Gönderen Konu: LPG AFR AYARI ŞARTMI  (Okunma sayısı 7047 defa)

ege2234

  • İleti: 7
LPG AFR AYARI ŞARTMI
« : Şubat 09, 2018, 08:40:51 ÖÖ »
MERHABA ARKADAŞLAR 2008 FD6 KULLANIYORUM LOVOTO KİT MEVCUT ARAÇTA.
LPG USTALARI ARIZA LAMBASI KESİNLİKLE YANMAYACAK DİYORLARDI BİR ZAMANLAR EYVALLAH DEDİK LAMBA YAKTIRTMADIK.
YALNIZ ŞU SIRALAR BİR AFR AYARI CIKTI PİYASADA KAFA KURCALAMAYA BAŞLADI.
SEVGİLİ HONDA KULLANICILARI ARKADAŞLAR BU AYARI YAPTIRAN VARMI TECRÜBESİ BİLGİSİ OLAN VARMI.
OLMASSA OLMAZMI BU AYAR YAPTIRMAK GEREKLİMİ.
SAYGILAR



ege2234

  • İleti: 7
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2018, 09:36:45 ÖÖ »
tşk istanbuldayım geçen sene bende candana taktırdım.
ama bu afr muhabbeti yoktu onalara soruyorum sıkıntı yoksa gerek yok diyorlar.
youtube de videolarıvarı var hep olumlu arada kaldım.siz yaptırdınızmı afr ayarını

onuruzun34

  • İleti: 92
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2018, 09:55:36 ÖÖ »
Youtube ta her gördüğünüz şeye aldanmayın.
Eğer aracın çekişinde , yakıtında herhangi bir sıkıntı yok ise durduk yere lpg ayarını bozdurmayın derim.
Tabi ki youtube ta çok bilgilendirici videolar var fakat hepsine de aldanmamak gerek.
Dediğim gibi LPG de çalışmasında bir sıkıntı yoksa boşa kurcalatmayın.
Candan Mühendislik gerçekten iyi bir firma , ben çok memnunum.

ege2234

  • İleti: 7
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2018, 10:31:36 ÖÖ »
teşekkürler candan muhendislik evet çok tecrübeliler katılıyorum size
iyi günler

onuruzun34

  • İleti: 92
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2018, 10:41:12 ÖÖ »
Size de iyi günler

civic2242

  • İleti: 6
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2018, 03:33:15 ÖS »
MERHABA ARKADAŞLAR 2008 FD6 KULLANIYORUM LOVOTO KİT MEVCUT ARAÇTA.
LPG USTALARI ARIZA LAMBASI KESİNLİKLE YANMAYACAK DİYORLARDI BİR ZAMANLAR EYVALLAH DEDİK LAMBA YAKTIRTMADIK.
YALNIZ ŞU SIRALAR BİR AFR AYARI CIKTI PİYASADA KAFA KURCALAMAYA BAŞLADI.
SEVGİLİ HONDA KULLANICILARI ARKADAŞLAR BU AYARI YAPTIRAN VARMI TECRÜBESİ BİLGİSİ OLAN VARMI.
OLMASSA OLMAZMI BU AYAR YAPTIRMAK GEREKLİMİ.
SAYGILAR

merhaba,bende brc kit var bunlara gerek yok dediler afr ayarına bir şikayetimde yoktu ama yine de yaptırdım ve %18 fakir karışım çıktı.dipgaz da genelde fakir çıkıyor bunu rölantideki ayarda görülemiyor afr ile düzeltiliyor.150tl fiyatı

ege2234

  • İleti: 7
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #6 : Şubat 12, 2018, 07:40:30 ÖÖ »
merhaba civic 2242 bilgi için tşk yaptımak şart oldu yanlız bu ayar yapılınca 10 bin bakımında bozulmuyormu ???
her bakımda afr mi yapıloacak

ege2234

  • İleti: 7
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #7 : Şubat 12, 2018, 07:42:23 ÖÖ »
MERHABA ARKADAŞLAR 2008 FD6 KULLANIYORUM LOVOTO KİT MEVCUT ARAÇTA.
LPG USTALARI ARIZA LAMBASI KESİNLİKLE YANMAYACAK DİYORLARDI BİR ZAMANLAR EYVALLAH DEDİK LAMBA YAKTIRTMADIK.
YALNIZ ŞU SIRALAR BİR AFR AYARI CIKTI PİYASADA KAFA KURCALAMAYA BAŞLADI.
SEVGİLİ HONDA KULLANICILARI ARKADAŞLAR BU AYARI YAPTIRAN VARMI TECRÜBESİ BİLGİSİ OLAN VARMI.
OLMASSA OLMAZMI BU AYAR YAPTIRMAK GEREKLİMİ.
SAYGILAR

merhaba,bende brc kit var bunlara gerek yok dediler afr ayarına bir şikayetimde yoktu ama yine de yaptırdım ve %18 fakir karışım çıktı.dipgaz da genelde fakir çıkıyor bunu rölantideki ayarda görülemiyor afr ile düzeltiliyor.150tl fiyatı
    merhaba civic 2242 bilgi için tşk yaptımak şart oldu yanlız bu ayar yapılınca 10 bin bakımında bozulmuyormu Huh?
her bakımda afr mi yapıloacak

civic2242

  • İleti: 6
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #8 : Şubat 12, 2018, 02:55:35 ÖS »
merhaba civic 2242 bilgi için tşk yaptımak şart oldu yanlız bu ayar yapılınca 10 bin bakımında bozulmuyormu ???
her bakımda afr mi yapıloacak
Gerekmez. zaten yanında usb ile gidin haritayı alın.birşey olduğu zaman direk onu attıırısınız.

aegean

  • İleti: 9
Ynt: LPG AFR AYARI ŞARTMI
« Yanıtla #9 : Mart 10, 2018, 08:44:03 ÖS »
Sayın arkadaslar AFR denilince Air Fuel Ratio kelimelerinin kısaltmalarıdır. 95 oktan atmosferik bir içten yanma motorlu aracta yani genel olarak (Direct injection ve turbolu son modeller hariç) honda araçların tamamında 17:1 ve dip gaz da da 14.5:1 yakıt oranına yakın yakıt hava karışım oranı kullanılır. sıkıstırma oranları buji ateşleme zamanları emme ve egsozt zamanları ile vtc ve vtec değişimleri bile bu Afr temelinin dogru calısması içindir. 17:1 ne demek: kutlesel olarak (yani hacmen değil agırlık olarak hesaplamak sartı ile) 17 birim hava içine 1 birim yakıt konularak ateslemek demek .

Tüm bunların ısıgında AFR  ayarı dogru bir islemdir ama yapmanın envai cesit sekli vardır. en önemli ve olmazsa olmaz sart aracın gercek yük altında ölcülmesi ile yük ayarı sonra da rolanti de fan cakısmaz iken nihai rolanti duzeltme katsayısı ölçümüdür.

Bunun için aracın Odb2 portuna bir elm cihazı baglayarak aracın long fuel term ve sort fuel term değerlerine bakarak sort fuel term değeri benzin gider iken verdiği deger ile lpg de iken de aynı degeri verecek sekilde lpg nin yük ayarının yapılması rolenti de ise aynı LFT değeri ile rolanti degerinin de ayarlanması gerekir.

Eğer elm cihazı ve bunun benzeri arac yakıt hava karısım duzeyini kontrol edecek cihaz yoksa ? o zaman da lpg ekranında var olan benzin enjeksiyon degeri üzerinden yürünür bu değer mili saniye düzeyinde olup aracın benzin enjektörü benzinde iken 10 ms ve uzeri bir değere cıkana kadar yük verilir ve bu yük altında sabit tutulur (bazı araclarda bayagı zor olur bilginize yapması soylemesinden zordur) honda araclarda frene basınca cutoff a gitmediğinden 3 uncu vitesde giderken gaza basarken hafifce frene de basarak sabit bir hızda 10 ile 12 ms arası sabitlemek mumkundur. ve tam bu anda arac lpg ye alındıgında bezin enjectorunun deger değişimi size ayar için referans verir. örneğin 10 ms benzin ile girderken lpg ye gecinde 12 ms ye cıkıyor ise (prins için %5 kadar) yakıt artırılır ama 9 ms ye dusuyorsa yakıt azaltılır. Tüm bu mantık ile yük altındaki ayar bitince benzer bir seremoni ile rolanti ayarı da yapıldıgında arac yolda giderken veya rolenti de duruken lpg ile benzin arasında geciş yaptıgınızda aracta devir değişimi silkeleme veya sendeleme olmaz bu ise ayarın dogru olarak yapıldıgının bir diğer kontrol göstergesidir.
işte arkadaslar tüm anlatılanlardan anlasılması  gereken kıssa dan hisse aracın durdugu yerde far falan acarak yapılan kalibrasyon yalandır dogru olması tamamen sans eseri olur.
Tüm bunlara göre değerlendirmeyi artık herkez kendisi yapsın size az teknik terim ve az teknik bilgi ile ancak bu kadar basit anlatabildim. Saygılarımla