Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 140217 defa)

rosea

  • İleti: 121
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #25 : Aralık 18, 2012, 11:47:26 ÖÖ »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(
« Son Düzenleme: Aralık 18, 2012, 11:49:46 ÖÖ Gönderen: rosea »



sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #26 : Aralık 19, 2012, 11:57:27 ÖÖ »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #27 : Aralık 19, 2012, 12:31:40 ÖS »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #28 : Aralık 19, 2012, 08:43:57 ÖS »
ben genel bi soru sorayım bu sefer:) lpg de enjektör temizlği diye bi olay var mıdır? varsa nasıl yapılır ne zaman yapmak gerekir:)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #29 : Aralık 20, 2012, 08:03:20 ÖÖ »
ben genel bi soru sorayım bu sefer:) lpg de enjektör temizlği diye bi olay var mıdır? varsa nasıl yapılır ne zaman yapmak gerekir:)

tabiki vardır bu enjektörden enjektöre değişmektedir  örnegin valf tipi bir enjektörü temizlemeye kalkarsanız yenisini almak zorunda kalırsınız :))) .lpg enjektör temizliğinin peryodu biraz ustaya bağlıdır net km ler vermek çok doğru olmaz . gerekli görülen durumlarda yapılır dersek daha doğru olur .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #30 : Aralık 20, 2012, 08:09:17 ÖÖ »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.

bu durum sadece lpg ecü sü bozuksa düşünülebilir ama bana sorarsanız kendi şahsi fikrim lpg ecüsünde bir sorun yok .ama servis motor aksamında yada başka bişeyde sorun bulamz ise lpg enjektör bağlantıları iptal edilmesi sorunun lpg denmi değilmi olduğunu anlamak için çok basit ve kesin çözüm olur .

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #31 : Aralık 20, 2012, 09:23:15 ÖÖ »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.

bu durum sadece lpg ecü sü bozuksa düşünülebilir ama bana sorarsanız kendi şahsi fikrim lpg ecüsünde bir sorun yok .ama servis motor aksamında yada başka bişeyde sorun bulamz ise lpg enjektör bağlantıları iptal edilmesi sorunun lpg denmi değilmi olduğunu anlamak için çok basit ve kesin çözüm olur .

Sönmez Usta yanıtlar için teşekkürler
Son soru :)  İllaki EOBD II cihazı ile mi bakmak gerek ayarlara, yoksa OBD II soketinden araca laptop ile bağlanıp görmek yeterli midir hassas ayar için ? Yani laptop ta aynı işi mi yapıyor ?


sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #32 : Aralık 20, 2012, 03:50:56 ÖS »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.

bu durum sadece lpg ecü sü bozuksa düşünülebilir ama bana sorarsanız kendi şahsi fikrim lpg ecüsünde bir sorun yok .ama servis motor aksamında yada başka bişeyde sorun bulamz ise lpg enjektör bağlantıları iptal edilmesi sorunun lpg denmi değilmi olduğunu anlamak için çok basit ve kesin çözüm olur .

Sönmez Usta yanıtlar için teşekkürler
Son soru :)  İllaki EOBD II cihazı ile mi bakmak gerek ayarlara, yoksa OBD II soketinden araca laptop ile bağlanıp görmek yeterli midir hassas ayar için ? Yani laptop ta aynı işi mi yapıyor ?




laptoptan kastınızı biraz daha açarsanız bende daha net cevap veririm efendim .laptopta hangi programı kullanarak bunu yapacaksınız efendim ....

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #33 : Aralık 20, 2012, 04:18:22 ÖS »
sönmez ustam civicimde lpg olmadığı için hiç problemim yok ama 2 ay önce bi fiesta flair aldık (mk5) bu araçta lpg göstergesi herzaman kırmızı yanıyor bazen kendi kendine yeşil 1diş yanıyor yani fullesemde kırmızı herzaman bunun çözümü nasıldır pek masraflı olurmu ??

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #34 : Aralık 20, 2012, 04:48:46 ÖS »
sönmez ustam civicimde lpg olmadığı için hiç problemim yok ama 2 ay önce bi fiesta flair aldık (mk5) bu araçta lpg göstergesi herzaman kırmızı yanıyor bazen kendi kendine yeşil 1diş yanıyor yani fullesemde kırmızı herzaman bunun çözümü nasıldır pek masraflı olurmu ??
sönmez ustam civicimde lpg olmadığı için hiç problemim yok ama 2 ay önce bi fiesta flair aldık (mk5) bu araçta lpg göstergesi herzaman kırmızı yanıyor bazen kendi kendine yeşil 1diş yanıyor yani fullesemde kırmızı herzaman bunun çözümü nasıldır pek masraflı olurmu ??

merhaba aracınızın  lpg şamandırasının üzerindeki seviye sensörü arızalıdır ,en yüksek ihtimal bu . yada bağlantılarda bir sorun vardır .çözümü ortalam 25 tl falan :)

cesur00

  • İleti: 8
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #35 : Aralık 21, 2012, 09:42:50 ÖS »
selam arkadaşlar. bende 2001 model honda crv var. araba yokuşta lpg de silkeleniyor. lpg servisine gittik. usta bi sorun yok dedi. ayarların tam olduğunu söyledi. aygaz kullan dedi. kullandık ama yine aynı. ne yapmalıyım?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #36 : Aralık 22, 2012, 07:17:20 ÖÖ »
selam arkadaşlar. bende 2001 model honda crv var. araba yokuşta lpg de silkeleniyor. lpg servisine gittik. usta bi sorun yok dedi. ayarların tam olduğunu söyledi. aygaz kullan dedi. kullandık ama yine aynı. ne yapmalıyım?


sayın cesur00  öncelikle aracınızdaki lpg kitinin markasını ve sorunu biraz daha detaylandırırsanız yardımcı olmaya çalışayım efendim .

cesur00

  • İleti: 8
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #37 : Aralık 22, 2012, 12:51:50 ÖS »
lavato marka. sorun şu. karadenizde olduumuz için sürekli yokuş çıkıyoruz. araba yokuşta silkeleniyor. (lpg de tabi) devir saati gidip geliyor. özellikle yokuşta oluyor. arada düz yolda da yapıyor. gösterdik. sorun yok dediler. yardımcı olursanız sevinirim.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #38 : Aralık 22, 2012, 08:13:30 ÖS »
lavato marka. sorun şu. karadenizde olduumuz için sürekli yokuş çıkıyoruz. araba yokuşta silkeleniyor. (lpg de tabi) devir saati gidip geliyor. özellikle yokuşta oluyor. arada düz yolda da yapıyor. gösterdik. sorun yok dediler. yardımcı olursanız sevinirim.

söylemiş olduklarınızdan yola çıkarak ilk akla gelen aracın lpg enjektörleri yada aracın ateşleme aksamının sağlıklı çalışmıyor olmuş olması .lpg ayarları yolda iyi bir usta tarafından yapılırsa asıl o zaman sorun netlik kazanabilir .

hsyn28

  • İleti: 28
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #39 : Aralık 22, 2012, 08:30:47 ÖS »
Sönmez Bey ilginiz ve bilgileriniz için teşekkürler öncelikle.Bir soruda benden aracım 2011 otomatik BRC MY11 kit var 11.500 km oldu taktıralı, lpg'de istanbul şehiriçi 100 km de kısmen trafik varken 14-15lt yakıyor ayrıca iki full depoda yaklaşık 25 liralık benzin harcıyor sürekli benzin alıyorum.Ustaya götürdüm söyledim ayar yapıyor gönderiyor araç durduğu yerde 25-30 kez gazı köklüyo cihazdan resetliyor ve tamam diyip yolluyor.Sizce bu değerler normal midir?Ayrıca sabahları genelde motor soğukken marşa basınca araç stop etme derecesine geliyor ve toparlıyor sağlam bir silkeleme oluyor.
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2012, 08:31:57 ÖS Gönderen: hsyn28 »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #40 : Aralık 22, 2012, 08:32:48 ÖS »


merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar
[/quote]

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.
[/quote]

bu durum sadece lpg ecü sü bozuksa düşünülebilir ama bana sorarsanız kendi şahsi fikrim lpg ecüsünde bir sorun yok .ama servis motor aksamında yada başka bişeyde sorun bulamz ise lpg enjektör bağlantıları iptal edilmesi sorunun lpg denmi değilmi olduğunu anlamak için çok basit ve kesin çözüm olur .
[/quote]

Sönmez Usta yanıtlar için teşekkürler
Son soru :)  İllaki EOBD II cihazı ile mi bakmak gerek ayarlara, yoksa OBD II soketinden araca laptop ile bağlanıp görmek yeterli midir hassas ayar için ? Yani laptop ta aynı işi mi yapıyor ?
[/quote]

laptoptan kastınızı biraz daha açarsanız bende daha net cevap veririm efendim .laptopta hangi programı kullanarak bunu yapacaksınız efendim ....
[/quote]

Merhaba Sönmez Usta, sanırım yanlış ifade ettim. Hassas ayar yapmak için lpg servisinin EOBDII diye bir cihazı mı kullanması gerekir ? Çünkü çoğunun bu işi laptoptaki bir programla yaptığını görüyorum, o yüzden sordum.
Bir de benim araca 2 tane regulator takmışlardı. Bunu da Y ile birleştirdiler. Çünkü ellerindeki teleflex regulatörleri benim motor için ufak kalıyormuş. Bu da sorunun bir parçası olabilir mi ? motorum 2.4 lt . Teşekkürler

HÜSNÜPAŞA

  • İleti: 18
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #41 : Aralık 23, 2012, 06:03:01 ÖS »
Merhaba,2004 model civic aracımı yeni aldım.Aracıma lovato marka lpg taktırdım ve henuz 190km yol yaptım.Aracımda vites boşa atınca devirin 500 altına düşüp tekrar geri yükselmesi,2-3 defa stop etmesi,özellikle 1.vitesde silkeleme ve sürekli arıza lambası yanması gibi şikayetlerim var.Aracıma 2 defa ayar yapıldı,şu an stop etmıyor fakat diğer olaylar devam ediyor.Takan usta ise araç alışacak kalibre yapılacak zamanla düzelecek diyor.Arıza lambası için ise yüzde 50 yanmaya devam eder diyor.Lpg enjektörleri kaputu açınca motorun sağ arka tarafında duracak sekılde monte edildi.regülatör ise sol tarafda teker kısmında en dipte ve alt tarafa monte edildi.Montajla ilgilimi diye sorduğum zaman en verimlisi bu şekilde diyorlar o yuzden size yazıyorum.
Benzinde ise gayet sessiz düzgün çalışıyor.Yeni aldığım aracımdan resmen soğudum diyebilirim.Sizce zamanla düzelirmi yoksa sistemde bir hata olabilirmi? Fikirlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.Güzel formlar dilerim

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #42 : Aralık 24, 2012, 12:32:05 ÖS »


merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

Yukarıdaki konuyla ilgili LPG kitini takan firmaya aynı problemi benzinde de yaptığını söyledim. Bu durumda bu konunun LPG ayarı ile ilgisi yoktur dedi. Ancak gene de OBD2 soketinden bilgisayarla ince ayar yapacaklar.

Ancak araç aynı problemi benzine geçirdiğim zaman da yapıyorsa arıza kesin LPG kaynaklı değildir anlamına gelir mi ?
Danıştığım başka birisi de bunu anlamanın tek yolu LPG bağlantılarını söküp aracı en az 10-15 gün benzinde kullanıp sonra tecrübe etmendir dedi. Bunu da LPG yi takan firma gereksiz buluyor.

Sizin görüşünüz nedir ?
Bu arada kafam bayağı bir karıştı :)

Şimdiden teşekkürler.
[/quote]

bu durum sadece lpg ecü sü bozuksa düşünülebilir ama bana sorarsanız kendi şahsi fikrim lpg ecüsünde bir sorun yok .ama servis motor aksamında yada başka bişeyde sorun bulamz ise lpg enjektör bağlantıları iptal edilmesi sorunun lpg denmi değilmi olduğunu anlamak için çok basit ve kesin çözüm olur .
[/quote]

Sönmez Usta yanıtlar için teşekkürler
Son soru :)  İllaki EOBD II cihazı ile mi bakmak gerek ayarlara, yoksa OBD II soketinden araca laptop ile bağlanıp görmek yeterli midir hassas ayar için ? Yani laptop ta aynı işi mi yapıyor ?
[/quote]

laptoptan kastınızı biraz daha açarsanız bende daha net cevap veririm efendim .laptopta hangi programı kullanarak bunu yapacaksınız efendim ....
[/quote]

Merhaba Sönmez Usta, sanırım yanlış ifade ettim. Hassas ayar yapmak için lpg servisinin EOBDII diye bir cihazı mı kullanması gerekir ? Çünkü çoğunun bu işi laptoptaki bir programla yaptığını görüyorum, o yüzden sordum.
Bir de benim araca 2 tane regulator takmışlardı. Bunu da Y ile birleştirdiler. Çünkü ellerindeki teleflex regulatörleri benim motor için ufak kalıyormuş. Bu da sorunun bir parçası olabilir mi ? motorum 2.4 lt . Teşekkürler
[/quote]


sorunun regülatör olduğunu düşünmüyorum efendim .laptopla yapılan lpg programlaması obd cihazı farklı .obd cihazı ile aracın kendi eküsünde olan verileri referans alarak lpg dede o değerlere göre ayar yapmak esastır .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #43 : Aralık 24, 2012, 12:36:50 ÖS »
Merhaba,2004 model civic aracımı yeni aldım.Aracıma lovato marka lpg taktırdım ve henuz 190km yol yaptım.Aracımda vites boşa atınca devirin 500 altına düşüp tekrar geri yükselmesi,2-3 defa stop etmesi,özellikle 1.vitesde silkeleme ve sürekli arıza lambası yanması gibi şikayetlerim var.Aracıma 2 defa ayar yapıldı,şu an stop etmıyor fakat diğer olaylar devam ediyor.Takan usta ise araç alışacak kalibre yapılacak zamanla düzelecek diyor.Arıza lambası için ise yüzde 50 yanmaya devam eder diyor.Lpg enjektörleri kaputu açınca motorun sağ arka tarafında duracak sekılde monte edildi.regülatör ise sol tarafda teker kısmında en dipte ve alt tarafa monte edildi.Montajla ilgilimi diye sorduğum zaman en verimlisi bu şekilde diyorlar o yuzden size yazıyorum.
Benzinde ise gayet sessiz düzgün çalışıyor.Yeni aldığım aracımdan resmen soğudum diyebilirim.Sizce zamanla düzelirmi yoksa sistemde bir hata olabilirmi? Fikirlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.Güzel formlar dilerim

enjektör bağlantı mesafesi çok uzunsa geçişlerde sarsıntı yüksek devirlerde düşük devire düşüşte (cutt-off) stop etme eğilimi gösterir.arıza lambasına gelince doğru montaj ve doğru ayarlarala arıza lambası kesinlikle yanmaz .kimse kusura bakmasın ama arıza lambasının yanması ustanın işini layıkıyla yapmadığını göstermektedir . resim atarsanız tekrar değerlendirelim .
arcınıza eobd 2 cihazıyla yolda farklı devirlerde ve yol şartlarında ayar yapılırsa tüm sorunların ortadan kalkacağını düşünüyorum .unutmayın o arıza lambası yanmayacak !!!!

montajda yada lpg ayarlarındaki eksikliklerin sonucu bunlar .resim atmayı unutmayın lütfen .özellikle enjektör uygulamsının resimlerini .
selamlar

rosea

  • İleti: 121
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #44 : Aralık 25, 2012, 08:11:09 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

honda servisindeki usta sorunun kesinlikle subap ayarından kaynaklandığını söylüyor ve bundanda oldukça emin.

rosea

  • İleti: 121
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #45 : Aralık 25, 2012, 08:15:32 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

Honda yetkili servisindeki usta ısrarla sorunun sübap ayarından kaynaklı olduğunu söylüyor.Bundanda oldukça emin ama ben ustaya açıkçası hiç güvenmiyorum.Bu konuda ne düşünüyorsunuz.Yani sübap ayarı gerekebilirmi bunla alakalı da bir sorun olabilir mi?

Tekrar teşekkür ederim ilginiz için :)
« Son Düzenleme: Aralık 25, 2012, 08:17:25 ÖS Gönderen: rosea »

hsyn28

  • İleti: 28
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #46 : Aralık 26, 2012, 06:38:58 ÖS »
Sönmez Bey ilginiz ve bilgileriniz için teşekkürler öncelikle.Bir soruda benden aracım 2011 otomatik BRC MY11 kit var 11.500 km oldu taktıralı, lpg'de istanbul şehiriçi 100 km de kısmen trafik varken 14-15lt yakıyor ayrıca iki full depoda yaklaşık 25 liralık benzin harcıyor sürekli benzin alıyorum.Ustaya götürdüm söyledim ayar yapıyor gönderiyor araç durduğu yerde 25-30 kez gazı köklüyo cihazdan resetliyor ve tamam diyip yolluyor.Sizce bu değerler normal midir?Ayrıca sabahları genelde motor soğukken marşa basınca araç stop etme derecesine geliyor ve toparlıyor sağlam bir silkeleme oluyor.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #47 : Aralık 26, 2012, 08:48:35 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

honda servisindeki usta sorunun kesinlikle subap ayarından kaynaklandığını söylüyor ve bundanda oldukça emin.

evet bakın bu detayıda atladık  daha önce bir kaç arabada daha sorunun subap ayarından olduğunu görmüştük.ustanızla aynı fikirdeyim şimdi taşlar yerine oturdu :) en kısa zamanda subap ayarınızı yaptırın sonra bir süre kadar sadece benzinde kullanıp daha sonra lpg servisine uğrayıp lpg ayarlarınızı yaptırın %99 sorun  kalmayacaktır .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #48 : Aralık 26, 2012, 08:56:43 ÖS »
Merhaba,2004 model civic aracımı yeni aldım.Aracıma lovato marka lpg taktırdım ve henuz 190km yol yaptım.Aracımda vites boşa atınca devirin 500 altına düşüp tekrar geri yükselmesi,2-3 defa stop etmesi,özellikle 1.vitesde silkeleme ve sürekli arıza lambası yanması gibi şikayetlerim var.Aracıma 2 defa ayar yapıldı,şu an stop etmıyor fakat diğer olaylar devam ediyor.Takan usta ise araç alışacak kalibre yapılacak zamanla düzelecek diyor.Arıza lambası için ise yüzde 50 yanmaya devam eder diyor.Lpg enjektörleri kaputu açınca motorun sağ arka tarafında duracak sekılde monte edildi.regülatör ise sol tarafda teker kısmında en dipte ve alt tarafa monte edildi.Montajla ilgilimi diye sorduğum zaman en verimlisi bu şekilde diyorlar o yuzden size yazıyorum.
Benzinde ise gayet sessiz düzgün çalışıyor.Yeni aldığım aracımdan resmen soğudum diyebilirim.Sizce zamanla düzelirmi yoksa sistemde bir hata olabilirmi? Fikirlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.Güzel formlar dilerim


geçmiş olsun efendim

evet can sıkıcı durumlar yaşamışsınız .enjektör bağlantı hortumları eğer çok uzunsa bu tarz şikayetlere neden olabilir diğer bir ihtimalse aracın ateşleme aksamındaki sıkıntılar .eğer mümkünse enjektörleri hava filresi davlumbazı ile silindir kapağının arasına yerleştirmlerini isteyiniz işte o zaman her silindire aynı zamanlama ile yakıt gönderilmiş olacaktir.

arıza lambasına gelince doğru montaj ve doğru lpg ayarları ile arıza lambası kesinlikle yanmaz ,daha öncede başka forumdaşlarıma söylediğim gibiarıza lambası yanan araba ustanın ekskliğinden kaynaklanmakatadır .

bu sorunlar zamanla düzelecek sorunlar değil tam aksine sıklığını ve şiddetini arttıracaktır .en kısa sürede lpg servisine uğrayınız .ayarlarınızı obd cihazı ile yolda yapmalarınırica ediniz bunun yanı sıra enjektör nozullarının doğru ölçülerde takılıp takılmadıklarının kontrol etmelrinide isteyiniz .

montaj resimlerini atarsanız  özelikkle enjektör kısmını daha yararlı olcaktır .
selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #49 : Aralık 26, 2012, 09:00:38 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :(
merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(
aracı lpg taktırdığım ustaya götürdüğümde benzinde de yapıyorsa sorunun lpg ile alakalı olmadığını söyledi.Ben söylediklerinizi aynen uygulayacağım.Bu arada dediğiniz gibi bu sorun gün geçtikçede artıyor :(

özür dilerim benzindede yaptığı gözümden kaçmış :(eğer araç bu sorunu benzinde ikende yapıyorsa iş değişir o zaman motor kaynaklı bir sorun vardır demek yanlış olmaz .honda grubunda bu tarz şikayetleri pek duyduğum söylenmez ama ilk olarak akla potansiyel metre (boğaz kelebeği )nin arızalı olabileceği geliyor yada hava akış metrenin .ilk olarak bunlara baktırmanızda fayda var .

Honda yetkili servisindeki usta ısrarla sorunun sübap ayarından kaynaklı olduğunu söylüyor.Bundanda oldukça emin ama ben ustaya açıkçası hiç güvenmiyorum.Bu konuda ne düşünüyorsunuz.Yani sübap ayarı gerekebilirmi bunla alakalı da bir sorun olabilir mi?

Tekrar teşekkür ederim ilginiz için :)


honda araçlarda ortalama 25-30.000 km debir  rutin olarak subap ayarı yapılmasını bizler lpg servsisleri şidddetle tavsiye ediyoruz.mutlaka yaptırn büyük faydasını göreceksiniz fakat biaraz daha gevşek ayarlanmasını isteyiniz .