyorum. Yani beni vuran trafik dizeli de vuruyor, LPG'yi de.

Satma konusu da değişik. Eğer ben amorti edecek şekilde 100bin km ve üzeri kullanacaksam dizellerin alıcısı o kadar da çok olmuyor. Fiyat farkını da pek korumuyor. Ama erkenden ihtiyacım olur, satarım deniyorsa dizel alınmalı. Arada binerken verilen düşük yakıt parası cebe kalır.

Motorin-benzin fiyatlarının ne yönede değişeceğini bilmiyorum. Eğer dünya tersine dönerse ve tek geçerli faktör yakıt kalırsa, bunu satar dizel alırım biter.

cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2012, 09:44:55 ÖÖ »
 tanıyan arkadaşlar bilecektir 2010 cıvıc premıum ov aracımı çok yaktığından dolayı satmak zorunda kalmıştım..... daha sonra dizel düz corolla aldım ve 43 e aldığım corollayı 10 ay sonra 46 ya sattım...   çünkü dizel araçlara rağbetle birlikte muazzam zamlar gelmişti ve benim 9 bin km de dizel corollam 2 günde aldığımdan fazla fiyata satıldı....    

 bundan 1-2 sene önce dizel almak mantıklıydı çünkü arada bu kadar fark yoktu sıfır alırken...

 ama şu anda yılda 20 binden az yapanlar için dizel gerçekten çok anlamsız kalıyor...

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #10 : Ocak 19, 2012, 10:01:40 ÖÖ »
Sevgili kardeşim... eline emeğine sağlık.... fabrika verileri üzerinden güzel hesap yapmışsın. ama bu her zaman denk gelen rakamlar değil....

O, sıfır km Toyota  ve tüm dizeller euro dizel göre programlanmış ve karasal motorin bir çok yerde satıştan kalktı, ve Mazotun litresi Eskişehir de   3,97 TL . . .
 
Gelelim Hesabına : 60.100 TL den satış ta olan Toyota Corolla 1.4 D 4-D (düz vites) aracın fabrika verileri (parantez içinde +%10 eklendi ve yukarı doğru yuvarlama yapıldı.

100 km  ş.dışı    - 4,2 litre =  17 kuruş = (19 Kuruş)
            ş.içi     - 5,7 litre =  23 kuruş = (26 Kuruş)
            karma  - 4,7 litre = 19 kuruş   = (21 Kuruş)

Sıfır km Honda daha yeni garantili LPG sistemine (1.200 TL zımni tokat la) daha yeni başladı. biz öncelikle 1.6 Elegance ın (düz vites) 47.385 TL fiyat seviyesinden satışta olduğu malumunuz.
Eskişehir de benzin 95 oktan kurşunsuz 4,38 TL.... aracın fabrika yakıt verileri (parantez içinde +%10 eklendi ve yukarı doğru yuvarlama yapıldı.  
 
100 km  ş.dışı    -  5,3 litre =   24 kuruş = (27 Kuruş)
            ş.içi     -  8,9 litre =   39 kuruş = (43 Kuruş)
            karma  -  6,7 litre =   30 kuruş  = (33 Kuruş)

İlave 2,750 TL maliyete katlanıp LPG ile kullanılan araçta ki durum Litre Fiyatı 2,54 TL den hesaplandığında ( LPG Tüketiminin Benzin tüketiminden %15 farklı olacağı kesindir. Hesabı yaparken fabrika verilerinden yola çıkacağız ama GERÇEKÇİ olacağız)

100 km ş.dışı LPG tüketimi 7,5 litre = 19 Kuruş
          ş.içi  LPG tüketimi  12 litre =  31 Kuruş
          karma     tüketim   10 litre =   25 Kuruş

Ve bu aracı; 5 Yıl şehir içinde, tatiller hariç fazla uzun yola çıkmadan yılda ortalama 10.000 km binecek birisi alacaksa;

BENZİN --> 50.000 km x 0,43 TL = 21.500 TL ödeme yapar

LPG --> 50.000 * 0,31TL = 15.500 TL ödeme yapar

+ LPG li araba az da olsa benzin tüketir ki bu da 150km de 1 litre kadardır (kullanıma göre değişir ama 10 senedir hesaplıyorum rakam bu) yani, 50.000 km LPG li sürüşte (5 yıl şehir içi) = 1.500 TL yapar.

LPG + BENZİN Toplamda --> 15.500 + 1.500 = 17.000 TL . . .

DİZEL --> 50.000 km x 0,26 = 13.000 TL

Benim Hesabım böyle . . . . DİZEL BENZİNE GÖRE 8.500 TL, LPG ye GÖRE 4.000 TL AVANTAJLIDIR.

DİZEL aracı 60.100 TL ye alırsınız + 13.000 TL yakıt parası ödersiniz
BENZİNLİ yi  47.385 TL ye alırsanız + 21.500 TL yakıt parası çıkar cepten
LPG liyi  50.135 TL ye alırsınız + 17.000 TL benzin ve lpg gideriniz olur.

LPG li ekonomik görünüyor hala değil mi ?
Bu hesaplama yöntemine göre 73.000 TL ye Dizel Toyota ya bineceğime 67.000 TL ye benzin+LPG li Honda Civic e binerim . . .
TEK FARKLA ; 2.750 TL ye BRC taktıracağıma 2.500 TL ye GFI Teleflex takarım İŞİME BAKARIM . . .

« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 10:04:30 ÖÖ Gönderen: kayaci26 »

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2012, 10:03:08 ÖÖ »
Tam değil. Aynı şehir içi şartlarda benzinlinin değerleri katalog değerlerinden yükselirken dizellerinki  de aynı kalmıyor maalesef. Benim eski aracımın şehiriçi tüketimi 6-7 yazıyorken ben geçen yıl 8, kışın 9 ortalamayla gittiğimi biliyorum. Yani beni vuran trafik dizeli de vuruyor, LPG'yi de.

Satma konusu da değişik. Eğer ben amorti edecek şekilde 100bin km ve üzeri kullanacaksam dizellerin alıcısı o kadar da çok olmuyor. Fiyat farkını da pek korumuyor. Ama erkenden ihtiyacım olur, satarım deniyorsa dizel alınmalı. Arada binerken verilen düşük yakıt parası cebe kalır.

Motorin-benzin fiyatlarının ne yönede değişeceğini bilmiyorum. Eğer dünya tersine dönerse ve tek geçerli faktör yakıt kalırsa, bunu satar dizel alırım biter.

Benzinlinin şehir içi yakıt tüketimi ile dizelin şehiriçi yakıt tüketimi arasında
ciddi bir fark var ama..
yani 7 litre ortalama yakan bir benzinli araç sıkışık trafikte 11-12 litrelere kadar çıkarken
5 litre yakan bir dizel sıkışık trafikte en çok 6-7 litre yakıyor.
Dediğim gibi senin avantajın daha sakin bir trafikte araç kullanman.
Ben bunu trafik sorunu olan şehirler için yazıyorum.
çünkü 30 km yi 3,5 saatte gittiğim zamanlar oldu İstanbulda.

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2012, 10:48:34 ÖÖ »
Baştan yazayım da sorun olmasın: Benzinli araç alınacaksa Honda Civic almak avantajını uzun süre koruyor. Diğer markalar kendileri bilir. LPG yapılacaksa zaten her türlü LPG her türlü markada avantajlı.

Mesleğim mühendis. Uzun yıllardır tahmini değerler değil de, ölçülmüş, onaylanmış, kanıtlanmış değerlerle çalışmayı alışkanlık haline getirdik artık. Çeşitli duyum ve kabullerden çok ağzım yanmıştır. O yüzden, benden sonra yazılan mesajlardaki kabul ve düzeltmelere ilk mesajımda elden geldiğince yer vermeye çalıştım. Gözlerden kaçmış olabilir, normaldir. Ancak benim verdiğim değerler içerisinde sadece LPG tüketiminin benzine göre %10 artması konusu kabuldür, diğerleri resmi değerler veya kendi ölçümlerimdir.

Benim dizelle 8-9 yaktığım trafiğe sakin deyip de büyükşehirde 6-7 yakmaya çok demeyin lütfen. Ben de Zonguldaklı değilim, sadece çalışıyorum, memlekete gittiğimde güzelce trafiğe giriyorum ve verdiğim değerlerin orada da tuttuğunu görüyorum. Zaten buralarda da soğuk motorla hareket etmek, yolların sakin görünse bile sürekli yokuşlu inişli olması vs ekonominin çanına ot tıkıyor. Dizellerin ısınma süreci fazla olduğu için soğuk motorların sarfiyatı da çok yüksek çıkıyor.

Yazımı bitirirken, tekrar başta yazdığım gibi Honda benzinli almanın her donanım seviyesinde ve vites tercihinde uzun süre avantajını koruduğu konusunda hemfikiriz.
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 10:52:36 ÖÖ Gönderen: Mesudum »

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2012, 11:09:50 ÖÖ »
Haklısınız bu bir seçimdir sonuçta.
Karlı olacağını inandığınız aracı ve yakıt cinsini seçerek almışsınız.
Mesleğiniz gereği bence tahmini fabrika verilerini değil de
Test ederek gerçek hayatta ve trafik koşullarında harcanan
yakıtı hesaplamanızı dikkate alsaydınız.
Çünkü verdiğiniz veriler birebir fabrika verisidir ve gerçeği yansıtmıyor.

Aslında keşke maliyet olayına mühendis gözüyle değil de muhasebeci gözüyle baksaydınız çünkü farklı yerlerden bakılınca farklı sonuçlar çıkıyor.
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 11:11:51 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2012, 12:37:55 ÖS »
Mesleğimden memnunum.

Bizde aynı durumu mesela vergi denetmenine şirket batıyormuş da vergiden bizi muaf tutun der gibi; kredi kuruluşuna da kâr rekoru kırıyormuş, en iyi kredibilite bizde der gibi sunmak yoktur.  <nohapy

Ayrıca araçların tüketimi yazılırken tahminlerle değil, tamamen aynı şartlarda ve tekrar eden testlerle elde edilen sonuçlar kullanılır. Bu konuda uluslararası standartlar belirlenmiştir. Gerekirse detay ekler veya bir başlık açarım, ama gerekeceğini sanmıyorum (CEE Normu 1999-100).

Gerçek hayatta bu değerlerin tutmayabileceği bilinen bir gerçek. Ancak standart şartları sağlamazsak karşılaştırmayı veya değerlendirmeyi sağlıklı yapamayız, değil mi? Zaten standartlaşmanın amacı da bu.

Örneğin, eski aracımın fabrikasyon son hızı 192, ama otobanda inişte 223 yaptığım da oldu, yokuşta 180'i geçemediğim de.
Sarfiyat olarak uzun yolda 4,5 idi ama aynı otobanı 4,3 ile tamamladığım da oldu 6,2 de.

KonuKatalogEn çokEn az
Hız192223180?
Tüketim Ş.Dışı4,56,24,3
Tüketim Ş.İçi6,59,16,2

Neyse. Muhasebeci gözüyle hesap koyun, farklı açıdan bakalım. Zenginliği farklı bakış açılarıyla,, N.Kemal'in ifadesiyle "fikirlerin çarpışmasından" elde edebiliriz. Ama gerçek hayattaki ölçülen değerleri. Tahmin yok!

Saygılar
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 12:41:52 ÖS Gönderen: Mesudum »

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #15 : Ocak 19, 2012, 01:09:53 ÖS »
Şimdi Mesudum arkadaşım mesleğiniz ile ilgili bir sorunum yok zaten
Sanırım yanlış anladınız
Keza ben de muhasebeci değilim ama işim gereği akşama kadar
damlası damlasına yolcu uçaklarının yakıt hesaplamalarını yapıyorum ve inanın
fabrika verileri çok zaman uçurumlar diyebileceğim kadar değişkenlik gösteriyor.
Bunu şu sebeple söylüyorum. Gerçek hayatta bu kadar çok değişken varken
fabrikada ölçülen otimal değerler. Yani;
mevsim, zemin, eğim, mesafe, ağırlık, sıcaklık, sürüş mesafesi ve basınç değişkenleri varken benim aynı ortamı
8 yıl boyunca sabit olarak sağlamamın imkansız olduğunu siz de tahmin edebilirsiniz
Bu değişkenlerin hepsi yakıtı direkt olarak etkileyecektir.

ama siz bu şekilde daha çok fayda sağlarım derseniz tabi ki bir şey diyemem.
Ben sadece fikrimi ve bu veriler ışığında yanıldığınızı söylüyorum o kadar.
sizin fikrinize de saygı duyarım.

Ortam tartışma değil paylaşma ortamı yanlış anlaşılma olmasın.


« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 01:15:12 ÖS Gönderen: poseidon999 »

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #16 : Ocak 19, 2012, 01:26:51 ÖS »
Kırmadan yazmaya, hakaret etmemeye, internet ortamında farklı bir kimliğe bürünüp kendimi kandırmamaya dikkat ediyorum. Seviye oldukça yerinde ve görebildiğim kadarıyla güzelce fikir beyan edip kendimizce hesaplarla fikirlerimize dayanak arıyoruz. Ne siz ne ben kişisel takıntı yapmadığımız için de memnunum.
Şimdi Mesudum arkadaşım mesleğiniz ile ilgili bir sorunum yok zaten
Sanırım yanlış anladınız
Keza ben de muhasebeci değilim ama işim gereği akşama kadar damlası damlasına yolcu uçaklarının yakıt hesaplamalarını yapıyorum ve inanın fabrika verileri çok zaman uçurumlar diyebileceğim kadar değişkenlik gösteriyor.
Bunu şu sebeple söylüyorum. Gerçek hayatta bu kadar çok değişken varken fabrikada ölçülen otimal değerler. Yani; mevsim, zemin, eğim, mesafe, ağırlık, sıcaklık, sürüş mesafesi ve basınç değişkenleri varken benim aynı ortamı 8 yıl boyunca sabit olarak sağlamamın imkansız olduğunu siz de tahmin edebilirsiniz
Bu değişkenlerin hepsi yakıtı direkt olarak etkileyecektir.

ama siz bu şekilde daha çok fayda sağlarım derseniz tabi ki bir şey diyemem.
Ben sadece fikrimi ve bu veriler ışığında yanıldığınızı söylüyorum o kadar.
sizin fikrinize de saygı duyarım.

Ortam tartışma değil paylaşma ortamı yanlış anlaşılma olmasın.
Tartışma kelimesi tam ifade etmiyor. Eski dille, münakaşa değil, münazara yapıyoruz. Yanlış olduğumda usulünce, edep sınırını bozmadan yapılacak ikazlara da açık olmak icap ediyor.

2008 elegance

  • İleti: 465
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #17 : Ocak 19, 2012, 02:39:25 ÖS »
belli bir km kullanım süresine kadar benzinli mantıklı, fakat araç çok km ler kullanılacak ise dizel gerekiyor malesef. bunun hesabı her şekilde yapılabilir.

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #18 : Ocak 19, 2012, 04:06:29 ÖS »
Nesi belli?
Kaç km mesela sizce?

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #19 : Ocak 19, 2012, 04:40:49 ÖS »
farklı bı yorum getırerek dizelin bakım maliyetinide hesaba katmak gerektıgnı dusunuyorum :)

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2012, 04:46:46 ÖS »
farklı bı yorum getırerek dizelin bakım maliyetinide hesaba katmak gerektıgnı dusunuyorum :)

Yeni nesil dizelleri 90 model Audi 80 lerin dizelleri ile karıştırıyorsun galiba. 7-8 sene zarfında kaç kere km bakımına gidiyorsun? 10,000 - 30,000 - 60,000- 100,000
Zaten bu araçlar artık 4 ila 6 sene 100,000 km lere kadar garanti altındalar.

vtec power

  • İleti: 1050
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #21 : Ocak 19, 2012, 04:47:54 ÖS »
Hesaplarda hata var...

km başına; benzinli araç ile dizel araç arasındaki sarfiyat maliyeti farkı 11,05 kr dan fazla.

Şu an dizel 1,6 toyota karmada, km de ortalama 23 kr, 1.6 honda ise 40 kr den aşağıyo yakıyor mu?
Sanmıyorum.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #22 : Ocak 19, 2012, 04:56:23 ÖS »
Hesaplarda hata var...

km başına; benzinli araç ile dizel araç arasındaki sarfiyat maliyeti farkı 11,05 kr dan fazla.

Şu an dizel 1,6 toyota karmada, km de ortalama 23 kr, 1.6 honda ise 40 kr den aşağıyo yakıyor mu?
Sanmıyorum.


km de 0,23 krş dizel / 0,40 benzin = 0,58 krş a gelir.

yani benzinli motor her bir km de dizel motordan % 42  daha fazla yakıt harcıyor.

Bu da demek ki benzin ile yaptığımız km nin neredeyse 2 katı kadar km dizelde yapılabilir.

« Son Düzenleme: Ocak 19, 2012, 04:59:38 ÖS Gönderen: poseidon999 »

korfez41

  • İleti: 29
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2012, 06:45:38 ÖS »
Alınan LT LPG   Yapılan KM      100KM de yakıt sarfiyatı   yol durumu   klima   yol bil göstergesi   yol bil -yak sarfiyat fark%         
10,25   93,00      11,00   şehir içi                  
38,72   400,00      9,70   şehir içi-s.dışı      7,80   24,30         
8,16   106,00      7,70   izmit adapazarı 90km/h ile   açık               
11,02   107,00      10,30   şehir içi-s.dışı      8,70   18,30         
39,00   290,00      13,40   ş.içi-ş.dışı tam gaz   açık   10,00   34,00         
19,60   182,00      10,80   ş.içi   açık   9,20   17,30         
14,26   146,50      9,73   ş.dışı(120km/sa-150km/sa hız arası)   açık   7,30   33,00         
16,14   128,00      12,60   ş.içi   açık   9,20   37,00         
36,00   310,00      11,60   ş.içi-ş.dışı    açık   9,20   26,00         
33,62   350,00      9,60   ş.içi-ş.dışı   açık   8,20   17,00         
36,69   370,00      9,90   ş.dışı(karacabey-davutlar arası)   açık   7,20   37,50         po
37,37   340,00      11,00   davutlar ş.içi ve özdere davutlar ş.dışı   açık   8,60   27,00         po
33,50   320,00      10,50   davutlar ş.içi ve özdere davutlar ş.dışı   açık   8,00   31,50         po
35,72   345,00      10,35   davutlar ş.içi ve  davutlar-gelenbe ş.dışı   açık   8,20   26,20   davutlar izmit 565 km 6saat 25 dak molalar çıkarılmış      po
35,30   356,00      9,92   gelenbe-izmit(ş.dışı)   açık   7,80   27,00   alınan benzin sonucunda 12 kademe benzin göstergesi oldu      po
27,73   250,00      11,10   izmit şehir içi   açık   9,10   22,00            
31,00   272,00      11,40   izmit-ist avrupa yakası    açık   8,90   28,00            
33,73   340,00      9,92   izmit-yalakdere ve ş.içi   açık   7,80   27,00            
31,86   305,00      10,45   izmit kefken ve ş.içi   açık   8,70   20,00   lpg aldım 8 kademeye düştü         
35,92   313,00      11,47   izmit-ist ve ş.içi   açık   8,80   30,00   lpg aldım 7 kademeye düştü         
34,00   305,00      11,15   izmit ş.içi ve izmt -ist   kapalı   9,10   22,50   benzin 6 kademede         
31,55   294,00      10,73   ist-abant   kapalı   7,80   37,50         shell   
14,80   176,00      8,40   abant -izmit(sapancadan sonra dur kalk)   kapalı   6,90   22,00   benzin 5 kademede         
33,00   319,00      10,34   izmit ist   kapalı   8,10   27,00         po   
28,50   262,00      10,90   ş.içi   kapalı   9,50   15,00   benzin 3 kademede      bp   
18,20   182,00      10,00   izmit-ist otoyol ort hız 140km/h   kapalı   7,80   28,00   benzin 2 kademede       bp   74000 km de
30,00   250,00      12,00   ş.içi izmit ist   kapalı   9,30   29,00         bp   
33,82   315,00      10,73   izmit-ist ve ş.içi   kapalı   9,00   19,30         bp   
33,78   320,00      10,55   izmit uludağ   kapalı   7,70   37,10         bp   09 02 2011
29,55   290,00      10,18   şehir içi   kapalı   8,80   27,00   benzin 18 kademe      bp   23 02 2011
36,00   320,00      11,25   şehir içi   kapalı   9,60   17,20   benzin 16 kademe      bp   19 03 2011
34,40   313,00      11,00   izmit-ist ve ş.içi   açık kapalı   9,00   22,00   benzin 14 kademede      bp   29 03 2011      
31,75   315,00      10,00   izmit-ist ve ş.içi   açık kapalı   8,30   20,00   benzin 13 kademe      bp   09 04 2011      
33,23   295,00      11,27   ş.içi   açık kapalı   9,40   20,00   benzin 11 kademe      bp   15 04 2011      
16,44   153,00      10,74   ş.içi   kapalı   8,90   21,00   benzin 10 kademe      bp   21 04 2011      77030 km de
33,00   362,00      9,11   izmit-iznik ve s.içi   açık kapalı   7,70   18,00   benzin 10 kademe      bp   01 05 2011      
22,75   227,00      10,00   izmit-ist ve ş.içi   açık kapalı   8,10   24,00   benzin 8 kademe      bp   08 05 2011      
32,00   305,00      10,50   şehir içi   açık kapalı   8,10   30,00   benzin 7 kademe      bp   17 05 2011      
19,86   218,00      9,11   şehir içi eko   açık kapalı   7,20   26,50   benzin  7 kademe      bp   29 05 2011      
11,91   164,50      7,24   izmit ist ekonomik kullanım test edildi   açık kapalı   5,20   39,00   benzin  6 kademe      bp   29 05 2011      
27,00   253,00      10,70   şehir içi   açık kapalı   9,00   19,00   benzin  5 kademe      po   14 06 2011      
34,28   298,00      11,50   şehir içi   açık   9,00   28,00   benzin  4 kademe      shell   25 06 2011      
30,32   325,00      9,33   izmit akhisar   açık   6,70   39,00         shell   25 06 2011      
24,07   243,00      9,90   akhisar davutlar   açık   7,30   34,00         shell   26 06 2011      
30,00   295,00      10,16   davutlar izmir davutlar izmir   açık   7,50   35,00         shell   28 06 2011      
26,39   259,00      10,19   selçuk susurluk   açık kapalı   7,40   38,00   benzin  3 kademe      shell   28 06 2011      
33,00   335,00      9,85   susurluk izmit   açık kapalı   7,60   30,00   benzin  2 kademe      po   04 07 2011      
36,10   330,00      10,94   izmit ş.içi -izmit balıkesir   açık   8,40   30,00   benzin  2 kademe      po   09 07 2011      
34,13   315,00      10,83   balıkesir davutlar   açık   8,00   35,00         po   10 07 2011      
31,63   302,00      10,47   davutlar izmir davutlar izmir davutlar s.içi   açık   7,80   34,00         po   16 07 2011      81400km de
32,70   315,00      10,38   davutlar ş.içi   açık   8,50   22,00         total   25 07 2011      
33,05   330,00      10,02   dav-özdere-dav ortaklar ş.içi izmir   açık   7,90   26,00         bp   29 07 2011 hsbc      
30,87   341,00      9,05   izmir-gemlik    açık   6,40   41,00         shell   30 07 2011   hsbc   
37,23   392,00      9,50   gemlik izmit/ ş.içi/izmit istanbul   açık   7,20   32,00         bp   18 08 2011   iş   82860,00
34,96   375,00      9,32   izmit ş.içi izmit balıkesir   açık   6,90   35,00         bp   01 09 2011   iş   
33,86   389,00      8,70   altınoluk çevresi ekonomik kullanım   açık   6,80   28,00         bp   03 09 2011   iş   
36,12   365,00      9,90   burhaniye lapseki  karacabey   açık   7,30   35,00         bp   04 09 2011   iş   84212,00
36,34   338,00      10,75   izmit kefken ve ş.içi   açık   8,30   30,00   benzin 20 kademe full      bp   16 09 2011   iş   84558 km
34,00   300,00   306,00   11,35   izmit ist ş.içi   açık   8,60   32,00         bp   01 10 2011      
35,30   340,00   347,00   10,40   ş.içi   kapalı   8,00   30,00   benzin 18 kademe      bp   15 10 2011      
34,00   273,00   297,00   12,45   ş.içi izmit ist köprü trafiği   açık   9,60   30,00         bp   20 10 2011      
34,30   320,00   331,00   10,72   ş.içi   kapalı   8,50   26,00         po   06 11 2011      
35,47   305,00   312,00   11,63   ş.içi izmit ist.bayram trfiği 2 saat geçti   kapalı   8,90   30,00   benzin 13 kademe      bp   12 11 2011      
33,75   306,00   322,00   11,00   ş.içi   kapalı   9,40   17,00   benzin 11 kademe      bp   02 12 2011
18,00   183,00   189,00   9,80   ş.içi   kapalı   9,10   6,50   benzin 10 kademe      bp   17 12 2011
9,80   82,00   86,00   11,95   ş.içi   kapalı   9,40   27,00   benzin 8 kademe      bp   23 12 2011
19,67   177,00   180,00   11,10   izmit ist (istanbula 2,5 sa gidildi)   kapalı   8,20   35,00   benzin 7 kademe      bp   24 12 2011
16,25   136,00   143,00   11,95   ş.içi   kapalı   9,70   23,00   benzin 6 kademe      bp   30 12 2011
11,30   140,00   143,00   8,10   izmit sabiha gökç.sakin kullanım   kapalı   6,50   25,00   benzin 6 kademe      bp   31 12 2011
24,80   208,00   223,00   11,92   ş.içi   kapalı   10,00   19,00   benzin 4 kademe      bp   13 01 2012
34,71   307,00   309,00   11,30   izmit ankara   kapalı   8,60   31,00   benzin 3 kademede      milangaz   14 01 2012
10,90   126,00   126,00   8,65   ankara-ankara   kapalı   6,50   33,00   benzin 3 kademede      milangaz   14 01 2012
33,60   330,00   335,00   10,20   ankara-izmit   kapalı   7,20   41,00   benzin 3 kademede      po   17 01 2012

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Neden dizel varken benzinliye geçtin diyenlere ekonomi hesabı
« Yanıtla #24 : Ocak 19, 2012, 07:18:00 ÖS »
Hesaplar
da hata var...

km başına; benzinli araç ile dizel araç arasındaki sarfiyat maliyeti farkı 11,05 kr dan fazla.

Şu an dizel 1,6 toyota karmada, km de ortalama 23 kr, 1.6 honda ise 40 kr den aşağıyo yakıyor mu?
Sanmıyorum.
hele sukur dogru tespit çıkmış  fabrika degerleri degil cepten çıkanı hesaplayalım  bence