Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 204939 defa)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« : Aralık 14, 2012, 10:24:47 ÖS »
tüm sıralı otogaz sistemleri hakkında merak ettiğiniz ne varsa tüm detaylarıyla bilgi almak için tek yapmanız gereken merak ettiğiniz ne varsa benimle paylaşmak tüm forum kullanıcılarına keyifli ve hayırlı forumlar dilerim.

bilgi paylaştıkça değer kazanır ...



Eren53

  • İleti: 787
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2012, 10:33:19 ÖS »
yüksek devire çıkınca benzine geçiyor

bazen güzel oluyor ama benzin azken ve basmak gerektiğinde hiç güzel bi durum olmuyor

acaba öyle ayarlandıgı içinmi.eğer öyle ise yüksek devirde hiç benzine geçmemesi de ayarlanabilirmi

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2012, 10:42:56 ÖS »
yüksek devire çıkınca benzine geçiyor

bazen güzel oluyor ama benzin azken ve basmak gerektiğinde hiç güzel bi durum olmuyor

acaba öyle ayarlandıgı içinmi.eğer öyle ise yüksek devirde hiç benzine geçmemesi de ayarlanabilirmi

eren bey öyle ayarlanabilir fakat sizin yaşadığınız sorun bundan dolayı değil sorunun sadece ilikaynağı var lpg basın dğerlerinin doğru ayarlanmamış olması yada lpg ayarlarınızın yeterince doğru yapılmamasıdır .

selamlar

Eren53

  • İleti: 787
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2012, 10:46:38 ÖS »
cevabınız için teşekkürler

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2012, 11:03:10 ÖS »
aracım alt devirde gaz yemiyo gibi,şöyle örnek vereyim,araç benzindeyken gaza bastıımda 3bin devire kadar çıkıyorum diyelim,gaza geçince aynı oranda gaza basıyorum ama devir 2bin,hareket halindeyken de aynı,umarım anlatabilmişimdir,yardımcı olursanız sevinirim

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2012, 11:08:04 ÖS »
BRC nin yol ayarı dedikleri şeyin normal yapılan ayardan farkı nedir ? Araç daha performanslı ve daha cimri mi oluyor acaba ?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #6 : Aralık 15, 2012, 06:57:46 ÖÖ »
cevabınız için teşekkürler

rica ederim :)

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #7 : Aralık 15, 2012, 07:01:33 ÖÖ »
aracım alt devirde gaz yemiyo gibi,şöyle örnek vereyim,araç benzindeyken gaza bastıımda 3bin devire kadar çıkıyorum diyelim,gaza geçince aynı oranda gaza basıyorum ama devir 2bin,hareket halindeyken de aynı,umarım anlatabilmişimdir,yardımcı olursanız sevinirim

aracın manifolt ve enjektör bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını işinin ehli bir serviste kontrol ettirmenizde fayda var .enjektör hortum mesafesinin uzun olması bu tarz sorunlara yol açabilmektedir .diğer bir husus ise aracın ateşleme aksamı benzinde sorunsuz kullanım sağlayan ateşleme aksamı lpg de istenilen randımanı vermemektedir .

tüm bunların dışında aracın karışım ayarlarını yaptırdığınız servsise ayarlarını EOBD cihazıyla yolda sürüş halinde yapmasını rica ediniz .

bunları yaptıktan sonra sonuçları bizimle paylaşın .
selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2012, 07:10:01 ÖÖ »
BRC nin yol ayarı dedikleri şeyin normal yapılan ayardan farkı nedir ? Araç daha performanslı ve daha cimri mi oluyor acaba ?

brc yada diğer ürünler farketmez istenilen en doğru karışım ayarlarını yapmak için EOBD dediğimiz diagnostik ve yakıt verilerini (lft-sft.afr) görmemizi sağlayan cihazla farklı yol şartlarında farklı devir ve hızlarda yapılan lpg ayarları en doğru ve sağlıklı ayarlardır .

doğru ve işinin ehli tarafından yapılmış olan bir yol ayarı tasarruf ,performans ve sorunsuz bir lpgli araç kullanımını beraberinde getirir.tabi asıl sorun bu ekipmanları ve cihazı layıkıyla kullanan bir usta ve servis bulmakta .

özetlemek gerekirse obd ile yapılan ayarlar aracın yakıt ile ilgili tüm sensörlerinden gelen veriler referansıyla en doğru yakıt karışımını sağlamaktır tabi buda sürüş halinde yapıldığı zaman mükemmel sonuçlar ortaya çıkmakatadır .

selamlar

rosea

  • İleti: 121
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #9 : Aralık 16, 2012, 02:35:09 ÖS »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :)

« Son Düzenleme: Aralık 16, 2012, 02:36:36 ÖS Gönderen: rosea »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2012, 04:04:45 ÖS »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2012, 06:46:46 ÖS »
bir sorum daha var hocam,aracın içine zaman zaman gaz kokusu geliyo,baktırdım kaçak yok,lpg ci servisler beceriksiz oldugu için-sizi ayırıyorum- normal deyip geçiştiriyolar,yardımcı olur musunuz

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #12 : Aralık 17, 2012, 07:57:39 ÖÖ »
kardeşimin ve benim aracımda araç soğukken çalıştırıldığında gaz da da benzin de de olsa ani frende stop ediyor yada yavaşladığımda durmaya yakın rölantide araç titriyor neredeyse stop etme durumuna geliyor.Bu durum 5-10 dk kadar sürüyor ısınınca geçiyor.Kardeşimde ki araç 2008 OT elegance civic lpg ise LOVATO (araç 85 binde alındı ve lpg takıldı şu an 98 binde)  bendede 2010 otomatik civic lpg markası ise OMVL (sıfır alındı ve 32 binde lpg takıldı şu an 75 binde )

yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler. :)



merhabalar efendim  bahsetmiş olduğunuz sorunlar akla ilk olarak lpg geçiş sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı olduğu izlenimini veriyor .fakat soruna genel olarak bakacak olursak enjektör yada lpg ayarlarındaki karışımdan dolayı olduğunuda söylemek yanlış olmaz .benim size tavsiyem kullanmış olduğunuz ürünlerin yetkili servislerine gidip tüm ayarlarınızı EOBD 2 cihazıyla yolda sürüş halinde yapılmasını rica ediniz .enjektör ve sıcaklık sensörleri kontrol ediltikten sonra tabi .en kısa sürede servise uğrayın bu sorunlar gün geçtikçe sıklığını ve şiddertini artıracaktır malesef :(

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #13 : Aralık 17, 2012, 08:11:40 ÖÖ »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası
« Son Düzenleme: Aralık 17, 2012, 08:15:43 ÖÖ Gönderen: sönmez yıldız »

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #14 : Aralık 17, 2012, 08:25:40 ÖÖ »
bir sorum daha var hocam,aracın içine zaman zaman gaz kokusu geliyo,baktırdım kaçak yok,lpg ci servisler beceriksiz oldugu için-sizi ayırıyorum- normal deyip geçiştiriyolar,yardımcı olur musunuz

hepimiz insanız efendim bazen gözümünde bişeyleri kaçırabiliyoruz malesef ama konu lpg gibi hassas bir konu olunca çok daha dikkatle ve titizlikle çalışmak zorundayız .

lpg sızıntıları %99 her zaman kokar yada hiç kokmaz ama istisnalar yokmu kesinlikle var .aklıma ilk gelenler :

- lpg regülatörünün yüksek basınca maruz kaldığı anda 3 saniye kadar lpg yi tahliye sbobundan vermesiyle gelen koku
- lpg regülatörünün diyaframlarında olan kılcal hasarlar nedeniyle su haznesine lpg karıştırması (bu önemli bir sorun )
- gözden kaçan bir rekordaki yada kelepçedeki sızıntı (hareket halinde titreşimden dolayı bi sızdırıp bir sızdırmama faktörü )
- yanmayı yeteri kadar sağlıklı yapmayan araçlarda egzostan alınan çiğ olmayan ama yanma fazı gerçekleşmiş lpg kokusu

lpg araçta lpg kokusu olmaz ve bu kesinlikle normal bir durum değildir .

selamlar

cem_kilinc

  • İleti: 163
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #15 : Aralık 17, 2012, 09:53:17 ÖÖ »
hocam prins silverline ile prins vsı arasında ne fark vardır.? civic araçlar için yağlama sistemi önerirmisiniz?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #16 : Aralık 17, 2012, 12:35:28 ÖS »
hocam prins silverline ile prins vsı arasında ne fark vardır.? civic araçlar için yağlama sistemi önerirmisiniz?

ikisi arasında sadece ve sadece enjektör farkı var silverline enjektörden dolayı 150 hp kadar olan araçlar için kullanılır .vsı 2 de keihin enjektör var .silverline da ise yine keihin corp. tarafından üretilen ve prins için geliştirilen prins elektronik enjektör bulunmakatdır .bu enjektörler en iyi italyan enjektörlerden omaj olarak daha iyi sorunsuz ve sessizdir efendim :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #17 : Aralık 17, 2012, 02:29:28 ÖS »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası


Yanıtınız için ben teşekkür ederim.
Teleflex - Tunalıya şimdi sordum aracı getirin bakalım diyor.
Şanzıman da kusurlu olabilir dedi ancak geçen hafta yaptırdığım basınç testinden geçer not aldı şanzıman.
Herhalde tam emin olmadan açtırmamak lazım şanzımanı.
İşin ilginç tarafı kiti taktırmama paralel olarak bir kaç ay sonra (ya da belki hafta sonra) problemi tecrübe etmeye başlamıştım.
Tekrar teşekkürler.

vtec power

  • İleti: 1050
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #18 : Aralık 17, 2012, 03:09:49 ÖS »
Selam sönmez usta.

Aracım 2010 civic.
Lpg kitim BRC MY11.

Benim arıza ışıgı son 2 bin km dir daimi yanmaya basladı.
Önceden de ara sıra yanıyordu.

Birde motor sogukken durmaya yakın stop edercesine devir düşmesi oluyor.

Lpg taktıralı yaklaşık 12 bin km oldu.
Taktırdıktan sonraki bin km de ve 10 bin km sonra ayar yapılmıştı.
Sorunun kaynagı ne olabilir? Çözümü nedir?
Yinemi ayar yaptırmalıyım?
« Son Düzenleme: Aralık 17, 2012, 03:13:24 ÖS Gönderen: vtec power »

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #19 : Aralık 17, 2012, 04:15:10 ÖS »
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası
Otomatik bir araçta lpg sistemi sanzumanda devir uzamasına nasıl sebep olur ?

Şanzuman kontrol edildi önemli bir problem gözükmüyor ancak 3 ten 4 e ve 4 ten 5 e atarken özellikle ramplarda devir 200 d/d kadar uzuyor.
Özellikle Honda CRV lerde olabilen bir durummuş. Bu konuda görüşünüzü belirtirseniz sevinirim.

merhaba

evet altın vuruş yapmışınız çok can alıcı bir soru olmuş bu soru için bende size teşekkür ederim :)

bu sorun kendini crv lerde belirgin bi şekilde hissetirebiliyor evet ama bu sorun tüm araçlar için ortak bir sorun aslında. bunun nedeni lpg ayarlarının  diğer bir terimle LFT-SFT  (hızlı ve yavaş yakıt stratejisi) nin  doğru ve titizlikle yapılmamış olmasıdır . lpg ayarları en doğru ve güvenilir şekilde yapmak için ancak farklı devirlerde farklı yol şartlarında sürüş halinde EOBD II cihazı kullanarak en doğru yakıt karışım değerleri elde edilebilir .tabi şunuda söylemeden geçemicem tüm bunları layıkıyla yapan lpg enjektörü ve kararlı çalışan bir lpg ecüsü  (elektronik kontrol ünitesi ) gerekli .  çok hızlı koşan bir enjektör ve bu hızlı enjektörü kumanda edip  sürebilecek yine aynı performansa sahip bir ecü işin sırrı :)

dilerim aklınızdaki soru işaretlerine bir ışık olmuştur cevabım ,aklınıza takılan başka bişey olursa lütfen benimle paylaşın .

selamlar

edit :yazım hatası


Yanıtınız için ben teşekkür ederim.
Teleflex - Tunalıya şimdi sordum aracı getirin bakalım diyor.
Şanzıman da kusurlu olabilir dedi ancak geçen hafta yaptırdığım basınç testinden geçer not aldı şanzıman.
Herhalde tam emin olmadan açtırmamak lazım şanzımanı.
İşin ilginç tarafı kiti taktırmama paralel olarak bir kaç ay sonra (ya da belki hafta sonra) problemi tecrübe etmeye başlamıştım.
Tekrar teşekkürler.

evet aynı fikirdeyim en son şanzımanı indirmekte fayda var .
selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #20 : Aralık 17, 2012, 04:18:58 ÖS »
Selam sönmez usta.

Aracım 2010 civic.
Lpg kitim BRC MY11.

Benim arıza ışıgı son 2 bin km dir daimi yanmaya basladı.
Önceden de ara sıra yanıyordu.

Birde motor sogukken durmaya yakın stop edercesine devir düşmesi oluyor.

Lpg taktıralı yaklaşık 12 bin km oldu.
Taktırdıktan sonraki bin km de ve 10 bin km sonra ayar yapılmıştı.
Sorunun kaynagı ne olabilir? Çözümü nedir?
Yinemi ayar yaptırmalıyım?

evet lpg ayarlarınızı yaptırın ama ayarları olduğu yerde değil farklı devirlerde ve farklı yol şartalrında OBD II cihazıyla yolda yapılmasını isteyiniz .zaten arıza koduna ait dondurulmuş veriler bölümünde arcın hangi devir ve hızlarda arıza lambasını yakacak duruma geldiği açıkça görülebilmektedir .

tabi bu cihazı layıkıyla kullanan bir servisse işiniz 30 dk da çözülür .

selamlar

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #21 : Aralık 17, 2012, 08:26:14 ÖS »
bir sorum daha var hocam,aracın içine zaman zaman gaz kokusu geliyo,baktırdım kaçak yok,lpg ci servisler beceriksiz oldugu için-sizi ayırıyorum- normal deyip geçiştiriyolar,yardımcı olur musunuz

hepimiz insanız efendim bazen gözümünde bişeyleri kaçırabiliyoruz malesef ama konu lpg gibi hassas bir konu olunca çok daha dikkatle ve titizlikle çalışmak zorundayız .

lpg sızıntıları %99 her zaman kokar yada hiç kokmaz ama istisnalar yokmu kesinlikle var .aklıma ilk gelenler :

- lpg regülatörünün yüksek basınca maruz kaldığı anda 3 saniye kadar lpg yi tahliye sbobundan vermesiyle gelen koku
- lpg regülatörünün diyaframlarında olan kılcal hasarlar nedeniyle su haznesine lpg karıştırması (bu önemli bir sorun )
- gözden kaçan bir rekordaki yada kelepçedeki sızıntı (hareket halinde titreşimden dolayı bi sızdırıp bir sızdırmama faktörü )
- yanmayı yeteri kadar sağlıklı yapmayan araçlarda egzostan alınan çiğ olmayan ama yanma fazı gerçekleşmiş lpg kokusu

lpg araçta lpg kokusu olmaz ve bu kesinlikle normal bir durum değildir .

selamlar
genelde fanı açtıgımda geliyo ya da daha hareket etmeden aşırı gaz a yüklendiğimde,regülatörün vidaları gevşekti bi keresinde sıktılar,koku uzun süre gelmedi,kaçak kontrolü yaptırdım yoktu,öneriniz nedir napmalıyım?lpg servislerinden bıktım..sadece filtre değiştirip otomatik ayar yapmayı biliyolar...

vtec power

  • İleti: 1050
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #22 : Aralık 17, 2012, 08:35:07 ÖS »
Selam sönmez usta.

Aracım 2010 civic.
Lpg kitim BRC MY11.

Benim arıza ışıgı son 2 bin km dir daimi yanmaya basladı.
Önceden de ara sıra yanıyordu.

Birde motor sogukken durmaya yakın stop edercesine devir düşmesi oluyor.

Lpg taktıralı yaklaşık 12 bin km oldu.
Taktırdıktan sonraki bin km de ve 10 bin km sonra ayar yapılmıştı.
Sorunun kaynagı ne olabilir? Çözümü nedir?
Yinemi ayar yaptırmalıyım?

evet lpg ayarlarınızı yaptırın ama ayarları olduğu yerde değil farklı devirlerde ve farklı yol şartalrında OBD II cihazıyla yolda yapılmasını isteyiniz .zaten arıza koduna ait dondurulmuş veriler bölümünde arcın hangi devir ve hızlarda arıza lambasını yakacak duruma geldiği açıkça görülebilmektedir .

tabi bu cihazı layıkıyla kullanan bir servisse işiniz 30 dk da çözülür .

selamlar
bilgi için tesekkürler.
bu h.sonu dediğinizi yapacağım.
gelişmeleride buraya yazarım.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #23 : Aralık 18, 2012, 06:59:54 ÖÖ »
bir sorum daha var hocam,aracın içine zaman zaman gaz kokusu geliyo,baktırdım kaçak yok,lpg ci servisler beceriksiz oldugu için-sizi ayırıyorum- normal deyip geçiştiriyolar,yardımcı olur musunuz

hepimiz insanız efendim bazen gözümünde bişeyleri kaçırabiliyoruz malesef ama konu lpg gibi hassas bir konu olunca çok daha dikkatle ve titizlikle çalışmak zorundayız .

lpg sızıntıları %99 her zaman kokar yada hiç kokmaz ama istisnalar yokmu kesinlikle var .aklıma ilk gelenler :

- lpg regülatörünün yüksek basınca maruz kaldığı anda 3 saniye kadar lpg yi tahliye sbobundan vermesiyle gelen koku
- lpg regülatörünün diyaframlarında olan kılcal hasarlar nedeniyle su haznesine lpg karıştırması (bu önemli bir sorun )
- gözden kaçan bir rekordaki yada kelepçedeki sızıntı (hareket halinde titreşimden dolayı bi sızdırıp bir sızdırmama faktörü )
- yanmayı yeteri kadar sağlıklı yapmayan araçlarda egzostan alınan çiğ olmayan ama yanma fazı gerçekleşmiş lpg kokusu

lpg araçta lpg kokusu olmaz ve bu kesinlikle normal bir durum değildir .

selamlar
genelde fanı açtıgımda geliyo ya da daha hareket etmeden aşırı gaz a yüklendiğimde,regülatörün vidaları gevşekti bi keresinde sıktılar,koku uzun süre gelmedi,kaçak kontrolü yaptırdım yoktu,öneriniz nedir napmalıyım?lpg servislerinden bıktım..sadece filtre değiştirip otomatik ayar yapmayı biliyolar...

daha önceki mesajlarımda belirtmiş olduğum ikinci madde de ki durumun kontrol ettitmrnizde fayda ''- lpg regülatörünün diyaframlarında olan kılcal hasarlar nedeniyle su haznesine lpg karıştırması (bu önemli bir sorun )''  bu durumu servisinizle bir görüşün gerekli kontrolleri yaptırıp aklınızdaki soru işaretlerine cvp bulmuş olun .

selamlar

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #24 : Aralık 18, 2012, 07:00:37 ÖÖ »
Selam sönmez usta.

Aracım 2010 civic.
Lpg kitim BRC MY11.

Benim arıza ışıgı son 2 bin km dir daimi yanmaya basladı.
Önceden de ara sıra yanıyordu.

Birde motor sogukken durmaya yakın stop edercesine devir düşmesi oluyor.

Lpg taktıralı yaklaşık 12 bin km oldu.
Taktırdıktan sonraki bin km de ve 10 bin km sonra ayar yapılmıştı.
Sorunun kaynagı ne olabilir? Çözümü nedir?
Yinemi ayar yaptırmalıyım?

evet lpg ayarlarınızı yaptırın ama ayarları olduğu yerde değil farklı devirlerde ve farklı yol şartalrında OBD II cihazıyla yolda yapılmasını isteyiniz .zaten arıza koduna ait dondurulmuş veriler bölümünde arcın hangi devir ve hızlarda arıza lambasını yakacak duruma geldiği açıkça görülebilmektedir .

tabi bu cihazı layıkıyla kullanan bir servisse işiniz 30 dk da çözülür .

selamlar
bilgi için tesekkürler.
bu h.sonu dediğinizi yapacağım.
gelişmeleride buraya yazarım.

ben teşekkkür ederim .sonuçları tekrar burdan değerlendirelim :)