Gönderen Konu: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?  (Okunma sayısı 10360 defa)

-MuRaT-

  • İleti: 204
LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« : Nisan 23, 2011, 09:56:19 ÖS »
arkadaşlar önceki 1.6 ies marka aracımı bazı nedenler dolayıyla satmıstım onada brc marka tüp taktırmıstım çok memnundum 5000 bın 6000 km sorunsuz kullandım motor ısıgıda hıc yanmadı daha sonrada sattım zaten ,bu hafta ıtıbarıyle tekrar aynı aractan aldım uzerınde atıker marka tup takılı ama brc de kullandıgım performans atıkerde goremedım aldıgım aracın sahıbıde 15 bin falan olmus taktıralı bayırlarda bana brc bir vites düşürtmüyorken atıker bir vites küçültmeme sebeb oluyor ayrıcada sürekli motor ısıgı yanıyor neden boyle oldu anlamadım acaba bır yerlerınde yanlıs montaj hatasımı var veya tüpün ayarlarıylamı oynanmış az yaksın falan dıye standart ayarından kısmamı olmustur,motor ısıgı nasıl soner  acıl yardımlarınızı beklıyorum sorun nerdedir ????



poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2011, 10:32:54 ÖS »
Standart Atiker problemleri.

Söktür ve git herhangi bir İtalyan marka bağlattır dikkat et belli bir marka söylemiyorum çünkü birbirinden farkı yok
yoksa sadece tamire gitmekten hem çok zaman hem de çok para kaybedersin.
Atiker'i övenler illaki çıkacak ama piyasanın genelini araştırırsan % 90'ı şikayetçi.

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2011, 10:52:03 ÖS »
Standart Atiker problemleri.

Söktür ve git herhangi bir İtalyan marka bağlattır dikkat et belli bir marka söylemiyorum çünkü birbirinden farkı yok
yoksa sadece tamire gitmekten hem çok zaman hem de çok para kaybedersin.
Atiker'i övenler illaki çıkacak ama piyasanın genelini araştırırsan % 90'ı şikayetçi.


ya ben ilk defa kullanıyorum cidden hiç hoşuma gitmedi birde atiker iyi güzel diyorlar neresi güzel ya brc de benzinde gitmiş gibiyken atikerde 1 vites düşüyorsun artık nasıl yapıcam bilmiyorum söktürüp başka sistem takmak kolaymıdır?gerçi bana birisi atikerde brc enjektörleri kullanılıyor demıstı bılmem ne kadar dogrudur

volkan_sahin

  • İleti: 470
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2011, 11:06:21 ÖS »
arkadaşlar önceki 1.6 ies marka aracımı bazı nedenler dolayıyla satmıstım onada brc marka tüp taktırmıstım çok memnundum 5000 bın 6000 km sorunsuz kullandım motor ısıgıda hıc yanmadı daha sonrada sattım zaten ,bu hafta ıtıbarıyle tekrar aynı aractan aldım uzerınde atıker marka tup takılı ama brc de kullandıgım performans atıkerde goremedım aldıgım aracın sahıbıde 15 bin falan olmus taktıralı bayırlarda bana brc bir vites düşürtmüyorken atıker bir vites küçültmeme sebeb oluyor ayrıcada sürekli motor ısıgı yanıyor neden boyle oldu anlamadım acaba bır yerlerınde yanlıs montaj hatasımı var veya tüpün ayarlarıylamı oynanmış az yaksın falan dıye standart ayarından kısmamı olmustur,motor ısıgı nasıl soner  acıl yardımlarınızı beklıyorum sorun nerdedir ????
motor ışığın sönmez hocam. çünki aracın manifoldunu deliyorlar ve araç oradan hava alıyor ister istemez. buda katalizatöre etki ediyor. Işığın sönme sansı yok malesef. Bu arada sök tak yaptırma sakın. Blokun üstünü yalama edersen başına iş açarsın.

volkan_sahin

  • İleti: 470
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #4 : Nisan 23, 2011, 11:08:12 ÖS »
Standart Atiker problemleri.

Söktür ve git herhangi bir İtalyan marka bağlattır dikkat et belli bir marka söylemiyorum çünkü birbirinden farkı yok
yoksa sadece tamire gitmekten hem çok zaman hem de çok para kaybedersin.
Atiker'i övenler illaki çıkacak ama piyasanın genelini araştırırsan % 90'ı şikayetçi.


ya ben ilk defa kullanıyorum cidden hiç hoşuma gitmedi birde atiker iyi güzel diyorlar neresi güzel ya brc de benzinde gitmiş gibiyken atikerde 1 vites düşüyorsun artık nasıl yapıcam bilmiyorum söktürüp başka sistem takmak kolaymıdır?gerçi bana birisi atikerde brc enjektörleri kullanılıyor demıstı bılmem ne kadar dogrudur
hwerkes herşeyi söylüyor. En iyiki mutlak BRC atiker türk brc italyan nasıl olurda atiker onun enjektörlerini kullanır ozaman fiyat farkı nerden kaynaklanacak ucuz etin yahnisi hesabı işte :D

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #5 : Nisan 23, 2011, 11:08:52 ÖS »
arkadaşlar önceki 1.6 ies marka aracımı bazı nedenler dolayıyla satmıstım onada brc marka tüp taktırmıstım çok memnundum 5000 bın 6000 km sorunsuz kullandım motor ısıgıda hıc yanmadı daha sonrada sattım zaten ,bu hafta ıtıbarıyle tekrar aynı aractan aldım uzerınde atıker marka tup takılı ama brc de kullandıgım performans atıkerde goremedım aldıgım aracın sahıbıde 15 bin falan olmus taktıralı bayırlarda bana brc bir vites düşürtmüyorken atıker bir vites küçültmeme sebeb oluyor ayrıcada sürekli motor ısıgı yanıyor neden boyle oldu anlamadım acaba bır yerlerınde yanlıs montaj hatasımı var veya tüpün ayarlarıylamı oynanmış az yaksın falan dıye standart ayarından kısmamı olmustur,motor ısıgı nasıl soner  acıl yardımlarınızı beklıyorum sorun nerdedir ????
motor ışığın sönmez hocam. çünki aracın manifoldunu deliyorlar ve araç oradan hava alıyor ister istemez. buda katalizatöre etki ediyor. Işığın sönme sansı yok malesef. Bu arada sök tak yaptırma sakın. Blokun üstünü yalama edersen başına iş açarsın.

önceki aracımda da deldıler ama ısık yanmadı hıc bu adam nasıl taktırmıs bunu anlamadım ısık sonmuyor hıc esasında sokturp brcye gecmeyı dusnuyordum ama daha once yapmadım oyle bırsey hıc araca yan etkısı olarak sadece blogumu etkıler baska bırsey olur mu ?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #6 : Nisan 23, 2011, 11:27:54 ÖS »
arkadaşlar önceki 1.6 ies marka aracımı bazı nedenler dolayıyla satmıstım onada brc marka tüp taktırmıstım çok memnundum 5000 bın 6000 km sorunsuz kullandım motor ısıgıda hıc yanmadı daha sonrada sattım zaten ,bu hafta ıtıbarıyle tekrar aynı aractan aldım uzerınde atıker marka tup takılı ama brc de kullandıgım performans atıkerde goremedım aldıgım aracın sahıbıde 15 bin falan olmus taktıralı bayırlarda bana brc bir vites düşürtmüyorken atıker bir vites küçültmeme sebeb oluyor ayrıcada sürekli motor ısıgı yanıyor neden boyle oldu anlamadım acaba bır yerlerınde yanlıs montaj hatasımı var veya tüpün ayarlarıylamı oynanmış az yaksın falan dıye standart ayarından kısmamı olmustur,motor ısıgı nasıl soner  acıl yardımlarınızı beklıyorum sorun nerdedir ????
motor ışığın sönmez hocam. çünki aracın manifoldunu deliyorlar ve araç oradan hava alıyor ister istemez. buda katalizatöre etki ediyor. Işığın sönme sansı yok malesef. Bu arada sök tak yaptırma sakın. Blokun üstünü yalama edersen başına iş açarsın.

Nasıl yani?

Kim diyor manifold delinince ışık yanar diye????
Işık yakmayan lpg markası yakmaz.

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #7 : Nisan 23, 2011, 11:30:55 ÖS »
bende anlıyamadım onu?

volkan_sahin

  • İleti: 470
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #8 : Nisan 24, 2011, 09:03:27 ÖÖ »
arkadaşlar önceki 1.6 ies marka aracımı bazı nedenler dolayıyla satmıstım onada brc marka tüp taktırmıstım çok memnundum 5000 bın 6000 km sorunsuz kullandım motor ısıgıda hıc yanmadı daha sonrada sattım zaten ,bu hafta ıtıbarıyle tekrar aynı aractan aldım uzerınde atıker marka tup takılı ama brc de kullandıgım performans atıkerde goremedım aldıgım aracın sahıbıde 15 bin falan olmus taktıralı bayırlarda bana brc bir vites düşürtmüyorken atıker bir vites küçültmeme sebeb oluyor ayrıcada sürekli motor ısıgı yanıyor neden boyle oldu anlamadım acaba bır yerlerınde yanlıs montaj hatasımı var veya tüpün ayarlarıylamı oynanmış az yaksın falan dıye standart ayarından kısmamı olmustur,motor ısıgı nasıl soner  acıl yardımlarınızı beklıyorum sorun nerdedir ????
motor ışığın sönmez hocam. çünki aracın manifoldunu deliyorlar ve araç oradan hava alıyor ister istemez. buda katalizatöre etki ediyor. Işığın sönme sansı yok malesef. Bu arada sök tak yaptırma sakın. Blokun üstünü yalama edersen başına iş açarsın.

Nasıl yani?

Kim diyor manifold delinince ışık yanar diye????
Işık yakmayan lpg markası yakmaz.

gidip birtamirciye sorarsanız katalizatör yada enjeksiyon sorunu olduğunu zaten söyleyecektir size he katalizatör tıkalıdır demiyorum. yanlış anlaşılmasın arızalıda demiyorum. 

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #9 : Nisan 24, 2011, 01:22:48 ÖS »
arkadasım size tavsiyem öncelikle sorup soruşturun iyi bir atiker servisi bulun hatta nerede yaşadığınızı söylerseniz belki yardımcı olabiliriz... sizin aracta arıza ışığını yakmak oldukça zordur :(eger aracınızda gercekten bir arıza yoksa) manifold delinmesi ile bir ilgisi yok bende de tartarini kit var ve manifolda minik bir delik var ama ben 3 yıldır arıza ışığının yandığını görmedim ve programı kendim yapıyorum fakir karışımda yapsam arıza ışığı yanmıyor dolayısıyla sorun atikerde falan değil cok büyük bir ihtimalle montajda hata var. eger montaj doğruysa kalibrasyon işe ilgili olabilir ama dediğim gibi siizn aracta kalibrasyondan dolayı arıza ışığı yanmaz  o kadar hassas değildir 1.6 İES ler... 2 ihtimal veriyorum ya montaj hatası yada lp
g ile ilgisi olmayan başka bir arıza sözkonusu öncelikli olarak bu 2 ihtimal üzerinde durmalısın 3. ihtimal ise ( çekişi kötü dediğine göre) karışım fakir ayarlanmıştır ve uzun süre böyle kullanılmıştır o zaman olabilir ancak bunada ihtimal vermemiz için eski aracınız ile değil aynı aracta benzin ile lpg yi kıyaslamanız lazım ondan sonra diyeceksiniz ki çekişi benzine göre kötüdür yada değildir.. eski aracınız eski aracınızdır unutmayın ve onu aramayın artık

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #10 : Nisan 24, 2011, 04:14:22 ÖS »
arkadasım size tavsiyem öncelikle sorup soruşturun iyi bir atiker servisi bulun hatta nerede yaşadığınızı söylerseniz belki yardımcı olabiliriz... sizin aracta arıza ışığını yakmak oldukça zordur :(eger aracınızda gercekten bir arıza yoksa) manifold delinmesi ile bir ilgisi yok bende de tartarini kit var ve manifolda minik bir delik var ama ben 3 yıldır arıza ışığının yandığını görmedim ve programı kendim yapıyorum fakir karışımda yapsam arıza ışığı yanmıyor dolayısıyla sorun atikerde falan değil cok büyük bir ihtimalle montajda hata var. eger montaj doğruysa kalibrasyon işe ilgili olabilir ama dediğim gibi siizn aracta kalibrasyondan dolayı arıza ışığı yanmaz  o kadar hassas değildir 1.6 İES ler... 2 ihtimal veriyorum ya montaj hatası yada lp
g ile ilgisi olmayan başka bir arıza sözkonusu öncelikli olarak bu 2 ihtimal üzerinde durmalısın 3. ihtimal ise ( çekişi kötü dediğine göre) karışım fakir ayarlanmıştır ve uzun süre böyle kullanılmıştır o zaman olabilir ancak bunada ihtimal vermemiz için eski aracınız ile değil aynı aracta benzin ile lpg yi kıyaslamanız lazım ondan sonra diyeceksiniz ki çekişi benzine göre kötüdür yada değildir.. eski aracınız eski aracınızdır unutmayın ve onu aramayın artık

öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim benımde dusundugum ya montaj hatası yada baska bırsey ama bıraz lpg de devirli kullanınca ısık yanıyor sonra oyle kalıyor anlıyamadım ayrıcada ben devırlı kullanırım aracım atıkerde gazda redlıne bındırıyorum aracı otomatık benzıne atmıyor brc de benzıne atıyordu otomatık onuda anlıyamadım daha sonra ıse sabah calıstrıldıgında benzınle degıl dırek gaza ayarlı sankı gazla calısıyor yenı farkettım onuda calıstrmadan ben benzıne alıyorum da oyle calıstırıyorum sora gaze gecıyorum

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #11 : Nisan 27, 2011, 11:42:20 ÖÖ »
Arkadaşlar bu konuda bende bildiklerimi yazayım,
bir kere is ve ies kasalarda LPG'den dolayı arıza ışığı yanmaz, LPG ayarı kötü olsa da yanmaz çünkü araçtaki teknik donanım bunun için yeterli değil. Yani arıza ışığınız başka bir nedenden dolayı yanıyor olabilir.
ikincisi bende atiker kullanıyorum aracım 1.4is, atiker BRC den iyidir demiyorum ama allaha şükür çekiş sıkıntısı hiç yaşamadım. basttımı gidiyor gitmem demiyor. işin ehli biryerde montajı ve ayarlarını kontrol ettirin bence, hatta bulunduğunuz şehrin en büyük bölge distribütörünü bulun sorununuzu kesinlikle çözeceklerdir. BRC de taktırsanız başka bişeyde olsa aracınızda başka sorunlar varsa yine olacaktır.

volkan_sahin

  • İleti: 470
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #12 : Nisan 27, 2011, 04:54:50 ÖS »
Arkadaşlar bu konuda bende bildiklerimi yazayım,
bir kere is ve ies kasalarda LPG'den dolayı arıza ışığı yanmaz, LPG ayarı kötü olsa da yanmaz çünkü araçtaki teknik donanım bunun için yeterli değil. Yani arıza ışığınız başka bir nedenden dolayı yanıyor olabilir.
ikincisi bende atiker kullanıyorum aracım 1.4is, atiker BRC den iyidir demiyorum ama allaha şükür çekiş sıkıntısı hiç yaşamadım. basttımı gidiyor gitmem demiyor. işin ehli biryerde montajı ve ayarlarını kontrol ettirin bence, hatta bulunduğunuz şehrin en büyük bölge distribütörünü bulun sorununuzu kesinlikle çözeceklerdir. BRC de taktırsanız başka bişeyde olsa aracınızda başka sorunlar varsa yine olacaktır.
bir şey daha aslında tüm herşey aynı BRC olupta kuş kondurmuyorlar fakat tüpte en önemli olan şey beyindeki yazılım. Ve şuan en iyi yazılım BRC de mevcutmuş bu bir ortak görüş arkadaşlar. Zavolli de iyiymiş bilgilerinize.

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #13 : Nisan 30, 2011, 10:37:21 ÖS »
Arkadaşlar bu konuda bende bildiklerimi yazayım,
bir kere is ve ies kasalarda LPG'den dolayı arıza ışığı yanmaz, LPG ayarı kötü olsa da yanmaz çünkü araçtaki teknik donanım bunun için yeterli değil. Yani arıza ışığınız başka bir nedenden dolayı yanıyor olabilir.
ikincisi bende atiker kullanıyorum aracım 1.4is, atiker BRC den iyidir demiyorum ama allaha şükür çekiş sıkıntısı hiç yaşamadım. basttımı gidiyor gitmem demiyor. işin ehli biryerde montajı ve ayarlarını kontrol ettirin bence, hatta bulunduğunuz şehrin en büyük bölge distribütörünü bulun sorununuzu kesinlikle çözeceklerdir. BRC de taktırsanız başka bişeyde olsa aracınızda başka sorunlar varsa yine olacaktır.

burdaki yetkili atiker servısıne sordugumda motor ısıgını bır motorcuya goster gereklı bakımlarını yapsın ondan sonra bız bır aracı kaldıralım alttan bakalım montajda hata varmı yokmu dıye soyledı bana

aslan7333

  • İleti: 192
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #14 : Mayıs 07, 2011, 05:15:54 ÖÖ »
Öncelikle doğru yapılmış bir lpg kalibrasyonu ve ince ayarı sonucunda hava-yakıt karışımından kaynaklı arıza lambası yanmaz,birkaç bin kilometre kullanımdan sonra yanarsa bilin ki ya enjektörler kirlenmiş yada filtreler tıkanmaya başlamıştır.Tek lambda sensörlü araçlarda zirkonyum dioksit malzemeden yapılmış narrow band lambda sensörü vardır,ideal karışım olan 14.7/1 AFR de (benzin-lpg farketmez) 450 milivolt gerilim üretir,fakir karışımda ürettiği voltaj düşer,200 mv ve altında(AFR yaklaşık 17/1) arıza lambasını yakar,karışım zengine geçtiğinde voltaj yükselir,800 mv ve üzeri(AFR yaklaşık 12/1) voltajda arıza lambasını yakar,600 mv ve üzeri zengin karışımdır...karışım hep 450 mv da kalmaz elbet,hızlanma ve yüksek yük konumlarında 600 mv ve üzerine çıkar ancak ecu yük konumunu algıladığından arıza lambasını yakmaz.normal koşullarda karışım tutmuyorsa lambayı yakar.Çift lambda sensörlü araçlarda ilk sensöre ilaveten katalizör çıkışında titanyum lambda sensörü vardır,ısıya duyarlı çalışır,ecu dan aldığı 5 voltu ısı miktarına göre 1-5 v arasında ecu ya geri gönderir,karışım fakire düştüğünde katalizör soğuyacağından ecu ya dönen voltaj düşer,zengine geçtiğinde yükselir ve yine birinci sensör gibi değerler norm dışına çıktığında arıza lambasını yakar.Bazı ecu larda karışım normale geldiğinde arıza lambası söner,bazılarında bir defa yanarsa sönmez,arıza tesbit cihazıyla söndürmek gerekir...
Hemen hemen her lpg ayar programında lambda diye bir bölüm vardır ama kimse montajda lambda sensörüne bağlantı yapmıyor,ayar yaparken sadece otomatik kalibrasyon yapıp tamam diyor ama o motor herhangi bir yük-devir bandında mutlaka hatalı karışıma düşüyor.bunun tek çözümü aracın lpg otomatik kalibrasyonu yapıldıktan sonra lap top ile yola çıkıp lambda sensörünüde takip ederek her yük-devir bandında norm dışı bölgeleri ince ayar ile düzeltmektir.dükkandan çıkmadan rastgele map ile oynamak tesadüfen bir çözüm olabilir,çoğu zamanda olmaz.
Lambda voltajını basit bir voltmetre ile takip edebilirsiniz,önceki aracımda sensörden içeriye iki kablo çekmiştim,voltajı istediğim zaman takip edebiliyordum ve LPG servisinin başına ekşiyip yol ayarına çıkıyorduk,voltmetre önümde tabi...6500 devire kadar her yük konumunda aracı kullanıp karışım voltajına göre ince ayar yaptık ve arıza lambası diye bir sorun kalmadı...istediğim zaman voltmetreyi bağlayıp son durumu izleyebiliyordum. sonuç olarak lambda sensörü takip edilmeden yapılan ayar tesadüfi ayardır,arıza lambasını yakmasa bile yanlış yerlerde biraz fakir veya zenginde kalarak performans ve yakıt kaybına sebep olur...

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #15 : Mayıs 08, 2011, 09:22:55 ÖÖ »
Öncelikle doğru yapılmış bir lpg kalibrasyonu ve ince ayarı sonucunda hava-yakıt karışımından kaynaklı arıza lambası yanmaz,birkaç bin kilometre kullanımdan sonra yanarsa bilin ki ya enjektörler kirlenmiş yada filtreler tıkanmaya başlamıştır.Tek lambda sensörlü araçlarda zirkonyum dioksit malzemeden yapılmış narrow band lambda sensörü vardır,ideal karışım olan 14.7/1 AFR de (benzin-lpg farketmez) 450 milivolt gerilim üretir,fakir karışımda ürettiği voltaj düşer,200 mv ve altında(AFR yaklaşık 17/1) arıza lambasını yakar,karışım zengine geçtiğinde voltaj yükselir,800 mv ve üzeri(AFR yaklaşık 12/1) voltajda arıza lambasını yakar,600 mv ve üzeri zengin karışımdır...karışım hep 450 mv da kalmaz elbet,hızlanma ve yüksek yük konumlarında 600 mv ve üzerine çıkar ancak ecu yük konumunu algıladığından arıza lambasını yakmaz.normal koşullarda karışım tutmuyorsa lambayı yakar.Çift lambda sensörlü araçlarda ilk sensöre ilaveten katalizör çıkışında titanyum lambda sensörü vardır,ısıya duyarlı çalışır,ecu dan aldığı 5 voltu ısı miktarına göre 1-5 v arasında ecu ya geri gönderir,karışım fakire düştüğünde katalizör soğuyacağından ecu ya dönen voltaj düşer,zengine geçtiğinde yükselir ve yine birinci sensör gibi değerler norm dışına çıktığında arıza lambasını yakar.Bazı ecu larda karışım normale geldiğinde arıza lambası söner,bazılarında bir defa yanarsa sönmez,arıza tesbit cihazıyla söndürmek gerekir...
Hemen hemen her lpg ayar programında lambda diye bir bölüm vardır ama kimse montajda lambda sensörüne bağlantı yapmıyor,ayar yaparken sadece otomatik kalibrasyon yapıp tamam diyor ama o motor herhangi bir yük-devir bandında mutlaka hatalı karışıma düşüyor.bunun tek çözümü aracın lpg otomatik kalibrasyonu yapıldıktan sonra lap top ile yola çıkıp lambda sensörünüde takip ederek her yük-devir bandında norm dışı bölgeleri ince ayar ile düzeltmektir.dükkandan çıkmadan rastgele map ile oynamak tesadüfen bir çözüm olabilir,çoğu zamanda olmaz.
Lambda voltajını basit bir voltmetre ile takip edebilirsiniz,önceki aracımda sensörden içeriye iki kablo çekmiştim,voltajı istediğim zaman takip edebiliyordum ve LPG servisinin başına ekşiyip yol ayarına çıkıyorduk,voltmetre önümde tabi...6500 devire kadar her yük konumunda aracı kullanıp karışım voltajına göre ince ayar yaptık ve arıza lambası diye bir sorun kalmadı...istediğim zaman voltmetreyi bağlayıp son durumu izleyebiliyordum. sonuç olarak lambda sensörü takip edilmeden yapılan ayar tesadüfi ayardır,arıza lambasını yakmasa bile yanlış yerlerde biraz fakir veya zenginde kalarak performans ve yakıt kaybına sebep olur...

bilgileriniz için çok teşekkür ederim gerçekten çok yararlı oldu benım ıcın ama lpg servısıne gıttıgım zaman montajı onlar yapmadıgı ıcın pek yardımcı olmadılar neden yanar ddedıgım bılemıyoruz aracın bır bakımlarını yaptır falan dedıler şu aralar yanmıyor ama fazla yakıyor bılgısayara baglattım bırazcık degerlerıyle oynattım zaten ayarları yuksekmıs 1.8 ayar yerıne 1.6 olcakmıs onu dusurduler bakalım yakıt dusecekmı su an fazla yakıyorum nedendır bılmıyorum

aslan7333

  • İleti: 192
Ynt: LPG DE ARIZA IŞIĞI VE ÇEKİŞ SORUNU ?
« Yanıtla #16 : Mayıs 08, 2011, 04:11:35 ÖS »
1.8 yerine 1.6 olacakmış demeleri biraz afaki olmuş.yakıtın fazla kısılmasıda tüketimi arttırır,doğru yerlerde gereken değerler olmalıdır her zaman.kendi aracımdan örnek vereyim,92 accord-lovato sıralı var üstünde,aracı aldığımda o kadar kısmışlar ki yakıtı 3000 devire kadar araç titriyordu,ayar kablom gelene kadar lpgcide biraz açtırdım o bölgeleri,bir miktar düzeldi ama tam istediğim gibi olmadı,kablom gelince ele aldım ayarı(bu arada benimkinde oksijen sensörü yok,önceki aracım peugeot 306 da yapmıştım yukarıda yazdıklarımı.aracın gidişine göre ayar yapıyorum mecburen ama en kısa zamanda herhangibir markanın çıkma O2 sensörünü takıp bilgi amaçlı kullanacam),mümkün olduğunca performasdan taviz vermeden düzenledim,şimdi gayet iyi oldu,1 litre lpg ile 9-9,5 km yol yapabiliyorum(tamamı şehir içi).2000 motor bir arabaya göre gayet iyi,bastığım zamanda gitmem demiyor.ilk aldığımda bundan %20 fazla yakıyordu ve gitmiyordu,hep dip gaz tabi.sözde kısmışlar yakıtı.Buji ve buji kabloları gerçekten önemlidir,hatırı sayılır tork arıtışı sağlar.hatırlatmak istedim.