Arkadaşlar bir başka forum sitesinde Rıza ustamızın(Rıza'nın Garajı) Dönüşümde 10 altın kural olarak yazdığı bir yazıyı buraya kopyalayacağım.
Benimde tavsiyem Manifoldu sökmeden montaj yaptırmayın çapak gitmesin bu metni yazıcıdan çıkarın ustanıza verin
Lpg dönüşümünde yapılması gerekenler, ( 10 altın kural)
1- lpg regülatörü radyatör seviyesi altında olucak, sıralı karbüratörlü farketmez...
2- manifoltlar kesinlikle sökülecek. içeriye hiç bir şekilde çapak gitmeyecek. ( yanma yüzeyi çizildiği taktirde, yağ yakma oluşabilmektedir araçta. kompresyon oranlarında değişiklik olacağı için bir ihtimal de olsa aracın performansını etkileyebilmektedir.)
3- kontak elektriği kesinlikle, bobin, enjektör vs gibi yerlerden alınmayacak...
4- lpg enjektörlerinin hortum uzunlukları tüm enjektörler dahil aynı olacak... (3,4,5,6,8,10,12 silindir, lpg enjektör uzunlukları aynı olacak)
5- lpg tankı simit tank ise şamandıra mekanizması aracın arka tarafında konumlandırılacak şekilde montajlanacak... (yani araçta 5 litrenin altında dahi gaz olsa, araç ileri doğru hareket ederken gaz aracın arkasına doğru harakete geçeceği için daha uzun kilometre, ve daha az yakıt tüketimi olarak bize geri dönücek)
6- regülatör vakum çıkışı, kesinlikle ama kesinlikle gaz kelebeğinin altından alınacak. gaz kelebeğine ulaşılamıyorsa, tüm manifoltun birleştiği yerden, o da imkansızsa, fren vestanavuzunun bağlantı yerinden alınacak. ya da hortumun arasına girilecek...
7- tüm kablo bağlantıları lehimlenecek. lpg sisteminin akü bağlantıları da dahil. bu arada devir ucuda lehimlenecek. akü bağlantılarına dönücek olursak, aküye bağlantı yapılmamasını tavsiye ederim. sigorta kutusuna kırmızı kabloyu konumlandırarak akü elektiriği buradan bağlanabilir. şaseyi de sağlam bir yerden şaseleyebiliriz. sağlam bir kule civatası somunu, yada bazı araçlarda şaselerinde orjinal boşta civatalar bulunmakta. oralara bağlantı yapabiliriz... (eğer bağlantı yapılıyorsa, lehimlenecek kablolar için OBD kabloları da dahildir)
8- ecu nun arkaya giden gaz kesici kablosuna kesinlikle sigorta bağlanacak. (aracın altını vurdunuz, farzedin alt kablo koptu kısa devre yaptı, bazı lpg markalarının ecu ları, bu kısa devre sonucu zarar görmekte, içinde maliyeti yüksek zararlar göstermekte. hatta bazı markanın ecu ları, bu konum sonucu tamamiyle iletişimi kesmekte, araçlar hiç bir şekilde çalışmamaktadır. montajcının ortalama 3 dk sını almaktadır bu işlem. ama tabi burasıda lehimlenecek:)
9- aracın altından çekilmekte olan lpg boruları kesinlikle bakır olmalıdır. elastik hortum, çeşitli hafif ve sert darbelere, bakır borunun göstermiş olduğu direnci kesinlikle ama kesinlikle gösteremez...
10- araç ister karbüratörlü ister sıralı olsun, kesinlikle ama kesinlikle yağlama sistemi takılmalıdır. (orjinal yağlama sisteminin yağı kullanılmalıdır. motor yağı, atf, hidrolik yağı, mazot gibi sıvılar kullanılmamalıdır. bazı akıllı ustalarımız böyle yapmaktadır) motorun sağlığı için kesinlikle taktırın. bazı ustalar, bu çelik subap bir şey olmaz gibi konuşmalara taviz vermeyin. lpg kuru, buhar bir yakıt sistemidir. haliyle ısı artışları olacaktır, bunu en aza indirmemiz gerekmektedir...
evet sevgili okurum. bu saymış olduğumuz kuralları uygulayarak montaj yaptırırsak, sistemimizden çok daha iyi neticeler alırız, bundan emin olabilirsiniz...
şimdi gelelim tek nokta enjektörlü araç kullanıcılarına.
aracınıza montaj yaptırmayı düşünen okurlarım. montajı yapan ustaya şu bilginizi paylaşın. aracımda muhakkak tek nokta emilatör görmek istiyorum. aracımda yağlama sistemi görmek istiyorum. bu sizin en doğal hakkınız. bir çok araçlarda tek nokta emülatör yerine sağolsun bir çok ustamız, 3 tl lik, 87 a çift platinli role kullanmakta. sonra aracınızın dash board'unda check, injection, yada bu gibi püskürtme arıza ışığı yanmaktadır. bu doğru bir uygulama değildir. ancak orjinal tek nokta emülatör kullanılırsa, bu gibi arıza sinyalleri, ışıkları ile karşılaşmayız...
allah sizi inandırsın:) kendimi şu an AKP kongresine alınmayan ULUSAL gazetecilerine benzettim. umarım anlaşılmışımdır...
efendim burada her akşam görüşmek dileğiyle inşallah. kalın sağlıcakla...
Rıza usta'dan izin vs. istemedim inş kızmaz yazısını kopyaladığımız