Gönderen Konu: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural  (Okunma sayısı 12209 defa)

By_emre

  • İleti: 1387
Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« : Temmuz 31, 2013, 07:26:30 ÖS »
Arkadaşlar bir başka forum sitesinde Rıza ustamızın(Rıza'nın Garajı) Dönüşümde 10 altın kural olarak yazdığı bir yazıyı buraya kopyalayacağım.
Benimde tavsiyem Manifoldu sökmeden montaj yaptırmayın çapak gitmesin bu metni yazıcıdan çıkarın ustanıza verin :)

Lpg dönüşümünde yapılması gerekenler, ( 10 altın kural)

1- lpg regülatörü radyatör seviyesi altında olucak, sıralı karbüratörlü farketmez...

2- manifoltlar kesinlikle sökülecek. içeriye hiç bir şekilde çapak gitmeyecek. ( yanma yüzeyi çizildiği taktirde, yağ yakma oluşabilmektedir araçta. kompresyon oranlarında değişiklik olacağı için bir ihtimal de olsa aracın performansını etkileyebilmektedir.)

3- kontak elektriği kesinlikle, bobin, enjektör vs gibi yerlerden alınmayacak...

4- lpg enjektörlerinin hortum uzunlukları tüm enjektörler dahil aynı olacak... (3,4,5,6,8,10,12 silindir, lpg enjektör uzunlukları aynı olacak)

5- lpg tankı simit tank ise şamandıra mekanizması aracın arka tarafında konumlandırılacak şekilde montajlanacak... (yani araçta 5 litrenin altında dahi gaz olsa, araç ileri doğru hareket ederken gaz aracın arkasına doğru harakete geçeceği için daha uzun kilometre, ve daha az yakıt tüketimi olarak bize geri dönücek)

6- regülatör vakum çıkışı, kesinlikle ama kesinlikle gaz kelebeğinin altından alınacak. gaz kelebeğine ulaşılamıyorsa, tüm manifoltun birleştiği yerden, o da imkansızsa, fren vestanavuzunun bağlantı yerinden alınacak. ya da hortumun arasına girilecek...

7- tüm kablo bağlantıları lehimlenecek. lpg sisteminin akü bağlantıları da dahil. bu arada devir ucuda lehimlenecek. akü bağlantılarına dönücek olursak, aküye bağlantı yapılmamasını tavsiye ederim. sigorta kutusuna kırmızı kabloyu konumlandırarak akü elektiriği buradan bağlanabilir. şaseyi de sağlam bir yerden şaseleyebiliriz. sağlam bir kule civatası somunu, yada bazı araçlarda şaselerinde orjinal boşta civatalar bulunmakta. oralara bağlantı yapabiliriz... (eğer bağlantı yapılıyorsa, lehimlenecek kablolar için OBD kabloları da dahildir)

8- ecu nun arkaya giden gaz kesici kablosuna kesinlikle sigorta bağlanacak. (aracın altını vurdunuz, farzedin alt kablo koptu kısa devre yaptı, bazı lpg markalarının ecu ları, bu kısa devre sonucu zarar görmekte, içinde maliyeti yüksek zararlar göstermekte. hatta bazı markanın ecu ları, bu konum sonucu tamamiyle iletişimi kesmekte, araçlar hiç bir şekilde çalışmamaktadır. montajcının ortalama 3 dk sını almaktadır bu işlem. ama tabi burasıda lehimlenecek:)

9- aracın altından çekilmekte olan lpg boruları kesinlikle bakır olmalıdır. elastik hortum, çeşitli hafif ve sert darbelere, bakır borunun göstermiş olduğu direnci kesinlikle ama kesinlikle gösteremez...

10- araç ister karbüratörlü ister sıralı olsun, kesinlikle ama kesinlikle yağlama sistemi takılmalıdır. (orjinal yağlama sisteminin yağı kullanılmalıdır. motor yağı, atf, hidrolik yağı, mazot gibi sıvılar kullanılmamalıdır. bazı akıllı ustalarımız böyle yapmaktadır) motorun sağlığı için kesinlikle taktırın. bazı ustalar, bu çelik subap bir şey olmaz gibi konuşmalara taviz vermeyin. lpg kuru, buhar bir yakıt sistemidir. haliyle ısı artışları olacaktır, bunu en aza indirmemiz gerekmektedir...

evet sevgili okurum. bu saymış olduğumuz kuralları uygulayarak montaj yaptırırsak, sistemimizden çok daha iyi neticeler alırız, bundan emin olabilirsiniz...
şimdi gelelim tek nokta enjektörlü araç kullanıcılarına.

aracınıza montaj yaptırmayı düşünen okurlarım. montajı yapan ustaya şu bilginizi paylaşın. aracımda muhakkak tek nokta emilatör görmek istiyorum. aracımda yağlama sistemi görmek istiyorum. bu sizin en doğal hakkınız. bir çok araçlarda tek nokta emülatör yerine sağolsun bir çok ustamız, 3 tl lik, 87 a çift platinli role kullanmakta. sonra aracınızın dash board'unda check, injection, yada bu gibi püskürtme arıza ışığı yanmaktadır. bu doğru bir uygulama değildir. ancak orjinal tek nokta emülatör kullanılırsa, bu gibi arıza sinyalleri, ışıkları ile karşılaşmayız...
allah sizi inandırsın:) kendimi şu an AKP kongresine alınmayan ULUSAL gazetecilerine benzettim. umarım anlaşılmışımdır...
efendim burada her akşam görüşmek dileğiyle inşallah. kalın sağlıcakla...

Rıza usta'dan izin vs. istemedim inş kızmaz yazısını kopyaladığımız :)
« Son Düzenleme: Temmuz 31, 2013, 07:26:56 ÖS Gönderen: By_emre »



sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #1 : Temmuz 31, 2013, 08:01:46 ÖS »
üzel paylaşım teşekkürler.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #2 : Temmuz 31, 2013, 08:10:20 ÖS »
10 madde yaglama sistemi kafamı karıştırdı. Yaptıran varmı nasıl yapılır. eski aracımın forumunda (karburatörlü)mikserden önce serum lastigiyle verirlerdi öyle bişeymi yoksa

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2013, 08:18:34 ÖS »
10 madde yaglama sistemi kafamı karıştırdı. Yaptıran varmı nasıl yapılır. eski aracımın forumunda (karburatörlü)mikserden önce serum lastigiyle verirlerdi öyle bişeymi yoksa
Ustamız kesinlikle yağlamalı olmalı diyor ( http://www.rizaningaraji.com/yaglama.htm )

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4107
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #4 : Temmuz 31, 2013, 08:28:23 ÖS »
güzel bilgiler,teşekkürler.Yağlama sisteminin bir fayda vermediğini daha önce iyi ve sözü geçen ustalardan duymuştuk.bunu saymazsak 9 altın kural. :)

RidvanE

  • İleti: 78
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2013, 04:17:32 ÖÖ »
Arkadaşlar bir başka forum sitesinde Rıza ustamızın(Rıza'nın Garajı) Dönüşümde 10 altın kural olarak yazdığı bir yazıyı buraya kopyalayacağım.
Benimde tavsiyem Manifoldu sökmeden montaj yaptırmayın çapak gitmesin bu metni yazıcıdan çıkarın ustanıza verin :)

Lpg dönüşümünde yapılması gerekenler, ( 10 altın kural)

1- lpg regülatörü radyatör seviyesi altında olucak, sıralı karbüratörlü farketmez...

2- manifoltlar kesinlikle sökülecek. içeriye hiç bir şekilde çapak gitmeyecek. ( yanma yüzeyi çizildiği taktirde, yağ yakma oluşabilmektedir araçta. kompresyon oranlarında değişiklik olacağı için bir ihtimal de olsa aracın performansını etkileyebilmektedir.)

3- kontak elektriği kesinlikle, bobin, enjektör vs gibi yerlerden alınmayacak...

4- lpg enjektörlerinin hortum uzunlukları tüm enjektörler dahil aynı olacak... (3,4,5,6,8,10,12 silindir, lpg enjektör uzunlukları aynı olacak)

5- lpg tankı simit tank ise şamandıra mekanizması aracın arka tarafında konumlandırılacak şekilde montajlanacak... (yani araçta 5 litrenin altında dahi gaz olsa, araç ileri doğru hareket ederken gaz aracın arkasına doğru harakete geçeceği için daha uzun kilometre, ve daha az yakıt tüketimi olarak bize geri dönücek)

6- regülatör vakum çıkışı, kesinlikle ama kesinlikle gaz kelebeğinin altından alınacak. gaz kelebeğine ulaşılamıyorsa, tüm manifoltun birleştiği yerden, o da imkansızsa, fren vestanavuzunun bağlantı yerinden alınacak. ya da hortumun arasına girilecek...

7- tüm kablo bağlantıları lehimlenecek. lpg sisteminin akü bağlantıları da dahil. bu arada devir ucuda lehimlenecek. akü bağlantılarına dönücek olursak, aküye bağlantı yapılmamasını tavsiye ederim. sigorta kutusuna kırmızı kabloyu konumlandırarak akü elektiriği buradan bağlanabilir. şaseyi de sağlam bir yerden şaseleyebiliriz. sağlam bir kule civatası somunu, yada bazı araçlarda şaselerinde orjinal boşta civatalar bulunmakta. oralara bağlantı yapabiliriz... (eğer bağlantı yapılıyorsa, lehimlenecek kablolar için OBD kabloları da dahildir)

8- ecu nun arkaya giden gaz kesici kablosuna kesinlikle sigorta bağlanacak. (aracın altını vurdunuz, farzedin alt kablo koptu kısa devre yaptı, bazı lpg markalarının ecu ları, bu kısa devre sonucu zarar görmekte, içinde maliyeti yüksek zararlar göstermekte. hatta bazı markanın ecu ları, bu konum sonucu tamamiyle iletişimi kesmekte, araçlar hiç bir şekilde çalışmamaktadır. montajcının ortalama 3 dk sını almaktadır bu işlem. ama tabi burasıda lehimlenecek:)

9- aracın altından çekilmekte olan lpg boruları kesinlikle bakır olmalıdır. elastik hortum, çeşitli hafif ve sert darbelere, bakır borunun göstermiş olduğu direnci kesinlikle ama kesinlikle gösteremez...

10- araç ister karbüratörlü ister sıralı olsun, kesinlikle ama kesinlikle yağlama sistemi takılmalıdır. (orjinal yağlama sisteminin yağı kullanılmalıdır. motor yağı, atf, hidrolik yağı, mazot gibi sıvılar kullanılmamalıdır. bazı akıllı ustalarımız böyle yapmaktadır) motorun sağlığı için kesinlikle taktırın. bazı ustalar, bu çelik subap bir şey olmaz gibi konuşmalara taviz vermeyin. lpg kuru, buhar bir yakıt sistemidir. haliyle ısı artışları olacaktır, bunu en aza indirmemiz gerekmektedir...

evet sevgili okurum. bu saymış olduğumuz kuralları uygulayarak montaj yaptırırsak, sistemimizden çok daha iyi neticeler alırız, bundan emin olabilirsiniz...
şimdi gelelim tek nokta enjektörlü araç kullanıcılarına.

aracınıza montaj yaptırmayı düşünen okurlarım. montajı yapan ustaya şu bilginizi paylaşın. aracımda muhakkak tek nokta emilatör görmek istiyorum. aracımda yağlama sistemi görmek istiyorum. bu sizin en doğal hakkınız. bir çok araçlarda tek nokta emülatör yerine sağolsun bir çok ustamız, 3 tl lik, 87 a çift platinli role kullanmakta. sonra aracınızın dash board'unda check, injection, yada bu gibi püskürtme arıza ışığı yanmaktadır. bu doğru bir uygulama değildir. ancak orjinal tek nokta emülatör kullanılırsa, bu gibi arıza sinyalleri, ışıkları ile karşılaşmayız...
allah sizi inandırsın:) kendimi şu an AKP kongresine alınmayan ULUSAL gazetecilerine benzettim. umarım anlaşılmışımdır...
efendim burada her akşam görüşmek dileğiyle inşallah. kalın sağlıcakla...

Rıza usta'dan izin vs. istemedim inş kızmaz yazısını kopyaladığımız :)

Evet ustanın dediği herşey tamam tek olarak manifoldun sökülmemesi ona da ters vakumlu hava vererek çapak girişini engellediler. Aracımın şu an benzinden farkı kalmadı atiker taktırdım bugün ve yağlama sistemi dahil toplam 1000 tl yi buldu. Önceden benzinle 100 tl ye gittiğim yolu bugün 30 tl ye gittim. 1000 km sonra tekrar ayar için gideceğim arabanın performansında zerre eksilme olmadı kesinlikle tavsiye ederim arkadaslar konuyu açan arkadasa tesekkür ederim ustalar montajı yaparken tek tek bu soruları sordum ve onlar da zaten bütün bu kurallara uygun yaptılar teşekkürler (:

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2013, 07:32:48 ÖÖ »
Lpg li aracimizda duzeltme yaparlar mi acep?
Yaglama sistemi ayri konu olmayan araclara nasil uygulanabilir acaba?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #7 : Ağustos 02, 2013, 05:59:24 ÖS »
Lpg li aracimizda duzeltme yaparlar mi acep?
Yaglama sistemi ayri konu olmayan araclara nasil uygulanabilir acaba?

Rıza usta hatalı montajları düzeltiyor diye biliyorum forumdan tanıdığım kadarıyla çok iyi biri kendisi şahsen montaj yaptıracak olsam direk kendisine yaptırırım :)
Yağlama sistemide ekstra montaj yapılıyor bence yaptırılmalı 100 Tl ücreti var
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2013, 06:00:05 ÖS Gönderen: By_emre »

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4107
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #8 : Ağustos 02, 2013, 06:04:29 ÖS »
Emre nerede bu Rıza usta,

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #9 : Ağustos 02, 2013, 06:09:29 ÖS »
Emre nerede bu Rıza usta,
Abi bize biraz uzak kalıyor :)

Rıza'nın Garaj'ı Maltepe/İstanbul 0 216 427 25 22
Zümrütevler Mah. Tülin Cad. Ertuğrul Sok. No:59 d/ 1
Maltepe / İSTANBUL
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2013, 06:09:40 ÖS Gönderen: By_emre »

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4107
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #10 : Ağustos 02, 2013, 06:12:34 ÖS »
atiker bayisi mi,diğer markalarıda takıyor mu?

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #11 : Ağustos 02, 2013, 06:12:49 ÖS »
Emre nerede bu Rıza usta,
Zümrütevler Mah. Tülin Cad. Ertuğrul Sok. No:59 d/ 1
Maltepe / İSTANBUL

Tel: 0216 589 02 08
GSM:0532 274 71 98
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2013, 11:28:08 ÖS Gönderen: ASVTEC19 »

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #12 : Ağustos 02, 2013, 06:28:07 ÖS »
güzel olmuş, tavsiyeleri dikkate alalım.

RidvanE

  • İleti: 78
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #13 : Ağustos 07, 2013, 09:19:17 ÖS »
Her markaya takılabiliyor bizim hondalara gerek bile olmadığını söylediler ancak sibopları koruması icin tavsiye ettiler o da 200 bin 300 bin gibi kilometrelerden sonra. Ben yine de araç için gerekli buldum. 3 bin devirden sonra  15 saniye de bir püskürtmeli yağ gönderiyor siboplara gazın soğukluk derecesi cok soguk oldugu ıcın siiboplarda belli bir zaman sonra aşınma yapıyormuş bu sistem onu engelliyormuş. Normal de taktıkları araçlar fsı ve tsı motorlarmış montaj fotograflarına tek tek baktım. Mercedes c200 ünden tutun land crusier a kadar yapılmış bende yaptırmakta fayda gördüm. Normal sistem 800 tl sistemle birlikte 1000 tl ye mal oldu hiç de pişman değilim kesinlikle uzun süre binecek arkadaslara tavsiye ederim. Ancak saniye olayına dikkat edin 2 gün sonra yağ bitmesin.
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2013, 09:20:53 ÖS Gönderen: RidvanE »

ZA373

  • İleti: 2
Ynt: Lpg dönüşümünde yapılması gereken 10 Altın Kural
« Yanıtla #14 : Kasım 19, 2013, 09:48:27 ÖS »
bu kuralları lpg dönüşümü yapan vatandaşlar bilmiyor mu?