Gönderen Konu: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ  (Okunma sayısı 10401 defa)

kolok

  • İleti: 564
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« : Mayıs 22, 2012, 11:51:38 ÖÖ »
Arkadaşlar pazar günü bir arabada gördüm normal sıralı sistem araca sonradan yağlama sistemi takmışlar aynı Prins de olduğu gibi konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim bilgilendirme amaçlı arkadaş 100 tl ye taktıklarını söyledi



dersu_06

  • İleti: 102
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2012, 12:45:52 ÖS »
benim arçtada var 10000 kmde 0.5lt yağ yakıyor araba lpg hortmna t bağlantı yapıp bağladılar bi zararını görmedim faydası olabilir uzun vadede.ayrıca rölede taktırdım araç lpg ye geçnce benzin pompasının çalışmasını durduruyor.normalde siz gaza bastıkça benzin pompası benzini gönderiyor fakat yanmadan geri dönüyor yani boşa çalışmış oluyor.bunu engelliyor rölede bildiğim kadarıyla.

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2012, 06:13:19 ÖS »
Arkadaşlar pazar günü bir arabada gördüm normal sıralı sistem araca sonradan yağlama sistemi takmışlar aynı Prins de olduğu gibi konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim bilgilendirme amaçlı arkadaş 100 tl ye taktıklarını söyledi
Manuel dediğimiz belli aralıklarla yağ damlatan sistem takılmış. 100 tl ile 200 tl arası değişiyor. Prins valvecare ve flashlube markalarının kullandığı ise aracın devirine göre damlamayı sağlayan elektronik sistemdir. Manuel basit sistem 4 boru ve sıvı belli aralıklarla damlama yapmakta.

mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2012, 12:00:33 ÖÖ »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2012, 11:50:02 ÖÖ »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR
Alıntı: "Motorlarla haşırneşir bir makina muhendisi olarak bildiklerimi aktarayım.

Motorlarda , ozellikle benzinli motorlarda kulbutor bolumu veya karter bolumundan motorun emme manifoltuna hortum - boru gider. Bu hortum vasıtası ile motor içinde oluşan yağ buharı emme manifoltu vasıtası ile cekilir ve supapların yağlanması maksadı ile kullanılır.

Bugunku ile benzer soylentiler kurşunsuz benzin ilk cıktığında oluşmuştu. Kurşunsuz benzie uygun olmayan motorların supapları ve supap baga ları bozulacaktı. Yaşı 30 üzerinde olanlar belki hatırlarlar. Ancak hiçde soylendiği gibi olmadı ve araclarda bu gibi arızalar oluşmadı. Sebebi ise bu yağlamaya yakıtın değil motordan gelen yağ buharının yeterli olması idi.

Ayrıca şu da var Dizel motorlarda yakıt direkt yanma odasına veriliyor, bu durumda bu aracların supapları yağlanmamış oluyor. Niye bu aracların supapları bozulmuyor?

Ve yine ayrıca bu tür yağlama teknikleri ile emme supaplarını yağladınız , eksoz supaplarını nasıl yağlamayı dusunuyorsunuz? yağlanmayan eksoz supapı bozulmazken , yakıt ile yağlanmayan emme supapı niye bozuluyor, bunu teknik universitedeki motor laboratuvarındaki prof hocalarımızdan ogrenmek lazım.

Hoş bir uygulama , guzel bir pazarlama taktiği...."
Alınt:Otomotiv sektöründeki aldığım 5 yıllık eğitim ve 21 (YİRMİBİR) yıllık mesleki tecrübeme dayanarak siz arkadaşlarıma yardımcı olmak isterdim umursamayana ne ala ama biraz saygıltf... bu arada egzos sübaplarının çalışma yüzeyini emme monifolduna yağ damlatarak yağlayamazsınız zaten egzos sübaplarını yağlayacak teknolojiyi bulursanız saçma bir icad olur o yüksek sıçaklıktaki yüzeye sıvı püskürttüğünüzde 1000 km bile yapamazsınız nar gibi kızarmış yüzeye sıvı püskürtürseviz metal carbon yükleneceğinden kırılgan olur kırılmazsa bile yanan yağ kurumundan dolayı egzos subapları çalışma yüzeyine oturmayacağından kaçırarak çabucak yanar. Zaten bende yağlama yapılamayacağını yağlama yapıyoruz diye kimse sömürülmesin diyorum. soğutma yapıyoruz diyorlarsa oda olmaz sorun 300 cantigrat derecede yanan benzin yerine 400 'C derecede yanan lpg ' yi yani benzinden 100 C derece daha fazla sıcaklıktaki dakikada binlerce kez yanan alev topunun ısısını 4 silindire paylaşılacak şekilde 3 - 4 damla sıvı ile soğutamazsınız.
« Son Düzenleme: Mayıs 26, 2012, 11:54:04 ÖÖ Gönderen: Mehmetttt »

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2012, 12:08:30 ÖS »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR
subap erimesi tüm araçlar için geçerli bir durum bilginize...zaten yağlama sistemının mantığı bu.

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2012, 12:26:10 ÖS »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR
subap erimesi tüm araçlar için geçerli bir durum bilginize...zaten yağlama sistemının mantığı bu.
sübap erimesi, fakir karışımda çalışıp veya yüksek devirlerde uzun süre aracı lpgde zorlayıp yanma odasında oluşan fazla ısınmanın (aşırı sıcak egsoz gazının) sübap üzerindeki etkisinin sonucudur. Çelik-alüminyum-magnezyum fark etmez hepsinde erime yapar. Benzinde sübap yakan araçlar da var. Alümünyum-magnezyum gibi ısı iletkenliği fazla olan sübaplarda  bu olay daha çabuk gerçekleşmekte.

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #7 : Mayıs 28, 2012, 12:00:48 ÖS »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR

Abicim bu çelik subaplar eski hondalarda mı yoksa 2012 fd 6 larda da varmı?
« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2012, 12:02:01 ÖS Gönderen: ZAFER_37 »

legolas

  • İleti: 977
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #8 : Mayıs 29, 2012, 12:42:28 ÖS »
2012 fd6 lar çelik sübaba sahiptir ancak sübap yuvaları alimünyumdur..

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #9 : Mayıs 29, 2012, 01:28:05 ÖS »
arkadaslar, mehmet arkadasımız cok net anlatmış gereçkten aklıma yattı ve tamamen mantıklı one denele artık bu sübap malzemesini tartışmayı bırakalım ve araclarımızın keyfine varalım biliyorum önyargıları yıkmak çok zor ve konu lpg olunca önyargı çok fazla var bunlar zamanla birer birer yıkıldı bu konudada biraz zamana ihtiyaç var... unutmadan eklemeliyim geçen gün duydum adam lpg ile 800 bin km yapmış dikkat edin 800000 km ve ticari taksi... hangimiz o kadar kullanıyoruz?

biara bende düşündüm bu sistemi ancak araştırınca gerek olmadığı kanaatine vardım.. ayrıca ''DERSU06'' arkadasım taktırdığınız röle tavsiye edilen bişey değil hangi röleden taktırdınız bilmiyorum ama ara sıra benzin pompasını çalıştırıp sonra duran röleler var ama hangisi olursa olsun tehlikeli bişey kimseye tavsiye etmem çünki ALLAH korusun yolda giderken yada araç sollarken yada bi köşeyi hızlıca dönmen gerekirken aniden lpg kesilse ( herhangi bir arızadan yada regülatör basıncından vs) benzin pompası o an çalışmıyor ise arac stop eder ve ALLAH korusun hayatımızda stop edebilir.. depoda en az ceyrek depo benzin bulundurun  röleye falan gerek yok...
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2012, 01:32:42 ÖS Gönderen: 23korg23 »

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #10 : Mayıs 29, 2012, 02:41:28 ÖS »
arkadaslar, mehmet arkadasımız cok net anlatmış gereçkten aklıma yattı ve tamamen mantıklı one denele artık bu sübap malzemesini tartışmayı bırakalım ve araclarımızın keyfine varalım biliyorum önyargıları yıkmak çok zor ve konu lpg olunca önyargı çok fazla var bunlar zamanla birer birer yıkıldı bu konudada biraz zamana ihtiyaç var... unutmadan eklemeliyim geçen gün duydum adam lpg ile 800 bin km yapmış dikkat edin 800000 km ve ticari taksi... hangimiz o kadar kullanıyoruz?

biara bende düşündüm bu sistemi ancak araştırınca gerek olmadığı kanaatine vardım.. ayrıca ''DERSU06'' arkadasım taktırdığınız röle tavsiye edilen bişey değil hangi röleden taktırdınız bilmiyorum ama ara sıra benzin pompasını çalıştırıp sonra duran röleler var ama hangisi olursa olsun tehlikeli bişey kimseye tavsiye etmem çünki ALLAH korusun yolda giderken yada araç sollarken yada bi köşeyi hızlıca dönmen gerekirken aniden lpg kesilse ( herhangi bir arızadan yada regülatör basıncından vs) benzin pompası o an çalışmıyor ise arac stop eder ve ALLAH korusun hayatımızda stop edebilir.. depoda en az ceyrek depo benzin bulundurun  röleye falan gerek yok...
+1 Röleler kesinlikle tavsiye edilmiyor, çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir; çeyrek depodan az benzin bırakmayın sorun yok.
Eski aracımda -Chevrolet- sübapları yaktığım için bu konuyu çok araştırdım canım yandı durduk yere motorum açıldı, masraf ve sonrasında araçtan soğudum ve sattım. Nasıl yaktın diye arkadaşlar sorabilirler=Bakımlarını hiç aksatmadım hem lpg hem normal bakım ama aracı çok sıkıştırdım 2,5 yılda 45.000 kmyi devirdim ve devir çoğunlukla redline dediğimiz yüksek devirde kullandım, montajdan değil de yazılımdan aklımda şüpheler var aracım fakir karışım hatasına çok düşüyordu servise en az 15 defa gittim ayar için, karte muhafaza kullandım aracın hava alarak soğumasını bir nebze de olsa engellemiş oldum sonuç=Sübaplar- sübap yatakları değişti ama sonrasında da eskisi gibi sevemedim aracı.
 Sübaplar, yatakları ikisinden biri ısıya dirençli değilse sorun çıkıyor. Yataklar oturuyor, sübaplar yanıyor veya az da olsa karşılaşılan katalitik konvertör eriyor(sıcak egsoz gazının uzun süreli etkisinden içindeki delikler eriyerek kapanıyor -doluyor denilen şey-) Asıl sıkıntı bunları yaşamamızda lpgnin avanslı bir yakıt olması sonucu geç parlaması ve bu avansı farketmeyen sübapların tam da ateşleme zamanı açılarak boyunun altındaki ince kısımın yüksek ısıya maruz kalması sonucu eğilmesi denilen olay gerçekleşiyor. İnceleyince ve makine mühendisi arkadaşların yorumlarını okuyunca bana da pek inandırıcı gelmedi yağlama sistemi ama lpgciler garanti için şart koşuyor ve iyi de bir kar elde ediyorlar kazandıklarından da garanti içinde dağılan motor olursa yaptırıyorlar geriye kalan hep kar oluyor. Kalibrasyon, montaj çok önemli ve özellikle motorun fakir karışımla çalışmaması gerek. Değişken sistemli motorlarda yani Hondalarımızda ince bir kalibrasyon lazım ve sakın ha sözüm ona ustaların "ya lpg den yakar arıza lambasını önemli değil" lafına bakılmamalı.
« Son Düzenleme: Mayıs 29, 2012, 02:42:08 ÖS Gönderen: Mehmetttt »

dersu_06

  • İleti: 102
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #11 : Mayıs 29, 2012, 04:06:49 ÖS »
aracımda röle takılı fakat gaz benzin geçişleri hissedilmiyor bile çok denedim üst devirlerdede aynı şey geçerli.

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #12 : Mayıs 29, 2012, 04:19:15 ÖS »
aracımda röle takılı fakat gaz benzin geçişleri hissedilmiyor bile çok denedim üst devirlerdede aynı şey geçerli.
Rölenin benzin gaz geçişlerinin ya da üst devirlerdeki performansla bir alakası yok. Röle benzin pompasının çalışmasını engellemek için kullanılmış. Röle, benzin pompasının çalışmasını ilk marştan sonra lpgye geçişle beraber durdurur.

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #13 : Mayıs 29, 2012, 05:08:01 ÖS »
benim lpg ci tanıdık olduğundan taktırırken sistemin içine onu da arada kaynattım :) dün bitmişti yağı aldım koydum 2t :) yarım litre alıyo

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #14 : Mayıs 30, 2012, 08:12:10 ÖÖ »
aracımda röle takılı fakat gaz benzin geçişleri hissedilmiyor bile çok denedim üst devirlerdede aynı şey geçerli.

sorun sizin el ile gaz benzin geçişi yapmanız ile ilgili değil ki.. el ile geçince tabiki geçmeli de zaten ben yukarıda bir arıza yada bir aksilik durumunda sorun teskil edebileceğini yazdım tabi bu sadece bir ihtimal yani her zaman olacak diye bişey yok fakat ALLAH korusun olursa da telafisi mümkün olmayabilir... benzin pompasının sürekli çalışması sağlıklı olan yöntemdir tek dikkat edilmesi gereken en az ceyrek depo benzini sürekli bulundurmaktır ki pompa yanmasın

mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #15 : Mayıs 30, 2012, 04:33:03 ÖS »
LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ ARABAYI YÜKSEK DEVİRDE HER ZAMAN KULLANANLAR İÇİN GEREKLİ.

ÖZELLİKLE NİSSAN QASQAİ, CHEVROLET CRUİSE VE OPEL İNSİGNA GİBİ ARAÇLARIN SÜBAPLARI MAGNEZYUM ALAŞIMLI. MAGNEZYUM ALİMİYUM ÇOK YUMUŞAK METALLERDİR. BUNLAR YÜKSEK SICAKLIKTA DEFORME OLABİLİR. EĞER AŞIRI DEVİRLİ KULLANIRSANIZ , FAKİR YAKIT KARIŞIMI OLURSA VE MU MODELLERDEYSENİZ YAĞLAMANIN GEREKLİ OLDUĞU RİVAYETİ VAR. ANCAK HONDA İÇİN SIKINTI YOK. ÇELİK SÜBAPLAR VAR

HAAA YAĞLAMANINDA EKSİ YÖNÜ SATICILAR TARAFINDAN SÖYLENMİYOR. SADECE SÜBAPLARDA KURUM YAPTIĞI RİVAYETİ VAR
subap erimesi tüm araçlar için geçerli bir durum bilginize...zaten yağlama sistemının mantığı bu.
sübap erimesi, fakir karışımda çalışıp veya yüksek devirlerde uzun süre aracı lpgde zorlayıp yanma odasında oluşan fazla ısınmanın (aşırı sıcak egsoz gazının) sübap üzerindeki etkisinin sonucudur. Çelik-alüminyum-magnezyum fark etmez hepsinde erime yapar. Benzinde sübap yakan araçlar da var. Alümünyum-magnezyum gibi ısı iletkenliği fazla olan sübaplarda  bu olay daha çabuk gerçekleşmekte.

sizinle hemfikiriz

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #16 : Haziran 02, 2012, 10:58:00 ÖÖ »
2012 fd6 lar çelik sübaba sahiptir ancak sübap yuvaları alimünyumdur..
yani aliminyum oluşundan lpg den zarar görme riskibiraz daha fazladır diyebilirmiyiz.?

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #17 : Haziran 02, 2012, 12:31:38 ÖS »
evet lpg takan ustada öle dedi depo en az 100/25 dolu olsun pompan yanabilir sonra dedi

baron12

  • İleti: 920
Ynt: LPG DE YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #18 : Haziran 08, 2012, 11:06:52 ÖÖ »
aracınız bir insignia cruze ecotec motorlu i,se yağlama sart hondadan böyle bir sıkıntı görmedim duymadım