Gönderen Konu: LPG KULLANIMI HAKKINDA  (Okunma sayısı 98985 defa)

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #25 : Ocak 14, 2011, 07:09:35 ÖS »
Yorumlar için teşekkürleri;yardım istediği için değil...Konuştuklarınızı okuduğu için söylemiş arkadaş,sayın kayaci26 :)

???



chevasil

  • İleti: 1453
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #26 : Ocak 22, 2011, 07:05:55 ÖS »
kayaci26 arkadaşım cok güzel detaylı anlatmışın konuyu ben sana su şekilde soru sorayım sen bu işe baya kafa yormuşun bende lpg olayını yeni araştırıyorum. öncelikle arabam 2000 model 1.4 is manuel sedan 150.000 km'de bakımlarını eksiksiz yapan birisiyim hiç bir problemi yok maşallah diyelim. arabam 95 oktan benzinde şehir içi kullanımda son zamlarla 0.27-0.28 krş yakmaktadır. ben izmir'de oturuyorum yılda 9000 km ortalama ile arabayı kullanıyorum. sence arabama uygun hangi lpg kitini taktırabilirim? bana karı ne olur suan kullandıgım benzın oranına göre? yazıların için şimdiden teşekürü bir borç bilirim kardeşim agzına yüreğine saglık.

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #27 : Ocak 22, 2011, 08:32:39 ÖS »
kayaci26 arkadaşım cok güzel detaylı anlatmışın konuyu ben sana su şekilde soru sorayım sen bu işe baya kafa yormuşun bende lpg olayını yeni araştırıyorum. öncelikle arabam 2000 model 1.4 is manuel sedan 150.000 km'de bakımlarını eksiksiz yapan birisiyim hiç bir problemi yok maşallah diyelim. arabam 95 oktan benzinde şehir içi kullanımda son zamlarla 0.27-0.28 krş yakmaktadır. ben izmir'de oturuyorum yılda 9000 km ortalama ile arabayı kullanıyorum. sence arabama uygun hangi lpg kitini taktırabilirim? bana karı ne olur suan kullandıgım benzın oranına göre? yazıların için şimdiden teşekürü bir borç bilirim kardeşim agzına yüreğine saglık.

Bu arabaya uzun süreli binecekseniz eğer, ki binileceğe benziyor...

LPG seçiminizi çevresel faktörleri de göz önüne alarak değerlendirmeniz de fayda var...

Benim aracımda ve bir çok bakındığım Honda da, hatta diğer marka araçlarda TARTARINI kit var... Ben 99 yılından bu TARTARINI yi bir kaç farklı araçta kullandım... Periyodik bakımlar haricinde sıkıntı yapan bir sistem değil ve BEN DAHA ŞİKAYET EDENİ GÖRMEDİM, DUYMADIM... Yani KRONİK sorunları olan bir sistem değil... Ayrıca herhangi bir kullanıcı ya da yorumcuda polemik yapmış değil... Son öğrendiğim rakamlara göre 1.300 TL / Anlaşmalı banka KK 10 taksit e kadar vade imkanı da var...

Sizin aracınız için, 2.000 TL üzerindeki Sistemler çok fizibıl değil diye düşünüyorum... (Bu ifade; ekonomik gücünüz yetmez manasına gelmiyor) 990 TL ye en çok reklamı yapılan firmanın malına da iyi diyenler var ama daha çok şikayet edenlerin sesi yüksek çıkıyor...

Bulunduğun bölgede TARTARINI ile ilgili araştırma yapmanı ve LPG konusunu gerçekten çok iyi düşünmeni tavsiye ediyorum...

chevasil

  • İleti: 1453
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #28 : Ocak 23, 2011, 08:57:32 ÖÖ »
yorumunuz için tekrar teşekürler ama yorumun sonunda cok iyi düşünmen gerekir diyosun ne acıdan cok iyi düşüneyim onu çözemiyorum.

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #29 : Ocak 30, 2011, 11:16:16 ÖS »
LPG konusunu iyi düşün derken doğru karar vermek için çok araştırma yapman gerektiğini vurgulamak istemiş idim . . .

İl bazında yaptığım araştırmalarda... Aynı dönüşüm kitini 1.400 TL ye takan da var... 1.750 TL isteyen de var...

Sadece ATİKER in fiyatı sabit, tüm TV kanallarında 990 TL 10 taksit vs reklam yaptığı için herhalde... kimse fazla fiyat çekmiyor...

önemli olan sizin kararınız, ama tekrar söylüyorum km ve yıl bazında çok binmeyecekseniz LPG olayı sizin için çok da fizibıl değil...

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #30 : Ocak 31, 2011, 05:43:52 ÖS »
kayacı26 verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.bir sorum olacak.lpg ilk takıldığı gün depoyu doldurdum.43lt'lik simit depo takılı aracımda.yalnız deponun yüzde 80 i dolduğunda pompa atar diye biliyordum.fakat 37.77 lt de ben durdurttum pompayı.fazla doldurunca zararlı olur diye düşündüm.bu deponun normal şartlarda 34-35 lt alması gerekmiyormuydu?fazla alması bir sorunmudur acaba.birde lpg gösterge ışığı kırmızıya döndükten sonra uzun yolda 250 km den fazla gitti ve sinyal sesi gelir gelmez benzine geçti.bu sinyal sesi gelince deponun içinde lpg kalıyormu yoksa sonuna kadar bitmiş mi oluyor acaba.

teşekkürler..

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #31 : Ocak 31, 2011, 05:52:17 ÖS »
43lt'lik simit depo takılı aracımda.yalnız deponun yüzde 80 i dolduğunda pompa atar diye biliyordum.fakat 37.77 lt de ben durdurttum pompayı.bu deponun normal şartlarda 34-35 lt alması gerekmiyormuydu?fazla alması bir sorunmudur acaba.
birde lpg gösterge ışığı kırmızıya döndükten sonra uzun yolda 250 km den fazla gitti ve sinyal sesi gelir gelmez benzine geçti.bu sinyal sesi gelince deponun içinde lpg kalıyormu yoksa sonuna kadar bitmiş mi oluyor acaba.

teşekkürler..

Eyvallah Hondacı dostum...

LPG tankının %kaç ının dolabileceğini şamandıra ayarı ile tespit  edilir... Montajıo yapan usta bunu nasıl ayarladı bilinmez ama şamandırayı kontrol ettirmeni tavsiye ederim...

ikinci olarak LPG göstergesi yine bu şamandıraya bağlı olarak bildirimde bulunan bir ışık panasudur ki... senin şamandırada sıkıntı olduğu kesin... Simit depolada çok kesin sonuçlar elede edişlmiyor ama benim kırmız ışık 50 - 60 km arası anca gidiyor...

üçüncü olarak sinyal sesini duydun ve araç otomatik benzine geçti ise depoda yaz aylarında en fazla 1 litre, kış aylarında 2 litre lpg kalıyor... bilgin olsun...

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #32 : Ocak 31, 2011, 06:05:04 ÖS »
1000 km bakımına gidince şamandıraya baktırayım en iyisi.

şehir içinde gaz bitti sinyali gelince durdum motoru stop ettim ve tekrar çalıştırdım.en az 2-3 km yol gittikten sonra tekrar ses geldi ve benzine geçti.
lpg yi yeni taktırdığım için sürekli yeni şeyler denemeye çalışıyorum sistemin işleyişini tanımak için.

cevapların için teşekkür ederim dostum.
üçüncü olarak sinyal sesini duydun ve araç otomatik benzine geçti ise depoda yaz aylarında en fazla 1 litre, kış aylarında 2 litre lpg kalıyor... bilgin olsun...
[/quote]

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #33 : Şubat 06, 2011, 07:14:03 ÖS »
bakıma gittiğimde şamandırayı söyledim.depon boş olsaydı değiştirirdik dediler.bende aksi gibi bakıma giderken doldurmuştum depoyu.ama bir zararı yok dediler.kayacı26 arkadaşım sence bir zararı olurmu.43 litrelik tank var.içinde bir miktar gaz varken 38 litre daha gaz aldık daha da alıyordu pompa atmamıştı.sence bunun herhangi bir zararı olurmu yoksa pompa atana kadar doldurabilirmiyim.

erkanakbulut

  • İleti: 50
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #34 : Şubat 09, 2011, 10:40:33 ÖÖ »
öncelikle herkese merhaba.
adım erkan. gaziantepliyim. honda ailesine yeni katıldım.

kayacı arkadaşım senin tecrübelerinden biraz faydalanmak isterim.
ben 2011 civic premium aldım. araç düz vites 40 gündür biniyorum. 3100 km yol yaptım. yaklaşık 900 tl benzin masrafım oldu. Lpg taktırmayı düşünüyorum. bi kaç markaya baktım LPI - prins vb. ben net bi karar veremedim. açıkcası çekiniyorum. aracın garanti dışı olma durmuda var tabiki. bu konuda bana tavsiyen ne olur. lpg taktırmalımıyım. taktıracaksam hangisi en iyisi ve sağlıklısı olur.

 

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #35 : Şubat 09, 2011, 11:36:33 ÖÖ »
bakıma gittiğimde şamandırayı söyledim.depon boş olsaydı değiştirirdik dediler.bende aksi gibi bakıma giderken doldurmuştum depoyu.ama bir zararı yok dediler.kayacı26 arkadaşım sence bir zararı olurmu.43 litrelik tank var.içinde bir miktar gaz varken 38 litre daha gaz aldık daha da alıyordu pompa atmamıştı.sence bunun herhangi bir zararı olurmu yoksa pompa atana kadar doldurabilirmiyim.

murdogan Dostum;

LPG tankının dolumu ile ilgili şu teknik bilgiyi paylaşmak isterim...
 "LPG tankı üzerinde bulunan şamandıra, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır.Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır.Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. Otogaz (LPG) tankının kapasitesinin %80 ‘inden fazlası doldurulmamalıdır." (Alıntıdır)

Ancak senin de gördüğün gibi, çok tehlikeli olur denilmiş, tehlikenin sebebinden bahsedilmemiş…  Bu tehlike ile ilgili kişisel yorumum; “LPG netice itibarı ile bütan ve propan  birleşimi sonucu basınçlı hale gelmiştir. LPG  tanklarının basınca karşı direnci vs. kanımca çok doldurulmamaları gerektiği yönündedir” 

Senin durumunda işin BENCE ‘ sini sormuşsun, Ben depoyu boşaltır boşaltmaz o şamandırayı değiştirirdim… Hiç beklemeden…


kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #36 : Şubat 09, 2011, 11:51:12 ÖÖ »
öncelikle herkese merhaba.
adım erkan. gaziantepliyim. honda ailesine yeni katıldım.

kayacı arkadaşım senin tecrübelerinden biraz faydalanmak isterim.
ben 2011 civic premium aldım. araç düz vites 40 gündür biniyorum. 3100 km yol yaptım. yaklaşık 900 tl benzin masrafım oldu. Lpg taktırmayı düşünüyorum. bi kaç markaya baktım LPI - prins vb. ben net bi karar veremedim. açıkcası çekiniyorum. aracın garanti dışı olma durmuda var tabiki. bu konuda bana tavsiyen ne olur. lpg taktırmalımıyım. taktıracaksam hangisi en iyisi ve sağlıklısı olur.

 


Merhabalar Erkan Arkadaşım;
Aracın hayırlı olsun… 40 günde 3100km MAŞALLAH çok iyi km… yani aylık 2325, yıllık ise 28000 km civarı bir rakama tekabül eder…
900 TL benzine para verdiğinizi de söylediğinize göre km de ortalama 290 kuruş sarfiyat olmuş… bu da demektir %60 dan fazla şehir dışı kullanımı var….
Aracı yeni aldınız, biraz heves, biraz merak fazla bindiniz diyelim…. Ama şartlar ne olursa olsun Siz Yılda ortalama 20.000 km ve üzeri çeviren bir binicisiniz…
Bu bağlamda eğer bu aracı 2 – 3 yıl ya da daha uzun süreli binerim diyorsanız LPG size ŞART olmuş.
Ancak LPG hiç kimseye bedava sürüş vaat etmiyor… aracınızın km bazındaki yakıt sarfiyatını %40 geriletirim diyor… Sadece GFI TELEFLEX %50 yi vaat ediyor.

Burada çok basit bir hesap yapacak olursak 20.000 km için verdiğiniz rakamlarla 5.800 TL Benzin tüketiminiz olur…

Araç  0,29 TL benzin tüketiyorsa  100km/7,3lt benzin sarfiyatı vardır… bu da LPG 100/8lt denk gelir. 8*2,25= 18 kurş tüketim demektir. Yine 20.000 km de 3.600 TL LPG tüketimine denk gelir.

Yani 5.800 – 3.600 = 2.200 TL yakıt ekonomisi olur bu da yine %40 tasarruf demektir.
Bu hesaplara göre karar sizin…

İnceleyin… LPG ye karar verir seniz, Hangi LPG ? sorusunun cevabını tekrar değerlendiririz…


Garanti Konusunu da Yetkili Servisle detaylı olarak konuşun, 6 Yıl 150.000 km garanti kapsamındaki araç LPG  li oldu diye sadece motor aksamından garanti dışı kalır…. Diğer tüm aksamların Garantisi devam eder… Diye biliyorum… Siz teyit almadan bu işe girişmeyin… Zira siz şu anki km rakamlarınızla bu araca 5 – 6 yıl binerseniz… garantili binersiniz… forumda gezinirsen biraz, fren ve direksiyon dan çok sıkıntı yaşandığını ve bu alanda Garantinin çok işe yaradığını göreceksiniz…

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #37 : Şubat 09, 2011, 12:06:07 ÖS »
Depo dolu fakat, gaza yüklenildiğinde benzine geçiyosa kaputu açtıp motoru karşınıza aldığınızda( 1.6 ies için. genelde de aynıdır sanırım) sağ alt kısımda filtre var. o filtreyi söküp değiştirmelisiniz. Çünkü katkılı lpg de bulunan katkı zamanla o filtreyi tıkamakta bu da motora giden gazı engellemekte. Enjeksiyonlu araçlarda mutlaka ama mutlaka katkısız lpg kullanalım.

erkanakbulut

  • İleti: 50
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #38 : Şubat 09, 2011, 12:18:25 ÖS »
öncelikle herkese merhaba.
adım erkan. gaziantepliyim. honda ailesine yeni katıldım.

kayacı arkadaşım senin tecrübelerinden biraz faydalanmak isterim.
ben 2011 civic premium aldım. araç düz vites 40 gündür biniyorum. 3100 km yol yaptım. yaklaşık 900 tl benzin masrafım oldu. Lpg taktırmayı düşünüyorum. bi kaç markaya baktım LPI - prins vb. ben net bi karar veremedim. açıkcası çekiniyorum. aracın garanti dışı olma durmuda var tabiki. bu konuda bana tavsiyen ne olur. lpg taktırmalımıyım. taktıracaksam hangisi en iyisi ve sağlıklısı olur.

 


Merhabalar Erkan Arkadaşım;
Aracın hayırlı olsun… 40 günde 3100km MAŞALLAH çok iyi km… yani aylık 2325, yıllık ise 28000 km civarı bir rakama tekabül eder…
900 TL benzine para verdiğinizi de söylediğinize göre km de ortalama 290 kuruş sarfiyat olmuş… bu da demektir %60 dan fazla şehir dışı kullanımı var….
Aracı yeni aldınız, biraz heves, biraz merak fazla bindiniz diyelim…. Ama şartlar ne olursa olsun Siz Yılda ortalama 20.000 km ve üzeri çeviren bir binicisiniz…
Bu bağlamda eğer bu aracı 2 – 3 yıl ya da daha uzun süreli binerim diyorsanız LPG size ŞART olmuş.
Ancak LPG hiç kimseye bedava sürüş vaat etmiyor… aracınızın km bazındaki yakıt sarfiyatını %40 geriletirim diyor… Sadece GFI TELEFLEX %50 yi vaat ediyor.

Burada çok basit bir hesap yapacak olursak 20.000 km için verdiğiniz rakamlarla 5.800 TL Benzin tüketiminiz olur…

Araç  0,29 TL benzin tüketiyorsa  100km/7,3lt benzin sarfiyatı vardır… bu da LPG 100/8lt denk gelir. 8*2,25= 18 kurş tüketim demektir. Yine 20.000 km de 3.600 TL LPG tüketimine denk gelir.

Yani 5.800 – 3.600 = 2.200 TL yakıt ekonomisi olur bu da yine %40 tasarruf demektir.
Bu hesaplara göre karar sizin…

İnceleyin… LPG ye karar verir seniz, Hangi LPG ? sorusunun cevabını tekrar değerlendiririz…


Garanti Konusunu da Yetkili Servisle detaylı olarak konuşun, 6 Yıl 150.000 km garanti kapsamındaki araç LPG  li oldu diye sadece motor aksamından garanti dışı kalır…. Diğer tüm aksamların Garantisi devam eder… Diye biliyorum… Siz teyit almadan bu işe girişmeyin… Zira siz şu anki km rakamlarınızla bu araca 5 – 6 yıl binerseniz… garantili binersiniz… forumda gezinirsen biraz, fren ve direksiyon dan çok sıkıntı yaşandığını ve bu alanda Garantinin çok işe yaradığını göreceksiniz…

kayacı arkadaşım verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.
servisle görüştükten sonra lpg bağlatmayı düşünüyorum. sizinde dediğiniz gibi sadece motor garanti dışı kalırsa hemen bağlatalım lpg yi.
onada yine beraber karar veririz değilmi  ;) 
şuanda hondaya bindiğimin tadını alamıyorum en fazla 3500 devirde vites değiştiriyorum benzin fiyatından dolayı.
lpg olunca en azından motorun sesini dinleyerek giderim. varsın olsun %25 - 30 tasarrufu olsun o şekilde.

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #39 : Şubat 13, 2011, 09:21:40 ÖÖ »
dostum verdiğin bu bilgiden sonra korktum gerçekten.araba kapalı garajda ve depo ağzına kadar lpg dolu.tam 43.5 litre.madem böyle olması zararlı neden takan ustalar yada servis birşey olmaz dediler adamlar başından mı savdı demekki

bakıma gittiğimde şamandırayı söyledim.depon boş olsaydı değiştirirdik dediler.bende aksi gibi bakıma giderken doldurmuştum depoyu.ama bir zararı yok dediler.kayacı26 arkadaşım sence bir zararı olurmu.43 litrelik tank var.içinde bir miktar gaz varken 38 litre daha gaz aldık daha da alıyordu pompa atmamıştı.sence bunun herhangi bir zararı olurmu yoksa pompa atana kadar doldurabilirmiyim.

murdogan Dostum;

LPG tankının dolumu ile ilgili şu teknik bilgiyi paylaşmak isterim...
 "LPG tankı üzerinde bulunan şamandıra, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır.Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır.Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. Otogaz (LPG) tankının kapasitesinin %80 ‘inden fazlası doldurulmamalıdır." (Alıntıdır)

Ancak senin de gördüğün gibi, çok tehlikeli olur denilmiş, tehlikenin sebebinden bahsedilmemiş…  Bu tehlike ile ilgili kişisel yorumum; “LPG netice itibarı ile bütan ve propan  birleşimi sonucu basınçlı hale gelmiştir. LPG  tanklarının basınca karşı direnci vs. kanımca çok doldurulmamaları gerektiği yönündedir” 

Senin durumunda işin BENCE ‘ sini sormuşsun, Ben depoyu boşaltır boşaltmaz o şamandırayı değiştirirdim… Hiç beklemeden…



kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #40 : Şubat 13, 2011, 09:55:51 ÖÖ »
LPG TANKININ DOLULUK ORANI HUSUSUNDA GAYRI TEKNİK BİR AÇIKLAMA ;

ÖNCELİKLE LPG tankının dolumu ile ilgili şu teknik bilgiyi paylaşmak isterim...
 "LPG tankı üzerinde bulunan şamandıra, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır.Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır.Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. Otogaz (LPG) tankının kapasitesinin %80 ‘inden fazlası doldurulmamalıdır." (Alıntıdır)

Değerli Dostlar;

LPG tanklarının %100 dolmasına engel olacak şekilde bir şamandıra düzeneği icat edilmiş ve böyle kullanılmaya devam edilmektedir.
Bu düzenek sayesinde bildiğiniz gibi, LPG tankı örneğin 50litre hacimli ise 42 litre gibi LPG almakta yani yaklaşık olarak %20si boş kalmaktadır... Konu ile ilgili TEKNİK açıklama yukarıda alıntıladığım paragraftaki gibi... tabii ki doyurucu değil... Bu yüzden ben kişisel yorumumu eklemek istiyorum...

Aracımızın Lastiklerine hava basıyoruz örneğin, mesela 32 BAR...  40 basamaz mıyız?.. tabii ki 50 BAR da basarız... araba lastik top gibi zıplamaya başlar o lastiklerin üzerinde ve sürtünme en aza iner ve dışarıdan gelecek en ufak bir darbede lastik güüümmm....   ya da... Normal havası ile batmayacak bir çivi, lastik çok gergin olduğu için lastiğe çok rahat girecektir... 
Şimdi ne alaka diye düşünmeyin… Ben düşündüklerimi biraz canlandırmaya çalıştım. Netice itibarı ile LPG içeriğinde ki bütan ve propan sayesinde basınçlı sıvı-gaz karışımı bir yakıt ve LPG tanka sıkışarak yerleşiyor ve araç hareket ettikçe, ya da ortam ısısı arttıkça genleşmesi mümkün… 
Ayrıca Allah korusun kaza vb durumda örneğin %80 i dolu bir tank patlamaz belki ama %100 dolu bir tank yukarıda ki lastik örneğinde olduğu gibi en ufak bir darbede güümmm….  Çünkü malzemenin yüzey direnci azalmaktadır….
Lastik le LPG tankı birbirine benzemiyor biliyorum ama; lütfen görüşüme itiraz etmeden önce LPG tankınız a boş iken tık tık vurun elinizle gelen sesi hafızanıza iyi yazın…. (boş tenekeden gelen kof sese çok benzer) bir de LPG tankınız dolu iken tık tık vurun duyduğunuz sesi ( ser bir zeminden genle tok sestir) bir önceki ses ile karşılaştırın…
İlk paragrafta söylediğim gibi teknik anlatım çok açıklayıcı olmadığı için düşündüklerimi anlatmaya çalıştım… Belki çok saçma hatta yanlıştır ama doğrusunu bilen varsa buraya yazar biz de öğreniriz….

ozelkaya

  • İleti: 5
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #41 : Şubat 13, 2011, 01:24:00 ÖS »
Sayın Kayacı 26 forumdaki bilgilerin gerçekten çok aydınlatıcı.1998 model Hyundaı GL enjeksiyonlu bir aracım var.Bu araca 2008 yılı Ağustosunda Fema sıralı sistem taktırdım.2011 yılı Ocak ayına kadar sistemde herhangi bir problem yoktu.Bu aydan sonra araç çalıştıkdan sonra gaza geçiyor ancak hemen akabinde tekrar benzine geçiyordu.Düğmeyle tekrar gaza geçirsemde kısa bir siüre sonra tekrar benzine geçiyordu.Bu problemi Malatya'da kiti taktırdığım servise götürdüm.Bilgisayara bağlayıp kaliprasyon yaptılar.Bilgisayarda bir problem görünmediğini söylediler sıcaklık ve basınç değerleri normal görünüyormuş.Çeşitli denemeler yaptılar.Beyini değişip başka bir fema beyin taktılar problem tekrar etti.Gaz kesiciyi ve filtreleri değiştirdiler problem devam etti.Depoyu söktüler.Şamandıraya baktılar herhangi bir problem göremediler.Şamandıradan gaz çıkış basıncında bir proplem olmadığını söylediler.Tekrar depo ve şamandıra takıldı.Problem devam etti ve halende devam ediyor. Artık usandım aracı benzinle kullanıyorum.Bakılmadık bir parça regülatör ve basınç sensörü kaldı. Sistemi komple değişmeyide düşünmeye başladım.Şamandıranın vidasını çıkartıp hortumdaki gaz boşaldığında kısmi bir düzelme oldu.Buda enterasandı. Ancak benzine geçme ertesi gün tekrar nüksetti.Şu anda Mardindeyim.Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Bütün forum nensuplarına selamlar.

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #42 : Şubat 13, 2011, 02:04:38 ÖS »
bence çok mantıklı bir açıklama yapmışsın dostum.benim hatam lpg yi de benzin gibi düşünmem oldu.ağzına kadar dolmasına müdahale etmedim.

LPG TANKININ DOLULUK ORANI HUSUSUNDA GAYRI TEKNİK BİR AÇIKLAMA ;

ÖNCELİKLE LPG tankının dolumu ile ilgili şu teknik bilgiyi paylaşmak isterim...
 "LPG tankı üzerinde bulunan şamandıra, tankın %80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır.Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır.Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. Otogaz (LPG) tankının kapasitesinin %80 ‘inden fazlası doldurulmamalıdır." (Alıntıdır)

Değerli Dostlar;

LPG tanklarının %100 dolmasına engel olacak şekilde bir şamandıra düzeneği icat edilmiş ve böyle kullanılmaya devam edilmektedir.
Bu düzenek sayesinde bildiğiniz gibi, LPG tankı örneğin 50litre hacimli ise 42 litre gibi LPG almakta yani yaklaşık olarak %20si boş kalmaktadır... Konu ile ilgili TEKNİK açıklama yukarıda alıntıladığım paragraftaki gibi... tabii ki doyurucu değil... Bu yüzden ben kişisel yorumumu eklemek istiyorum...

Aracımızın Lastiklerine hava basıyoruz örneğin, mesela 32 BAR...  40 basamaz mıyız?.. tabii ki 50 BAR da basarız... araba lastik top gibi zıplamaya başlar o lastiklerin üzerinde ve sürtünme en aza iner ve dışarıdan gelecek en ufak bir darbede lastik güüümmm....   ya da... Normal havası ile batmayacak bir çivi, lastik çok gergin olduğu için lastiğe çok rahat girecektir... 
Şimdi ne alaka diye düşünmeyin… Ben düşündüklerimi biraz canlandırmaya çalıştım. Netice itibarı ile LPG içeriğinde ki bütan ve propan sayesinde basınçlı sıvı-gaz karışımı bir yakıt ve LPG tanka sıkışarak yerleşiyor ve araç hareket ettikçe, ya da ortam ısısı arttıkça genleşmesi mümkün… 
Ayrıca Allah korusun kaza vb durumda örneğin %80 i dolu bir tank patlamaz belki ama %100 dolu bir tank yukarıda ki lastik örneğinde olduğu gibi en ufak bir darbede güümmm….  Çünkü malzemenin yüzey direnci azalmaktadır….
Lastik le LPG tankı birbirine benzemiyor biliyorum ama; lütfen görüşüme itiraz etmeden önce LPG tankınız a boş iken tık tık vurun elinizle gelen sesi hafızanıza iyi yazın…. (boş tenekeden gelen kof sese çok benzer) bir de LPG tankınız dolu iken tık tık vurun duyduğunuz sesi ( ser bir zeminden genle tok sestir) bir önceki ses ile karşılaştırın…
İlk paragrafta söylediğim gibi teknik anlatım çok açıklayıcı olmadığı için düşündüklerimi anlatmaya çalıştım… Belki çok saçma hatta yanlıştır ama doğrusunu bilen varsa buraya yazar biz de öğreniriz….


ozelkaya

  • İleti: 5
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #43 : Şubat 16, 2011, 09:26:29 ÖS »
gazdan benzine geçme durumu map,ısı sensörü veya regülatörden kaynaklanabilir mi?

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #44 : Şubat 17, 2011, 11:18:38 ÖÖ »
özelkaya arkadaşım... harbiden geçmiş olsun... fotoroman gibi ya... akla gelebilecek her bir şeyi elden geçirmişler...

regülatör ve basınç sensörü kaldı diyorsun... konun regülatörle alakası olacağını pek düşünmüyorum.... ama BASINÇ SENSÖRÜ en başta ele alınıp değiştirilmeliydi... Şamandıranın vidasını çıkartıp hortumdaki gaz boşaldığında kısmi bir düzelme oldu diyorsun... arıza size kendini ihbar etmiş bence... sıkıntı basınç sensöründe... tankdan gelen LPG nin basıncını algılayan sistem yetersiz gördükçe aracı benzine alıyor... Gaz Bittiğinde yaptığı gibi...

Sistemi tamamen değiştirmeyi düşünüyorum demişsin bir de... ama bu firmaya mal edilecek bir durum değil, bana göre işçilik  - ustalık la alakalı bir durum...

ozelkaya

  • İleti: 5
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #45 : Şubat 17, 2011, 10:14:47 ÖS »
Sayın Kayacı 26 tavsiyeniz için teşekkür ederim.Haftasonu Mardin Fema servisine gidip basınç sensörünü değiştirecem.Bakalım inşeallah düzelir.Hani ifade etmişsiniz mesele işçilik-ustalık,  şöyle gönül rahatlığıyla gidip derdimizi anlatabileceğimiz,sorunumuza çözüm bulabileceğimiz bir usta bulmakta zorluk çekiyorum.Deneme-yanılma yoluyla sorun halledilmeye çalışılıyor.Buda hem zaman kaybına yol açtığı gibi,sağlam çalışan parçaların boşu boşuna değişmesine de neden oluyor.Forumdaki bilgiler çok faydalı.Forumda okuduğum bilgiler sayesinde sıralı sistemin çalışma sistemi hakkında bayağı bi   bilgi sahibi oldum.İyi akşamlar diliyorum.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #46 : Şubat 18, 2011, 07:52:10 ÖS »
ozelkaya... eger daha önce gittiğiniz usta işi bilen birisi ise ve şikayetçi olduğunuz arıza o ustanın yanında nüksettiyse bilgisayardan regülatör basıncını kontrol etmiştir ve lüzum görmemiştir regülatöre bakmaya.. ancak regülatörde arıza varsa ve basınç çok fazla düşüyorsa  bu durumda arac benzine gecebilir!!!

ozelkaya

  • İleti: 5
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #47 : Şubat 18, 2011, 10:32:24 ÖS »
23korg23 yarın servise gidecem forumda edindiğim bilgileri ustaya söyleyecem. Bakalım inşeallah çözüm buluruz. Teşekkür ederim. 

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #48 : Şubat 18, 2011, 11:13:26 ÖS »
Sayın Kayacı 26 forumdaki bilgilerin gerçekten çok aydınlatıcı.1998 model Hyundaı GL enjeksiyonlu bir aracım var.Bu araca 2008 yılı Ağustosunda Fema sıralı sistem taktırdım.2011 yılı Ocak ayına kadar sistemde herhangi bir problem yoktu.Bu aydan sonra araç çalıştıkdan sonra gaza geçiyor ancak hemen akabinde tekrar benzine geçiyordu.Düğmeyle tekrar gaza geçirsemde kısa bir siüre sonra tekrar benzine geçiyordu.Bu problemi Malatya'da kiti taktırdığım servise götürdüm.Bilgisayara bağlayıp kaliprasyon yaptılar.Bilgisayarda bir problem görünmediğini söylediler sıcaklık ve basınç değerleri normal görünüyormuş.Çeşitli denemeler yaptılar.Beyini değişip başka bir fema beyin taktılar problem tekrar etti.Gaz kesiciyi ve filtreleri değiştirdiler problem devam etti.Depoyu söktüler.Şamandıraya baktılar herhangi bir problem göremediler.Şamandıradan gaz çıkış basıncında bir proplem olmadığını söylediler.Tekrar depo ve şamandıra takıldı.Problem devam etti ve halende devam ediyor. Artık usandım aracı benzinle kullanıyorum.Bakılmadık bir parça regülatör ve basınç sensörü kaldı. Sistemi komple değişmeyide düşünmeye başladım.Şamandıranın vidasını çıkartıp hortumdaki gaz boşaldığında kısmi bir düzelme oldu.Buda enterasandı. Ancak benzine geçme ertesi gün tekrar nüksetti.Şu anda Mardindeyim.Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Bütün forum nensuplarına selamlar.

arkadaşım, bence gittiğin servisi değiştir. Ya da fema markasının direk merkezinden yardım iste

ozelkaya

  • İleti: 5
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #49 : Şubat 20, 2011, 10:55:35 ÖS »
Sayın Forum üyeleri 19 Şubat 2011 Cumaertesi Mardin Prins-Brc servisine gittim.Beni Servis elamanı olarak  Makina Mühendisi İnayet bey karşıladı.Yukarıda anlattığım problemi anlattım.Kendinden emin bir tavırla kolay hallederiz.Yalnız şuan yoğunum aracı bırakın akşam bakarım dedi.Akşam 6:00 civarı aradı araç hazır dedi.Aracı almaya gittiğimde proglama yaptığını sistemde başka bir sorun olmadığını söyledi.Aracı bende kulandım ve kullanıyorum.Şu anda lpg den benzine geçme problemi artık olmuyor.Yani bu kadar beni uğraştırdılar boşu boşuna.O kadar parça değiştik boşu boşuna.Mesele bi program atmaya bakıyormuş.Eeee ne demişler işi ehline vermek lazım.İnayet ustaya ve Esaş Prins-Brc servisine teşekkür ederim.