Gönderen Konu: LPG de Tasarruf Hesabı  (Okunma sayısı 21572 defa)

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
LPG de Tasarruf Hesabı
« : Ocak 01, 2011, 01:50:31 ÖS »
Arkadaşlar,

LPG tüketimi ve tasarrufu konusunda çeşitli başlıklar ve havada uçuşan çeşitli rakamlar var. Bu durum her ortamda aynı.

Ben,karmaşanın ortadan kalkmasına faydası olur düşüncesi ile, sıkıntısı olmayan ortalama bir araç için oldukça ciddi fikir verecek tasarruf hesabını paylaşmak isterim.

İdeal bir LPG istemini, yine ideal bir işçilikle taktırdıysanız, hesaplar şu şekilde olmalı;

B : Benzin lt fiyatı
L : LPG litre fiyatı
T : 100 kmde lt olarak benzin tüketimi)

(B x T) - (L x T x 1,1)
------------------------------  X 100
         (B x T)

Bu formülü sadeleştirince;

(B - 1,1 x L)
------------------  x 100
        B

Yani şu anda B = 4 tl ve L = 2.3 tl alırsak; tasarruf = % 37 civarında bir tasarruf çıkıyor.


L (krş) : LPG deki parasal km başına tüketiminiz,
B (krş) : Benzindeki parasal km başına tüketiminiz ise

               B (krş) x 1,1 x L
L (krş) = --------------------------                  olacaktır.
                        B

40 krş/km benzin tüketiyorsanız; LPG de 25,3 krş/km tüketeceksiniz.
 
 
 



concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #1 : Ocak 01, 2011, 01:51:22 ÖS »
Şu ana kadar LPG kiti ile yaptığınız yolda ne kadar tasarruf yaptınız?

                               Yol
Toplam Tasarruf = ------------ x ( B(krş) - L(krş) )
                               100

Yol           : LPG kitin taktırdıktan sonra yaptığınız toplam yol (km)
B(krş)       : Benzindeki km başına parasal tüketiminiz (krş/km)
L(krş)       : LPG deki km başına parasal tüketiminiz (krş/km)


concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #2 : Ocak 01, 2011, 01:53:27 ÖS »
Aracınız 7 lt/100km benzin tüketiyorsa, 28 krş/km benzinde, 18 krş/km lpg de yakarsınız.

LPG kitini taktıktan sonra 15000 km yaptıysanız, 1500 tl kazanmışınız demektir. Yani LPG kiti kendini ödemiş, size kazandırmaya başlamıştır.

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #3 : Ocak 01, 2011, 01:54:48 ÖS »
Ben lpg işini profesyonel olarak yapan bir mühendisim. LPG ile ilgili sorularınıza objektif cevaplar verip HONDA cıları aydınlatmak isterim.
Ben de Honda sahibiyim tabii ki :)

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #4 : Ocak 01, 2011, 05:57:48 ÖS »
Ben lpg işini profesyonel olarak yapan bir mühendisim. LPG ile ilgili sorularınıza objektif cevaplar verip HONDA cıları aydınlatmak isterim.
Ben de Honda sahibiyim tabii ki :)
lpgye diğerlerine oranla uyumu,sorunsuzluğu  açısından motor olarak ies,vtec-2,i-vtec  sıralaması yaparsak nasıl olur?

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #5 : Ocak 01, 2011, 08:42:44 ÖS »
Bu anlamda bir istatistiğim yok ne yazık ki. Ama benzinli araçları, sürekli lpg ile çalışabilenler ve çalışamayanlar diye iki kesin kategoriye ayırabiliriz.

FSI ve GDI motorlar sürekli lpg ile çalışamıyorlar henüz. Şu anda Türkiyede FSI lara takılan kitler oldukça pahalı ve bazı devirlerde lpg yakıyor. Böyle olunca tasarruf da düşük oluyor. GDI motorlarda ise böyle bir uygulama dahi yok.

Bu tip motorlarda sadece lpg yakan kit 2-3 aya kadar İNKAGAS markası ile Türkiye'ye gelecek.

Genel anlamda ise japon motorlar lpg ile iyi uyumludur diyebilirim. Honda da buna dahil tabii ki.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #6 : Ocak 02, 2011, 06:33:41 ÖÖ »
bende atiker marka sıralı sistem var hem arıza lambası yanıyor hemde yakıt tüketimi fazla gibi sehir içinde 10-11 litre yakıyorum cok sert kullanmıorum bu aralar ama baskı balatam kötü bunun yakıtı etkilediğini düşünüorum yakıt problemi ve arıza ışığını nasıl halledecez(araç 2004 VTEC ES makyajlı kasa)

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #7 : Ocak 02, 2011, 08:06:57 ÖÖ »
bende atiker marka sıralı sistem var hem arıza lambası yanıyor hemde yakıt tüketimi fazla gibi sehir içinde 10-11 litre yakıyorum cok sert kullanmıorum bu aralar ama baskı balatam kötü bunun yakıtı etkilediğini düşünüorum yakıt problemi ve arıza ışığını nasıl halledecez(araç 2004 VTEC ES makyajlı kasa)

LPG de arıza ışığı zaman zaman ciddi sıkıntı olabiliyor. Araç yakıt karışımını anormal olarak kaydediyor ve arıza lambasını yakıyor.


Yapılması gereken aracınızı emisyon cihazına bağlayarak ayarlarını gözden geçirmek. Sonrasında akünün kutup başlarını söküp 15 dakika kadar beklemek ve tekrar takmak lazım. Aracın beyni kendini reset liyor böylece. Ama aynı hatayı okursa bir süre sonra tekrar yanar.

Kit ne marka olursa olsun periyodik bakımlarının yapılması lazım. Yani lpg enjektörlerinin temizlenmesi, ayarların tekrar yapılması ve lpg filtresinin değişmesi gerekir.

Aracınızın, ortalama olarak tükettiği benzinden %10 daha fazla lpg tüketmesi beklenir. Eğer bundan çok fazlaysa sorun var demektir. Eğer benzin tüketiminiz de artmışsa, sorun aracın durumundadır.

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #8 : Ocak 02, 2011, 03:33:34 ÖS »
Ben lpg işini profesyonel olarak yapan bir mühendisim. LPG ile ilgili sorularınıza objektif cevaplar verip HONDA cıları aydınlatmak isterim.
Ben de Honda sahibiyim tabii ki :)

aracım 2006 cıvıc 1.6 es 0tm. en son 44lt ıle 317km yol yapabıldım (benzin dahil) araç çok yakıyor brc kit takılı git gel 2ay oldu 1 sinde enjektör hortumlarının 2 sı uzun 2 kısa monte edılmıs dedıler 4 nu aynı hızaya getırdıler sonra 2 saatlık bır yol ayarı ıle motor lambasını sondurduler yaklasık 2 ay oldu hıc yanmadı aracı servıse de soktum bır problem yok dedıler motor ve sanzımanda sonra bujıler yağ fıltreler aku ve 4 lastık hepsı yenı 03.01.2011 tarıhınde 2a muh ten bır muhedıs arkadas regulator ve enjektorlerı degıstırelım dedı bırde samandıra 44 lt alıyor 45 lık sımıt sızce ne yapmalıyım sanırım benzınde 11 lıtre yakıyor arac aracda yada brc kıtte bakılması ve yapılması gerekenler nelerdır herkeze de aracımı kurcalatmak ıstemıyorum.bırseyler soylersenız bılgı amaclı

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #9 : Ocak 02, 2011, 04:00:04 ÖS »
Aracınız 28 krş yerine 32 krş kadar yakıyor demek ki. Bu da %14 daha fazla yakıyorsunuz demek oluyor.

Enjektörlere giden hortumların boylarının birbirine yakın olması ve fazla uzun olmamaları gerektiği doğru. regülatörde gas haline gelen lpg nin enjektörlere aynı durumda ulaşması gerekir.

Enjektörler bakımda temizlenebilir. Eğer arızaları yoksa değiştirmek gerekmez kanaatindeyim. Burada regülatör önemlidir. Eğer verimi bir şekilde düştüyse, lpg yi tam olarak gas hale dönüştüremiyor olabilir. Reklam olarak algılamayın lütfen; kaliteli bir regülatör için benim sayfama bir bakmanızı tavsiye ederim;
http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=4&ContentID=37
Regülatöre giren lpg nin yeterince ısınmış ve tam olarak gas hale dönüşmüş olması lpg sisteminin çok önemli bir unsurudur.

Normalde lpg tankının sadece %80 i dolar. Örneğin 60lt lik bir tankın 48 lt alması beklenir. Gerisi emniyet payıdır. Bu, yakıt aldığınız istasyondaki lpg basıncına göre biraz oynayabilir ancak sizin 45 lt lik dediğiniz tank 44 lt alamıyor olmalı. Bu durumda şamandıranızla, daha fazla yakıt almak amacıyla oynanmış demektir. Tavsiye etmiyorum. Doğru olsaydı yönetmelikler müsaade ederdi.


Ben, ekonomik olması için ucuzdan başlayarak düzeltme yoluna gidilmesini öneririm.

Diğer önerim de herşeyden önce lpg ayarı yapılırken aracın emisyon cihazına bağlı olması. Böylelikle ayarı yapan usta daha çok veri ile daha doğru işler yapabilir.

maribal

  • İleti: 60
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #10 : Ocak 02, 2011, 04:22:04 ÖS »
2002 vtech civic aracıma 1 sene önce vogas sistem montajı yaptırdım.pazar günü ankara dönüşü 1 yıldır yanmayan arıza lambası yandı lpg ayarları değişkenmidir kontrol edilmelimi ayrıca ankaradan aldığım lpg buna sebep vermiş olabilirmi

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2011, 04:28:42 ÖS »
2002 vtech civic aracıma 1 sene önce vogas sistem montajı yaptırdım.pazar günü ankara dönüşü 1 yıldır yanmayan arıza lambası yandı lpg ayarları değişkenmidir kontrol edilmelimi ayrıca ankaradan aldığım lpg buna sebep vermiş olabilirmi
Aracın durumuna göre lpg ayarını değiştirmek gerekebilir. Ayrıca lpg sisteminin performansı da değişirse aynı durum söz konusu olur. Bu sebeple aracın lpg bakımı yapılınca, yani filtre değişip, enjektörler temizlenince ayarlar tekrar gözden geçirilir.

Tabii lpg sisteminin ECU su bozulursa, zaten ayar da bozulur ve hatta ayar tutmayabilir.

Arıza lambanız yandığına göre, ilk bakılması gereken ayar. Karışım anormal olunca araç bunu okuyup arıza lambasını yakmış olabilir.

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #12 : Ocak 02, 2011, 04:33:18 ÖS »
Her fırsatta söylediğimi yine söyleyeyim; Kit markası kadar hatta daha önemli olan işçiliktir.
Çabuk iş bitsin diye montaj yapılırsa, örneğin regülatörle enjektörlerin arasındaki boru boyları çok uzun ya da birbirine göre çok farklı boylarda olursa yakın gelecekte sıkıntı yaşanır. Ya da ECU en kolay yere konur ve dış etkenlere çok fazla maruz kalırsa ve ya sabitlenmeden boşta bırakılırsa orta vadede sıkıntı yaşarsınız.

ECU yu aracın iç kabinine koydurmayı deneyin örneğin. Muhtemelen size buna gerek olmadığını, hatta zararı olduğunu anlatmaya çalışırlar. Bilin ki zararı yoktur ama faydasını yaşayabilirsiniz. Araçlar sık sık su geçişi yaparlar. Bu geçişlerde motor kabininin her tarafı ıslanır. Aracın kendi beyninin ıslanmasını ister misiniz? O zaman lpg beyninin de ıslanmasını istemezsiniz sanırım.

Yine araçların lpg boru bağlanyıları klipslerle özenerek sabitlenmeli. Bu bağlantıları öylesine yapanlara da rastlıyorum.

Kaliteli ürün, kaliteli işçilik. Bunların biri eksik olursa sonuç beklentileri karşılamaz.

Ben de çok sayıda lpg kit markası var. Ama özellikle müşteri marka ile gelmezse, ben ona en güvendiğim ve hem müşteriye hem de bana en az sorunu çıkaracak markayı öneriyorum. Tavsiyem taktıracağınız ürünü gözle görüp kalitesini kıyaslamanız. İnanın lpg işinden anlamıyorum deseniz bile, kaliteli ürünle kaliteli olmayanı ayırt edeceksiniz.

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #13 : Ocak 02, 2011, 07:41:24 ÖS »
2002 vtech civic aracıma 1 sene önce vogas sistem montajı yaptırdım.pazar günü ankara dönüşü 1 yıldır yanmayan arıza lambası yandı lpg ayarları değişkenmidir kontrol edilmelimi ayrıca ankaradan aldığım lpg buna sebep vermiş olabilirmi
Ben de bir kaç kez uzun yolda kötü lpg aldım. Nasıl oluyor bilmiyorum ama kötü lpg diye bir şey de var.

Bir ara Total, katkılı lpg sattı. Bu lpg nin verimi gayet iyiydi ancak lpg sistemlerini artığı ile tıkayarak kısa zamanda soruna neden oluyordu. Sonra Total bu uygulamadan vazgeçti.

maribal

  • İleti: 60
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #14 : Ocak 03, 2011, 03:15:54 ÖS »
VERDİĞİNİZ BİLGİLER için teşekkürler

tmrak

  • İleti: 81
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #15 : Ocak 04, 2011, 03:32:32 ÖÖ »
Aracınız 28 krş yerine 32 krş kadar yakıyor demek ki. Bu da %14 daha fazla yakıyorsunuz demek oluyor.

Enjektörlere giden hortumların boylarının birbirine yakın olması ve fazla uzun olmamaları gerektiği doğru. regülatörde gas haline gelen lpg nin enjektörlere aynı durumda ulaşması gerekir.

Enjektörler bakımda temizlenebilir. Eğer arızaları yoksa değiştirmek gerekmez kanaatindeyim. Burada regülatör önemlidir. Eğer verimi bir şekilde düştüyse, lpg yi tam olarak gas hale dönüştüremiyor olabilir. Reklam olarak algılamayın lütfen; kaliteli bir regülatör için benim sayfama bir bakmanızı tavsiye ederim;
http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=4&ContentID=37
Regülatöre giren lpg nin yeterince ısınmış ve tam olarak gas hale dönüşmüş olması lpg sisteminin çok önemli bir unsurudur.

Normalde lpg tankının sadece %80 i dolar. Örneğin 60lt lik bir tankın 48 lt alması beklenir. Gerisi emniyet payıdır. Bu, yakıt aldığınız istasyondaki lpg basıncına göre biraz oynayabilir ancak sizin 45 lt lik dediğiniz tank 44 lt alamıyor olmalı. Bu durumda şamandıranızla, daha fazla yakıt almak amacıyla oynanmış demektir. Tavsiye etmiyorum. Doğru olsaydı yönetmelikler müsaade ederdi.


Ben, ekonomik olması için ucuzdan başlayarak düzeltme yoluna gidilmesini öneririm.

Diğer önerim de herşeyden önce lpg ayarı yapılırken aracın emisyon cihazına bağlı olması. Böylelikle ayarı yapan usta daha çok veri ile daha doğru işler yapabilir.

verdigin bilgiler icin cok sagol.
dun brc servisinde regulator enjektorler ve filtreleri degistirdiler garanti kapsaminda simdi tekrar fulledim deniyoruz bakalim ne olacak yakiti sarfiyati tekrar yasadiklarimi paylasirim.

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #16 : Ocak 04, 2011, 05:21:54 ÖÖ »
güzel bir topic olmuş teşekkürler

ben şimdi LPG li bir honda almayı düşünüyorum.alırken nelerine dikkat etmeliyim LPG konusunda.ayrıca aracı aldım ve 10,000 bakımına soktum diyelim kendi ustamda.benim ustam lpg ile ilgili filtre, ayar vs vs yapabilirmi yoksa aracı lpg hangi markaysa o markanın servisinemi götürmem gerekli.birde lpg li aracı aldıktan sonra içimi nasıl rahatlatabilirim işçilik bağlantılar nekadardır kullanıldığı veya yanlışlıklardan dolayı motora zarar verip vermediği gibi

şimdiden teşekkürler

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #17 : Ocak 04, 2011, 07:25:51 ÖÖ »
lpg filtresi değişiminden sonra lpg ayarı şart mı? birde aracın kalkışlarda teklemesi yani aracı sarsmasından bahsediyorum vites geçişlerinde gaz tepkimesini geç vermesinin sebebi nedir?

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #18 : Ocak 04, 2011, 11:28:25 ÖÖ »
Aracınız 28 krş yerine 32 krş kadar yakıyor demek ki. Bu da %14 daha fazla yakıyorsunuz demek oluyor.

Enjektörlere giden hortumların boylarının birbirine yakın olması ve fazla uzun olmamaları gerektiği doğru. regülatörde gas haline gelen lpg nin enjektörlere aynı durumda ulaşması gerekir.

Enjektörler bakımda temizlenebilir. Eğer arızaları yoksa değiştirmek gerekmez kanaatindeyim. Burada regülatör önemlidir. Eğer verimi bir şekilde düştüyse, lpg yi tam olarak gas hale dönüştüremiyor olabilir. Reklam olarak algılamayın lütfen; kaliteli bir regülatör için benim sayfama bir bakmanızı tavsiye ederim;
http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=4&ContentID=37
Regülatöre giren lpg nin yeterince ısınmış ve tam olarak gas hale dönüşmüş olması lpg sisteminin çok önemli bir unsurudur.

Normalde lpg tankının sadece %80 i dolar. Örneğin 60lt lik bir tankın 48 lt alması beklenir. Gerisi emniyet payıdır. Bu, yakıt aldığınız istasyondaki lpg basıncına göre biraz oynayabilir ancak sizin 45 lt lik dediğiniz tank 44 lt alamıyor olmalı. Bu durumda şamandıranızla, daha fazla yakıt almak amacıyla oynanmış demektir. Tavsiye etmiyorum. Doğru olsaydı yönetmelikler müsaade ederdi.


Ben, ekonomik olması için ucuzdan başlayarak düzeltme yoluna gidilmesini öneririm.

Diğer önerim de herşeyden önce lpg ayarı yapılırken aracın emisyon cihazına bağlı olması. Böylelikle ayarı yapan usta daha çok veri ile daha doğru işler yapabilir.

verdigin bilgiler icin cok sagol.
dun brc servisinde regulator enjektorler ve filtreleri degistirdiler garanti kapsaminda simdi tekrar fulledim deniyoruz bakalim ne olacak yakiti sarfiyati tekrar yasadiklarimi paylasirim.

sevinirim :)

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #19 : Ocak 05, 2011, 02:25:10 ÖS »
sitenizi inceledim. ürün çok kaliteli görünüyor.. üzerinde nozuların bulunduğu tüp şeklindeki yuvarlak olan enjektörmü? bu sistemin diğerlerinden bariz bir üstünlüğü varmıdır? varsa nedir ayrıca kullandığı yazlım vs hangisidir bilgi verirmisiniz? lpg taktıracaklar faydalanır.

maribal

  • İleti: 60
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #20 : Ocak 05, 2011, 04:14:42 ÖS »
ankara dönüşü aracımın arıza lambası yanmıştı.istanbulda lpg alıp arıza lambasının sigortasını çıkarıp lambayı söndürdüm yaklaşık 50 km oldu lamba tekrar yanmadı ne dersiniz ayarlarına baktırmama gerek varmı sizce

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #21 : Ocak 05, 2011, 06:47:43 ÖS »
sitenizi inceledim. ürün çok kaliteli görünüyor.. üzerinde nozuların bulunduğu tüp şeklindeki yuvarlak olan enjektörmü? bu sistemin diğerlerinden bariz bir üstünlüğü varmıdır? varsa nedir ayrıca kullandığı yazlım vs hangisidir bilgi verirmisiniz? lpg taktıracaklar faydalanır.

İlginiz için teşekkür ederim. eğer reklam olarak değerlendirilmeyecekse bahsedeyim.


Enjektörler yine firmanın kendi üretimidir. Görünüşünden de anlaşıldığı gibi gerçekten kalitelidir.

Tek 2 ohm ile çalışan enjektördür. Bu sayede çok hızlı çalışır.
Özel bir ses yok etme sistemi olduğundan, ilk bir kaç yüz km den sonra benzin enjektöründen sessiz çalışır.
0.02 mm üretim hassasiyeti ile üretilmiştir.
Rail (grup) enjektörler filtre, gaz basınç sensörü ve gaz sıcaklık sensörü ile entegre edilmiştir.

Bunların dışında;

- İNKAGAS BMD marka ürün, bütünü ve parça parça incelendiğinde, bileşenlerinin yapımında kullanılan malzeme ve imalat kalitesi ile göze çarpar.

- LPG tesisatında TERMOPLASTİK hortumlar kullanan Türkiye'deki tek marka İNKAGAS BMD dir. Bu sayede ilave güvenlik sağlanır.

- İNKAGAS BMD LPG dönüşüm sisteminin, LPG selenoid valf üzerine entegre edilmiş filtre ve vananın etkin olup olmadığını gösteren led ışığı vardır.

- İNKAGAS BMD LPG Regülatör 6000 cc ye kadar motorlara yakıt teminine uygun tasarlanmıştır.

- İNKAGAS BMD nin ECU su tüm elektromanyetik uyumluluk sertifikalarını almaya hak kazanmıştır.

- İNKAGAS BMD, 1986 yılında kurulmuş olan İNKA nın kuruluşu olan İNKAGAS garantisi ile Türkiye piyasasındadır.

- İNKAGAS BMD 2 yıl / 100.000 km garantilidir.

- İNKAGAS BMD sadece yurt içine değil, Yunanistan başta olmak üzere bir çok ülkeye İNKAGAS tarafından pazarlanmaktadır.


concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #22 : Ocak 05, 2011, 06:50:06 ÖS »
Çok reklam havasında oldu, kusura bakmayım.

Ama ben de 3 ayrı marka daha var. Ben bu ürünü fiyat - kalite kıyaslamasında piyasadaki sistemlerden önde gördüğümden samimi olarak paylaşmakta fayda gördüm. :)

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #23 : Ocak 05, 2011, 06:52:18 ÖS »
ankara dönüşü aracımın arıza lambası yanmıştı.istanbulda lpg alıp arıza lambasının sigortasını çıkarıp lambayı söndürdüm yaklaşık 50 km oldu lamba tekrar yanmadı ne dersiniz ayarlarına baktırmama gerek varmı sizce

Aldığınız talihsiz lpg den kaynaklanmış olabilir tabii. Bu nedenle isterseniz biraz daha bekleyin. Durup dururken hem para harcamayın, hem de bakarsınız iyi olan ayarlarınız kurcalanınca pişman olursunuz :) Oluyor çünkü böyle durumlar :)

maribal

  • İleti: 60
Ynt: LPG de Tasarruf Hesabı
« Yanıtla #24 : Ocak 06, 2011, 05:43:58 ÖS »
lpg sisteminde bir arıza gerçekleşse ve garantisi bitmiş olsa mevcut lpg sistemini başka bir sistemle değiştirmek ilk defa  lpg sistemi taktırmaktan daha düşük veya fazla maliyetli olurmu?