Gönderen Konu: LPG KULLANIMI HAKKINDA  (Okunma sayısı 98995 defa)

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #100 : Eylül 05, 2011, 10:10:31 ÖS »
Simit LPG deposunun şamandırasında bir problem olmuş olabilir... Ya da sistemi tamamen değiştirdim dediğine göre, şamandıradan hareketi algılayan düğmenin elektronik mekanizması ile uyum olmayabilir... ama bunu hiç dert edip masraf etme... Simit LPG lerin şamandıraları zaten hiç bir zamane net sonuç vermez...



2432

  • İleti: 905
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #101 : Eylül 05, 2011, 10:15:20 ÖS »
simit depolarda genelde gösterge olayı çalışmaz. sen km olarak ne zaman aldığına bakacaksın ve ne zaman biteceğini hesaplayacaksın. göstergen 4 yeşil yanar 100 km sonra kırmızı yanar ancak 300 km sonra biter benimki bu şekilde. depomu dolduruyorum uygun fiyatlı bir yer karşıma çıkmazsa yaklaşık 350-400 km sonra biter gibi yine dolduruyorum. sana da tavsiyem km ni sıfırla ve göstergeyi kafana takma.

quasi522

  • İleti: 54
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #102 : Eylül 08, 2011, 01:35:24 ÖÖ »
Simit LPG deposunun şamandırasında bir problem olmuş olabilir... Ya da sistemi tamamen değiştirdim dediğine göre, şamandıradan hareketi algılayan düğmenin elektronik mekanizması ile uyum olmayabilir... ama bunu hiç dert edip masraf etme... Simit LPG lerin şamandıraları zaten hiç bir zamane net sonuç vermez...

simit depolarda genelde gösterge olayı çalışmaz. sen km olarak ne zaman aldığına bakacaksın ve ne zaman biteceğini hesaplayacaksın. göstergen 4 yeşil yanar 100 km sonra kırmızı yanar ancak 300 km sonra biter benimki bu şekilde. depomu dolduruyorum uygun fiyatlı bir yer karşıma çıkmazsa yaklaşık 350-400 km sonra biter gibi yine dolduruyorum. sana da tavsiyem km ni sıfırla ve göstergeyi kafana takma.
Evet simit depo olmasından kaynaklanıyor galiba, ya da şamadıra arızası dediğiniz gibi. Götürmeyecem servise bu sefer, pirpirikliliğin alemi yok. Demekki depodaki şamandıraya göre değil zihindeki şamandıraya göre ayarlamak lazım:) Birde yeni lpg sistemi yaptırdıktan sonra sistemi takanlar bakım hususunda hiç birşey demediler! Şu km de gelin, bakımı var v.s. Ömürlük mü şimdi bu meret?

sanli90

  • İleti: 1586
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #103 : Eylül 08, 2011, 07:40:32 ÖÖ »
Evet bendede simit depo var aynı dolduruyorum depoyu 100 km sonra 4 ledten biri sönüyor 50 km daha sonra ikinci led sönüyor toplamda 250 km ye gelince üçüncü söndü yani tek led kaldı 370 de sonra tek ledle 520 km gidiyor ve bitiyor tutarsız bende öle yapıyorum km sıfırlıyorum kaç km gideceğini tahminen biliyorum lede bakmıyorum.

daywalker82

  • İleti: 10
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #104 : Eylül 18, 2011, 11:37:49 ÖS »
2008 otomatik civic ile teleflex tecrübelerimi paylaşıyorum..öncelikle arıza lambası yanmadı (yaklaşık 1500 km yaptım) yakıt konusunda %50 tasarruf yaptım diyebilirim..şehir içi (eşim kullanıyor) 25 kuruş civarı şehirler arası da (sürat 100 km üzeri) 17 ile 19 kuruş arası değişiyor.kesinlikle titreme yok çok memnunum herkese tavsiye ederim..

777

  • İleti: 282
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #105 : Eylül 19, 2011, 11:22:26 ÖÖ »
sogukken arac teklemesi hakkinda ne yapabiliriz benzinde sorun yok lpgde ilk calistrmada tekliyor isininca duzeliyor zavolli marka lpg

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #106 : Eylül 30, 2011, 11:13:31 ÖÖ »
sogukken arac teklemesi hakkinda ne yapabiliriz benzinde sorun yok lpgde ilk calistrmada tekliyor isininca duzeliyor zavolli marka lpg

hiç bir şey yapmanıza gerek yok... öööle idare eder durumu... ama çok kafanıza taktı iseniz önce kalibrasyona baktırın... normal ise rolanti devrinin 600 d/d olduğundan emin olun...

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #107 : Ekim 22, 2011, 08:47:20 ÖS »
s.a forumda epeyce aramama rağmen ilgili bir başlık bulamadım, ne de olsa acemiyiz.:) Basit birkaç sorum olacak, cevaplarsanız sevinirim. Aracım 94 civic el (oto. şan.).

    1-) Ne aralıkta ne kadar benzin kullanmamızı tavsiye edersiniz? (Ayda bir kere 50 km gibi?)

    2-) Gazdan benzine ve benzinden gaza sorunsuz geçme yöntemi nedir? (aracımın karbütatörlü olduğunu hatırlatayım, ve atiker lpg kiti mevcut).

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #108 : Ekim 22, 2011, 10:00:29 ÖS »
@kayaci26 kalibrasyon sonrası çarpan ayarından anlar mısın? Bir haftadır okumadığım yazı kalmadı, adam gibi işime yarar bilgi bulamadım. Bu gün deneme yanılma yöntemi ile ayar yapmaya çalıştım, yarım depo gazı yedik otobanda. Gazda araç gitmez diyenleri utandırır iyi ayar sonrası. Neyse çarpan ayarlama konusunda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Atiker Fast var aracımda.

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #109 : Ekim 23, 2011, 12:30:47 ÖÖ »
maalesef kalibrasyon vb yazılımsal teknik konuları bilmiyorum... Allah sana kolaylık versin... çok da fazla kafa yormamanı tavsiye edeceğim... Yakıt normal bir seviyede ise... normal normal sür bence... Canın adrenalin çekti mi al benzine HONDA sana hepsini maxımumda yaşatır zaten...

Ama LPG ile fazla da macera arama zira... Bizim motorlarımız LPG ile sorunsuz çalışıyor dedi isek de, yüksek performansa yöenlik yapılacak kalibrasyonda SIKIŞTIRMA ORANLARI ve ÜST PATLAMA ISISI HESAPLARI şaşıracağından kol krank kapak ALLAH MUHAFAZA . . .

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #110 : Ekim 23, 2011, 09:10:04 ÖÖ »
Aman aman :) Dün kesiciye kadar soktum aracı, tabi LPG ayarlarını zengine alarak. 200'e kadar rahat bir şekilde çıktı, daha da giderdi belki ama ayarla uğraştığım için dahasını basmadım. Ama haklısın fazla da bırkalamamak lazım. Ama senin ayar kafama yattı, 4000-5000'den sonra benzine geçişe ayarlamak iyi fikir. Onu da yapıcam.

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #111 : Ekim 23, 2011, 09:31:09 ÖÖ »
BRC'nin İç Anadolu ve Karadeniz distribütörü Özençler Otogaz'ın sahibi Mehmet ÖZENÇ var. Onun baya yazısını okudum. Kendisi de Turbo VTI kullanıcısı. Rölantide yapılan ayarın (otomatik kalibrasyonun) işin %20'si olduğunu söylüyor ki haklı. Esas ayarın oto kalibrasyon yaptıktan sonra yoldaki çarpan ayarı olduğunu belirtiyor. Zaten programda kalibrasyon bitince yola çıkarak çarpan ayarı yapınız ukatılımı geliyor. Çoğu usta da zaman aldığı için bununla uğraşmak istemiyor. Neyse elbet bulucam ben bu işi bana öğretecek birini :)

777

  • İleti: 282
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #112 : Ekim 24, 2011, 01:07:08 ÖS »
hava sogukken tekleme yapmasi normalmidir acaba havalarin sogudugu su aylarda sabhlari teklemeyle karsilasiyorum (acik hava filitrem mevcut)

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #113 : Ekim 24, 2011, 05:02:18 ÖS »
Açık hava filtresinden yapmaz, bizde kullanıyoruz. Muhtemelen LPG'ye geçme ısısı düşüktür. 35 derece idealdir.

YABANCI

  • İleti: 454
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #114 : Aralık 20, 2011, 03:14:47 ÖS »
HANGİ MARKA LPG KONUSUNDA . . . farklı düşünceler ve uygulamalar elbette var ancak ben burada yine başka bir sayfada kısmen konusunun geçtiği ve yukarıda bir yerlerdeki bir linkdeki videoda konusu geçen yeni teknolojiyi anlatmak istiyorum

http://www.lpghaber.com/html/makaledevam.php?id=43

Prins LPG nin geliştirmiş olduğu; Prins Direct Liqui Max sistemi  

------
Prins Direct Liqui Max, tek yakıt veya çift yakıtla kullanım için aracın standart yakıt sistemiyle paralel olarak çalışan, master-slave bir sistemdir.

Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz.

Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü, benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.

Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

Sistem 2011 başından itibaren birçok modelde uygulanabilir olacaktır.


(a l ı n t ı d ı r )
-----


Prins teknolojisini sürekli yeniliyor ve artık 2011 de BENZİN ENJEKTÖRLERİNİ KULLANAN LPG SİSTEMİNİ (Prins Direct Liqui Max )TÜRKİYE DE KULLANIMA SUNUYOR, MANİFOLTUN HERHANGİ BİR YERİNE DELİK AÇILMIYOR ve böylece UZUN DU, KISAYDI, PİPOLU İDİ DEĞİLDİ, BİLMEM HANGİ MARKA ENJEKTÖR KULLANILIYORDU, SELONOİD VALF KAÇ MİLİSANİYEDE AÇIYORDU KAPATIYORDU, ENJEKTÖR SESİ VARDI YOKTU VS. TARTIŞMALARINI BİTİREN TEKNOLOJİ . . .

Arkadaşlar bu sistemin maliyeti hakkında tam olarak bir bilgi sahibi olamadım, araştırmalarım sürüyor ve özellikle sıfır km araç alıp da LPG montajı yaptıracağım acaba hangisi diye düşünüyorlar ise bu sistemi çok iyi araştırsınlar…
Bu LPG sisteminde bana göre bir devrim… Çünkü arada farklı bir enjektör kullanmıyor, benzin ne ise LPG de aynısı (tek fark var gaz halindeki LPG nin regülatörden geçerken sıvılaştığını hepimiz biliyoruz, işte bu sıvılaşmanın tam olması için motor suyu sıcaklığının 40 c yi geçmesi gerekiyor, hele ki motor suyu sıcaklığı 80 C  yi geçti ise yukarıdaki anlatılanlara göre benzinden daha verimli….)


Hocam Vialle isimli ürün deki sistemde bunun gibi sanırım öyle değil mi?

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #115 : Aralık 21, 2011, 12:13:17 ÖS »
Arkadaşlar konu hakkında her satırı okumaya vakıf olamasam da benim 99 model honda crv aracım var ve Prins marka lpg kullanıyorum.ultrasonic iridyum buji adında bir buji çeşidi duydum ve performans artışı ile birlikte yakıtın daha sağlıklı yanmasını sağladığını.lpg li araclarda da bu gecerli mi? yani sizce takdırdığımda yakıt tasarrufu ve performans artışı sağlayabilir miyim?
sizinle konu ile alakalı bir alıntı paylaşıyorum ;


Basit Bir Buji Değişimi ile Aracınızın Performansını Pekala Artırabileceğinize Ne Dersiniz ?
Bujilerinizi Ultrasonic Bujiyle Değiştirin...!
Aracınız çok daha iyi bir performans sergileyecek..!
Siz de bunu aracınızda hissedecek ve göreceksiniz...!

Ultrasonic Bujinin Diğer Bujilerden Farkları ve Üstünlükleri :
1-) Ultrasonic buji roket prensibiyle çalışan yeni bir ateşleme tekniğini size sunuyor..!
Bu teknikde alev girdap türü dönerek hem çevresel hem de doğrusal ilerliyor..!
Kullanmakta olduğunuz hiç bir buji bu patentli ateşleme tekniğine henüz sahip değil..!
2-)Ultrasonic buji ultrasonic hızda, yani ses hızından daha hızlı bir ateşleme sağlar.!
Ses hızı 349 metre/saniye'dir. Standard bujinin ateşleme hızı ancak 30 metre/saniye..!
Ultrasonic bujinin ateşleme hızı ise1523 metre/saniye..! 50 kat fazla hız..!
Diğer bujiler bu yüzden Ultrasonic bujinin hızına asla erişemezler, kıyaslayın..!
3-)Ultrasonic bujinin ultrasonic ses dalgaları yakıt damlacıklarını daha küçük zerreciklere parçalar.
Bu sayede yanma yüzeyi alanı genişleyeceğinden yakıt daha verimli yanar.
Diğer bujilerin bu tür bir özelliği bulunmuyor...
4-)Yanma reaksiyonuna giren yakıt zerrecik miktarı 50 kat Ultrasonic bujiyle fazla olur..
Bir başka ifadeyle yakıtınız Ultrasonic bujiyle 50 kat daha iyi yanar..!
Bu konuda daha teknik ve ayrıntılı bilgileri w/enginebrain.com veya w/supersonicspark.com dan inceleyebilirsiniz..

Ultrasonic Bujinin Farkını Aracınızda Hemen Göreceksiniz..!
* Daha fazla çekiş gücü ve performans..!
* Yokuşlar size düz gibi gelecek..!
* Aynı yokuşu +1 vitesle çıkabileceksiniz..!
* Araçları sollarken rahat geçiş yapacaksınız..!
* Klimanızı açtığınızda motorunuz bana mısın demeyecek..!
* Aynı birim yakıtla daha fazla km gideceksiniz..!
* Aracınızın ivmelenmesi artacak..!
* Daha çabuk toparlayacak..!
* Daha sessiz çalışacak..!
* Emisyonları iyileşecek..!
* Motoru temiz, daha iyi bir aracınız olacak..!

Yanma Verimliliği Konusunda Bilgilerinizi Derinleştirin...!
- Aracınızdaki yakıtın nadiren tam olarak yandığını biliyor muydunuz ?
- En son teknolojiyle donatılmış araçların dahi bu sorunlarının var olduğunu..Çünkü;
- Bujinin dakikada 500 ila 3.500 kez çaktığını..
- Çeşitli olumsuzluklar yüzünden her defasında çakmayı başarıyla gerçekleştiremediğini..
- Bu yüzden sönme olumsuzluklarının her araçda kaçınılmaz olduğunu..
- Sönme yüzünden yanma olmayacağı için o an yakıtı yakmaksızın dışarı atttığınızı..!
- Sönme sayılarını azaltmanın buji ar-ge çalışmalarında günümüzde de sürmekte olan bir hedef olduğunu..!
- Ultrasonic tasarımın bunu başarmış olması sayesinde her tip buji tasarımından en üstün ve en öne geçtiğini..
- Çok tırnaklı; iki, üç, dört tırnak tasarımlı bujilerin performans ve tüketime çok da bir katkı yapmadıklarını..
- Tek tırnak tasarımlı bujilerin ise yan elektrodunun alevin doğrusal ilerlemesine engel olduğunu..
- Ultrasonic tasarım ve patentin Titan füzelerine bilgi sağlamış Eng.David Wofsey'e ait olduğunu..
- Bir buluşun patente konu olabilmesi ve hak kazanabilmesi için şu üç özelliğinin olması gerektiğini :
- 1-) Yenilik 2-) Tekniğin bilinen durumunun aşılması 3-) Sanayiye uygulanabilir olma.
- Ultrasonic teknolojinin bu özelliklerde patentli bir ürün olduğunu..
- Söz konusu sönme problemlerini Ultrasonic bujinin azaltmış ve gidermiş olduğunu..
- Ultrasonic bujiyi takdığınızda ise bahsi geçen konuların gerçekmiş olduğunu
- %99 ihtimalle ürünü onaylayacağınızı ve ürüne iyi de bir yorum yazacağınızı..
- Böylece diğer Ultrasonic alıcılarına da iyi bir referans olacağınızı biliyor musunuz ?

Buji Konusunda Şunları da Bilmenizde Fayda Var...!
- Her buji her araca uymaz..!
- Buji tipini belirleyici faktörler aracınızın motor tipi ve aracınızın özellikleridir..!
- Ultrasonic buji benzinli ve lpg'li araçlar içindir..!
- Ultrasonic bujiyi yeni, eski, son model, en son model vs.. her tip aracınıza takabilirsiniz..!


Garanti Kapsamındaki Araçlara Bu Bujiler Takılır mı ?
01.01.2007 den itibaren artık 'Evet.' Bu durum ileri ülkelerde zaten şuydu : ABD; 'Araç imalatcısı firma
aracının garanti şartlarını buji üreticisine bağlayamaz.' AB ülkelerinde yine benzer yasalar mevcut..
AB yolunda ilerleyen ülkemiz ise AB uyum yasaları kapsamında bu konuya da noktayı koydu..
Rekabet Kurumunun 1 Ocak 2006 tarihinde yürürlüğe giren kamuoyunda bilinen adıyla
''Blok Muafiyet'' yasası 1 yıllık geçiş sürecinden sonra 1 Ocak 2007 den itibaren artık uygulamada..
Serbest rekabetin önünü açan bu yasa gereği sadece bujiyi değil aracınızın başka parçalarını da
farklı imalatcılardan muadillerini garanti kapsamındaki araçlarınıza pekala takabilirsiniz...
__________________

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #116 : Aralık 21, 2011, 07:32:55 ÖS »
Bunu yeni duyuyorum ama ben NGK'nın LPG İridyom bujilerini kullanıyorum ve gayet de başarılılar.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #117 : Aralık 21, 2011, 08:47:17 ÖS »
Ultrasonic buji aciklamalara bakilirsa nerdeyse araci ucurmus
Rampada bile arac duz yoldaymiscasina ilerleyecekmis vs vs.
Klima nin negatif etkilerini bertaraf edecekmis vs vs

Eger abarti bir fiyati yoksa ilk buji yenilememde ustamda araca zarar vermez derse alir kullanirim.

Cok bir beklenti icinde olmamak lazim.

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #118 : Aralık 21, 2011, 10:33:50 ÖS »
İşin ilginç tarafı 2006'dan beri satılıyor ve alanlardan kötü yorum yok.

sanli90

  • İleti: 1586
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #119 : Aralık 22, 2011, 09:51:28 ÖÖ »
Arabamın bakımını yaptırıp lpg kit taktırmaya gitmiştim herhalde normal buji takılmıştır bakımda bilgim olsaydı NGK'nın LPG İridyom bujilerimden taktırırdım teşekkürler verdiğin bilgi için...

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #120 : Aralık 22, 2011, 11:20:06 ÖÖ »
Arabamın bakımını yaptırıp lpg kit taktırmaya gitmiştim herhalde normal buji takılmıştır bakımda bilgim olsaydı NGK'nın LPG İridyom bujilerimden taktırırdım teşekkürler verdiğin bilgi için...

Normal bujiden baya bi fiyat farkı var bilginize.

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #121 : Aralık 22, 2011, 02:30:49 ÖS »
Arabamın bakımını yaptırıp lpg kit taktırmaya gitmiştim herhalde normal buji takılmıştır bakımda bilgim olsaydı NGK'nın LPG İridyom bujilerimden taktırırdım teşekkürler verdiğin bilgi için...

Normal bujiden baya bi fiyat farkı var bilginize.
nasıl br farkı var acaba sevdin abi, birde bu bujılerı kaç kmde bir değiştirmek gerekiyor ??

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #122 : Aralık 22, 2011, 04:01:32 ÖS »
Takımı 125'e almıştım ben. 100.000 KM'de değişiyor. FD6'larınki gibi.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #123 : Aralık 22, 2011, 05:12:06 ÖS »
Takımı 125'e almıştım ben. 100.000 KM'de değişiyor. FD6'larınki gibi.

Hangi faydalarini tecrube ettiniz?

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #124 : Aralık 22, 2011, 06:35:06 ÖS »
Ateşleme daha verimli olduğu için gazın yanması daha iyi, çekişte iyileşme oldu.
Normal bujilerden farkı ark yapan uç ince, iğne gibi. Daha şiddetli ark yaptırıyor o yüzden.