Gönderen Konu: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği  (Okunma sayısı 6292 defa)

wordsman

  • İleti: 820
Arkadaşlar,
Hepinizin bildiği gibi araca LPG takıldığında benzin pompasının yanmaması için benzin deposundaki benzinin çeyrek deponun altına düşmemesi gerekiyormuş. düşerse benzin poması yanabilirmiş.

Yani normalde çeyrek deponun altına düştüğünde benzin pompası yanmıyorda LPG takılınca niye yanıyor?
Bu durumu bilen bi arkadaşımız anlatırsa sevinirim.
Saygılar.



rotasızKAPTAN

  • İleti: 646
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #1 : Eylül 22, 2010, 11:22:40 ÖÖ »
kım dıyor onu.ne kadar az benzın varsa o kadar hafıf olur arac.benım yenı kasada 4 cızgı var.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #2 : Eylül 22, 2010, 11:24:30 ÖÖ »
kım dıyor onu.ne kadar az benzın varsa o kadar hafıf olur arac.benım yenı kasada 4 cızgı var.

yok abicim, öyle bişey var gerçekten bilen arkadaşlarımız yazarlarsa öğreniriz.

doan

  • İleti: 1605
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2010, 11:25:47 ÖÖ »
çalışma prensipleri aynı mıdır bilmem ama bizim SIda lpg var benzin deposu genellikle bomboşa yakın olur  :D

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2010, 11:33:09 ÖÖ »
sıralı sistemde öyle bişey var, bilen arkadaşlar yazacaktır.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2010, 12:08:05 ÖS »
arkadslar denilen şey doğrudur. çeyrek deponun altında kalmaması tavsiye ediliyor. hatta benzin pompasını koruma amaçlı bir rölede piyasada mevcut ben arastırdım ama takmaya gerek duymadım ona vereceğim paraya benzin alırım depomda dursun diye düşündüm. yukarıda arkadas demişki neden benzindeyken böyle bir sorun yokta lpg takınca var? sebebi şu arac benzindeyken pompa sürekli depodan soğuk benzin basar ve benzin pompayı soğutmuş olur ama lpgde benzin pompasının bastığı benzin tekrar depoya geri döner bu nedenle eğer depodaki benzin az ise geri dönen sıcak benzin depodaki az benzinide ısıtır ve sonunda pompaya sürekli olarak sıcak benzin gelmiş olur ve pompa soğuyamaz soğumayan pompa bi süre sonra yanar. ayrıca depoda fazla benzin olması buharlaşmadan kaynaklanan yakıt israfını da minimuma indirmiş olur

cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #6 : Eylül 22, 2010, 12:30:05 ÖS »
arkadslar denilen şey doğrudur. çeyrek deponun altında kalmaması tavsiye ediliyor. hatta benzin pompasını koruma amaçlı bir rölede piyasada mevcut ben arastırdım ama takmaya gerek duymadım ona vereceğim paraya benzin alırım depomda dursun diye düşündüm. yukarıda arkadas demişki neden benzindeyken böyle bir sorun yokta lpg takınca var? sebebi şu arac benzindeyken pompa sürekli depodan soğuk benzin basar ve benzin pompayı soğutmuş olur ama lpgde benzin pompasının bastığı benzin tekrar depoya geri döner bu nedenle eğer depodaki benzin az ise geri dönen sıcak benzin depodaki az benzinide ısıtır ve sonunda pompaya sürekli olarak sıcak benzin gelmiş olur ve pompa soğuyamaz soğumayan pompa bi süre sonra yanar. ayrıca depoda fazla benzin olması buharlaşmadan kaynaklanan yakıt israfını da minimuma indirmiş olur

çok mantıklı bencede...

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2010, 12:44:34 ÖS »
yani burdaki mantık benzinin daha geç ısınmasını sağlama mı? yani benzin ne kadar çok olursa o kadar geç ısınır bu şekilde de pompa yanmaz

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2010, 12:50:00 ÖS »
yani burdaki mantık benzinin daha geç ısınmasını sağlama mı? yani benzin ne kadar çok olursa o kadar geç ısınır bu şekilde de pompa yanmaz
aynen. kısaca şöyle diyelim pompayı soğutan benzin. lpg de iken benzin tekrar depoya döndüğü için pompa sürekli aynı benzini devridaim yapar ve benzin az ise depoda bekleme (soğuma için ) süresi de az olur yani soğumamış olur soğumayan benzin pompayı soğutamaz. ama benzin çok olursa bu sorun olmaz
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2010, 12:51:22 ÖS Gönderen: 23korg23 »

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2010, 01:12:49 ÖS »
arkadslar denilen şey doğrudur. çeyrek deponun altında kalmaması tavsiye ediliyor. hatta benzin pompasını koruma amaçlı bir rölede piyasada mevcut ben arastırdım ama takmaya gerek duymadım ona vereceğim paraya benzin alırım depomda dursun diye düşündüm. yukarıda arkadas demişki neden benzindeyken böyle bir sorun yokta lpg takınca var? sebebi şu arac benzindeyken pompa sürekli depodan soğuk benzin basar ve benzin pompayı soğutmuş olur ama lpgde benzin pompasının bastığı benzin tekrar depoya geri döner bu nedenle eğer depodaki benzin az ise geri dönen sıcak benzin depodaki az benzinide ısıtır ve sonunda pompaya sürekli olarak sıcak benzin gelmiş olur ve pompa soğuyamaz soğumayan pompa bi süre sonra yanar. ayrıca depoda fazla benzin olması buharlaşmadan kaynaklanan yakıt israfını da minimuma indirmiş olur

tamamen dogru arkadasım cok güzel yazmıs tam bende aynı seyı yazıcaktım okuyunca vazgectım.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2010, 01:40:56 ÖS »
bu durumda benzin hortumları hiç boş kalmayacak ve karbüratörlü sistemde benzin hortumlarının çatlaması vb. nedenlerden oluşan riskler oluşmayacaktır.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #11 : Eylül 22, 2010, 03:42:33 ÖS »
yani burdaki mantık benzinin daha geç ısınmasını sağlama mı? yani benzin ne kadar çok olursa o kadar geç ısınır bu şekilde de pompa yanmaz
aynen. kısaca şöyle diyelim pompayı soğutan benzin. lpg de iken benzin tekrar depoya döndüğü için pompa sürekli aynı benzini devridaim yapar ve benzin az ise depoda bekleme (soğuma için ) süresi de az olur yani soğumamış olur soğumayan benzin pompayı soğutamaz. ama benzin çok olursa bu sorun olmaz

güzel acıklama daa iisi olamazdı :D

outcry666

  • İleti: 200
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #12 : Eylül 22, 2010, 09:45:31 ÖS »
çok güzel bir açıklama yani bunun sonucunda oluyor ki,lpg de iken bile benzin sürekli devirdaim yapıyor ama motorun başka türde bir yakıt kullandığını tespit edince benzin tankına geri dönüyor.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #13 : Eylül 22, 2010, 11:09:33 ÖS »
çok güzel bir açıklama yani bunun sonucunda oluyor ki,lpg de iken bile benzin sürekli devirdaim yapıyor ama motorun başka türde bir yakıt kullandığını tespit edince benzin tankına geri dönüyor.

o kadar akıllı değil:) tahliye kanalından geri dönüyor benzin.

sakleylek

  • İleti: 172
Ynt: LPG de benzin deposunun çeyrek deponun altına düşmemesi gerekliliği
« Yanıtla #14 : Eylül 23, 2010, 09:10:23 ÖÖ »
Yukarıda yazılanlar doğru arkadaşlar.Yakıt enjeksiyon sistemi bizim motorlardan daha kompleks olan VW FSI ve TSI motorlara LPG uygulamalarında enjektör ve pompa korunsun diye 5 ila 10 dakikada bir araç 1 saniye için LPG den  benzine geçip tekrar lpg ye dönüyor. Yorksa Enjektörleri ve pompayı yakıyorlar...
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2010, 09:11:39 ÖÖ Gönderen: sakleylek »