LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.
ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR
HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR
Alıntı: "Motorlarla haşırneşir bir makina muhendisi olarak bildiklerimi aktarayım.
Motorlarda , ozellikle benzinli motorlarda kulbutor bolumu veya karter bolumundan motorun emme manifoltuna hortum - boru gider. Bu hortum vasıtası ile motor içinde oluşan yağ buharı emme manifoltu vasıtası ile cekilir ve supapların yağlanması maksadı ile kullanılır.
Bugunku ile benzer soylentiler kurşunsuz benzin ilk cıktığında oluşmuştu. Kurşunsuz benzie uygun olmayan motorların supapları ve supap baga ları bozulacaktı. Yaşı 30 üzerinde olanlar belki hatırlarlar. Ancak hiçde soylendiği gibi olmadı ve araclarda bu gibi arızalar oluşmadı. Sebebi ise bu yağlamaya yakıtın değil motordan gelen yağ buharının yeterli olması idi.
Ayrıca şu da var Dizel motorlarda yakıt direkt yanma odasına veriliyor, bu durumda bu aracların supapları yağlanmamış oluyor. Niye bu aracların supapları bozulmuyor?
Ve yine ayrıca bu tür yağlama teknikleri ile emme supaplarını yağladınız , eksoz supaplarını nasıl yağlamayı dusunuyorsunuz? yağlanmayan eksoz supapı bozulmazken , yakıt ile yağlanmayan emme supapı niye bozuluyor, bunu teknik universitedeki motor laboratuvarındaki prof hocalarımızdan ogrenmek lazım.
Hoş bir uygulama , guzel bir pazarlama taktiği...."
Alınt:Otomotiv sektöründeki aldığım 5 yıllık eğitim ve 21 (YİRMİBİR) yıllık mesleki tecrübeme dayanarak siz arkadaşlarıma yardımcı olmak isterdim umursamayana ne ala ama biraz saygıltf... bu arada egzos sübaplarının çalışma yüzeyini emme monifolduna yağ damlatarak yağlayamazsınız zaten egzos sübaplarını yağlayacak teknolojiyi bulursanız saçma bir icad olur o yüksek sıçaklıktaki yüzeye sıvı püskürttüğünüzde 1000 km bile yapamazsınız nar gibi kızarmış yüzeye sıvı püskürtürseviz metal carbon yükleneceğinden kırılgan olur kırılmazsa bile yanan yağ kurumundan dolayı egzos subapları çalışma yüzeyine oturmayacağından kaçırarak çabucak yanar. Zaten bende yağlama yapılamayacağını yağlama yapıyoruz diye kimse sömürülmesin diyorum. soğutma yapıyoruz diyorlarsa oda olmaz sorun 300 cantigrat derecede yanan benzin yerine 400 'C derecede yanan lpg ' yi yani benzinden 100 C derece daha fazla sıcaklıktaki dakikada binlerce kez yanan alev topunun ısısını 4 silindire paylaşılacak şekilde 3 - 4 damla sıvı ile soğutamazsınız.