Gönderen Konu: lpg de fakir çalışma sorunu halli  (Okunma sayısı 13424 defa)

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
lpg de fakir çalışma sorunu halli
« : Mart 11, 2013, 06:56:11 ÖS »
sayın arkadaşlar lpg ile alakalı önemli bir  konu fakir çalışma avans .
belki daha önce açılmıştır.
lpg takılınca aracın kendi beyninden ayaryapıyorlar ama bu tam manası ile olmuyor araç fakir çalışıyor buda motor gücünü düşmesine sebeb caddelerde gezen araçların % 90 ı motor gücü olması gerekenden daha az.Ayrıca sibop ömrünü kısaltıp daha erken deforme olmasına yol açıyor nedeni ise fakir yada zengin karışım  lpg 110 oktan daha kalorisi yüksek bir yakıt.Benzinde  motor silindir içi 900 c ısıda lpg de bu 1000 c çıkyor ve siboplar olması gerekenden daha çok ısınıyor.aracınızda fakir,zengin,avans olmasını istemiyorsanız mutlaka vide band (ben okunuşunu yazdım) ile tam ayar yapılabiliyor bunu lpg dönüşüm yapanlar bilmiyor yada bulmak zor lpg den sonra yaptırırsınız.kalibrasyon eşitlemesinide.motor gücü daha fazla bile çıkabilir.
sibop yağlama işide yalan.



sürücü34

  • İleti: 57
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2013, 08:32:44 ÖS »
paylastıgın bilgiler için tesekkurler ..peki bu vide band ayarını anadolu yakasında nerede yaptırabiliriz varmı bi bilgisi olan?

bora06

  • İleti: 74
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2013, 08:43:16 ÖS »
sayın arkadaşlar lpg ile alakalı önemli bir  konu fakir çalışma avans .
belki daha önce açılmıştır.
lpg takılınca aracın kendi beyninden ayaryapıyorlar ama bu tam manası ile olmuyor araç fakir çalışıyor buda motor gücünü düşmesine sebeb caddelerde gezen araçların % 90 ı motor gücü olması gerekenden daha az.Ayrıca sibop ömrünü kısaltıp daha erken deforme olmasına yol açıyor nedeni ise fakir yada zengin karışım  lpg 110 oktan daha kalorisi yüksek bir yakıt.Benzinde  motor silindir içi 900 c ısıda lpg de bu 1000 c çıkyor ve siboplar olması gerekenden daha çok ısınıyor.aracınızda fakir,zengin,avans olmasını istemiyorsanız mutlaka vide band (ben okunuşunu yazdım) ile tam ayar yapılabiliyor bunu lpg dönüşüm yapanlar bilmiyor yada bulmak zor lpg den sonra yaptırırsınız.kalibrasyon eşitlemesinide.motor gücü daha fazla bile çıkabilir.
sibop yağlama işide yalan.


tşşkkrlr arkadaşım cok faydalı bir bilgi benim arabada hep aynı hatayı verip motor arıza lambası yakıyor

CelloCeylo

  • İleti: 263
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2013, 10:55:55 ÖS »
takipteyim .

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2013, 11:58:39 ÖÖ »
aynen...

sengsm

  • İleti: 57
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #5 : Mart 13, 2013, 08:22:17 ÖS »
peki arıza lambası hiç yanmıyorsa genede yapmak gerekirmi

egemen41ea772

  • özcan
  • İleti: 299
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #6 : Mart 13, 2013, 08:42:44 ÖS »
herkese hayırlı aksamlar 2 ay önce  benım basıma geldi fakır yakıt arıza ısıgı yaktı ama benım dusuncem bazı araclar her lpg yakmıyo yanı kısacası lpg gaz veya marka seciyo ben devamlı shell den alırım  2ay önce opetten aldım arıza ısıgı yaktı suan devamlı shell den alıyorum sıkıntı olmuyo ama bu her marka araclarda degısıyo daha once fiat  vrdı corsa vardı fıesta vardı onlarda bole bısey yapmadı tabı bu benım dusuncem yanlısım varsa söyleyebılırsınız bende tam dogruyu ogrenmıs olurum saygılar...

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #7 : Mart 17, 2013, 11:15:03 ÖÖ »
alınan yakıt farklılık gösterebilir,aracınız arıza vermese bile fakir yada zengin çalışıyordur araç küçük farkları anlayamıyor okadar opsiyon farkını üreticiler koyuyor her lpg takılan araç mutlaka vide bant ayarı yaptırmalıdır aslında bunu devlet mecburi yapmalı çok pahallı bişey değil çip tuning yapanların hemen hemen hepsinde de var zaten çip ile güçlendirmenin mantığındada yatan şey optimum yani orantılı en verimli karışımı elde etmek vardır bu sebeb ile vide bant olmadan ne yaptığını göremeyeceği için çip işi yapanlar bunu barındırır örnek satandar bir araç honda 16 bu araca çip uygulaması yapılacak bunun bazı firmalarca üretilmiş standar yazılımları mevcuttur bunu araca direkt monte ederler ama bu yazılım motoru sağlıklı olan ve tam çalışan araçiçin gçerli oldugundan dolayı 150 bin km veya daha üstü bir araç için aynı değildir araç ne yapıyor presyon nedir bunları görebimek için vide band a bağlanarak daha iyi sonuç alına bilir. işte lpg eğer doğru biçimde bu şekilde ayarlanır ise güçte düşme olmaz hatta oktan yüksek oldugu için artış gözlene bilir.
not: tahminimce bu ayarlar yapılınca hep aynı marka lpg alınsa iyi olur kanısındayım

orchun

  • İleti: 747
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #8 : Mart 17, 2013, 12:40:48 ÖS »
peki bu işi yapan yer nerde var ?

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #9 : Mart 17, 2013, 01:00:03 ÖS »
benim araçta fakir karışımdan sürekli yanardı aracın lpg sini landirenzo omegas plus ile değiştirdim taktırdığım günden beri arıza lambası yanmadı ki o günden beri shellden alırdım gazı dün aygazdan fulledim istanbula gittim arıza lambasını yaktı aygazın yanından geçmem bundan sonra yaklaşık 1 seneden beri yanmıyordu


kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #10 : Mart 17, 2013, 03:03:41 ÖS »
bu ayarı nasıl yaptıracağız

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2013, 03:15:12 ÖS »
Vtec 2'lerde vs araçlarda yanan Motor arıza lambası normal değildir. İyi bir usta o ışığı yaktırmaz
« Son Düzenleme: Mart 17, 2013, 03:15:58 ÖS Gönderen: By_emre »

egemen41ea772

  • özcan
  • İleti: 299
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2013, 06:34:59 ÖS »
evet sorun aygazda yada baska bi gazda kısacası arac gaz ayrımı yapıyor aynı sıkıntı bendede vardı 9 aydan berı shell den gaz aldım bı sıkıntı olmadı bı ara gazım bıttı opetten aldım alr almaz arıza ısıgı yaktı ustama gıttm arcı pc bagladı zayıf yakıt almıs muhtemelen honda gaz secıyo

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #13 : Mart 17, 2013, 06:46:38 ÖS »
hiç gerek duymadım....

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #14 : Mart 17, 2013, 08:08:13 ÖS »
arkadaşlar vide band ayarını çip tuning yapan bir yerde bulabilirsiniz dediğim gibi bu ayarı yapılırken motor gücüde bir nebze aratabilir lpg de. arıza lambası yanmasada yaptırmak şart. lpg yi farklı bir istasyondan aldığınız zaman lambanın yanmasına sebeb şudur lpg aldıktansonra lamba yanıyorsa daha yüksek oktan kalorisi daha yüksek bir lpg dir dolaysı ile daha çok hava ihtiyacı duymaktadır işte bu yüzden videband ayarını yaptıktansonra yakıtı değiştirmeyin  videband yakıt hava karışımını yaptırmaya gittiğinizde ki almış oldugunu lpg markasını değiştirmeyin ama değiştirseniz bile çok fark etmez.
önemli olan lpg li bir araçtan tam verim almak ve yakıt ekonomisi sağlamak için mutlaka videband ta gidin,birde fakir karışım silindir içi ısının artmasına sebeb oluyor normalde benzinde 900c. iken lpg de fakirde bu 1000c. 1050c. çıkabiliyor buda sibopların lpg de daha erken bozulmasına sebebdir.
istanbulda videband anadolu yakasında kimde var öğreneceğim benim arabam bmw 3.30 lpg yok ama konu hakında bilgim var paylaşmak isedim lpg cilere sorsanız abi biz onu yapıyoruz zaten diyorlar haberleri dahi yok ben size telefon öğrenmeye çalışacağım

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #15 : Mart 17, 2013, 08:08:57 ÖS »
bu arada nasıl avatar resmi eklerim

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2013, 12:33:05 ÖÖ »
bugün shellden tekrar fulledim gazı 3 4 tekrar çalıştırmada ışık söndü aygazı kötülemek istemem ama kendim gözümle gördüm kesinlikle almam bir daha bu arada lpg sistemi araca uygun değil yada zayıf kalıyorsa ne yaparsanız yapın arıza lambasını söndüremessiniz inanın vtec 2 kadar lpg ye hassas kit yada gaz seçen bi araba görmedim.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2013, 07:36:09 ÖÖ »
bugün shellden tekrar fulledim gazı 3 4 tekrar çalıştırmada ışık söndü aygazı kötülemek istemem ama kendim gözümle gördüm kesinlikle almam bir daha bu arada lpg sistemi araca uygun değil yada zayıf kalıyorsa ne yaparsanız yapın arıza lambasını söndüremessiniz inanın vtec 2 kadar lpg ye hassas kit yada gaz seçen bi araba görmedim.

Gazı aldığın yer önemli arıza ışığına sebeb olabiliyor eğer arıza ışığı başka bir nedenden yansa sönmezdi zaten mümkün olduğunca sabit yerden gaz almaya çalışın

egemen41ea772

  • özcan
  • İleti: 299
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #18 : Mart 18, 2013, 09:31:48 ÖÖ »
mantıken dogru dıosunuz araç gaz seciyosa devmlı aynı yerden almamız lazım ben öle yapıyorumm:)

CelloCeylo

  • İleti: 263
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #19 : Mart 18, 2013, 06:00:53 ÖS »
Mitsubishi'ler de isterseniz ev yapımı LPG kullanın , kitiniz ne olursa olsun , araç mutlaka arıza lambası yakıyor . Çok arkadaşımda ve bende de aynıydı durum . Ama benzine alıp 10 km. gidince sönüyordu .

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #20 : Mart 18, 2013, 09:27:50 ÖS »
aygazın oktanı yükseksektir. daha çok gider demeleri burdan

sengsm

  • İleti: 57
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #21 : Mart 24, 2013, 03:35:11 ÖS »
kardeş iyi güzel yazmışsında açıklayıcı olmamış öncelikle vide bant nedir nasıl yapılır  bunları bir açıklarsan  güzel olur internette bile bu konuda bilgi yok ya yazım hatası yapıyorsun ( vide bant ) yada böyle bir şehir efsanesi yok

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #22 : Mart 26, 2013, 12:46:30 ÖS »
:) var avrupanın 100 sene gerisinden geldiğimiz için bilinmiyor porfesyonel karışım için gerekli bişey ama daha detaylı bilgi vereceğim

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #23 : Mart 26, 2013, 12:48:59 ÖS »
Wideband egzoz gazinda yanmadan kalan oksijeni olcer, kursunlu yakitlar haric hersey ile kullanilabilir. Degerlerin pek hos degil cunku kullandiigin wideband benzine kalibreli yani 1 lambda 14.7 afr, dolayisiyla ne yakit kullanirsan kullan 1 lambdayi 14.7 olarak gorursun yani 17 demek yaklasik 1.2 lambda, bu epey fakir bir deger ki tam gazda 13.7 de 0.93 lambda ki bu butun yakitlarda fakir bir deger tam gaz icin.

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: lpg de fakir çalışma sorunu halli
« Yanıtla #24 : Mart 26, 2013, 12:49:24 ÖS »
LPG'de benzinin 0.5-0.7 AFR üstüne ayarlayabilirsin. Ben neredeyse 1'e 1 ayarlıyorum. Teg'de çok farkediyor +1 AFR.

Tam gazda(WOT) 13.5 AFR'ler LPG'de pek sorun olmaz ama düşük yükte söylediğin şekilde 18+AFR'de uzun süre yolalırsan kapağa, özellikle de subaplara hasar verebilirsin.

Bu yüzden sadece WOT'a göre ayar yapmak yeterli olmaz. Ara devirler ve ara yükler için de harita düzenlemen gerekir.

Bir de işin LPG'de avans mevzuusu var ki o konuya bir girersek çıkamayız bile...


__________________________________