Gönderen Konu: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ  (Okunma sayısı 39951 defa)

atomhamdi

  • İleti: 164
Slm arkadaşlar skoda forum sitesinde lpg kullanıcıları için bui tırnak aralığını daralttığınızda çekişte ve yakıtta fark ettiğini yazmışlar. Özellikle lpg bujisinden bahsetmişler belki bilenler vardır ama benim gibi bilmeyenlere faydası olur diye paylaşmak istedim.
Kendi aracımın ngk bkr6e 11 kodlu bujilerini söküp tırnak aralığını 1.1 mm den 0.75 mm ye düşürdüm ve çekiş belirgin bir şekilde arttı aslında zaten gayet güzel gidiyor daha ne kadar gidecekki diye düşünürken çekiş hissedilir bir şekilde arttı denemeniz de fayda olduğunu düşünüyorum.
30 liralık yakıt ile lt 2.70 den 155 km yaptım boğaz trafiğinede girdim temde trafiğede yakalandım 40 dk falan dur kalklı bir trafikti  sonuç gayet hoşuma gitti.
Teknik olarak ne fark ediyor derseniz nette güzel bilgiler var.



kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2014, 06:50:15 ÖÖ »
denemekte fayda var

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
hamdi sen bu işi biliyorsun

benim başıma turboda geldi buji aralığı fazla olması nedeniyle sıkıntı yaşadım

benzinli araçlarda patırdama yapıyor açıklık fazla olursa ;)

By_emre

  • İleti: 1387
Tırnak aralığının düşürülmesi iyi iyi'de üst devirlerde biraz olumsuz okudum ben o yüzden vazgeçmiştim üst devirlerde sıkıntı yoksa bende söküp çekiçle aralığı azaltıyım

jvega

  • İleti: 56
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2014, 11:07:08 ÖÖ »
Bende dün değiştirdim,Bosch İridyum LPG taktırdım bujileri bakalım nasıl çıkacak.

atomhamdi

  • İleti: 164
Tırnak aralığının düşürülmesi iyi iyi'de üst devirlerde biraz olumsuz okudum ben o yüzden vazgeçmiştim üst devirlerde sıkıntı yoksa bende söküp çekiçle aralığı azaltıyım

Ben üst devirlerde çok birşey hissedemedim azalma ile ilgili ama zaten sürekli limitlerde kullanan biri değilim ama araç hala güzel gidiyor üst devirlerde 7250 rpm leri yine çok rahat görüyor. Benim için önemli olan alt ve orta devirler. Bariz bi şekilde üst devirlerin etkinliğini azaltsaydı hemen çevirirdim yine 1.1 mm ye ama dediğim gibi 0.75 mm yapınca çok hoşuma gitti beğenmeyen zaten çok rahat çevirir eski haline.

atomhamdi

  • İleti: 164
hamdi sen bu işi biliyorsun

benim başıma turboda geldi buji aralığı fazla olması nedeniyle sıkıntı yaşadım

benzinli araçlarda patırdama yapıyor açıklık fazla olursa ;)


Teşekkür ederim abi senden bulaşmıştır.

23korg23

  • İleti: 2477
Konu ile ilgisi cok yok ama hatirladigim kadariyla siz daha once de erturbulator taktirmistiniz ve onunda faydasini gordugunuzu soylemistiniz. Ufak tefek seyleri denemekten bisey olmaz bence en fazla 4 buji gider denemye deger

atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #8 : Ağustos 12, 2014, 08:43:56 ÖÖ »
Konu ile ilgisi cok yok ama hatirladigim kadariyla siz daha once de erturbulator taktirmistiniz ve onunda faydasini gordugunuzu soylemistiniz. Ufak tefek seyleri denemekten bisey olmaz bence en fazla 4 buji gider denemye deger

Evet ertürbülatör hala takılı o günden beri hiç sökmedim mantıklı geldiği için. Mantıklı şeyleri denemeyi severim.
Tırnak aralığı konusuna gelirsek ilk defa istanbul samsun yolunda 44 lt lpg ile 666 km gittim lpg bitti lpg yi 2.50 liradan alıyorum böylelikle km 16,5 kuruş yaktı. hızım bolu dağı çıkışına kadar 90 110 bolu dağı sonrası 110 130 arasıdır araçta üç yetişkin vardı, klima 200 km kadar açıktı. Bu değeri sadece istanbul izmir yolunda yakalamıştım oda yolun sürekli düz olmasından kaynaklı olduğunu sanıyorum.
LPG tankı 34 lt bu durumda bir depo ile 500 km gidebiliyorum önceden 440 450 km de bitiyordu.
« Son Düzenleme: Ağustos 12, 2014, 08:47:00 ÖÖ Gönderen: atomhamdi »

can3520

  • İleti: 1588
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #9 : Ağustos 12, 2014, 09:59:16 ÖÖ »
benim aracım otomatik, önceden dip gaz yaptığımda araç ilk boşluğa düşüyordu sonra vites küçültüyordu. Daha sonra bujileri bir miktar genişlettiler ve sorun ortadan kalktı. Araç sollarken veya ani hızlanmam gerektiği durumlarda yetersiz kalıyordu. Ben şu halinden memnunum. Sizin aracı bilemiyorum ama belki benimki gereğinden daha inceydi çaplarını hatırlamıyorum şu an

atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #10 : Ağustos 12, 2014, 12:48:47 ÖS »
benim aracım otomatik, önceden dip gaz yaptığımda araç ilk boşluğa düşüyordu sonra vites küçültüyordu. Daha sonra bujileri bir miktar genişlettiler ve sorun ortadan kalktı. Araç sollarken veya ani hızlanmam gerektiği durumlarda yetersiz kalıyordu. Ben şu halinden memnunum. Sizin aracı bilemiyorum ama belki benimki gereğinden daha inceydi çaplarını hatırlamıyorum şu an
Benzinde kullanıyorsanız orjinali neyse o olmalı lpg de sadece 0.75 mm olursa baya fark ediyor.

can3520

  • İleti: 1588
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #11 : Ağustos 12, 2014, 03:12:37 ÖS »
benim aracım otomatik, önceden dip gaz yaptığımda araç ilk boşluğa düşüyordu sonra vites küçültüyordu. Daha sonra bujileri bir miktar genişlettiler ve sorun ortadan kalktı. Araç sollarken veya ani hızlanmam gerektiği durumlarda yetersiz kalıyordu. Ben şu halinden memnunum. Sizin aracı bilemiyorum ama belki benimki gereğinden daha inceydi çaplarını hatırlamıyorum şu an
Benzinde kullanıyorsanız orjinali neyse o olmalı lpg de sadece 0.75 mm olursa baya fark ediyor.
Hayır lpg'de kullanıyorum benzinde problem yoktu zaten, şu an da yok. Dediğinizi araştıracağım

atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #12 : Ağustos 25, 2014, 02:34:22 ÖS »
evet arkadaşlar geçen hafta balıkesir e gittim 33,5 lt lpg ile 510 km yol yaptım çok da ekonomik gideceğim diye uğraşmadım ama genel olarak ekonomik kullanımdı. daha önce imkanı yok bir depo ile bu kadar gidemezdim kendi kendime kanıtlamış oldum mutlaka size de tavsiye ediyorum kaybedecek de bir şey yok zaten

Cherkess

  • İleti: 160
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #13 : Ağustos 25, 2014, 03:34:40 ÖS »
Konu ile ilgisi cok yok ama hatirladigim kadariyla siz daha once de erturbulator taktirmistiniz ve onunda faydasini gordugunuzu soylemistiniz. Ufak tefek seyleri denemekten bisey olmaz bence en fazla 4 buji gider denemye deger

Evet ertürbülatör hala takılı o günden beri hiç sökmedim mantıklı geldiği için. Mantıklı şeyleri denemeyi severim.
Tırnak aralığı konusuna gelirsek ilk defa istanbul samsun yolunda 44 lt lpg ile 666 km gittim lpg bitti lpg yi 2.50 liradan alıyorum böylelikle km 16,5 kuruş yaktı. hızım bolu dağı çıkışına kadar 90 110 bolu dağı sonrası 110 130 arasıdır araçta üç yetişkin vardı, klima 200 km kadar açıktı. Bu değeri sadece istanbul izmir yolunda yakalamıştım oda yolun sürekli düz olmasından kaynaklı olduğunu sanıyorum.
LPG tankı 34 lt bu durumda bir depo ile 500 km gidebiliyorum önceden 440 450 km de bitiyordu.
Ertürbülatör bende vardı eski aracımda söktüm daha faydalı oldu. Hiçbir faydasını görmedim.
Neresi mantıklı geldi size boğaz kelebeği açıldığında o havanın helezon oluşturup boğaz kelebeğinde nasıl kırılmıyor pistonların içine nasıl döne döne giriyor milisaniyelerle açılıp kapanan pistonlardan etkilenmeyip silindiri şöyle bir güzel dolanıp kıyı köşede kalan yakıtların tam yanmasını nasıl sağlıyor.
Çok merak ediyorum bilimsel bir ispatı olmayan 2/3 üniversiteden parayı bastırıp aldıkları o belgelerle millete nasıl yutturuyorlar.
Halen elimde var isteyene hayrına yollarım.


Özgür Kızılkaya

sile_fatihi

  • İleti: 118
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #14 : Ağustos 25, 2014, 09:31:30 ÖS »
arkadaşlar sakın ama sakın diyorum. aracıma uzun araştırmalar sonucu bosch iridyum lpg bujisi taktım. 3 gün sonra motordan değişik sesler gelmeye başladım hemen gidip söktürdüm. sonra bir sürü usta gezdim seslerin nedenini bulmak için. motorun yatak sardığını  bile söyleyenler oldu. meğerse taktıgım bujiler sübab ve avans ayarını bozmuş. 3 günde etkisi buydu...

atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #15 : Ağustos 26, 2014, 02:23:59 ÖS »
ertürbülatör konusunda mantıklı gelen tek şey havanın emme manifoldu içerisine dönerek girmesi ve hava ile yakıtın daha iyi karışımı tabi boğaz kelebeği bunu bir miktar engelleyecektir ilk taktırdığımda torkun arttığını hissettim en basitinden vites geçişi uzadı araç otm olduğu için o günden beri sökmedim çünkü eksi bir yönünü görmedim aracımın 0-100 hızlaması 10,5 sn 3. vites son hızı 195 performans konusunda da artısı belki o kadar yoktur ama eksisi olduğunu düşünmüyorum aslında söküp bir denemek lazım ama az yakan iyi giden bir araçta değişiklik yapmayı düşünmüyorum.

lpg bujisi konusunda subap ayarını buji değiştiremez ama avans değişebilir ben lpg bujisi kullanmadım sadece tırnak aralığını 1,1 mm den 0,75 mm ye düşürdüm ve bariz bir şekilde yakıtım düştü. Her araca iridyum buji belki uymayabilir hatta uymadığını okuduğumu hatırlıyorum  zaten lpg bujileri de baya pahalı 0,75 mm ye düşürmek maliyetsiz ve geriye dönüşü de var isteyen dener istemeyen denemez ve bir çok kişi bunu çok önceden uygulamış ben daha yeni öğrendim ve paylaşmak istedim yakıt fiyatları malum.

Cherkess

  • İleti: 160
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #16 : Ağustos 26, 2014, 03:25:47 ÖS »
ertürbülatör konusunda mantıklı gelen tek şey havanın emme manifoldu içerisine dönerek girmesi ve hava ile yakıtın daha iyi karışımı tabi boğaz kelebeği bunu bir miktar engelleyecektir ilk taktırdığımda torkun arttığını hissettim en basitinden vites geçişi uzadı araç otm olduğu için o günden beri sökmedim çünkü eksi bir yönünü görmedim aracımın 0-100 hızlaması 10,5 sn 3. vites son hızı 195 performans konusunda da artısı belki o kadar yoktur ama eksisi olduğunu düşünmüyorum aslında söküp bir denemek lazım ama az yakan iyi giden bir araçta değişiklik yapmayı düşünmüyorum.

lpg bujisi konusunda subap ayarını buji değiştiremez ama avans değişebilir ben lpg bujisi kullanmadım sadece tırnak aralığını 1,1 mm den 0,75 mm ye düşürdüm ve bariz bir şekilde yakıtım düştü. Her araca iridyum buji belki uymayabilir hatta uymadığını okuduğumu hatırlıyorum  zaten lpg bujileri de baya pahalı 0,75 mm ye düşürmek maliyetsiz ve geriye dönüşü de var isteyen dener istemeyen denemez ve bir çok kişi bunu çok önceden uygulamış ben daha yeni öğrendim ve paylaşmak istedim yakıt fiyatları malum.
Boğaz kelebeği o havayı direk kırar tam ortadan da ikiye ayırır.
Takıp dyno testine sokmak lazım. Sonra da söküp yine aynı testi yapmak lazım.
Aracı ilk aldığınızda taktırdıysanız anlamazsınız farkı sadece psikolojik etkisi olur.


Özgür Kızılkaya

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #17 : Ağustos 26, 2014, 10:38:12 ÖS »
Havanin kirilmadan iceri gelmesi gerekir. Acik hava filtre kitlerinde krom veya pvc yani ici duz olan havayi kirmayacak borular tercih edilir o pervaneler felan - ye götürür olumlu degil yani

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt:
« Yanıtla #18 : Ağustos 31, 2014, 09:25:57 ÖÖ »
by-emre aracimi satinca bendeki erturbulatoru arkadasimin dizel peug 206 sina taktik ve ozellikle arkadasa dedim ki ne ise yaradigini falan soylemeyecegim ki psikolojik etkisi olmasin sana. arkadas 1 hafta civari kullandi ve aracindaki yol bilgisayarina gore ( ki hergun gidip geldigi yol) 6.7 litrenin altina dusmeyen ortalama 6.4 lere dustu bi sure daha kalsaydi eminim bir miktar daha disecekti ve arkadas aracin daha hizli ivmelendigini soyleyerek cihazi benden satin almak istedi. yeni arac alinca ona uyarsa takarim yoksa sana satarim deyip satmadim.

yigitim

  • İleti: 105
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #19 : Ağustos 31, 2014, 07:03:13 ÖS »
Eskiden pejo 106 arabamın bujilerini tek tek filer çakısıyla 0,70'e ayarlardım iyi bi motorcu ustam sölemışdi..
(Siz yinede aracınızı araştırın servis ne diyosa öle yapın)

atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: LPG de BUJİ TIRNAK ARALIĞININ YAKITA VE ÇEKİŞE İNANILMAZ ETKİSİ
« Yanıtla #20 : Eylül 01, 2014, 04:10:19 ÖS »
by-emre aracimi satinca bendeki erturbulatoru arkadasimin dizel peug 206 sina taktik ve ozellikle arkadasa dedim ki ne ise yaradigini falan soylemeyecegim ki psikolojik etkisi olmasin sana. arkadas 1 hafta civari kullandi ve aracindaki yol bilgisayarina gore ( ki hergun gidip geldigi yol) 6.7 litrenin altina dusmeyen ortalama 6.4 lere dustu bi sure daha kalsaydi eminim bir miktar daha disecekti ve arkadas aracin daha hizli ivmelendigini soyleyerek cihazi benden satin almak istedi. yeni arac alinca ona uyarsa takarim yoksa sana satarim deyip satmadim.

bana  pejoyu kendi aracınızla ilgili olarak da bir şey söylememiştiniz siz tam olarak ne fark gördünüz
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2014, 04:11:36 ÖS Gönderen: atomhamdi »

emre16

  • İleti: 1995
Kesinlikle dogru bir tespit.Lpgde buji tirnak araliginin benzine gore farkli olmasi gerekiyor.Universitede hocalarimiz bahsetmisti...

Nehir_gozlum

  • İleti: 283
Bu durumu bayramdan önce aracımı bakıma götürdüğümde Ferit Ustaya sordum. İridyum buji veya tırnak aralığını daralttığında ateşleme sisteminde de değişiklikler yapman gerekir hiç oynama diye uyardı beni.

By_emre

  • İleti: 1387
Ben söküp bujilere baktığımda 0.8 civarı zaten arası dardı hiç oynamaya gerek yok zaten şey dedi eğer arası açılırsa o zaman çekiçle hafif vurmak lazım arası açıldıkca lpg için kötü oluyor

atomhamdi

  • İleti: 164
Bu durumu bayramdan önce aracımı bakıma götürdüğümde Ferit Ustaya sordum. İridyum buji veya tırnak aralığını daralttığında ateşleme sisteminde de değişiklikler yapman gerekir hiç oynama diye uyardı beni.

Keşke ne değişikliği yapmamız gerektiğini de sorsaydın bilmediğimiz bir şey varsa bizde öğrenirdik ben şahsen değişiklik yapmak gerektiğini düşünmüyorum.
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2014, 10:19:36 ÖÖ Gönderen: atomhamdi »