Gönderen Konu: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..  (Okunma sayısı 68146 defa)

sakleylek

  • İleti: 172
Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« : Şubat 09, 2010, 09:27:22 ÖS »
Arkadaşlar 2003 civic Vtec ES otomatik aracıma BRC taktırmıştım. Bujilerim 10.000 km'de bitmekte. Ngk nın LPG serisi bujilerini buldum. Türkiye'de LPG6'yı ilk kullananlardan birisi olacağım firmadan bana numunelerden gönderecekler. Bu bujiler Iridium bujiler 100.000 km'ye kadar kullanılabiliyor. deneyimlerimi sizinle paylaşıcağım. Bu arada Denso Iridium bujiyi lpg li aracında kullanan arkadaşlar varsa , lütfen bizimle tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.



mehmets

  • İleti: 148
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2010, 10:45:34 ÖS »
en kısa zamanda sonuçlarını bekliyoruz.ayrıca bu numune gönderim işi nasıl oluyor yardımcı olabilirmisiniz?

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2010, 09:15:06 ÖS »
NGK'nin lpg serisi bujileride varmis demek..

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #3 : Şubat 11, 2010, 08:07:03 ÖS »
Arkadaşlar türkiyede lpg6 serisini piyasaya mart ya da nisan ayında piyasaya süreceklerini söylediler. Hondalara genelde LPG6 uygun NGK nın sitesinden uygun bujiyi tespit edebilirsiniz.

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #4 : Şubat 11, 2010, 08:21:10 ÖS »
en kısa zamanda sonuçlarını bekliyoruz.ayrıca bu numune gönderim işi nasıl oluyor yardımcı olabilirmisiniz?
Benim bu bujileri türkiyede ilk kullanandan olmam birazda şansızlık. Ben Japon parçacısı satan parçacılara NGK nın LPG bujilerinden varmı diye uzun bir süre aradım sonunda birinde buldum. Aracımın marka ve modelini sordu söyledim. Ben LPG6 olduğunu biliyordum ama bana LPG2 serisi buji yanlarındaki honda tamircisine verdiklerini söylediler ve  bende açıpta bakmadan aldım. Baksaydım 21 anahtar olduğunu görseydim anında bırakırdım. Herneyse Bujiyi iade ettim size istanbul'dan buji istiyoruz dediler. 3 gün sonra Türkiye'ye LPG6 serisinin sadece numune bazında geldiği ve ithalatının zaman alacağı söylendi. Bende NGK Türkiye'ye mail attım ve 5 gün sonra bana numune bujilerden gönderdiler yarın elimde olacak haftasonu performans testine başlıyacağım.
Bu arada 4 adet LPG6 bujisi 150 TL... 100.000km kullanılabilir olduğu söyleniyor...

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #5 : Şubat 11, 2010, 08:22:39 ÖS »
NGK'nin lpg serisi bujileride varmis demek..
Evet bu bujiler Iridium teknolojisiyle üretilmiş. Made in JAPAN

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #6 : Şubat 12, 2010, 09:21:18 ÖS »
Arkadaşlar bujileri taktım.
Aracımın devirlenmesi hızlandı. Aracımın rölantideki sesi bile değişti....Hafif titreme vardı artık yok....
4500rpm'den - 6000rpm'e çıkış süresi kısaldı.
Çıkan bujilerim 10000 km de standart denso bujiydi....
İlk 1.000km , 10.000km önemli...
1000km de yeni bilgiler gelecek...

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2010, 09:57:22 ÖÖ »
bekliyoruz detayları. bence distribütörlüğünü al bunların iyi satacak gibi :)

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2010, 01:54:22 ÖS »
bekliyoruz detayları. bence distribütörlüğünü al bunların iyi satacak gibi :)
Ben geç kaldım... :)
Distribütörlüğünü yapan 6 firma var...

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2010, 02:47:48 ÖS »
bende bujileri değiştirdim
çekişde düşme yakıtta artma olmamasına rağmen değiştirdim
eskiside yenisi ngk

yalnız eski bujilerin aralığı 0.8 daraltılmış
yenileri 1.1 (daraltılmadan orjinal aralıkla takıldı)
usta lpgde çalışmada problem olmazsa daraltmaya gerek yok dedi

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2010, 02:48:45 ÖS »
daraltmanın faydası gereği nedir?

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2010, 10:14:15 ÖÖ »
daraltmanın faydası gereği nedir?
Ateşlemede ark işleminin verimini artması için daraltılır ama bujinin ömründen yer...

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #12 : Şubat 23, 2010, 06:32:32 ÖS »
Arkadaşlar yaklaşık 1000 km oldu. Aracımda performans eski bujilerin yeni halinden daha iyi ani gaz vermelerde refleks ve devirlenme daha iyi.... 10.000 km olunca söküp bakacağım arkadaşlar çoğuşey o zaman ortaya çıkacak...

hunace

  • İleti: 583
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #13 : Şubat 24, 2010, 08:34:57 ÖÖ »
Arkadaşlar yaklaşık 1000 km oldu. Aracımda performans eski bujilerin yeni halinden daha iyi ani gaz vermelerde refleks ve devirlenme daha iyi.... 10.000 km olunca söküp bakacağım arkadaşlar çoğuşey o zaman ortaya çıkacak...

arkadasim ben de daha once bu lpd de buji seçimi ile ilgilenmiştim. ama tatmin edici bi sonuca ulamaşamadığım için kaldı öylece. şurdaki bilgiler belki işine yarar. test sonuçlarını bekliyoruz >=ok
http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/buji_ayarlamasi-t26845.20.html

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #14 : Şubat 24, 2010, 03:54:32 ÖS »
Arkadaşlar yaklaşık 1000 km oldu. Aracımda performans eski bujilerin yeni halinden daha iyi ani gaz vermelerde refleks ve devirlenme daha iyi.... 10.000 km olunca söküp bakacağım arkadaşlar çoğuşey o zaman ortaya çıkacak...

bir lpg kullanıcısı olarak sonuçları merakla bekliyorum.yakıt ölçme gibi bir şansın var mı.daha dogrusu eski ile yeniyi kıyaslayak kadar eski yakıtın ve kaç litre ile kaç km gittigin aklında mı?yakıt aynı kalsada performns artması bile süper bişey

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #15 : Şubat 24, 2010, 06:25:07 ÖS »
Arkadaşlar yaklaşık 1000 km oldu. Aracımda performans eski bujilerin yeni halinden daha iyi ani gaz vermelerde refleks ve devirlenme daha iyi.... 10.000 km olunca söküp bakacağım arkadaşlar çoğuşey o zaman ortaya çıkacak...

bir lpg kullanıcısı olarak sonuçları merakla bekliyorum.yakıt ölçme gibi bir şansın var mı.daha dogrusu eski ile yeniyi kıyaslayak kadar eski yakıtın ve kaç litre ile kaç km gittigin aklında mı?yakıt aynı kalsada performns artması bile süper bişey
Yakıt sarfiyatı önemli!
Önümüzdeki günlerde ayar kontrolüne gideceğim. Şuanki değerler performanslı kullanımla aracım genelde 4 yetişkin ile hareket halinde 100 km de 11 lt lpg..
Ayar kontrolünden sonra değişim muhtemel.
Ayarlardan sonra takibe devam...

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #16 : Şubat 24, 2010, 06:36:55 ÖS »
Arkadaşlar yaklaşık 1000 km oldu. Aracımda performans eski bujilerin yeni halinden daha iyi ani gaz vermelerde refleks ve devirlenme daha iyi.... 10.000 km olunca söküp bakacağım arkadaşlar çoğuşey o zaman ortaya çıkacak...

arkadasim ben de daha once bu lpd de buji seçimi ile ilgilenmiştim. ama tatmin edici bi sonuca ulamaşamadığım için kaldı öylece. şurdaki bilgiler belki işine yarar. test sonuçlarını bekliyoruz >=ok
http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/buji_ayarlamasi-t26845.20.html
Bujilere müdahale aslında pek iyi değildir. Eğer aracınızı bujileri kısa zamanda bozuluyor ya da performans kaybına uğruyorsa; yakıt kalitesi , ateşleme sistemi ve yakıt sistemi kontrol edilmeli.
Bujiler ilk önce soğuk olarak tinerle yağ ve karbon artığından temizlenmeli. Ardından gözle seramik sızdırmazlığı gözle kontrol edilmeli, bujinin seramik bobin / kablo tarafında kararma sararma( renk değişimi) varsa  , buji yenilenmeli. Ark yüzeyleri gözle kontrol edilip deformasyon yoksa ince zımpara ile temizlenmeli. Tırnak aralığı olması gereken değere ayarlanmalıdır. Lpg li araçlarda tırnak aralığı tavsiye edilenin üçte biri kadar düşürülerek kullanılabilir. Ama bu bujinin ömrünü kısaltır.

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2010, 09:37:02 ÖS »
Arkadaşım bujinin bittiğini nasıl anlıyorsun?

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #18 : Mart 04, 2010, 03:47:16 ÖS »
Arkadaşım bujinin bittiğini nasıl anlıyorsun?
Arkadaşım benim için iki ana kriter var.
1- Tavsiye edilen km Vtec2 ler için 40.000 km.
2- Buji tırnaklarının durumu(deforme olmuşmu, tortu birikmiş mi), seramik renk değişimi ve temizlenip takıldıkdan sonra motorun çalışması.

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #19 : Nisan 14, 2010, 07:26:45 ÖS »
Arkadaşlar aracımın egsoz emisyon kontrolünü yaptırdım. İzmir Honda Terakki de yaptırdım.Teknisyen değerlerin çok iyi olduğunu belirtti. Bujilerden bahsettim. Mutlaka pozitif etkisi var ki emisyon değerleri benzinde de LPG de de iyi dedi...
Aracımda bu bujilerle 3500km oldu. Aracımda yüksek devirlerdeki reaksiyon çok iyi düşük devirlerdede aracın tepkisi çok iyi...

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #20 : Nisan 14, 2010, 07:44:54 ÖS »
bilgi için teşekkürler kontrolümü yaptırdım.

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #21 : Temmuz 12, 2010, 03:44:48 ÖS »
Arkadaşlar NGK LPG-6 bujilerimle 10.000 km tamamdır. Bujiler temiz ve sağlam. Aracımın 100.000 km bakımı yapıldı. Subap ayarıda yapıldı. Araç performans olarak iyi durumda. Bujiler umduğumdan iyi çıktı....

sedat

  • İleti: 13
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #22 : Ağustos 18, 2010, 02:35:29 ÖS »
gerçekten 100.000 km gider mi? 50.000 gitse razıyım da kalitesini sorguamak için soruyorum
yani 25 liraya 4 takım NGK yada 40 liraya denso almak yarine 170 lira 4üne vermeye değer mi? 4-5 ayda 10.000km apıyorum 20000de buji değştiriyorum yani senede 2 sefer 170 lira bujilere vermek boşuna olur gibime geliyor..

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #23 : Ağustos 18, 2010, 03:45:43 ÖS »
gerçekten 100.000 km gider mi? 50.000 gitse razıyım da kalitesini sorguamak için soruyorum
yani 25 liraya 4 takım NGK yada 40 liraya denso almak yarine 170 lira 4üne vermeye değer mi? 4-5 ayda 10.000km apıyorum 20000de buji değştiriyorum yani senede 2 sefer 170 lira bujilere vermek boşuna olur gibime geliyor..
Ben Enerji sektöründe çalışıyorum. Elektriği doğalgaz ile çalışan gemi motorlarıyla yapıyoruz. Bu motorlarda denso Iridium buji kullanılıyor. 2000 saat durmadan çalışan 750 devirli motorda  %99 sorunsuz. Platin ve ya klasik nikel bujiler 500 saati bulmuyor. Biz 2000 saat çalışan Iridium bujiyi temizleyip bir 2000 saat daha çok kullandığımız oldu. Bunları neden anlattım;basit bir hesap için ortalama 3000 devirle kullanılan araba ortalama 60 km hız yaparsa 30000 km bu bujiler hiç temizlenmeden çalışabilir. Temizlenip iyi yakıtla kullanılırsa 50.000 km bence rahat rahat gider... Ben aracımda 12000 kmdir kullanıyorum.  Performans ilk günkü gibi...
« Son Düzenleme: Ağustos 18, 2010, 03:46:39 ÖS Gönderen: sakleylek »

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Lpg'li araçlar için Buji seçimi..
« Yanıtla #24 : Ağustos 18, 2010, 05:18:34 ÖS »
son kasa civic için de bu bujiler şart mı acaba bilgi verirseniz sevinirim