Arkadaşalar, Sıralı Sistem LPG li araçlarda aracın gaz ayarı hava filtresine ve değişim periyotlarına, gazın alındığı yere, aracı yüksek devirde - düşük devirde kullanmanıza vs. değişmez...
Gaz ayarı yani kalibrasyon bir kere yapılır, ve dışarıdan yazılımsal bir müdahale olmadıkça değişmez, değiştirilmesi de gerekmez . . .
Karbüratörlü sistem için söylenenler doğru olabilir ama Sıralı Sistem de her şey yazımla gerçekleşen bir uygulama...
Aracın hava filtresinin, bujilerinin, debriyaj balatasının vs. değişim zamanı gelmiş ise ve siz bunun farkında değilseniz, benzin - lpg - motorin farket mez ne yakarsanız yakın, FAZLA YAKARSINIZ...
Aracınızn yakıt tüketim değerleri için en temel referans fabrika verilerdir, bunu da unutmayın... Benzin tüketim değeri fabrika verisinin aynısı iken LPG tüketimi X 1,1 şeklindeki basit hesaplama ile değerlendirilmeli...
Yani benim arç mesela, 1999 model 200.000 km üstü, A/T 1.6i ES; farika verisi 10lt/100 km . . . 2 yıldır bir kaç kez denedim... gerçekten birebir çıkıyor hesap, 9,7 litre ile 10,8 litre arası gitti geldi yani . . . iklim ve yol koşullları fix değil tabii ki... LPG de ise 10 litre ile 12,00 litre arası tüketim değeri ölçümlerimiz sabittir... bunu da bu sayfanın en başında anlattık, tartışmadık bile . . .