Gönderen Konu: LPG KULLANIMI HAKKINDA  (Okunma sayısı 98988 defa)

kayaci26

  • İleti: 1443
LPG KULLANIMI HAKKINDA
« : Aralık 15, 2010, 07:07:44 ÖÖ »
BAZI ARKADAŞLARIMIZIN LPG İLE İLGİLİ KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARI FARKLI BAŞLIKLARDA PAYLAŞTIKLARINI GÖRDÜM,

BURADA LPG KULLANIMI İLE İLGİLİ OLASI SORUNLARA CEVABI OLAN ARKADAŞLARIN İLGİSİNİ BEKLİYORUZ...

BEN İLK OLARAK, LPG Lİ ARACIN BENZİNE GEÇME KONUSUNU ANLATAYIM;

Arkadaşlar sıralı sistem LPG kullananlar çok iyi bilirler ki, araç ilk çalıştırmada direkt benzin ile çalışır, ve LPG montaj ve ayarını yapan yetkili servislerce ayarlanan süreler dahilinde ve hedeflenen ısı ya ulaşınca sistem otomatik olarak benzine geçer tabii ki benzinden LPG ye geçiş için herhangi bir motor devri seçilmedi ise....

Şimdi bu konuyu açalım biraz;
LPG li aracın benzine geçiş süresi minimum 25 saniye ve motor ısısı 25 C olmalı dır. Ancak bu LPG dönüşümünü yapan yetkili firmaların deneyimli personelleri tarafından 25 saniye ve 35 C olarak da ayarlanmaktadır. Bize bu 10 C lik ısı farkı kar mı ettirir, zarar mı ettirir diye düşünmek bence yine başka bir konu ama, yeri gelmişken açıklayalım, LPG yüksek ısılarda yanma doygunluğu gösteren bir yakıt olduğu için özellikle sabahları ilk çalıştırmada aracın hemen benzinden gaza geçmesini sağlayarak yakıt tasarrufu yaptığımızı düşünmeyelim, zira henüz ısınmamış motor doğrudan doğruya LPG ye geçtiğinde zaten çok fazlaca LPG tüketmekte, hatta yanmayan gaz karışımını da direkt ekzost a göndermektedir.
Gelelim devir konusuna, LPG ayarı yapılırken rolenti devri yani 500 - 600 devir seçilmiş ise  araç kendiliğinden LPG ye geçecektir, ayrıca yine ayar ı yapılırken alt devirlerde veya üst devirlerde benzine geç ya da geçme komutu verilip verilmediği de önemlidir.
Nasıl oluyor;

     1.)   LPG ayarı yapılırken, kullanıcı belirli bir devirde LPG ye geçilmesini isteyebilir mesela 1600 devir seçildiğinde araç 1600 devir de LPG ye geçer,( rölantide çalışan bir araç benzini bitene kadar çalışır fakat LPG ye geçmez, illaki ara gazı vermek yada araç ile trafiğe çıkmak gerekir) Ayrıca araç 1600 devirin altına her düştüğü zaman benzine dön ya da LPG de kal şeklinde ki komut da önemlidir. Bu komut LPG de kal şeklinde işaretlenmeli ve buna dikkat edilmelidir, zira şehir içi trafiğinde düşük devirlerde sürekli benzin tüketiriz, LPG gideri düşer belki ama benzin gideri artar :)

      2.)   LPG ayarı yapılırken kullanıcı belirli yüksek bir devirde mesela, 4500 devirde benzine geçmesi hususunda bir komut yazabilir, Böylece araç yüksek devirlere çıktığında yine motoru koruma amaçlı otomatik olarak benzine yönelir ki, kullanıcının istediği max torku elde edebilsin. (Benim aracım A/T olduğu için ve şehir trafiğinde sık sık kick down yaptığımızdan ben bu yüksek devirde benzinden LPG ye geçme işini çok seviyorum, zira araç sizi utandırmıyor, buna ne gerek var ki diye soran arkadaşlara, aracın LPG sarfiyatını kıstırmak dediğimiz olay yani benzine göre verimlilik oranı %75, %80, %90, %95 gibi aralıklarda düzenlenebilmekte ve bu şehir trafiğindeki sakin kullanımlarımızda LPG yi bizim için daha tasarruflu hale getirmektedir. Arcın performansı düşmekte tabi ki, ancak ani den lazım olan performansa belirli bir devirden sonra terfi ettiğiniz benzin ile kavuşabiliyorsunuz    ) :)

     3.)    Bunların dışında gaza bastım, araç LPG geçti tarzında sıkıntılar var,
Arkadaşlar LPG tankınızı dibine kadar boşaltacağım diye kasmayın, örneğin 35lt lik deponuzda sürekli 10lt lpg bulunsun sürekli doldurtun, ful leyin yani, böylece daha dengeli tüketim değerlerini belirlersiniz ve aracınıza ani gaz basmalarda LPG den benzine geçme durumu ile karşılaşmazsınız…

        Aracın LPG tankında 2 – 3 lt lpg var iken siz gaza yüklendiğinizde gazdan benzine geçiyorsa bu bir arıza durumu değil, inadına elektronik LPG düzeneğinin iyi çalıştığının işaretidir. Çünkü LPG sistemlerinde benzinde olduğu gibi, pompa-santrafiş vs düzenekler yok, LPG içindeki itici gazın etkisi ile tankdan enjektörlere doğru ilerler, tankda gaz azalınca basınç da azaldığından sistem az gelen gaza tepki olarak otomatik benzine geçişi gerçekleştiriyor   :)

        Arkadaşlar bu konular oldukça uzun ve detaylı, lütfen her konuda soru ve sorunlarınızı paylaşın ve cevap arayalım ok ….



ersel_035

  • İleti: 106
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2010, 07:34:17 ÖÖ »
teşekkürler bizi aydınlattığın için

Adem YILMAZ

  • İleti: 416
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2010, 07:37:54 ÖÖ »
paylaşım için teşekkürler... >=ok <783^2

hellfire39

  • İleti: 131
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2010, 11:21:01 ÖÖ »
        Aracın LPG tankında 2 – 3 lt lpg var iken siz gaza yüklendiğinizde gazdan benzine geçiyorsa bu bir arıza durumu değil, inadına elektronik LPG düzeneğinin iyi çalıştığının işaretidir. Çünkü LPG sistemlerinde benzinde olduğu gibi, pompa-santrafiş vs düzenekler yok, LPG içindeki itici gazın etkisi ile tankdan enjektörlere doğru ilerler, tankda gaz azalınca basınç da azaldığından sistem az gelen gaza tepki olarak otomatik benzine geçişi gerçekleştiriyor   :)

benimki iyi çalışıyor anlaşılan  >=ok
bilgiler için sağol.

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #4 : Aralık 15, 2010, 11:33:54 ÖÖ »
Benim tek problemim şu anda ruhsata işletmek   :mrgreen: yarın onla uğraşacağım  ](*,)

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #5 : Aralık 15, 2010, 06:25:52 ÖS »
güzel paylaşım eline sağlık

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #6 : Aralık 16, 2010, 04:57:55 ÖÖ »

EYVALLAH; DOSTLAR...

BUNLARIN DIŞINDA MERAK ETTİKLERİNİZ, BAŞINIA GELEN SIKINTILAR, AKLINIZA TAKILAN SORULAR...

BEKLİYORUM...

BURADA LPG İLE İLGİLİ HER KONUYU ELİMİZDEN GELDİĞİNCE AYDINLATALIM....

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #7 : Aralık 16, 2010, 07:39:17 ÖÖ »

EYVALLAH; DOSTLAR...

BUNLARIN DIŞINDA MERAK ETTİKLERİNİZ, BAŞINIA GELEN SIKINTILAR, AKLINIZA TAKILAN SORULAR...


BEKLİYORUM...

BURADA LPG İLE İLGİLİ HER KONUYU ELİMİZDEN GELDİĞİNCE AYDINLATALIM....
erdigin bilgiler icin tesekkurler arkadas benim soyle bir sikintim var arabamin cok yaktigini dusunuyorum defalarca denememe ragmen bir turlu yakiti dusuremedim.1.arabam 2006 civic vtec1.6es a/t brc takili ben montaj ettirmedim, aldigimda oyle idi, brc servise gitgel 1 ay sonra baktilarki enjektor hortumlarinin 2si kisa 2 uzun yanlis deyip duzeltiler, sonra yol ayari yaptik muhendis arkadasla 42 lt ile 330 km yapabildim anca,sonra samandira bozuk onuda degistirdiler garantiden, arabaninda buji,yag,filtreler,aku,4 lastik yeni ve bilgisayara baglayarak bakimlari yapilmis durumdadir.simdi tekrar deniyorum.motorda bir sorun yok calismasi iyi rolanti iyi hersey iyi ama km`de 15 lt gibi bir yakit yakiyor.ne yapmam gerektiginide acikcasi fazla bilmiyorum. bi 10 gundaha kullanip 2a muhendisligi gidicem arabayi kontrol etsinler diye montaj hatasindan supheleniyorum  varsa soyleyecegin biseyler yardimin dokunur.

« Son Düzenleme: Aralık 16, 2010, 07:40:07 ÖÖ Gönderen: tmrak »

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #8 : Aralık 16, 2010, 10:33:21 ÖÖ »

Timur AK, dostum...

yakıt tüketimi ile ilgili açmış olduğum ve paylaşımlarımın olduğu diğer sayfada (http://www.teamhondaturkey.com/forum/lpg_sistemleri/lpg_tuketimi_hakkinda-t46681.0.html;new) bu konuyu biraz irdeledim... istersen tüketim konusundaki değerlendirmelere oradan devam edelim

hellfire39

  • İleti: 131
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #9 : Aralık 18, 2010, 07:15:11 ÖÖ »
Bursa' da olanlar için bir adres verebilirim, foruma aykırı mıdır bilemem. gerekirse silebiliriz..
ben aracıma LOVATO montajı burada yaptırdım ve sorunum yok, tüketim düşük, tekleme, stop etme yok.

MACAN OTOGAZ
Yetkilisi: iLYAS MACAN
Telefon: 02243460669
Adres: otosansit 32.blok no : 5 yildirim bursa
İl / İlçe : BURSA / YILDIRIM

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2010, 05:30:57 ÖÖ »
      LPG KONUSUNDA ÇEŞİTLİ BAŞLIKLAR AÇILMIŞ DURUMDA, BUNLARI MUMKUN OLDUĞUNCA KATEGORİZE EDERSEK BU FORUMDAN FAYDALANMAK İSTEYEN KATILIMCILARA DAHA ÇOK YARDIMCI OLABİLİRİZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM...

ARKADAŞLAR;

LPG KONUSUNDA, LPG TERCİHİNDEN SONRA, MONTAJI YAPILACAK KİTİN MARKASI KONUSU ÇOK TARTIŞILAN İKİNCİ BİR KONUDUR... BU KONU İLE İLGİLİ FARKLI SAYFALAR AÇILMIŞ AMA BEN ISRARLA BURADAN DA CEVAP VERMEYE ÇALIŞACAĞIM...
BURADA SIKÇA KARŞILAŞTIĞIMIZ ŞU SORULARI CEVAPLAMAYA ÇALIŞACAĞIM;

1-HANGİ MARKA LPG YI TAKTIRMALIYIM?

•   PRINS
•   TELEFLEX GFI
•   LOVATO
•   TARTARINI
•   ZAVOLI
•   BRC
•   LANDIRENZO
•   OMVL
•   ECOTECH
•   ATİKER
•   ALDESA
•   VOLTRAN
•   FEMA
•   RAMANO
•   KME
•   STEFENELLI
•   DESTRO
•   INKA
•   OKCAN
•   LC GLOBAL
•   AUTOGAS ITALIA,
•   GASITALY
•   …

        LİSTE UZAYIP GİDER, BUNLAR BENİM BİLDİĞİM LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ, AKLIMA GELENİ YAZDIM, MUTLAKA DAHA DA VARDIR HATIRLAMADIĞIM, YA DA HİÇ GÖRMEDİĞİM DUYMADIĞIM SİSTEMLER…

         BİR KAÇ TANE MARKA DUYAN-BİLEN ARKADAŞLARDAN HANGİSİNİ TAKTIRMALIYIM ŞEKLİNDE DÜŞÜNENLER DAHA DERİN DÜŞÜNMEYE BAŞLAMADAN DURUMU ÖZETLEYELİM…

          __ ÖNCELİKLE LPG Yİ TERCİH ETME SEBEBİMİZ YAKIT EKONOMİSİ OLDUĞUNA GÖRE TAKTIRACAĞIMIZ KİTİN EKONOMİK OLMASINA ÖZEN GÖSTERMELİYİZ ŞEKLİNDE DÜŞÜNEN ARKADAŞAR;
   BU SAYDIĞIM MONTAJ KİTLERİNİN EN UCUZU 1.000-TL İKEN EN PAHALISI DA 2.000-TL (SADECE KİT MALİYETİ, TRAFİK vs. RESMİ İŞLEMLER HER BİRİNDE ORTALAMA MUAYENELER DAHİL 250.TL +MASRAFA TABİDİR UNUTMAYALIM)
   YANİ EN UYGUN FİYATLISI İLE EN AĞABABASININ ARASINDA %100 FİYAT FARKI VAR TABİİ Kİ…
   ŞİMDİ, ORTALAMA 10-15.000 TL LİK VE 10 YAŞIN ÜSTÜNDEKİ BİR ARACA LPG DÖNÜŞÜMÜ UYGULANACAK İSE, (Kİ KİŞİNİN BÜTÇESİ BİNDİĞİ ARABADAN ANLAŞILIYOR) KALKIP DA 2.000 TL LİK GFI yi YADA PRINS’ i ÖNERMEK ÇOK DA RASYONEL OLMAZ…
   VE YİNE 2010 – 2011 MODEL BİR ARACA LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRIRKEN ŞU MARKA İYİDİR, BU MARKA KÖTÜDÜR ŞEKLİNDE Kİ TRİBÜN AMİGOLUKLARI YERİNE, 40.000 TL LİK ARABAYI ALABİLEN ARKADAŞ HİÇ KİMSEYLE POLEMİĞE GİRMEDEN GİT 1.000.-TL FAZLA VER, VE KEYFİNİ SÜR DEMELİYİZ.
   ARKADAŞLAR O MARKA YERLİ, BU MARKA YABANCI vs POLEMİKLERE HİÇ GİRMİYORUM ÇÜNKÜ BURADA HİÇ BİRİMİZ HACI ŞAHİNLERE BİNMİYORUZ, HER BİRİMİZ % BİLMEM KAÇI JAPON MALI HONDALARA BİNDİĞİMİZ İÇİN YERLİ MALI EDEBİYATI BU FORUMDA ÇOK DA TUTARLI DEĞİL…
   BU İŞİN MALİ BOYUTU… BİR DE TEKNİK BOYUT VAR; LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPILACAK ARACIN KULLANILDIĞI ŞEHİR ÇOK ÖNEMLİDİR… BAKINIZ BİR BOKSÖRÜ DÜŞÜNÜN ÇOK SERT YUMRUK ATMA KABİLİYETİNE SAHİPTİR ve HİÇ BİR ZAMAN BİR ATLET GİBİ İYİ KOŞAMAZ ve YİNE HERHANGİ BİR FUTBOLCU GİBİ SERT ŞUT ÇEKEMEZ…
          YANİ DEMEM O DUR Kİ BİR MEMLEKETTE, ORANIN SANAYİCİ ESNAFI, YEDEK PARÇACISI, MOTORCUSU vs. HANGİ LPG KONUSUNDA UZAMANLAŞTI İSE KENDİNİ BELLİ EDER… BİZ BU TİP FORUMLARDA ISRARLA ŞU MARKA İYİDİR, BU MARKA KÖTÜDÜR, BEN AZ YAKTIM, ÇOK SORUN YAŞADIM ŞEKLİNDE Kİ YORUMLARIMIZI DÜŞÜNCESİZCE SALLAYABİLİYORUZ BU DA LPG NİN ADINI İYİCE KÖTÜ EDİYOR… LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMİNİN MARKASINDAN ZİYADE MONTAJI YAPAN SERVİS ve İŞÇİLİK KALİTESİ DE SON DERECE ÖENMLİDİR YANİİİİ…
         LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRACAK ARKADAŞALAR BULUNDUKLARI YERİN FİZİKİ KOŞULLARINI BU YÜZDEN İYİ DEĞERLENDİRECEKELER, BÖLGELERİNDE HANGİ MARKA LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMİ YOĞUNLUKTA İSE ve HANGİ SİSTEM DEN KULLANICI ŞİKAYETLERİ EN AZ İSE BU DURUMU ARAŞTIRACAKLAR, MONTAJI YAPACAK SERVİSLE GÖRÜŞÜP, REFERANS MÜŞTERİLERE ULAŞMAYA ÇALIŞACAKALAR….
       BU ARAŞTIRMANIN SONUCUNDA ARTIK 1.000 – 1.200 – 1.500 – 2.000 HANGİ FİYAT ARALIĞINDA UYGUN MARKAYA DENK GELİNİR BİLİNMEZ…
SON OLARAK KULLANILAN ARAÇ İLE İLGİLİ KISA BİR ARAŞTIRMA YAPMAK DA FAYDA VAR YANİ, ÖRNEĞİN 5.NESİL CIVIC LER HANGİ MARKA YADA MARKALARA DAHA UYUMLU, TÜKETİM VERİLERİ, SERVİ,S ARALIKLARI, ENJEKTÖR SESİ, TİTREME, KAVRAMA vb.
       YA DA SIFIR KM ALINAN SON KASA CIVICLER IN SIKINTILARI NELER, HANGİ MARKALARDA UYUMSUZLUK VAR, HANGİ MARKALAR DAHA UYUMLU….

   EVEEETTT…. GELDİK EN SON AŞAMAYA; ARKADAŞLAR YUKARIDA ANLATILAN DURUMLARI ARAŞTIRDIKTAN SONRA VE İŞTE BU UYGUNDUR DEMEDEN HEMEN ÖNCE; YAPMIŞ OLDUĞUMUZ ELEMİNASYON SONUCU KALAN SON 2 – 3 MARKAYI KENDİ ARALARINDA KARŞILAŞTIRACAĞIZ… HANGİ KRİTERLERDE Mİ, YAKIT TÜKETİMİ, KULLANILAN TEKNOLOJİ SEVİYESİ, MONTAJ TEKNİĞİ, ENJEKTÖR TİPİ vb.

        SONRAAA EEEHH BİR KARAR VERİN ARTIK…
   




nisay

  • İleti: 1040
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #11 : Aralık 24, 2010, 06:24:55 ÖÖ »
Doğru ve doyurucu tespitleriniz olmuş. Bilgi paylaşımı için teşekkür ederim.
Eline sağlık üstat.


Lpg kitimle ilgili ufak bir sorunum var. Oda gösterge problemi.  Simit depoyu tamamen doldurunca yaptığım toplam mesafenin yarısı olmadan kırmızı ışık yanıyor.  Toplam yapacağım mesafeyi ortalama bildiğim için sorun olmuyor ama insanın gözü yinede kırmızı ışığa takılıyor psikolojik olarak.
« Son Düzenleme: Aralık 24, 2010, 06:27:32 ÖÖ Gönderen: nisay »

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #12 : Aralık 24, 2010, 07:55:22 ÖÖ »
Landirenzo takılı aracımda ve mükemmel uyumu var,en ufak problemi yok ve dün ölçüm yaptığımdada 23,8 krş yakmışım km'de.Daha önce hr-v'm vardı brc taktırmıştım oda problemsiz gayet güzeldi bu iki markayı herkese tavsiye edebilirim.

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #13 : Aralık 24, 2010, 10:19:19 ÖÖ »
Doğru ve doyurucu tespitleriniz olmuş. Bilgi paylaşımı için teşekkür ederim.
Eline sağlık üstat.


Lpg kitimle ilgili ufak bir sorunum var. Oda gösterge problemi.  Simit depoyu tamamen doldurunca yaptığım toplam mesafenin katılımı olmadan kırmızı ışık yanıyor.  Toplam yapacağım mesafeyi ortalama bildiğim için sorun olmuyor ama insanın gözü yinede kırmızı ışığa takılıyor psikolojik olarak.

Teşekkürler Sevgili Hondacı DOSTUM...

LPG Kitinizle alakalı yukarıda bahsettiğiniz sorun, LPG düğmenizden ya da şamandıradan kaynaklı olabilir.
LPG kumanda paneli ya da göstergesi ya da düğmesi diye adlandırıdığımız ve esasen :
• Yakıt seçeneği sağlayan
• Yakıt miktarını gösteren
• Hataları bildiren, sesli uyarı veren
YAKIT DÜĞME' niz ya da arızalı ise (Garanti süreniz dolmadı ise) GARANTİ KAPSAMIN' da, yada ücreti mukabili yenisi ile değiştirmenizi, değiştirdiğiniz yedek parçaya ilişkin fatura ve garanti belgenizi de garanti süresi sonuna kadar saklamanız gerektiğini hatırlatmak isterim.
Eğer sorun düğmede değil de şamandırada ise bunu LPG tankının üstündeki şamandıra göstergesinden anlayabilirsiniz... Yani sizin bilginiz dahilinde tank %50 dolu iken deponun üstündeki gösterge 1/2 gösteriyorsa şamandıra doğru çalışıyor demektir.




 

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #14 : Aralık 24, 2010, 11:05:20 ÖÖ »
Doğru ve doyurucu tespitleriniz olmuş. Bilgi paylaşımı için teşekkür ederim.
Eline sağlık üstat.


Lpg kitimle ilgili ufak bir sorunum var. Oda gösterge problemi.  Simit depoyu tamamen doldurunca yaptığım toplam mesafenin katılımı olmadan kırmızı ışık yanıyor.  Toplam yapacağım mesafeyi ortalama bildiğim için sorun olmuyor ama insanın gözü yinede kırmızı ışığa takılıyor psikolojik olarak.

Teşekkürler Sevgili Hondacı DOSTUM...

LPG Kitinizle alakalı yukarıda bahsettiğiniz sorun, LPG düğmenizden ya da şamandıradan kaynaklı olabilir.
LPG kumanda paneli ya da göstergesi ya da düğmesi diye adlandırıdığımız ve esasen :
• Yakıt seçeneği sağlayan
• Yakıt miktarını gösteren
• Hataları bildiren, sesli uyarı veren
YAKIT DÜĞME' niz ya da arızalı ise (Garanti süreniz dolmadı ise) GARANTİ KAPSAMIN' da, yada ücreti mukabili yenisi ile değiştirmenizi, değiştirdiğiniz yedek parçaya ilişkin fatura ve garanti belgenizi de garanti süresi sonuna kadar saklamanız gerektiğini hatırlatmak isterim.
Eğer sorun düğmede değil de şamandırada ise bunu LPG tankının üstündeki şamandıra göstergesinden anlayabilirsiniz... Yani sizin bilginiz dahilinde tank %50 dolu iken deponun üstündeki gösterge 1/2 gösteriyorsa şamandıra doğru çalışıyor demektir.




 

Üstadım sorunun şamandırada olduğunu düşünüyorum. Sesli uyarı sistemi çalışıyor. Dediğiniz gibi gösterge 1/2 olduğunda toplam gidebildiğim mesafanin 1/4 'ünde oluyorum km olarak.

Forumlarda araştırma yaptım. Simit depolarda ekseriyetle gösterge sorunu olabiliyormuş. Ben de kafama takmıyorum. 6000 km sonra filtre değişimine gideceğim. O zaman söyleyeceğim. Aslına bakarsanız 1000 km bakımında söyledim ama bu sorun hep var demişlerdi. Klasik bir cevap olmuştu.

rotasızKAPTAN

  • İleti: 646
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #15 : Aralık 24, 2010, 11:54:12 ÖÖ »
zavoli var 2007 civic aracımda.en ufak sıkıntım olmadı.yakıt konusunda çok çok memnunum 6000 km oldu masrafı yarıladım sayılır.ayrıca değerli bilgilerin için çok sağol dostum

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #16 : Aralık 27, 2010, 11:08:19 ÖÖ »
Değerli Dostlar...

İpragaz güvencesi ile araç sahiplerine sunulan Prins Otogaz Sistemleri hakkında Birim Akbaba ile yapılan söyleşiyi aşağıdaki linkden izleyebilirsiniz...

Burada dikkatiniiz sadece bir tek kelimeye çekmek istiyorum : " PRINS = TEKNOLOJİ ÜRETEN BİR FİRMA"

http://www.lpghaber.com/html/makaledevam.php?id=43

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #17 : Ocak 05, 2011, 06:27:32 ÖS »
LPG Kullanımı ile alakalı paylaşımlarımıza devam ediyoruz . . .

Bir çok arkadaştan olumlu eleştiriler aldığım içindir ki bilgi ve tecrübelerimi burada paylaşmaya devam ediyorum . . .

Daha önce farklı bir sayfada açıkladığım konuyu bizzat burada da sizlere aktarıyorum . . .

2. LPG MONTAJINA NE KADAR MASRAF EDERİM ?

Aracınıza taktırmaya karar verdiğiniz LPG Kitinin markasından bağımsız olarak kayıt ve muayene giderleri başlığı altında bir takım harcamaların olduğunu duymuşsunuzdur.

LPG montaj kitinin maliyetinin yanısıra ne kadar harcamam olur diye düşünüyorsanız . . . İşte hesap aşağıda . . .

117,00 TL Ruhsat Harcı (Tescil ve Trafik Belgesi değişiyor)
  10,00 TL EK 1 düzenleniyor
   5,00 TL Trafikden alıyorlar
135,70 TL TUVTURK muayene ücreti
 35,00 TL Makine Mühendisleri Odası (Sızdırmazlık Raporu) _Bazen LPG montaj fiyatına dahil olabiliyor)
 23,00 TL Ekzost Emisyon Ölçümü (Varsada yeniden yaptıracaksınız araç fenni muayeneye giriyor ve LPG faktörü)
_____________
325,70 TL  Eğer Sızdırmazlık LPG Mantajına dahil ise 290,70 TL


kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #18 : Ocak 09, 2011, 07:19:16 ÖÖ »
LPG Kullanımı vs ilgili bir soru daha cevaplayalım... Farklı başlıklarda bir kaç cevap verdik ama bu sayfanın amacına yönelik değerlendirmeleri burada toplayalım...

3.LPG TAKTIRMALI MIYIM ? YA DA TAKTIRACAĞIM NE DERSİNİZ ?

Değerli Dostlar, LPG hiç birimize bedavaya gelmiyor...
 
Araç markası ve modeli ne olursa olsun LPG taktıracaksak eğer Allah muhafaza olağanüstü durumlar dışında bu arabaya 3 - 5 sene bineceğim demeliyiz, ayrıca senede en az 10 - 15.000 km yol yapıyor olacağız... Diğer türlü eğer araştırırsanız, LPG aracın değerine değer katmıyor...
1.000 - 2.000 TL arası montaj kitleri, +300 TL de muayene - kayıt vs işlere giden rakam var...
Yani 6 ay 1 sene bineceğimiz ya da en fazla 2 senede 10.000 km falan yapacağımız araca LPG uygulaması çok da mantıklı değil...

NEDEN Mİ ?

Çünkü; yukarıda da söylediğim gibi LPG montaj kitleri ve diğer masraflar bize hep + olarak yansıyor…
LPG dönüşümünden sonra araçla 10.000 km yapınca amorti ettiğini söylüyoruz ama durum her zaman bu kadar basit değil…
LPG ile max km yakıtında %40 kar ettiğimiz kesin… yani km de 0,350 tl benzin e karşılık km de 0,210 tl LPG tüketimi gerçekleşir… Ya da 0,40 TL benzine karşılık 0,24 TL LPG tüketimi var… Bir de LPG ye geçinceye kadar 0,02 – 0,03 TL de benzin tüketimi söz konusu, o zaman benzine göre LPG den ettiğimiz kar km başına ortalama 15 KURUŞ yani 0,15 TL…

Şimdi sıfır km alınan bir araca 2.000 TL LPG yi hiç trafiğe çıkmadan montajını yaptırıp ruhsata işletirsek 2.200 TL ye mal ederiz, ya da 5 – 10.000 km sonra montajı yaptırırsak 2.300 TL nakit çıkışımız olur…
Arkadaşlar, bu 2.300 TL yi 15.000 km de LPG tasarruf hesabı amorti ediyor… 6 ayda 1 yılda ya da benzer sürelerde 10.000 – 15.000 km yol kat edilecekse tabii ki mantıklı… Ancak araç 3 yılda 15.000 i dolduracak bir kullanıma sahip se yani yıllık 5.000 km civarı LPG mantıklı değil, çünkü 3 yılda benzine fazladan vereceğimiz parayı bir defada LPG dönüşümüne ödemek çok da iyi bir yatırım değil… Üstelik 3 yılın sonunda çeşitli sebeplerden dolayı 15.000 -20.000 km deki bir aracı satılığa çıkardığınızda hiç kimse bu LPG li diye 1 kuruş fazla vermeyecektir, aksine LPG siz araç daha değerli görünecektir…

Yine altını çizerek söylüyorum…  LPG yi bineceğiniz, yani 3 – 5 sene satmayacağınız – 20.000 – 50.000 vs km yapabileceğiniz bir araca taktırırsanız, LPG nin bütçenize çok büyük katkı sağladığını her yerde anlatabilirsiniz…

Bir dostumuz 2005 de sıfır km almış aracını doğruca LPG takmış o günün teknolojisi işte… araç gelmiş 340.000 km ye motor bitmiş… Arabada bitse umurunda değil… Çünkü güncel hesapla Benzin LPG farkından 50.000 TL si cebinde kalmış… Ama aynı arkadaş aynı araçla arada geçen 5 yılda sadece 40.000 km yapsa idi bu kadar mutlu olamayacaktı…

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #19 : Ocak 09, 2011, 07:38:18 ÖÖ »
HANGİ MARKA LPG KONUSUNDA . . . farklı düşünceler ve uygulamalar elbette var ancak ben burada yine başka bir sayfada kısmen konusunun geçtiği ve yukarıda bir yerlerdeki bir linkdeki videoda konusu geçen yeni teknolojiyi anlatmak istiyorum

http://www.lpghaber.com/html/makaledevam.php?id=43

Prins LPG nin geliştirmiş olduğu; Prins Direct Liqui Max sistemi  

------
Prins Direct Liqui Max, tek yakıt veya çift yakıtla kullanım için aracın standart yakıt sistemiyle paralel olarak çalışan, master-slave bir sistemdir.

Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz.

Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü, benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.

Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

Sistem 2011 başından itibaren birçok modelde uygulanabilir olacaktır.


(a l ı n t ı d ı r )
-----


Prins teknolojisini sürekli yeniliyor ve artık 2011 de BENZİN ENJEKTÖRLERİNİ KULLANAN LPG SİSTEMİNİ (Prins Direct Liqui Max )TÜRKİYE DE KULLANIMA SUNUYOR, MANİFOLTUN HERHANGİ BİR YERİNE DELİK AÇILMIYOR ve böylece UZUN DU, KISAYDI, PİPOLU İDİ DEĞİLDİ, BİLMEM HANGİ MARKA ENJEKTÖR KULLANILIYORDU, SELONOİD VALF KAÇ MİLİSANİYEDE AÇIYORDU KAPATIYORDU, ENJEKTÖR SESİ VARDI YOKTU VS. TARTIŞMALARINI BİTİREN TEKNOLOJİ . . .

Arkadaşlar bu sistemin maliyeti hakkında tam olarak bir bilgi sahibi olamadım, araştırmalarım sürüyor ve özellikle sıfır km araç alıp da LPG montajı yaptıracağım acaba hangisi diye düşünüyorlar ise bu sistemi çok iyi araştırsınlar…
Bu LPG sisteminde bana göre bir devrim… Çünkü arada farklı bir enjektör kullanmıyor, benzin ne ise LPG de aynısı (tek fark var gaz halindeki LPG nin regülatörden geçerken sıvılaştığını hepimiz biliyoruz, işte bu sıvılaşmanın tam olması için motor suyu sıcaklığının 40 c yi geçmesi gerekiyor, hele ki motor suyu sıcaklığı 80 C  yi geçti ise yukarıdaki anlatılanlara göre benzinden daha verimli….)

fatih_155

  • İleti: 14
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2011, 07:04:08 ÖÖ »
saolasın kardeş

matador50

  • İleti: 2
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #21 : Ocak 11, 2011, 10:21:53 ÖÖ »
ARKADAŞLAR YORUMLAR İÇİN TEŞEKKÜRLER...BENİM ARAÇ LPG İLE DEPO AZKEN 3-5 DEFA DEPO DOLU İKEN 1-2 DEFA KENDİLİĞİNDEN GAZDAN BENZİNME GEÇTİ SEBEP NE OLABİLİR GAZ TAKALI 6 BİN KM OLDU  ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #22 : Ocak 11, 2011, 10:26:29 ÖÖ »
MAtador arkadaşımız.... ilk yorumun, daha önce farklı bir nick ile burada mıydın bilmiyorum ama burda ilk katılan arkadaşlar ad - soyad araç bilgisi falan belirterek selam çakıyorlar... iyi bir uygulama...

Depo boş iken ve depo dolu iken benzine geçme konusunu yukarıda etraflıca anlattım...

Boş iken benzine geçer çünkü basınç az gelir ve sensör gelen LPG yiz az bulduğundan aracı Benzine yönlendirir... Depo dolu iken durduk yere benzine geç,yorsa bu bir proglama hatasaı ya da yazılım hatası olabilir... ama yüksek devirde benzine geçiyorsa yine, kalibrasyon yapılırken üst devirlerde benzine geç komutu verilmiş olabilir... bir kaç kez daha dene sonra tekrar paylaşmlarını bekliyorum...

matador50

  • İleti: 2
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #23 : Ocak 11, 2011, 10:30:32 ÖÖ »
DAHA ÖNCE BAŞKA BİR LİNKLE HİÇ BULUNMADIM ACEMİYİM BİRAZ ARAÇ CVİC LS 2006 A/T.. LPG DOLU İKEN -1-2 KEZ OLDU O DA UZUN YOLDA ŞEHİR İÇİ HİÇ OLMADI TEKRAR DENEYİP PAYLAŞACAĞIM...

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: LPG KULLANIMI HAKKINDA
« Yanıtla #24 : Ocak 11, 2011, 10:35:49 ÖÖ »
Yorumlar için teşekkürleri;yardım istediği için değil...Konuştuklarınızı okuduğu için söylemiş arkadaş,sayın kayaci26 :)